Finns det verkligen inget man kan göra åt det här? Är jag alltför naiv som inte kollar upp kompabilitet på fjärrkontroller innan jag köper produkter?
Vad göra?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
16 relaterade trådar
Postad 03 January 2008 - 23:17
Jag har en LG-LCD sen tidigare som jag är hyffsat nöjd med. Förra veckan köpte jag en Harman Kardon AVR-245 och en DVD 37. Efter ett tag märkte jag att oavsett vilka knappar jag trycker på så leder en knapptryckning på antingen recivern eller DVD:ens fjärrkontroller till att min TV sätts på. Oerhört irriterande.
Finns det verkligen inget man kan göra åt det här? Är jag alltför naiv som inte kollar upp kompabilitet på fjärrkontroller innan jag köper produkter? Vad göra? Postad 04 January 2008 - 11:07
HK-supporten svarade nyss. Deras kommentar var bara "synd för dig" typ.
Härligt med god service... Postad 06 January 2008 - 14:29
Du är inte ensam om det kan va till nån glädje
Har precis samma problem med min LG 42LF75. Den startar när man använder fjärren till receivern Yamaha RX-V2700 t.ex när jag höjer eller sänker ljudet. Jäkligt irriterande om man sitter och kollar film på projektorn. Även digitalboxens (Topfield TF 5700) fjärr startar LG:n. Detta verkar alltså vara ett LG problem. För övrigt är jag väldigt nöjd med TV:n, kanonbild. Tacksam för alla förslag på detta lilla men irriterande problem. Postad 09 January 2008 - 18:04 Nej, men min handlare ska få besök av en LG-representant i nästa vecka och då ta upp det med honom. Så får vi se om de kan ge nått... Postad 09 January 2008 - 19:51
Detta är ett mycket vanligt problem. Min mycket dyra cd tex går igång när jag skiftar kanal på min comhem dekoder.
Postad 10 January 2008 - 21:24 Känns som det borde finnas nån "Fjärr o Kontrollstyrelse" som godkände apparaterna innan dom fick komma ut på marknaden Postad 11 January 2008 - 08:39
Hittade precis denna tråd, har precis samma problem, fast att min Harman Kardon HD970 varknar till liv så fort man höjer volymen på min tv Panasonic PV60.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |