jag är mycket nöjd. Har jämfört med många modeller och märken. Jag valde mellan Samsung M87, men den var alldeles för blank i skärmen. SONY är med antireflexbehandlad. Samsung har öäven haft en del problem med mjukvaran.
Fördelen med Sony enligt min mening är att den har inbyggt stöd för mottagning av t.ex comhem eller boxer. Man behöver dock köpa till en CA modul för ca 400 kronor. Därmed kan man byta digital TV kanal direkt på TVn vilken är en fördel tycker jag. Utgående signal från SCART kan sedan spelas in på en extern DVD recorder eller liknande utan problem. Jag har även hittat svaret på min ursprungliga fråga.
Den kan även ta emot t.ex comhems SVT HD sändning utan problem. Däremot fungerar inte t.ex Discovery HD ännu. Jag tror att det har något med hårdvarulåsning av CA och krypteringen. Comhem jobbar dock på att lösa detta. Har även stöd för mottaning av mpeg-4/h.264 HD vilket är mycket intressant. Jag tror att många kommer att köra just h.264 för HD kanaler.
EPG fungerar sådär enligt min mening. Jag har comhem och den verkar inte visa mer är ca 2 kommande program i EPGn, vilken comhems STB klarar av. Troligen visar endast Sonys EPG present and following informationen i TV transprtströmmen.
Det enda egentliga negativa med Sonyn är att det verkar inte som om man kan visas klockan på TVn samtidigt med digital TV mottagning. Den visas däremot om man tittar på en DVD.
Annars är jag mycket nöjd med den. Bilden är mycket bra. Digital TV i SD (standard upplösning) är också mycet bra. Bättre än jag väntat mig. Det finns ju många gräsliga exempel på dålig bild. HUGA! ;-)
Jag har även kopplat min Mac till denna TV via DVI->HDMI kabel och visat en full HD film (1920x1080p) och bilden blir då outstanding! :-)
Kör även Nintedo WII med 480p (speciell kabel) och det är också även mycket bra. Har dock inte provat Playstation3 med BlueRay, men det är säker bra.
Hoppas du fått lite tips.
Om jag inte hade velat ha full HD TV hade jag nog köpt Sonys D3000.
/rob
Redigerat av valsjo, 06 January 2008 - 19:46.