Köpte igår en 10 m lång s-videosladd av modell bättre (600:-) Kopplade den ena änden in i projjens s-videokontakt och den andra i en scartadapter med s-videoingång,sätter igång projjen och boxen,men vad händer,jo ingenting!! Har även provat med en scart till s-videokabel jag hade liggandes (har haft den till koppling mellan dator och vanlig tv innan..)detta funkade inte heller.Har testat alla inställningar i boxen men inget hjälper.Har även kollat så projjen funkar som den ska genom att koppla den till dvd:n och det funkade perfekt.
Det jag funderar över är varför det inte funkar att koppla en scartadapter till boxen och koppla in s-videosladden där,är det någon speciell scartadapter man ska ha.Vore mycket tacksam om någon har något förslag hur jag ska lösa detta,vill inte köra med komposit(skit) som jag gör nu mellan projjen och boxen.
ska tilläggas att jag har funderat på köpa en scart-vgaadapter på typ kjell & co,men då det verkar som dom flesta inte lyckats få det att funka så misstänker jag även att jag skulle få samma problem.