Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lego Star Wars Complete Saga

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Lego Star Wars: The Complete Saga (Xbox 360) (Xbox 360-spel) Rapporterad 2 (0) Inga priser
Lego Star Wars: The Complete Saga (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 6.2 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 06 November 2007 - 13:55

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Tänkte höra mig för om detta spel.. ska tydligen vara kul enligt kompisar och bra familjespel om man gillar Star Wars.. Nån som provat spelet?? Kom väl ut idag om jag inte misstar mig, så kanske lite tidigt att fråga men men... Nån som köpt och spelat får gärna lägga en kort recension

MVH

Postad 07 December 2007 - 20:00

pontus22
  • pontus22
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Tänkte höra mig för om detta spel.. ska tydligen vara kul enligt kompisar och bra familjespel om man gillar Star Wars.. Nån som provat spelet?? Kom väl ut idag om jag inte misstar mig, så kanske lite tidigt att fråga men men... Nån som köpt och spelat får gärna lägga en kort recension

MVH

Tjena, vet inte om det här är till någon hjälp. har lirat endel Star Wars Lego 2 till GameCube. Star Wars känslan är skön coh Lego känslan är maximal. Även för en 20+ som jag skapas ett otroligt sug att börja bygga med lego. Spelet är lagom svårt, ibland lite klurigt men man har oändligt med liv så man spelar för poäng. Det som sabbar upplevelsen är att ett par bannor är mer eller mindre omöjliga att lösa, man går fram och tillbaks, går in genom varje dör, skjuter på varje sak, man kommer ändå ingen vart... :)

Postad 07 December 2007 - 20:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Du kan ju läsa Lillkilles senaste inlägg. De handlar till 90% om Complete Saga :)

Postad 07 December 2007 - 20:14

pontus22
  • pontus22
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Du kan ju läsa Lillkilles senaste inlägg. De handlar till 90% om Complete Saga :)

W00t?

Postad 08 December 2007 - 23:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Internt skämt om en medlem på forumet. Men han hänger inte här så ofta så han ser det nog inte ändå :)

Fast om trådskaparen vill läsa mycket om det så kan han läsa hans inlägg för där är en del åsikter.

Postad 20 December 2007 - 11:34

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

MVH

Jag köpte spelet igår och kan ge en kort recension. Av det lilla jag har spelat har jag fått en positiv uppfattning. Det är bra grafik, skön kontroll och gott med humor. Det är väl egentligen ett typiskt plattforspel där man ska samla poäng (studs) för att kunna låsa upp nya karaktärer och dylikt. Det har ett flerspelarläge som gör det möjligt att spela igenom spelet med 2 spelare. Detta går även att göra online vilket kan vara bra om man bor ensam. Det enda man gör är inte enbart att samla poäng utan man möts då och då av kluriga hinder som man måste lösa för att ta sig vidare. Efter man har klarat av spelat kan man fortsätta spela det i "Free mode" eller "challenge mode".
Om man gillar lego och Star Wars är det ett givet köp :P

Postad 22 December 2007 - 18:56

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Var och köpte detta idag plus en ny handkontroll till till pojken (5år) i julklapp. Det kommer nog att bli riktigt skoj att köra igenom detta i 2-player läge

Postad 02 January 2008 - 15:03

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Ni som köpt spelet i sverige, är det svenska menyer åså?

Postad 02 January 2008 - 15:12

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

Nej, det är det inte. Det är på engelska.
Men den som inte kan engelska borde inte bli avskräckt, för det pratas inget i spelet.
Och själva menyerna är inte så värst komplicerade heller, som New Game, Load Game, Options. Det förstår de flesta.

Kan tillägga nu när jag har haft spelet ett bra tag att det är svinroligt! Det är svårt att lägga ifrån sig kontrollen när man väl har börjat spela :)

Postad 02 January 2008 - 15:35

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Nej, det är det inte. Det är på engelska.
Men den som inte kan engelska borde inte bli avskräckt, för det pratas inget i spelet.
Och själva menyerna är inte så värst komplicerade heller, som New Game, Load Game, Options. Det förstår de flesta.

Kan tillägga nu när jag har haft spelet ett bra tag att det är svinroligt! Det är svårt att lägga ifrån sig kontrollen när man väl har börjat spela :)

Oki, nä alltså det spelar ingen roll iofs. Fick hem det idag efter att jag köpt det på tradera. Han sa att det var svenskt så bara undrade. Ska precis börja spela och hoppas på lite roligt spel :)

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 02 January 2008 - 15:36.

Postad 02 January 2008 - 16:12

Loor
  • Loor
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Det beror inte som i flera andra PS3-spel på det inställda systemspråket?

Postad 02 January 2008 - 16:17

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Det beror inte som i flera andra PS3-spel på det inställda systemspråket?

Jag har svenska som systemspråk men spelet är på engelska trots det. Men som sagt tidigare det är nog inget problem även för den som är knagglig på engelska.

Postad 02 January 2008 - 17:09

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Har spelat detta nu en timme typ, hmm inte riktigt så roligt som jag hade trott. men men mkanske tar sej efter ett tag.
Men en sak jag stör mig något enormt på är att man inte kan "kolla" runt med höger spaken som på alla andra platforms spel.
Eller kan man det bara att jag missat någe i inst? irriterar mig på det typ hela tiden tyvär :)

Postad 02 January 2008 - 17:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Nix, det kan man inte. Ingen fri kamera i det spelet inte.

Postad 02 January 2008 - 17:52

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Nix, det kan man inte. Ingen fri kamera i det spelet inte.

Hmm tråkigt ! Alltså jag måste vara trög tror jag, fattar faan inte ett skit. varför kan man skifta mellan den lång håriga och den kort håriga för? båda gubbarna e ju samma typ. sen va faan ska man göra??
KÖrde första banan tror jag där man ska samla 10 st vita saker, men tog bara fem. man kan ju inte hoppa högt med gubbarna jue, kan man glida med den lång hårigas mantel?

Tyckte isf att Uncharted var mycket roligare och där fattade man iaf va man skulle göra :) hehe

Postad 02 January 2008 - 18:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

fattar faan inte ett skit. varför kan man skifta mellan den lång håriga och den kort håriga för? båda gubbarna e ju samma typ. sen va faan ska man göra??

Det frågade jag mig också (fast jag kunde namnen) :). Ingen större variation på vad gubbarna kan göra.

Postad 02 January 2008 - 18:32

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

fattar faan inte ett skit. varför kan man skifta mellan den lång håriga och den kort håriga för? båda gubbarna e ju samma typ. sen va faan ska man göra??

Det frågade jag mig också (fast jag kunde namnen) :lol:. Ingen större variation på vad gubbarna kan göra.

Hahaha.. men du, kom du på vad man ska göra eller? alltså jag e på bana två och komme rinte vidare :)
fattar inte vad man ska göra, ska man köpa gubbar eller leta efter dom? äähhh skit spel TRÅÅÅK. :)

Edit: kom vidare på bana 2. jag min blinda j_vel såg ju inte ett hål i väggen :lol:

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 02 January 2008 - 18:51.

Postad 02 January 2008 - 22:26

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
efter ca 3-4 timmars spelande så kan jag bara säga att detta var det tråkigaste spel jag nånsin spelat på min ps3:a :)
Nää detta orkar jag ej spela färdigt och det har även åkt ut på tradera igen :lol:

Aja alla spel kan ju inte vara roliga :)

Postad 02 January 2008 - 23:34

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Smaken är som baken...

Men själv tycker jag detta är ett klockrent spel. Kanske inte för mig, men för min 7-årige son! Även jag spelar gärna tillsammans med honom i 2 spelarläget - grymt kul!

Ett tips dock, de första banorna är lite trista, men sedan tar sig spelet. Väldigt stor variation tycker jag, med lite flygande också. Vissa banor är dessutom oerhört vackra att se på.

Rekommenderas! Om du är osäker så surfa in på www.gametrailers.com och sök fram deras långa videorecension av spelet så får du en bättre känsla. Här är länken förresten: http://www.gametrail...ayer/27872.html

My 2 cents...

Postad 02 January 2008 - 23:41

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Smaken är som baken...

Men själv tycker jag detta är ett klockrent spel. Kanske inte för mig, men för min 7-årige son! Även jag spelar gärna tillsammans med honom i 2 spelarläget - grymt kul!

Ett tips dock, de första banorna är lite trista, men sedan tar sig spelet. Väldigt stor variation tycker jag, med lite flygande också. Vissa banor är dessutom oerhört vackra att se på.

Rekommenderas! Om du är osäker så surfa in på www.gametrailers.com och sök fram deras långa videorecension av spelet så får du en bättre känsla. Här är länken förresten: http://www.gametrail...ayer/27872.html

My 2 cents...

Tänk om alla tyckte likadant :lol:
Nää men det som var mest störande och helt obegripligt är ju att man inte kan "kolla runt" med högerspaken,
Det förstörde hela känslan för mig iaf !
Men bara att bita i det sura äpplet och hopas jag får tillbaka vad jag gav för det iaf :)

Nää får vänta på någe nytt grymt spel som kommer då jag redan klarat ut
R&C och det gryymt coola spelet Uncharted. Väntar med spänning på GTA4, kanske får bli ett köpa
av Assasins Creed så länge :)

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 02 January 2008 - 23:41.

Postad 03 January 2008 - 07:24

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Det här spelet fick sambon att börja spela PS3!

Postad 06 January 2008 - 21:48

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Jag och pojken på 5år har kört 2player i totalt 19timmar nu och vi har bara kvar tre banor totalt utav de sex episoderna. Ska vabba imorrn så då ska vi klara de sista med. Jag tycker att det är ett rätt okej spel men något långtråkigt, Pojken älskar det och det är ju huvudsaken när han fick det av tomten :P I betyg får det 3 av 5 utav mig.

Ps det är nästan värt att köpa det bara för att hugga sönder flickvännens legogubbe till spillror i battle-läget B) (ett lätt sätt att skapa världskrig på) man får dock passa sig för att visa upp all sin skill med lasersvärdet då det lätt kan bli strejk i bingen :)

Postad 07 January 2008 - 18:46

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

man får dock passa sig för att visa upp all sin skill med lasersvärdet då det lätt kan bli strejk i bingen :)

Hahaha :blush:

Postad 20 January 2008 - 19:35

balahir
  • balahir
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Är det fler än vi som har problem med följande bugg:

När man går in i Free play mode efter att ha klarat en bana, väljer gubbar eller fordon, och när det sedan startar flippar de möjliga karaktärerna okontrollerat uppe till höger (eller vänster, men bara för den ena spelaren). Ungefär som om man tryckte in L1/R1 och höll den inne. Enda sättet att bli av med detta är att göra Drop out, och spela vidare med en spelare. Har prövat New game och till och med bytt skivan idag, men det hjälpte inte.

Någon? Några förslag vad man kan göra?

Tackar på förhand!

Redigerat av balahir, 20 January 2008 - 19:36.

Postad 20 February 2008 - 22:26

Krajan
  • Krajan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Näe... men jag har haft annan bugg med grafiken.
Köpte bara det här spelet till min PS3. När jag startade konsollen uppdatedades den till FW2.10. Sen öppnade jag PSN-konto och lajjade runt lite. Laddade ner lite demo osv.

När sen spelet skulle testas så var det otroliga polygonfel på alla gubbar.
Jag felanmälde till Activision och testade felfritt på en annan PS3 (fast en 60Gig).
Fick en ny konsoll på reklamation.
Startade den nya konsollen. Laddade ner firmware (som tidigare). Återskapade PSN-kontot. Testade spelet, å det funkade så bra man kan tänka sig B)
Sen spelade jag lite MotorStorm, som jag hann köpa medan jag väntade på utbytet. Laddade ner patch och lirade lite online.
När jag sen skulle testa StarWars igen så hade jag exakt samma problem som på den tidigare konsollen. Helt ospelbart!
Jag ska pga annan orsak byta konsoll igen... så jag har ett försök till på mig att få det att fungera ;)

Bifogad fil(er)

Redigerat av Krajan, 20 February 2008 - 22:29.

Postad 22 February 2008 - 12:59

Mr_Iggy
  • Mr_Iggy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har haft samma fel 2 ggr, har bara startat om PS3an så har det löst sig för mig.
Kan tillägga att spelet har spelats i stort sett varje dag sedan julafton då sonen fick det.

/A

Näe... men jag har haft annan bugg med grafiken.
Köpte bara det här spelet till min PS3. När jag startade konsollen uppdatedades den till FW2.10. Sen öppnade jag PSN-konto och lajjade runt lite. Laddade ner lite demo osv.

När sen spelet skulle testas så var det otroliga polygonfel på alla gubbar.
Jag felanmälde till Activision och testade felfritt på en annan PS3 (fast en 60Gig).
Fick en ny konsoll på reklamation.
Startade den nya konsollen. Laddade ner firmware (som tidigare). Återskapade PSN-kontot. Testade spelet, å det funkade så bra man kan tänka sig :)
Sen spelade jag lite MotorStorm, som jag hann köpa medan jag väntade på utbytet. Laddade ner patch och lirade lite online.
När jag sen skulle testa StarWars igen så hade jag exakt samma problem som på den tidigare konsollen. Helt ospelbart!
Jag ska pga annan orsak byta konsoll igen... så jag har ett försök till på mig att få det att fungera :)

Postad 27 March 2008 - 15:29

Krajan
  • Krajan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Uppdatering!
Jag kanske skulle medela att jag hörde av mig till TT-Games angående grafikproblemet ovan. Felet är tydligen (enligt dem) att XBM inte resetar alla grafikparametrar. Lego Starwars har haft detta graftik problem efter man spelat antingen Motorstorm eller Madden.

Det är nu fixxat i Firmware 2.20 - och är med det inte längre ett problem :D

Edit: stavning :D

Redigerat av Krajan, 27 March 2008 - 16:37.

Postad 21 April 2008 - 08:53

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Har nu klarat av 95 % av spelet! Speltiden är över 53 timmar! Sjukt mycket för att vara offline!
Har fått true jedi på alla banor.
Har hittat alla canisters i spelet.
Fått alla 160 gold bricks!
Har hittat alla red power bricks!
Spelat och klarat av alla bonus banor samt bounty hunter uppdragen.
Har även 4 miljarder studs, vilket är max!
Även låst upp alla karaktärer och skepp, inklusive Slave 1 :)
Har nu endast ca 15 banor kvar i challenge mode. Efter det är allt klart!
Ska bli kul att se vad som händer när man når 100 % ;)

Postad 21 April 2008 - 18:08

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
jag och pojken ligger på 49% och 64timmar vi har nu köpt alla gubbar utom två spöken :(

Postad 22 April 2008 - 08:51

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

jag och pojken ligger på 49% och 64timmar vi har nu köpt alla gubbar utom två spöken :P

Schysst! :D
Även jag spelar 2-player, men med tjejen :)
Har nu bara 5 banor kvar :D
Ska bli skönt att bli klar med det.

Postad 23 April 2008 - 08:55

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Nån som vet om det är nån skillnad mellan detta och dom som finns till den gamla xboxen. Min son älskar dessa Lego spelen och nu när vi shoppat en PS3 så vill han även ha detta. Men meningslöst att köpa det till PS3 om det är samma banor och story.

Postad 23 April 2008 - 09:20

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

Nån som vet om det är nån skillnad mellan detta och dom som finns till den gamla xboxen. Min son älskar dessa Lego spelen och nu när vi shoppat en PS3 så vill han även ha detta. Men meningslöst att köpa det till PS3 om det är samma banor och story.

En polare har "Lego Star Wars 2 - The Original Trilogy" till sin 360 och det är samma banor som jag har till min "The Complete Saga" till PS3. Vet dock inte hur "Lego Star Wars 1" ser ut.

Postad 04 August 2008 - 16:23

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Både jag och min son börjar få spader på två av bonus banorna på detta spel, Lego City och New Hope
På Lego city skall man få ihop 1 000 000 av där har vi spelat om och om igen och vi får i hop 960 000. Byggdt ihop Lego bokstäverna, kör kraft på allt innan vi slår sönder det. Kört alla fordon för att få pengar.
På New Hope skall man få ihop 999150 och vi får ihop 992150 samma sak på denna bana, gjort allt vi kan och ser.

Skall det vara så svårt eller missar vi något helt uppenbart som man skall göra?? barnspel?? svårare än COD4 att varva ju :(

Hoppas nån har svaret.

Postad 05 August 2008 - 07:17

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

Både jag och min son börjar få spader på två av bonus banorna på detta spel, Lego City och New Hope
På Lego city skall man få ihop 1 000 000 av där har vi spelat om och om igen och vi får i hop 960 000. Byggdt ihop Lego bokstäverna, kör kraft på allt innan vi slår sönder det. Kört alla fordon för att få pengar.
På New Hope skall man få ihop 999150 och vi får ihop 992150 samma sak på denna bana, gjort allt vi kan och ser.

Skall det vara så svårt eller missar vi något helt uppenbart som man skall göra?? barnspel?? svårare än COD4 att varva ju :(

Hoppas nån har svaret.

De där banorna kommer jag ihåg ;) Hade själv problem med dem, men sen kommer tjejen och fixar dem på första försöket ;) ;)
Spoiler
Om ni redan har hittat dem är jag osäker på vad det kan vara.

Postad 05 August 2008 - 08:52

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Nån som vet om det är nån skillnad mellan detta och dom som finns till den gamla xboxen.

* PS3 och 360 har stöd för co-op online
* Wii och PS3-versionen har en del rörelsebaserade grejer i sig

Samt följande - saxat från Wikipedia:

* All 12 extra toggle characters such as a skeleton, womp rat, and the buzz droid.
* 11 new characters: Watto, Zam Wesell, Boss Nass, Taun We, Lama Su, R2-Q5, Captain Tarpals, Aayla Secura, Plo Koon, Dexter Jettster, and a pit droid.
* Two characters that can be customized by the player(s).
* A cameo from Dr. Henry "Indiana" Jones of the Lego Indiana Jones: The Original Adventures is also available (although he is not included in the DS version) (Unlockable by watching the Lego Indiana Jones trailer once, then having to buy him in the shop).
* Vehicles from Episodes I, II, and III: Anakin's Podracer, Sebulba's Podracer, Zam's Airspeeder, Naboo Starfighter, Anakin's Speeder, Republic Gunship, Jedi Starfighter (yellow), Jedi Starfighter (red), Droid Tri-Fighter, Vulture Droid, Arc-170 Starfighter
* Vehicles from Episodes IV, V, and VI: X-wing, Y-Wing, Snowspeeder, Millennium Falcon, TIE Fighter, TIE Interceptor, Vader's TIE Advanced, TIE Bomber, Imperial Shuttle, and Slave I.

Redigerat av ConraDargo, 05 August 2008 - 08:52.

Postad 05 August 2008 - 12:54

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Om du menar dom blommorna man ser en liten knopp på och sen man "planterar" så hittar jag dom, segt att det fattas så lite pengar och sen inget kvar ( vad jag kan hitta) att förstöra eller bygga

Postad 16 November 2010 - 08:21

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Håller på och spelar igenom free play på alla banor och blev något förvånad igår när jag på "Defense of Kashyyyk" banan hittade 11/10 canisters....whaaat?
Någon annan som hittat 11 stycken också? är det en bugg?

Postad 16 November 2010 - 09:10

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Hehe, måste vara en bugg eller så har du mad skills! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.