Kommentarer till Pannrum och tvättstuga blir biosalong av Lilienberg
Postad 09 november 2007 - 11:08
Postad 09 november 2007 - 11:27
Det har varit mycket slit och tagit lång tid. Men det blir ju så när man skall göra allt själv.
Postad 09 november 2007 - 11:38
Postad 22 november 2007 - 10:43
kanon resultat! Mycket arbete för att komma dit antar jag!
Ehm ja. Eftersom jag och min fru gjort allt på lediga stunder (heltidsjobb + två barn) så har det tagit ett år från det att jag knackade ner väggen tills dess den första filmen visades!
Hade ju gått fortare med några hantverkare...
Postad 27 november 2007 - 20:25
Postad 28 november 2007 - 08:10
Fantastiskt arbete, fint resultat. Men varför inte centrerad lyssnings-tittplats? Lite kalt också, du skulle vinna mycket på lite akustikåtgärder.
Tackar!
Jo lite kalt är det och klinkersgolvet gör väl inget underverk för akustiken. Kommer titta lite på dämpning och rumskorrigering när jag byter förstärkare och kopplar in subwoofern.
Lyssningspositionen är centrerad mot duken men hela anläggningen är i ena delen av rummet om det är det du menar. Tanken är att resten av rummet kan användas till annat. Eller täkte du på något anant?
Postad 11 december 2007 - 10:42
Postad 28 december 2007 - 12:38
Postad 29 december 2007 - 16:12
grymt imponerande att se vilket arbete du lagt ner!!
Postad 29 december 2007 - 19:12
hur tycker du de fungerar med placeringen av centern? funderar på liknade själv så de är därför jag undrar!
grymt imponerande att se vilket arbete du lagt ner!!
Tackar!
Det fungerar faktiskt mycket bra. Kanske att man undviker förstareflexen av ljudet i taket vid placering under duken men det är nog marginell skillnad. Audtssay mätte upp 30cm längre avstånd till centern än till frontarna btw

Postad 13 januari 2008 - 17:13
Postad 15 januari 2008 - 12:20

har du läst varnings texten på onkyo kartongen? jag
sparade min kartong bara för varnings texens skull

Postad 19 januari 2008 - 10:36
Postad 21 januari 2008 - 08:41
Jag bara undrar om man blir gråt färdig under byggets gång Jag har nämligen nästan edentisk lika rum som jag aka ta i tu med snart här men som jag ser blir det värt allt arbete. riktigt bra jobbat .
Det är värt arbetet helt klart. Men man kan inte tro att det är samma rum som i somras när man stod med andningsmask, vinkelkap, läckande rör etc när man sitter i soffan och rycks med i någon bra rulle.
Men det tar tid. På lediga stunder tog det mig och min fru knappt ett år att göra allt. Då kom några andra smårenoveringar i mellan.
Postad 21 januari 2008 - 15:18
Postad 22 januari 2008 - 08:40
Snyggt bygge men jag hade personligen placerat hela paketet mer åt vänster eftersom högtalarplaceringen blir mer optimal då. Känns lite intryckt mot väggen som du har det nu. =)
Det ser nog värre ut än vad det är på bilderna. Dock finns det en baktanke med avståndet mellan mediaskåp och duken, nämligen att skorstensstocken går där och jag tänkte sätta in en braskamin där någon gång.
Postad 22 januari 2008 - 13:35
Postad 12 februari 2008 - 11:55
måste själv fixa någon liknande lösning till min htpc sen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar