Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PM: Mobilen som fixar snöblandat regn, dammiga miljöer och stötar

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 december 2007 - 02:23

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 15 december 2007 - 10:49

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
Det är ju roligt att det kommer fler stöttåliga mobiler.

MEN, när kommer de med 3G??? :D

Mobiltillverkarna verkar ju totalt okunniga om hur många det är som behöver mobiler som klarar lite mer tuffa tag. Vill de inte sälja eller vad är det frågan om? :(

Postad 15 december 2007 - 22:20

tiaz
  • tiaz
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Är det -30 och man kört ner skotern i en vak 10mil från närmaste väg skiter man nog i om det är 3G på den... bara en tanke

Postad 16 december 2007 - 08:14

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0

Är det -30 och man kört ner skotern i en vak 10mil från närmaste väg skiter man nog i om det är 3G på den... bara en tanke

Verkar ju vara en enorm marknad för det du beskriver... Skoter, -30 och vinterbadare....
Kommer säkert en sådan NMT-mobil till dig så småningom... <_<

Redigerat av dunde, 16 december 2007 - 08:19.

Postad 17 december 2007 - 08:30

Dino_Zoff
  • Dino_Zoff
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Det är ju roligt att det kommer fler stöttåliga mobiler.

MEN, när kommer de med 3G??? :)

Mobiltillverkarna verkar ju totalt okunniga om hur många det är som behöver mobiler som klarar lite mer tuffa tag. Vill de inte sälja eller vad är det frågan om? :blush:

Håller med! Det är ju märkligt att det inte kommer en "arbetar-telefon" med 3G. Varför? Marknaden måste ju vara jättestor. Om det nu är så att de inte vill sälja telefoner som håller för länge kan de väl göra en som självförstör sig efter 1 år.

Bara den funkar fram till dess!!!

Postad 19 december 2007 - 14:09

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Ansvarar för mobilinköp till ett företag med mycket fältpersonal. Alla tillverkare säger likadant numera, marknaden för "ruggade" mobiler finns inte utanför Norden och Norden-marknaden är inte tillräckligt stor för att vara intressant. Det har inte funnits några riktigt bra alternativ på flera år. De tester jag läst om Samsungen verkar inte lovande de heller. Det skall bli intressant att se hur de nya NMT-telefonerna fungerar.

Postad 19 december 2007 - 19:48

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Ansvarar för mobilinköp till ett företag med mycket fältpersonal. Alla tillverkare säger likadant numera, marknaden för "ruggade" mobiler finns inte utanför Norden och Norden-marknaden är inte tillräckligt stor för att vara intressant. Det har inte funnits några riktigt bra alternativ på flera år. De tester jag läst om Samsungen verkar inte lovande de heller. Det skall bli intressant att se hur de nya NMT-telefonerna fungerar.

lägg upp länk till testerna och föresten har inte nmt systemet gått i graven för länge sen

Postad 20 december 2007 - 14:47

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Jag blandade nog ihop denna telefon med Sonims motsvarighet vad gäller testerna. Den här är ju så ny att den har jag inte sett något test på ännu. Vi får hoppas på det bästa.

Gamla NMT släcks till nyåret men det finns en efterföljare som använder ny teknik i samma frekvensområde. Jag har deras USB-modem som fungerar mycket bra och har god täckning i "glesbygd". 2008 öppnas nätet för mobiltelefoni också.

Postad 20 december 2007 - 19:26

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Jag blandade nog ihop denna telefon med Sonims motsvarighet vad gäller testerna. Den här är ju så ny att den har jag inte sett något test på ännu. Vi får hoppas på det bästa.

Gamla NMT släcks till nyåret men det finns en efterföljare som använder ny teknik i samma frekvensområde. Jag har deras USB-modem som fungerar mycket bra och har god täckning i "glesbygd". 2008 öppnas nätet för mobiltelefoni också.

jag såg det efter en sökning verkar intressant för dom som har dåligtäckning
men dom kunnde ha laggt upp lite priser på vad det skall kosta.

Postad 12 januari 2008 - 16:47

jeffkan
  • jeffkan
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Någon som vet hur det går för Ericsson med hajen 2.0?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.