Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Divx på PS3 nu officiellt

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 november 2007 - 16:37

Besve
  • Besve
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
http://www.n4g.com/ps3/News-82953.aspx

Det blir bara bättre och bättre........

Postad 13 november 2007 - 16:45

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0
"...Current PS3 end users will be able to add DivX functionality to their systems via a separate system software update at a forthcoming date..."
Grymt bra!

Redigerat av Unregistereda1381774, 13 november 2007 - 16:46.

Postad 13 november 2007 - 16:55

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
YES, f*an va gött!!!

Postad 13 november 2007 - 17:50

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Fan va gött äntligen detta har man gått och väntat på i evigheter.

Postad 13 november 2007 - 18:13

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Kunde inte slängt till .MKV :P
X.264 hade gjort att jag sluppit köppa en ny TViX.

Postad 13 november 2007 - 18:30

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Undras hur man skall få detta till att Sony gör fel. Sony gör ju alltid fel. :P

Redigerat av Lindholm R, 13 november 2007 - 18:32.

Postad 13 november 2007 - 18:43

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
De gör åtminstone fel rätt så ofta. :P

Hursomhelst är det här kanon (om det stämmer). MKV kommer som nästa steg? Och möjlighet att styra PS3 med psp. Tänk att kunna välja låtar utan behöva slå på skärmen!!

Postad 13 november 2007 - 18:51

tandapa
  • tandapa
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
ngn som vet ifall man kommer kunna få undertexterfiler att fungera då?
med divs filmen :P
vore ju lite trevligt

Postad 13 november 2007 - 18:55

RB123
  • RB123
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

ngn som vet ifall man kommer kunna få undertexterfiler att fungera då?
med divs filmen :P
vore ju lite trevligt

I värsta fall får du väl hårdkoda in dessa.. sjukt bra att PS3 fixar DivX, känns som om man får en helt ny produkt med det stödet.

Postad 13 november 2007 - 18:57

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2 160 inlägg
  • 0
Mycket trevligt initiativ :P

Postad 13 november 2007 - 19:52

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg
  • 0
Vad är det som är bra med DivX? Vilka möjligheter öppnar sig?

MVH
/Chuck

Postad 13 november 2007 - 20:41

Rocketeer
  • Rocketeer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN!

PS3 börjar mer och mer likna den mediamaskin den faktiskt kan vara. TACK! :-)

Man kan tänka sig hur snacket har gått i Sonys styrelserum.
-Grabbar, vi säljer för dåligt, vad gör vi.
-Konstigt, vi som har allt. Vad mer kan konsumenterna kräva? Vi kan ju till och med spela Bluray?
-Jo, men vem har ärligt talat Bluray filmer...
-Jag har tio!!! (nerden i hörnet)
-eeeh, divx kanske...?
Tystnaden sänker sig... till slut harklar sig överdirektörn och tar till orda med en besvärad mig
-Joooo, de e klart, men killarna på film och musik lär bli skogstokiga, tänk er Sony GMB... Pirater ni vet...
Återigen sänker sig tystnaden.
-Någon mot?
Ingen....
-För?
Alla räcker upp handen och resten är historia.
Vi har snart en riktigt kompetent mediemaskin. Grattis till oss!!!

Postad 13 november 2007 - 20:45

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Rocketer!

Mycket bra, du kanske borde jobba där? :P

Postad 13 november 2007 - 20:54

Unregisteredf3df975d
  • Unregisteredf3df975d
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Betyder detta att även Xvid kommer stödjas?

Postad 13 november 2007 - 21:24

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

Betyder detta att även Xvid kommer stödjas?

Dom flesta XviD kommer att funka, om man inte använder vissa special settings när man skapar sin XviD så är dom DivX kompatibla.

Xvid encoded files can be written to a CD or DVD and played in a DivX compatible DVD player. However, Xvid can optionally encode video with advanced features that most DivX Certified set-top players do not support.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Xvid

Redigerat av SweMart, 13 november 2007 - 21:25.

Postad 13 november 2007 - 21:37

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Borde inte det här ge användandet av Linux på PS3 en rätt bra skjuts?

Postad 13 november 2007 - 21:43

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Undra vad DivX-stödet kommer kosta?

Oavsett är det inget som jag själv använder idag då kvalitén är alldeles för dålig.

Postad 13 november 2007 - 21:49

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
divx? använder dom det än? :P
mkv vore ju intressant. köpte nyss en ny dator för 10k bara för att köra såna =/

Postad 13 november 2007 - 21:52

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0

Undra vad DivX-stödet kommer kosta?

Oavsett är det inget som jag själv använder idag då kvalitén är alldeles för dålig.

Jag antar att Sony står för kostnaden och ersätter DivX Inc, men att downloaden ändå blir optional. Ungefär som folding är idag. Tror ni att de kommer ta betalt?

Redigerat av Kimpost, 13 november 2007 - 21:52.

Postad 13 november 2007 - 22:05

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
sweeet.. hoppas nu bara ms skräms av detta och lägger till samma stöd i sin höstuppdatering :P

pengar, vadå.. ska man betala för det? inge sånt trams tack

Postad 13 november 2007 - 22:08

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

sweeet.. hoppas nu bara ms skräms av detta och lägger till samma stöd i sin höstuppdatering :P

pengar, vadå.. ska man betala för det? inge sånt trams tack

DivX är på gång för 360 också har jag läst, någonstans.

Postad 13 november 2007 - 22:18

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1 376 inlägg
  • 0
divx är inget jag använder mig av så det spelar ingen roll för mig.
Köpte min ps3 främst för BR innan man köper en stand alone spelare för det.

Men roligt att Sony lyssnar på sina användare!

Postad 14 november 2007 - 03:30

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
Hoppas Divx kommer till 360:n nu också så kanske det blir ett filformatskrig mellan konsolerna, haha! :blink: Skitbra att Divx kommer. Nu saknar jag bara MKV.
Tack Sony!

Postad 14 november 2007 - 14:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
*Inlägg gömda*

Ja, det är olagligt att ladda ned. Nej, det är inte tillåtet att på forumet diskutera detta.

Postad 14 november 2007 - 15:04

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Jag läste någonstans, finner det inte igen, att PS3 inte skulle stödja Divx 1080p.
Men om den skulle stödja högupplöst Divx, 720p 1080i, så är det ju kanon.
Det finns hur mycket högupplöst material som helst att ladda ner från Divx.com. LAGLIGT och GRATIS!!!

Postad 14 november 2007 - 16:10

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Det går ganska snabbt och lätt att konvertera mkv filer till divx HD också.. Men man ska ju orka det me.. Men om PS3an blir populär så kommer man att se det på den eventuella spridningen och att fler kodar i divxhd istället för mkv vilket ändå verkar vara en skit container som saknar allmänt stöd i alla mediaextenders.

Postad 14 november 2007 - 16:43

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Hoppas Divx kommer till 360:n nu också så kanske det blir ett filformatskrig mellan konsolerna, haha! :blink: Skitbra att Divx kommer. Nu saknar jag bara MKV.
Tack Sony!

Ha microsoft kan du glömma kommer lägga in det där. även om det är så jäkla dumt att dom inte gör men alla vet ju hur funtade dom är.

Postad 14 november 2007 - 16:47

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
Varför lägger dom inte in stöd för mkv istället divx/xvid går ju att lösa idag på andra sätt transcode / tversity etc utan problem men mkv DET vore intressant...
Verkar troligt att 360'n också får divx stöd i december uppdateringen även om det kunde kvitta för mig personligen.

Postad 14 november 2007 - 16:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 752 inlägg
  • 0
Fan va gött B)

Eftersom jag ser mycket serier och gamla kultfilmer på Divx så är detta kanon.
Och TV-serier kräver jag inte kanon kvalla på ändå, så Divx duger gött till det :lol:

Då kan jag skrota Sony DVD:n, som jag bara kört Divx på senaste tiden, då jag även använder HD-DVD:n & PS3:an som DVD uppskalare :blink:

Postad 14 november 2007 - 17:05

tajson
  • tajson
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

[...]för mkv vilket ändå verkar vara en skit container som saknar allmänt stöd i alla mediaextenders.

Matroska en skitcontainer?

The Matroska Multimedia Container is an open standard free Container format, a file format that can hold an unlimited number of video, audio, picture or subtitle tracks inside a single file.[1] It is intended to serve as a universal format for storing common multimedia content, like movies or TV shows. Matroska is similar in conception to other containers like AVI, MP4 or ASF, but is completely open source. Matroska file types are .MKV for video (and audio) and .MKA for audio-only files.

Det negativa är ju är ju givetvis att det inte har blivit en standard än vilket är synd då det inte kostar tillverkarna något i licenskostnader att implementera. Flerspråkiga undertexter, multipla ljudspår (2.0, 5.1, olika språk) osv i en och samma fil är helt underbart.

Postad 14 november 2007 - 23:45

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Borde inte det här ge användandet av Linux på PS3 en rätt bra skjuts?

Ehh du menar tvärtom eller?
DivX stöds redan på Linux, men nu "slipper" man linux (vilket enligt rykten fungerar sådär halvbra/segt på PS3)

Postad 15 november 2007 - 00:08

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Nu väntar vi bara på att man kan browsa bland sina filer på datorn via nätverket också....för det kan man väl fortfarande inte? (Och jag menar inte mha Tversity eller nåt sånt..)

Postad 15 november 2007 - 05:00

Unregistered87c3dd8f
  • Unregistered87c3dd8f
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Nu väntar vi bara på att man kan browsa bland sina filer på datorn via nätverket också....för det kan man väl fortfarande inte? (Och jag menar inte mha Tversity eller nåt sånt..)

Ja och nej. Windows Media Player har nog dom flesta och det man delar ut genom det kan man bläddra bland. Men utan något som helst tilläggsprogram går det ej att bläddra bland filerna på datorn. Det skulle väl i så fall vara om man körde linux på ps3n.

Postad 15 november 2007 - 10:34

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

[...]för mkv vilket ändå verkar vara en skit container som saknar allmänt stöd i alla mediaextenders.

The Matroska Multimedia Container is an open standard free Container format, a file format that can hold an unlimited number of video, audio, picture or subtitle tracks inside a single file.[1] It is intended to serve as a universal format for storing common multimedia content, like movies or TV shows. Matroska is similar in conception to other containers like AVI, MP4 or ASF, but is completely open source. Matroska file types are .MKV for video (and audio) and .MKA for audio-only files.

Det negativa är ju är ju givetvis att det inte har blivit en standard än vilket är synd då det inte kostar tillverkarna något i licenskostnader att implementera. Flerspråkiga undertexter, multipla ljudspår (2.0, 5.1, olika språk) osv i en och samma fil är helt underbart.

Ja matroska är en teknikst överlägsen container men endast om det gäller datorer. Den är helt enkelt för öppen för att man enkelt ska kunna göra hårdvara som felsäkert kan hantera den. Om en standard ska fungera på massor av olika enheter så måste man fastslå en standard som inte ändras lite hitan som ditan vilket mkv och även Xvid gör vilket ställer till det för hårdvaru tillverkare som aldrig kan garantera ett stöd för dessa format.

Postad 15 november 2007 - 11:10

Unregisteredb0b4b564
  • Unregisteredb0b4b564
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Ja matroska är en teknikst överlägsen container men endast om det gäller datorer. Den är helt enkelt för öppen för att man enkelt ska kunna göra hårdvara som felsäkert kan hantera den. Om en standard ska fungera på massor av olika enheter så måste man fastslå en standard som inte ändras lite hitan som ditan vilket mkv och även Xvid gör vilket ställer till det för hårdvaru tillverkare som aldrig kan garantera ett stöd för dessa format.

Läste en forum tråd som några taiwan tillverkare skrev i, Ser inte ut som att mkv skulle bli någon standard inom snar framtid .

Postad 15 november 2007 - 19:57

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0

Vilken tur att PS3 tekniskt sett hör till kategorin datorer och väldigt enkelt kan mjukvaruuppdateras vid behov då :)

Postad 16 november 2007 - 15:18

ekrison
  • ekrison
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Vilken tur att PS3 tekniskt sett hör till kategorin datorer och väldigt enkelt kan mjukvaruuppdateras vid behov då :angry:

Utan tillgång till hårdvaruacclerationen på PS3an så skulle jag inte vilja klassa den som dator....dvs Cell sräpet har inte prestandan att dekoda 1080p i mkv (h264,x264) mao kört....

Redigerat av ekrison, 16 november 2007 - 15:19.

Postad 17 november 2007 - 01:51

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0
Jag syftade på att Sony enkelt kan mata PS3 med uppdateringar om så skulle behövas. Dvs att det inte är ett problem som gäller alla hårdvarutillverkare och i synnerhet inte sony PS3 som tekniskt sett fortfarande är en dator även om dom valt att spärra delar av den.

Postad 17 november 2007 - 18:58

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Jag syftade på att Sony enkelt kan mata PS3 med uppdateringar om så skulle behövas. Dvs att det inte är ett problem som gäller alla hårdvarutillverkare och i synnerhet inte sony PS3 som tekniskt sett fortfarande är en dator även om dom valt att spärra delar av den.

Jo du kan ju klassa den som en dator, men Sony som bestämmer har inte gjort det och då är det kört.. Om Sony inte tycker att ett fortlöpande underhåll på nya uppdateringar gällande mkv stöd är prioriterat så är det inte det. Och känner jag Sony rätt så kommer dom skita i det.

Vad vi alla däremot kan önska oss är att antingen någon knäcker PS3 eller att källkod skulle "läcka" från Sony... Då kommer mkv stöd att komma...

Postad 17 november 2007 - 23:35

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0
Samma argument som var emot divx på ps3... Hur gick det med den saken? :)

Postad 18 november 2007 - 13:21

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0

Samma argument som var emot divx på ps3... Hur gick det med den saken? :)

Jag håller med. Jag tror att SONY kommer att stödja Matroska, såsmåningom. Precis som DivX/XviD som snart kommer. De är ett av världens mest värdelösa företag vad gäller marknadsstratgier, men till slut gör det rätt saker - när de tvingas till det. Se på deras standalone DVD-spelare. De stöder ju DivX, och de kan göras regionfria (vilket förresten är ytterligare en sak som jag förutspår kommer ske med PS3). För att PS3 ska bli något så måste vissa saker ske. PS3 måste helt enkelt bli mycket bättre på en massa områden för att överhuvudtaget ha en framtid att räkna med...

Postad 18 november 2007 - 16:14

Yesum
  • Yesum
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
divx/xvid har funnits i dvd spelare i flera år, de e därför sony lägger till det.

det handlar om business, och matroska är ett piratformat som är långt ifrån standard. räkna med att de tar några år innan ett mkv stöd kommer. personligen tror ja inte de kommer öht. finns inte ens stand-alone spelare med mkv stöd.

sen stod de ju i intervjun med divx vd eller vem det nu var, att folk ska få kunna njuta av divx formatet och det stora bibliotek som finns. vad menar han med det? vi laddar ju ner filmerna olagligt. Sony/Divx har ju ingen shop på nätet där man kan ladda ner divx filmer.

Postad 25 november 2007 - 17:40

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Någon som hört något om när Divx kommer till ps3:an? Nån datum?

Ser verkligen fram emot detta! ;)

Funkar det att skicka filmer från datorn till ps3:an utan att streama? Med nätverkskabel då.

Alltså så man kan göra med en så kallad Mediahårddisk.

Postad 25 november 2007 - 18:21

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

divx/xvid har funnits i dvd spelare i flera år, de e därför sony lägger till det.

det handlar om business, och matroska är ett piratformat som är långt ifrån standard. räkna med att de tar några år innan ett mkv stöd kommer. personligen tror ja inte de kommer öht. finns inte ens stand-alone spelare med mkv stöd.

sen stod de ju i intervjun med divx vd eller vem det nu var, att folk ska få kunna njuta av divx formatet och det stora bibliotek som finns. vad menar han med det? vi laddar ju ner filmerna olagligt. Sony/Divx har ju ingen shop på nätet där man kan ladda ner divx filmer.

Dålig koll??
stage6.divx
Finns hur mycket som helst att ladda ner.
Högupplöst och lagligt.

Postad 26 november 2007 - 00:24

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

Vilken tur att PS3 tekniskt sett hör till kategorin datorer och väldigt enkelt kan mjukvaruuppdateras vid behov då :)

Utan tillgång till hårdvaruacclerationen på PS3an så skulle jag inte vilja klassa den som dator....dvs Cell sräpet har inte prestandan att dekoda 1080p i mkv (h264,x264) mao kört....

Cell lär inte ha några problem att dekoda en sån fil. Den gör nog det utan några större bekymmer!

Postad 26 november 2007 - 00:43

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Hahahahahah!

Postad 26 november 2007 - 10:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Hahahahahah!

Han syftar antagligen på linux som itne har tillgång till RSX. Då fixar PS3 inte högupplöst.

Förresten är det ngn här som använt divx senaste 5 åren?
Sen det blev kommersiellt har det varit xvid som gäller.

Postad 26 november 2007 - 11:15

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Han syftar antagligen på linux som itne har tillgång till RSX. Då fixar PS3 inte högupplöst.

CELL isig har inga problem att koda av dessa filer och tar inte hjälp av RSX för videofiler. En dekoder för Linux kan jag tänka mig ha problem då den med största sannolikhet bara kör kod på PPUn.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 november 2007 - 11:20.

Postad 26 november 2007 - 12:24

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

CELL isig har inga problem att koda av dessa filer och tar inte hjälp av RSX för videofiler. En dekoder för Linux kan jag tänka mig ha problem då den med största sannolikhet bara kör kod på PPUn.

Folk håller på att knåpa ihop codec anpassade för cell i många HDformat.

Postad 26 november 2007 - 12:58

Frenetick
  • Frenetick
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0

Hahahahahah!

Förresten är det ngn här som använt divx senaste 5 åren?
Sen det blev kommersiellt har det varit xvid som gäller.

Xvid/Divx är ju i princip samma sak. Är det itne så att ifall Divx går att spela upp, går xvid också?
Fast jag kommer personligen inte ihåg sist jag laddade ner en divx. Jag kör nog uteslutande xvid eller mkv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.