Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Koppla HDMI + RCA audio

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 October 2007 - 19:07

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Hej. Har nu beställt en Premium med HDMI. En sak jag skulle behöva få klargjort av någon är hur man skulle kunna koppla HDMI till projektorn och RCA till min förstärkare utan att använda Microsofts 50$ dyra dosa. Av vad jag har läst så är AV kablen för tjock för att kunna stickas in tillsammans med en HDMI kabel. Jag funderade på att helt enkelt dra av plasten runt AV kabeln och dölja metallen md eltejp som den här killen har gjort: Länk.

Men om man kollar kommentar nr 31 på den sidan så kan man läsa:
Quick question, I’ve got a surround sound system hooked up to my computer and I’ve got an adapter that’ll hook up other devices to the speakers on my computer using the red and white audio cables on the composite connectors.

I’m not expecting the sound quality to be the best, but until I’m able to get a better system, would the composite connectors work using this method? Or does it only work with the optical cables?

Chad: Yes, the composite connectors would work even without doing this. You only need to do this hack if you want HDMI and Digital Optical. If you are using composite connectors you can just plug and play.

Han verkar mena att men skulle kunna koppla RCA på compositekabeln utan att behöva bryta upp plasten. Men komponent och kompositsladdens är väl lika tjocka vid "basen", de är väl samma sladd?

Så frågan är vad snubben egentligen menade med "you can just plug and play?" :ph34r:

Postad 08 October 2007 - 12:49

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Så frågan är vad snubben egentligen menade med "you can just plug and play?"  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att han menar att det är "plug and play" om du vill köra med komposit men du vill ju köra med hdmi och optisk-ut så det gäller inte dig.

Jag tror att det kommer att släppas produkter från tredjepartstillverkare inom kort för att köra optisk+hdmi. Microsoft verkar vilja ha $50 för din dongle och det känns ju helt idiotiskt... för oss som har premium hdmi.

Postad 08 October 2007 - 13:19

Nyluh
  • Nyluh
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Tack för tipset, Igge! Sparade oss lite pengar. :)

Postad 09 October 2007 - 10:40

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Så frågan är vad snubben egentligen menade med "you can just plug and play?"  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att han menar att det är "plug and play" om du vill köra med komposit men du vill ju köra med hdmi och optisk-ut så det gäller inte dig.

Jag tror att det kommer att släppas produkter från tredjepartstillverkare inom kort för att köra optisk+hdmi. Microsoft verkar vilja ha $50 för din dongle och det känns ju helt idiotiskt... för oss som har premium hdmi.

<{POST_SNAPBACK}>

Fast jag vill ju köra HDMI och analog. :)

Tack för tipset, Igge! Sparade oss lite pengar. :D

<{POST_SNAPBACK}>

:)

Postad 17 December 2007 - 12:21

Keigan
  • Keigan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tack för tipset, nu slapp jag lägga ut massa pengar onödan!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.