PM: Mobilen som fixar snöblandat regn, dammiga miljöer och stötar
Postad 15 december 2007 - 10:49
MEN, när kommer de med 3G???

Mobiltillverkarna verkar ju totalt okunniga om hur många det är som behöver mobiler som klarar lite mer tuffa tag. Vill de inte sälja eller vad är det frågan om?

Postad 15 december 2007 - 22:20
Postad 16 december 2007 - 08:14
Verkar ju vara en enorm marknad för det du beskriver... Skoter, -30 och vinterbadare....Är det -30 och man kört ner skotern i en vak 10mil från närmaste väg skiter man nog i om det är 3G på den... bara en tanke
Kommer säkert en sådan NMT-mobil till dig så småningom...

Redigerat av dunde, 16 december 2007 - 08:19.
Postad 17 december 2007 - 08:30
Det är ju roligt att det kommer fler stöttåliga mobiler.
MEN, när kommer de med 3G???![]()
Mobiltillverkarna verkar ju totalt okunniga om hur många det är som behöver mobiler som klarar lite mer tuffa tag. Vill de inte sälja eller vad är det frågan om?
Håller med! Det är ju märkligt att det inte kommer en "arbetar-telefon" med 3G. Varför? Marknaden måste ju vara jättestor. Om det nu är så att de inte vill sälja telefoner som håller för länge kan de väl göra en som självförstör sig efter 1 år.
Bara den funkar fram till dess!!!
Postad 19 december 2007 - 14:09
Postad 19 december 2007 - 19:48
lägg upp länk till testerna och föresten har inte nmt systemet gått i graven för länge senAnsvarar för mobilinköp till ett företag med mycket fältpersonal. Alla tillverkare säger likadant numera, marknaden för "ruggade" mobiler finns inte utanför Norden och Norden-marknaden är inte tillräckligt stor för att vara intressant. Det har inte funnits några riktigt bra alternativ på flera år. De tester jag läst om Samsungen verkar inte lovande de heller. Det skall bli intressant att se hur de nya NMT-telefonerna fungerar.
Postad 20 december 2007 - 14:47
Gamla NMT släcks till nyåret men det finns en efterföljare som använder ny teknik i samma frekvensområde. Jag har deras USB-modem som fungerar mycket bra och har god täckning i "glesbygd". 2008 öppnas nätet för mobiltelefoni också.
Postad 20 december 2007 - 19:26
jag såg det efter en sökning verkar intressant för dom som har dåligtäckningJag blandade nog ihop denna telefon med Sonims motsvarighet vad gäller testerna. Den här är ju så ny att den har jag inte sett något test på ännu. Vi får hoppas på det bästa.
Gamla NMT släcks till nyåret men det finns en efterföljare som använder ny teknik i samma frekvensområde. Jag har deras USB-modem som fungerar mycket bra och har god täckning i "glesbygd". 2008 öppnas nätet för mobiltelefoni också.
men dom kunnde ha laggt upp lite priser på vad det skall kosta.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar