Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Underhållningsprojektor AL-100 (1549:-) på Harald-Nyborg

57 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 November 2007 - 13:11

Volkjocke
  • Volkjocke
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjenna!

Jag är en 19årig student med inte allt för stor plånbok men ett stort hemmabiointresse, och idag när jag läste igenom reklamen så hittade jag till min förvåning en projektor i Harald-Nyborg katalogen för 1549:-. Jag vet självklart att det inte är någon HD projektor men min fråga är om det är något att ha? Jag är inte särskillt kräsen av mig efter som jag är van vid en 28" 4:3 TV.

Jag har kopierat texten från tidningen:

"Underhållningsprojektor AL-100

Underhållningsprojektor med halogenrör. Den ultimata leksaken för hela familjen. Förstora dina filmer, spel eller foton upp till 80" var som helst i hemmet bara det är mörkt. Robust konstruktion, enkel att transportera och kan kopplas direkt till din spelkonsoll eller DVD-spelare. Innehåller högtalare med förstärkare.

*Visar bilder med en diagonal upp till 80" (200 cm) på vägg eller tak.
*TFT LCD-projektor med 960x 240 upplösning
*Manuell inställning av fokus
*Skärmdisplay for inställning av ljusstyrka och kontrast.
*Phono/Composite-ingång, kablar medföljer.
*12V AC-Adapter medföljer
*Använder standard 35 W MR-16 12V lampa

Bifogad fil  PB050001.JPG   703.71K   7 Antal nerladdningar

Finns även 16:9 dukar i 160x90cm för 549kr

Postad 05 November 2007 - 13:24

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
940*240 upplösning är inte ens i närheten till PAL's 576 linjer äns.
Du skulle nog ha mer kul med tex en Panasonic AE100 som är ifrån stenåldern som du säkerligen kan komma över för samma summa ;).
Ser denna "leksak" som direkt bortkastade pengar.

Borde inte va omöjligt att hitta tex en Hitachi TX100 eller tidigare modeller av Panasonic, Epson dylikt med HD upplösning för en spottstyver mer.

Men kan nog garantera att du inte blir nöjd med den där leksaken.

Enda roliga om det ens skulle finnas någon funktion med det är att den kan köras på 12V via en AC adapter.
Jiihaa, kan köra den i bilen B) .

// Cineoholic

Redigerat av Unregistered6675e297, 05 November 2007 - 13:27.

Postad 05 November 2007 - 15:17

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Specen liknar projektorn som jag skrev om i den här tråden. Köp en och prova, har haft en liknande projektor (Sony CPJ-100) som jag hade mycket roligt med.

Postad 05 November 2007 - 16:00

Volkjocke
  • Volkjocke
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Specen liknar projektorn som jag skrev om i den här tråden. Köp en och prova, har haft en liknande projektor (Sony CPJ-100) som jag hade mycket roligt med.

Vågar inte ta chansen o köpa en projektor+duk för över 2000kr utan att veta om det är något o ha, därför jag frågar runt på forumet före.

Du skulle nog ha mer kul med tex en Panasonic AE100 som är ifrån stenåldern som du säkerligen kan komma över för samma summa smile.gif.

Har inte råd o köpa en begagnad där lampan kostar dubbelt så mycket som projektor.

Postad 05 November 2007 - 21:16

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0
T.ex. en Infocus 4805 som denna är ju ett riktigt bra köp om du jämför med den i tidningen :wub:.
Den har helt ok bild för slanten och 3000kr för en 4805 med 130h på lampan är ett BRA pris, enligt mig iallafall!

http://www.blocket.s...0305.htm?ca=2_s

Postad 05 November 2007 - 23:04

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0

Vågar inte ta chansen o köpa en projektor+duk för över 2000kr utan att veta om det är något o ha, därför jag frågar runt på forumet före.

Det lär inte vara någon höjdare bildkvalitetsmässigt, men å andra sidan kostar en lampa mindre än en hundring och du kan köra lite storbild för en billig slant. Vill du inte köpa begagnat och 5000:- är för mycket är det enda alternativet. Däremot kan du spara ytterligare några hundringar på att antingen projicera mot en vägg/tak eller en billig mörkläggande rullgardin (typ IKEA:s tupplur).

Postad 05 November 2007 - 23:36

Volkjocke
  • Volkjocke
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det lär inte vara någon höjdare bildkvalitetsmässigt, men å andra sidan kostar en lampa mindre än en hundring och du kan köra lite storbild för en billig slant.

Antagligen är AL-100 skräp, men jag tänker avvakta lite och se om det kanske kommer upp någon mer information om den.

Har hört bra saker om den amerikanska "Zoombox" som riktar sig till barn/ungdommar som vill ha en projektor till spel och film, och den har endast 557 x 234 i upplösning.

Zoombox: http://www.hasbro.co...roduct_id=16983
http://www.makezine....roject_the.html

Redigerat av Volkjocke, 05 November 2007 - 23:43.

Postad 06 November 2007 - 11:43

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0

Det lär inte vara någon höjdare bildkvalitetsmässigt, men å andra sidan kostar en lampa mindre än en hundring och du kan köra lite storbild för en billig slant.

Antagligen är AL-100 skräp, men jag tänker avvakta lite och se om det kanske kommer upp någon mer information om den.

Har hört bra saker om den amerikanska "Zoombox" som riktar sig till barn/ungdommar som vill ha en projektor till spel och film, och den har endast 557 x 234 i upplösning.

Zoombox: http://www.hasbro.co...roduct_id=16983
http://www.makezine....roject_the.html

Har du ens kikat på annonsen jag länkade till? Läs lite om 4805:an så ser du att den var riktigt bra när den släpptes, grymt prisvärd enligt tester när den kom. Kostade då 16000kr. 3000kr med 130h på lampan är ett BRA pris och den projektorn lär vara 20ggr bättre än en AL-100.

Postad 06 November 2007 - 11:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
En 4805 för 3 papp var verkligen prisvärt! (om skicket är som det skall osv..)

Käka mer nudlar och glöm missfostret AL-100 säger jag. :)

Postad 06 November 2007 - 11:54

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0

Den har förmodligen 557x234 i native upplösning, dvs högre än den på Harald Nyborg.

Postad 06 November 2007 - 12:03

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Jag hörde att Mattias funderade på att ha med denna AL-100 på mässan den 16-18 november.
Dessutom vill han gärna att du skall kalibrera denna och dema den för dom medföljande barnen.
Stämmer detta Pacis?
:)

Redigerat av The Real Mr x, 06 November 2007 - 12:03.

Postad 06 November 2007 - 12:16

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Vad menas med "underhållings-projektor"? :)

Att man sitter i en ring runt den och skrattar åt den (känns som att det är ungefär det den duger till)? :blink:

Skulle oxå kolla närmare på Infocusen istället för att kasta pengarna i sjön på en AL-100.. :)

Postad 06 November 2007 - 12:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jag hörde att Mattias funderade på att ha med denna AL-100 på mässan den 16-18 november.
Dessutom vill han gärna att du skall kalibrera denna och dema den för dom medföljande barnen.
Stämmer detta Pacis?
:blink:

Hehe, japp det stämmer. Mattias har själv inte tillräckligt med koll för att få "Skärmdisplay for inställning av ljusstyrka och kontrast" att lira med "Phono/Composite-ingång", trots att kablar medföljer. :)

Men det kommer bli grymt! Jag menar, med en fet "standard 35 W MR-16 12V lampa" kan ju allt hända! Hoppas han har en 3,7 m bred 2.35 Cinecurve duk redo! :rolleyes:

Postad 06 November 2007 - 17:04

Snuggle
  • Snuggle
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nu har jag reggat mej här enbart för att kunna svara i den här tråden...

Köp absolut inte detta skräp, jag köpte en för att ha i sovrummet (även duken på samma sida inhandlades).

Duken är ju som sagt 16:9 men det är inte projektorn/ficklampan.
Fläkten brötar som ett reaplan så där rök min mysiga sovrumsidé.
Bilden blir lika bra som en tankad piratfilm som kopierats med hjälp av en insmugglad filmkamera på biografen (cam).
Man kan inte justera bildytan så projektorn måste stå exakt mitt framför duken annars blir bilden skev.

Vore jag dej skulle jag behålla min 28" tv och spara till något bättre.

Ett plus dock till säljaren på Harald som inte försökte "snacka upp" prylarna (snarare snacka ner).

Ska lämna tillbaks den nu i veckan, hoppas dom inte börjar krångla för att jag packat upp den å provat.

Postad 06 November 2007 - 17:09

Volkjocke
  • Volkjocke
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Köp absolut inte detta skräp

Tack Snuggle för varningen, detta är ju en sån pryl som var så billig att man inbillar sig/vill tro att produkten är bra. Blir väl att spara vidare till en begagnad då. :)

Hoppas det går bra med återlämningen.

Lite off topic men finns det någon projektor med bra bild som inte har utbyteslampor för 2-4000kr?

Postad 06 November 2007 - 18:53

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0

Köp absolut inte detta skräp

Tack Snuggle för varningen, detta är ju en sån pryl som var så billig att man inbillar sig/vill tro att produkten är bra. Blir väl att spara vidare till en begagnad då. :)

Hoppas det går bra med återlämningen.

Lite off topic men finns det någon projektor med bra bild som inte har utbyteslampor för 2-4000kr?

Vad jag vet så finns det ingen projektor som har lampor billigare än 2000kr. Klart det kan finnas nån för 1900kr :blink:, men du förstår vad jag menar. Men jag ser inte lampkostnaden som ett problem. Köper man ett begad projektor för 3000kr med uppemot 3000h kvar på lampan så har du nog med lamptid för nått/några år framöver och då vill du ändå byta projektor istället så :). Då kostar en 5ggr bättre begagnad projektor lika mycket som en lampa....

Postad 06 November 2007 - 19:25

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Köp absolut inte detta skräp, jag köpte en för att ha i sovrummet (även duken på samma sida inhandlades).

Duken är ju som sagt 16:9 men det är inte projektorn/ficklampan.
Fläkten brötar som ett reaplan så där rök min mysiga sovrumsidé.
Bilden blir lika bra som en tankad piratfilm som kopierats med hjälp av en insmugglad filmkamera på biografen (cam).
Man kan inte justera bildytan så projektorn måste stå exakt mitt framför duken annars blir bilden skev.

Vore jag dej skulle jag behålla min 28" tv och spara till något bättre.

Ett plus dock till säljaren på Harald som inte försökte "snacka upp" prylarna (snarare snacka ner).

Ska lämna tillbaks den nu i veckan, hoppas dom inte börjar krångla för att jag packat upp den å provat.

Men den måste väl ändå duga åt att sitta och skratta åt i underhållningssyfte, (som den är tänkt)? :)

Postad 07 November 2007 - 15:02

Henrik Jansson
  • Henrik Jansson
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag fick också se den i reklamen, i måndags, och den ser lite intressant ut, men man vet ju inte alls huir bilden blir..
Bra att nån har testat den.. men.. hur dåligt blev det? Jag har inte sett någon smygfilmad film från bio nån gång så det säger väl inte så mycket,, mer än att det inte är perfekt. Om man säger så här, om man ser en textad film, är det några problem att läsa texten?
En liten ide angående fläkten som lät för mycket, fläkten är väl bara till för att kyla lampan? Det finns lysdiodslampor, MR-16 12 volt, som det ska va i den. hittils kanske inte lika ljusstarka, men med ensånkanaks eman kan koppla bort fläkten eftersom de nästan inte ger nån värme?
Nån mer som har testat denna projektor?
här är förresten en sida som ger mer info:
http://www.otherland...tor-p-2335.html

Postad 07 November 2007 - 22:35

Volkjocke
  • Volkjocke
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tillräckligt dåligt för att man inte ska orka titta på det verkar det som. :lol: Men om du köper en så får du antagligen ett antal dagar på dig att lämna tillbaka den om du inte skulle vara nöjd, så köp en o testa?

Glöm inte o skriva här om du skulle få för dig o testa den.

Redigerat av Volkjocke, 07 November 2007 - 22:36.

Postad 07 November 2007 - 23:27

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Jag tycker snudd på att det borde vara olagligt att sälja sånt där skräp och jag hoppas verkligen ingen går på detta och tror att man kan få en bra hembioprojektor för dom där pengarna.

Här är tips på en billig projektor som går att köpa hos t.ex Dustin Home och ny lampa kostar cirka 2500:- och räcker upp till 3000 tim (4000 timmar i Eco mode).

NEC MULTISYNC VT49 PROJEKTOR SVGA

http://www.dustinhom...5010104890.aspx

Postad 07 November 2007 - 23:35

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Det som borde vara olagligt är att tycka att den verkar intressant, står ju i princip >>>SKRÄP!<<< i annonsen...lol

1550kr är mycket pengar i sammanhanget då man antagligen inte kommer att vilja använda den mer än en eller två gånger, sen avskriver man projektorer från "vill ha listan" och köper en plasma för 15000kr istället pga. att det är mycket bättre bild... :D :lol: :D

Postad 08 November 2007 - 14:18

kalla
  • kalla
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
en leksak helt enkelt, inget kan väl tro något annat.
funkar bra med winamps visuals..

satte i en tystfläkt, nu låter den knappt.

vill man kolla film ska man ha en "riktig projekter" (minst 8000kr) detta är en "LEKSAK" (1600kr) inget annat,
har man gott om pengar att slösa med kan man gott köpa en, "att lägga på hyllan"

+ för billiga lampor 30-40kr håller en 2000h
+ låg el förbrukning drift av projekter ca 50W

- Måste ha total mörkläggning
- upplösning? dålig! glöm film
- Otroligt störande fläkt.. Byte till tyst fläkt , Papst Fläkt 60x60mm 19dB 120:-
- Plastig
- Ful

Redigerat av kalla, 08 November 2007 - 14:26.

Postad 08 November 2007 - 15:39

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
hmm så min Infocus IN72 för 5500:- är ingen riktigt projektor?

Postad 21 November 2007 - 16:02

Bofinken
  • Bofinken
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Intressant kommentar om att köra winamp visuals. Då kan ju nattklubbar vara en intressant marknad där man kan seriekoppla flera som ljuseffekt.. och visa reklam emellanåt! 1500 är ju inte farligt när man snackar discolampor.

Postad 21 November 2007 - 17:46

Farmor
  • Farmor
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Tänk på att man kan beställa lampor via internet.
Köpte en till min gamla z3 på pricejapan för drygt halva sverige priset.
Med moms tull och frakt en bit under 2000 betalade jag.

Postad 12 January 2008 - 17:05

Sunstorm
  • Sunstorm
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tjenna!

Jag är en 19årig student med inte allt för stor plånbok men ett stort hemmabiointresse, och idag när jag läste igenom reklamen så hittade jag till min förvåning en projektor i Harald-Nyborg katalogen för 1549:-. Jag vet självklart att det inte är någon HD projektor men min fråga är om det är något att ha? Jag är inte särskillt kräsen av mig efter som jag är van vid en 28" 4:3 TV.

Underhållningsprojektor med halogenrör. Den ultimata leksaken för hela familjen. Förstora dina filmer, spel eller foton upp till 80" var som helst i hemmet bara det är mörkt. Robust konstruktion, enkel att transportera och kan kopplas direkt till din spelkonsoll eller DVD-spelare. Innehåller högtalare med förstärkare.

Hej. Jag har läst på en sida där dom tycker att projektorn al-100 från teknikmagasinet är ett bra köp för pengarna. Du kan läsa på denna adress: http://www.gameseek....oyskcwj50g8fgj/

Postad 13 January 2008 - 01:10

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Bwahaha dom reviewena va feta ^^ Mysigt o lola lite innan man slaggar...

excellent
i was playin my wii on it its joke mario is like 8 inches tall

:mellow::lol:;):lol::o:lol::blink::lol:B):lol::lol::lol:

Redigerat av Gucci, 13 January 2008 - 01:11.

Postad 13 January 2008 - 01:26

Unregistereddbdacae4
  • Unregistereddbdacae4
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Hmmm .... i en av recensionerna stod det att den hade ett burkigt ljud ..... kan det va möjligt ?????
Men herre gud asså .... hur fan kan dom tro nåt annat.

En annan sak .... blir inte 960*240 en 16:4 bild hehe

Redigerat av Unregistereddbdacae4, 13 January 2008 - 01:33.

Postad 13 January 2008 - 12:32

Sunstorm
  • Sunstorm
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tjenna!

Postad 13 January 2008 - 12:39

Sunstorm
  • Sunstorm
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tjenna!

Det finns dom som givit positiva betyg för projektor al-100 från teknikmagasinet
(med tanke på priset).
Om man går in på denna adress: http://www.gameseek....rojector-AL-100
ock öppnar alla 8 svar så kan man läsa om detta.

Postad 13 January 2008 - 13:34

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Upplösningen är för att de räknar subpixlarna med...

Postad 13 January 2008 - 20:13

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Jag säger som Stefan Sauk: Jag är schkeptisk..

Ett av betygen:

First, this projector does NOT come with a headphone jack, i was going to use my marshall amp to get a high quality sound but i can’t plug it into my projector, so i use the sound from the tv instead. The sound quality from the built in speaker is very tinny, im a geek when it comes to good sound so im not impressed.

Notera. Han är noga när det handlar om bra ljud... men han tänkte köra tv-ljudet i sin gitarrförstärkare av märket marshall.... Hans betyg hade jag nog tagit med en nypa salt :) Eller förresten. En hel skopa vägsalt...

Postad 13 January 2008 - 20:15

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Jag säger som Stefan Sauk: Jag är schkeptisk..

Ett av betygen:

First, this projector does NOT come with a headphone jack, i was going to use my marshall amp to get a high quality sound but i can’t plug it into my projector, so i use the sound from the tv instead. The sound quality from the built in speaker is very tinny, im a geek when it comes to good sound so im not impressed.

Notera. Han är noga när det handlar om bra ljud... men han tänkte köra tv-ljudet i sin gitarrförstärkare av märket marshall.... Hans betyg hade jag nog tagit med en nypa salt :) Eller förresten. En hel skopa vägsalt...

Bwahaha kan inte fatta detta.

Det här är vad man köper till sin kid som inte ser skillnad och tycker det e skitkul... en leksak är det bara...

Postad 14 January 2008 - 15:14

Unregistered630be293
  • Unregistered630be293
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Om något är bra eller dåligt beror ju bara på
1. vad man skall ha den till
2. priset

OM man skall använda projjen till något som inte kräver högre upplösning och man uppfattar priset som billigt är det ju ett bra köp. Skall man titta på högupplöst material är det ett dåligt köp.

Kommentaren tidigare i tråden att man av någon anledning skulle vilja ha bättre bild och därför skulle köpa en plasma är ju bara dumheter. Jag har både plasma och proj. Plasman har högra svärta och mer urvattnade färger - kanske främst för att projjen har några år på nacken även om den kostade närmare 100 000 när den kom.

Å andra sidan drar projjen mindre ström, är smidigare, ger större bild och totalt sett ger det en bättre filmupplevelse än min 50"plasma.

Återigen - vad skall man ha den till? Vad är priset?
Plasma? Bah.

Postad 14 January 2008 - 19:34

vigfus
  • vigfus
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
I Kristianstad har dom sänkt priset under 1000-lappen... Kanske värt det för att köra winamp, som någon sa. :D

Postad 14 January 2008 - 19:41

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

I Kristianstad har dom sänkt priset under 1000-lappen... Kanske värt det för att köra winamp, som någon sa. :D

Ja exakt... som en discolampa ... som är 45W SVAG!!!

Bwaaahahahaha tycker den här leksaken är skitkul... at titta på... inte att äga kanske...

Postad 06 August 2008 - 10:10

Idealman
  • Idealman
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
960X240 pixlar - såg en 3tums lcd som hade den upplösningen - törs inte tänka på hur det ska se ut i 60 tums förstoring - huga..
verkar passa för mpbila enheter bara...

Redigerat av Idealman, 06 August 2008 - 10:11.

Postad 28 August 2008 - 19:58

NickeTheOne
  • NickeTheOne
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
suttit skummat igenom allas oro för det är en skandalöst dålig produkt. kan tyvär inte hålla med alls.
har nyligen köpt en till sovrummet och en till hobby rummet. upplever att för 1500 kr får du en förvånadsvärt BRA produkt. ska vi kolla lite fakta och se vad jag tycker om det..

Är det en leksak?
Absolut en leksak som all teknik är för vilken teknikfreak som helst. men den funkar fantastiskt bra för det jag ville ha den till- TV/DVD/FILM.

Upplösningen är bara 960X240 pixlar.

Mkt sant att upplösningen på pappret och för en äkta projektor freak är skrattretande. så vill jag säga efter haft 100 tals tv apparater och lcd tv/Plasma under åren. att klart du får vad du betalar för. jag upplever självklart pixlarna på nära håll. men allt ser ändå 100 ggr bätre ut en jag trodde. jag ser upplever allt som på en vanlig tv. aningen lite grynigare(som en svhs film typ) men aboslut inte något klaga på när jag för 1500 kr fått 80 tums bild i sovrummet.

Använder en standard 35 W MR-16 12V lampa

ja då måste det bli dåligt ljus och bild en sådan lampa kostar ju bara 50 kr köpa för 5000 t brinntid..
sanningen är det blir i ett mörkt rum blir en helt begaglig bild. självklart ingen direkt svärta i kontrast och den blöder aningen i färgerna . men det finns mkt man kan göra för få Otroligt bättre bild.

projektorn kan ta en 45 w lampa men det sitter en "osram 35 watt" i (som iofs ger 50 w) ut.
men för 100 kr beställer man en "phillips masterline es 45w("som ger 75w ut).ja exakt 75W .
opps för hundra kr har vi ökat ljuset mer en det dubbla utan överhetta projektorn. 5000 timmar brinntid 75W ut.
skillnaden va mkt stor. så där har man ett enkelt sätt få mer produkt för pengarna.

Det är ju inbyggda högtalarare och endast komponentingångar och manuell fokus?

ja ljudet är inte fantastiskt men det är högt och det fyller en funktion,, du hör, och det är den enda jag kräver för dom pengarna. vill jag ha ljud är det enkelt koppla in via förstärkaren. så inga problem med det.
komponentingång endast. ja det skulle sitta fint med fler möjligheter. men alla teknikdårar kan lätt via adaptrar och dvd spelare ändå få ut tv/dvd/ spelkonsoler till projektor utan större problem.

Manuell focus. ja det ger självklart inte samma tryck som en projektor för 6000lr. men jag har inte betalat dom pengarna heller. tar 20 sek fokucera in en bra bild. tycker bilder är klart mer ur balans ut mot hörnen speciellt i övre vänstra hörnet. men det är nu realtivt oviktigt med tanke på det ändå håller fokus men inte lika skarp.

Nu låter det som jag älskar mina al-100 jag köpt på teknikmagasinet för 1499kr styck.
.
ja det gör jag. för 1500 kr har jag och frun fått en egen liten bio i sovrummet där vi kan uppleva filmer och tv för otroligt billig kostand med helt godkänd bild.

finns det något jag inte gillar med den?

ja den ser fjolligt leksaksaktig ut. fläkten låter en hel del typ som en xbox 360 och det fattas självklart massa advancerade grejer som dyrare projektorer har.

men slutsatsen är.. för 1500 kr. vilket inte är mer en för en skaplig mp4 spelare. så tycker jag köpet är självklart.
förvänta dig inga underverk. men det tror jag ingen gör för dom pengarna. men det va förvånadsvärt bättre produkt en jag trodde, på pappret verkar det skit,för en projektor fantast är det skit. för oss som vill ha ett mellanting för lite pengar. GÅ KÖP.

tack för mig.Nicke 35 år

Postad 30 August 2008 - 16:44

Unregistered50dc9d63
  • Unregistered50dc9d63
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
riktigt kul att någon skriver mycket och positivt om denna projektor, har varit sugen på att köpa denna flera gånger men har alltid avvaktat efter att jag läst på den här tråden. Nu har man hört annat också. Nu önskar man sig ju bara några bilder också så man kan se bild kvalitén, vore hur najs som helst.

Postad 30 August 2008 - 17:13

NickeTheOne
  • NickeTheOne
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Bodenis ska ikväll försöka ta någon bild visa. jag har projektorn ca 2.5 meter från väggen i sovrummet har ca 60 tums yta. KAN SÄKERT INTE FÅ SUPERFINA BILDER SOM GER RÄTTVISA. men ska självklart fixa det till dig.

Postad 30 August 2008 - 17:21

Unregistered50dc9d63
  • Unregistered50dc9d63
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Bodenis ska ikväll försöka ta någon bild visa. jag har projektorn ca 2.5 meter från väggen i sovrummet har ca 60 tums yta. KAN SÄKERT INTE FÅ SUPERFINA BILDER SOM GER RÄTTVISA. men ska självklart fixa det till dig.

stort tack!, okej, nej nej behövs inga jätte hög upplösta bara så man ser lite. okej, tror du man kan ha större om man har längre ifrån väggen eller är det max?, stort tack för kommande bilderna!

förresten väldigt smart att ända lampan till en starkare variant

Redigerat av Unregistered50dc9d63, 30 August 2008 - 17:23.

Postad 30 August 2008 - 17:38

NickeTheOne
  • NickeTheOne
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
hej igen. jo du kan aboslut till bekostnad(om du sitter för nära) uppleva pixlarna mer och få aningen suddiga ofocucerad bild. min kompis som är teknikdåre köpte sin igår han har ca 120 tums bild på sin. och upplever allt tittbart. så absolut tycker jag man kan ha större en min nuvarande 60 tums bild. och ja. den lampan jag beställde från phillips som är 45 watt mer ger ut 75 watts ljus gjorde underbar skillnad... försöker ta lite bilder nu. men pga bildern rör sig blir dom suddiga. försöker få en vettig bild. annars fixar jag det efter jobbet ikväll

Postad 30 August 2008 - 18:14

Unregistered50dc9d63
  • Unregistered50dc9d63
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

hej igen. jo du kan aboslut till bekostnad(om du sitter för nära) uppleva pixlarna mer och få aningen suddiga ofocucerad bild. min kompis som är teknikdåre köpte sin igår han har ca 120 tums bild på sin. och upplever allt tittbart. så absolut tycker jag man kan ha större en min nuvarande 60 tums bild. och ja. den lampan jag beställde från phillips som är 45 watt mer ger ut 75 watts ljus gjorde underbar skillnad... försöker ta lite bilder nu. men pga bildern rör sig blir dom suddiga. försöker få en vettig bild. annars fixar jag det efter jobbet ikväll

schysst schysst, grymt med 120 tum räcker ju gott och väl hehe!, du kan ju pausa och ta en bild då, spelar ingen större roll för mig!, tack!

Redigerat av Unregistered50dc9d63, 30 August 2008 - 18:16.

Postad 30 August 2008 - 18:35

NickeTheOne
  • NickeTheOne
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
har spelat in en liten filmsnutt från analog sändning av tv3. det är absolut sämre via denna SKIT digitalkamera som absolut inte kan spela in med skärpa och rätt ljus..men ijallafall en ide om hur det kan se ut. jag har bildern rakt på väggen .ljusbruna tapeter. men det ser som sagt va mkt ljusare och klarare ut irl...

ge msn så kan jag skicka

lägger upp en bild med.... bildern är tagen från inspelningen jag gjorde med cammen. sedan paustat bilder tagit en
enkel printscreen.. men men du ser.....

Bifogad fil(er)

Redigerat av NickeTheOne, 30 August 2008 - 18:39.

Postad 30 August 2008 - 18:47

Unregistered50dc9d63
  • Unregistered50dc9d63
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

har spelat in en liten filmsnutt från analog sändning av tv3. det är absolut sämre via denna SKIT digitalkamera som absolut inte kan spela in med skärpa och rätt ljus..men ijallafall en ide om hur det kan se ut. jag har bildern rakt på väggen .ljusbruna tapeter. men det ser som sagt va mkt ljusare och klarare ut irl...

ge msn så kan jag skicka

lägger upp en bild med.... bildern är tagen från inspelningen jag gjorde med cammen. sedan paustat bilder tagit en
enkel printscreen.. men men du ser.....

hallo igen tackar för bilderna, min msn: [email protected]

Postad 31 August 2008 - 20:50

Unregistered50dc9d63
  • Unregistered50dc9d63
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
underbar produkt det här alltså, köpte en idag och kan verkligen inte klaga, den är verkligen prisvärd, jag kör den på en vaniljfärgad duk som jag har som rullgardin i vanliga fall, och det funkar det enda som blir är lite rutigt men det är på grund av duken, ska köpa bättre, kan verkligen bara säga spring och köp medan dom finns kvar!, det sägs att dom kommer ta ut dom ur sortimentet så passa på!, du får mer än vad du betalar för.

Det finns bara en nackdel med den och det är fläktljudet men det vänjer man sig med det är inte så högt. att man har en vanlig halgoen lampa för typ 60kr gör ju inte saken sämre!, skönt och slippa betala 3000kr och den har samma brinntid, tror det var 5000h

kommer att älska den här produkten, ska försöka lägga upp biilder men jag har bara mobilkamera så bilderna blir ingen höjdare, blir som bilden ovan ungefär

en hyllning ska också ges till NickeTheOne som köpte och testade denna produkt, något som verkligen har saknats, ett test.

Redigerat av Unregistered50dc9d63, 31 August 2008 - 22:41.

Postad 14 October 2008 - 19:58

savonit
  • savonit
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Använder en standard 35 W MR-16 12V lampa

projektorn kan ta en 45 w lampa men det sitter en "osram 35 watt" i (som iofs ger 50 w) ut.
men för 100 kr beställer man en "phillips masterline es 45w("som ger 75w ut).ja exakt 75W .

tack för mig.Nicke 35 år

Jag undrar vart man hittar denna lampa.
Har letat på internet efter sidor som säljer denna men alla ligger i utomlands.
Lampan jag letar efter heter Philips masterline es 45w

Kan inte annat än rekomendera denna projektor.
Förvänta dig ingen hd eller Dvd kvalite.
Men sämre än analog tv är det i alla fall inte.

Kvaliten är bättre än Vhs och analog tv.
Lite ljus svag dock men men ändå fullt tittbar sålänge der inte handlar om riktigt mörka filmer.

Hoppas dock på att phillips masterline es 45w skall ge mig lite till av denna underbara projektor

Postad 14 October 2008 - 21:08

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Lite ljus svag dock men men ändå fullt tittbar sålänge der inte handlar om riktigt mörka filmer.

Hoppas dock på att phillips masterline es 45w skall ge mig lite till av denna underbara projektor

lol

Postad 14 October 2008 - 21:19

Unregistered50dc9d63
  • Unregistered50dc9d63
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

kul att du gillar den också, den är prisvärd...

Postad 15 October 2008 - 15:01

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

• 562 inlägg
  • 0
>>vill jag säga efter haft 100 tals tv apparater och lcd tv/Plasma under åren. att klart du får vad du betalar för.

Respektingivande siffra! Om vi antar att du är 40 år gammal idag, så har du alltså köpt i snitt 5 tv-apparater varje år sedan du fick egna pengar att förfoga över. Entusiaster, entusiaster... :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.