Alltså, hur gör jag så att SVT 1 är på plats 1, SVT 2 på plats 2, TV3 på plats 3 osv, och vad är Shop Mode och hur får jag bort Shop Mode?
Postad 04 January 2008 - 20:29
Vad är Shop Mode på en Samsung? När jag trycker på info-knappen står det nämligen "Bild - Shop Mode". Vad betyder detta? I ett försök att ändra på detta så körde jag Plug & Play, och då blev kanalordning ett ****, och det verkar som att Samsung's TV-apparater suger när det gäller att sortera kanaler.
Alltså, hur gör jag så att SVT 1 är på plats 1, SVT 2 på plats 2, TV3 på plats 3 osv, och vad är Shop Mode och hur får jag bort Shop Mode?
Postad 04 January 2008 - 20:39
Shop Mode är väl det som används när TVn ska stå i en affär. Prova att göra reset eller något liknande om de finns, kan inte Samsung riktigt
Postad 04 January 2008 - 21:53
Testa om detta funkar:
Shop mode is only intended for use in retail environments.
If the unit is accidentally set to Shop mode and you want to return to Dynamic (Home) mode,
press the Volume button and then hold down the MENU button for five seconds on the side
panel of the TV.
Jag tänker inte berätta vad shop-mode är för då kommer denna tråd bli lång
En funktion det skall ha utöver bildmässiga är att när apparaten slås av och på skall alla inställningar återgå till ett läge som Samsung vill visa i butiken, dvs klårfingriga som fepplar med inställningarna gör inte så mycket
Annan förklaring:
The shop mode is for then the TV is display in a shop (funny that) it will reset all picture setting to default every 30 mins, to turn it off (or on again) what you are supposed to do is while the tv is on hold the menu button on the tv (not the remote) for a few seconds, should come up with a message saying 'Shop Mode Off', hope this works for you.
Shop mode is only intended for use in retail environments.
If the unit is accidentally set to Shop mode and you want to return to Dynamic (Home) mode,
press the Volume button and then hold down the MENU button for five seconds on the side
panel of the TV.
Jag tänker inte berätta vad shop-mode är för då kommer denna tråd bli lång
En funktion det skall ha utöver bildmässiga är att när apparaten slås av och på skall alla inställningar återgå till ett läge som Samsung vill visa i butiken, dvs klårfingriga som fepplar med inställningarna gör inte så mycket
Annan förklaring:
The shop mode is for then the TV is display in a shop (funny that) it will reset all picture setting to default every 30 mins, to turn it off (or on again) what you are supposed to do is while the tv is on hold the menu button on the tv (not the remote) for a few seconds, should come up with a message saying 'Shop Mode Off', hope this works for you.
Redigerat av junkan, 04 January 2008 - 21:57.
Postad 04 January 2008 - 22:20
"Shop mode is only intended for use in retail environments.
panel of the TV. "
Vem vill tillbaks till dynamiskt läge....HA!
panel of the TV. "
Vem vill tillbaks till dynamiskt läge....HA!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?