Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iaudio D2 kontra creative Zen

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 november 2007 - 17:45

emil73
  • emil73
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Har under en längre tid varit inne på att köpa en iaudio D2 men liksom inte fått tummer ur...
Och nu dök ju ytterligare en spelare upp som verkar vara likvärdig, dvs creative zen.
Har läst en del om de båda spelarna på forum men det skulle vara kul med lite funderingar och framför allt erfarenheter på vad som skiljer dessa spelare åt främst.

Som jag ser det så är det skärmen där då D2 har en 2,5 tum touchscreen av lcd-format medan zen har en 2,5 tum tft-skärm, ej touch.

Batterimässigt vinner D2 med en uppgiven batteritid på 52h ljud och 10h video mot zen´s 25h ljud och 5h video.

Mått och vikt:
Zen: 83 x 55 x 11.3mm, 65 gram
D2: 78 x 55 x 17 mm, 91 gram

Kommer antagligen köpa spelaren i USA och kommer då få betala (för resp 8gb variant)
Zen: 206$
D2: 250$

Vad jag funderar över är hur det är med avsaknaden av fysiska knappar på D2. Är det möjligt att ändra volym eller bläddra bland låtarna då man har spelaren i fickan eller måste detta ske via touchscreen?

Hur är det med uppspelning av olika videoformat? Kommer använda spelaren till att se på en del tv-serier.

Som jag ser det handlar det till stor del om batteritiden där D2 vinner stort men på bekostnad av en ngt tjockare och tyngre spelare.

Så frågan blir: Vilken spelare skulle just DU föredra och varför?!?

Postad 07 november 2007 - 11:07

Tobss
  • Tobss
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
jag har en D2, jag kollade också på creative zen men jag valde d2an för dess bättre ljudkvalite och batteritid.

Creative zen hade problem lite problem med minneskort, låtarna du hade hamnade inte på samma ställe som dina övriga filer, utan du måste gå in på minneskort--musik-välj låt. Vet inte om de har fixat det nu

Jag tycker touchscreenen fungerar bra, spelaren är inte så jätte tjock när du ändå har den i fickan. Men jag skulle hellre haft knappar och lite tunnare design som creative zen.

Videokonvertering är lika för båda spelarna, det ska vara 320x240 pixlar och det finns många 3de parts program

Du har tre knappar på sidan av D2an, de kan du ställa in så att 2 är framåt/bakåt och 1 Play/stop som exempel. Eller ljud 2 upp/ned och 1 framåt.

Lycka till B)

Postad 13 november 2007 - 21:28

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Avsaknaden av knappar är inget problem. Jag kör t.ex. (när den är på hold) att jag höjer/sänker volymen med två knappar medan jag pusar/playar med en knapp och byter spår när jag håller inne denna knapp. Allt detta går alltså att sköta genom byxfickan (om man nu träffar rätt knapp vilker ibland kan vara lite problem då de sitter relativt tätt).

Slutligen varför så skulle jag välja D2:an, eller rättare sagt valde. Jag valde denna för batteritiden, har tidigare ägt iAudio/COWON och jag vet att de har grymt ljud, de ständigt nya firmwaren (med t.ex. flash, miniräknare e.tc.), stor och bra skärm, touchsreen, möjligheten att spela upp filmer genom D2.an på TV.n med en kabel för runt 75kr, möjligheten att använda SDHC-kort (finns med 8GB för runt 600, 16GB har finns också i nuläget men ännu aningen dyrt) och återigen; den grymma ljudkvaliteen och alla möjligheter att ställa in ljudbilden(EQ, mach3Bass, MpEnchange, BBE e.t.c).

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.