Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varvar era 40gb-fläktar ner vid idle?

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 januari 2008 - 19:51

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag behöver input från er för att veta om min nya 40gb's beteende är normalt eller
om jag ska försöka byta den. Ja la inte den här posten i "Hur mycket låter era PS3:or?"
för jag hoppas på svar från fler blandade personer.

Jag har inget emot att min fläkt varvar upp när det behövs (i folding, spel osv.) eftersom
det då behövs. Vad jag däremot stör mig på är att min fläkt _aldrig_ varvar ner igen utan
stannar på aktuell fläktnivå trots att jag låter den stå och idla ute i cross media bar.

Gjorde ett test idag där jag startade ps3:an och då låter den i stort sett inget (lägsta fläktnivå).
Därefter körde jag igång Folding och efter några minuter gick fläkten igång, som sig bör.
Sedan stängde jag av Folding, loggade ut min användare och lät min konsol stå igång med öppen
balkongdörr i över en timme i runt 15 grader. Trots kall luft från utblåset bak så varvar den _inte_ ner :/

Så.. varvar era fläktar ner när ni slutar spela och idlar?

Tack för hjälpen!

Postad 09 januari 2008 - 00:53

random hero
  • random hero
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Min gör det inte heller. Har den väl gått upp i varv så stannar fläkten där tills man stänger av den. ;)

Postad 09 januari 2008 - 01:52

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0
Vad händer om du vänder på steken och bara låter konsolen stå igång ute i menyn i en timme utan att starta något annat. Går den upp till samma nivå?

Postad 09 januari 2008 - 01:56

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Min PS3a ar tyst som en mus vad jag an gor.

Haller med om att det ar konstigt att den inte varvar ner nar belastningen minskar.

Star maskinen fritt och/eller har god luftcirkulation runt sig?

Postad 09 januari 2008 - 07:12

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
det finns många moderna datorer som inte varvar ner efter lite spel. Tycker inte det borde va så, men tyvärr så.

Postad 09 januari 2008 - 08:33

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Bertilsson: Jag tänkte exakt samma sak och lät den stå på i menyn i 3 timmar inatt
och den varvade inte upp alls. Utan den förblev väldigt tyst ;)

m_hagman: Min maskin står mycket luftigt uppe på en tvbänk. Din maskin har alltså aldrig varvat upp?
Och du vet alltså då inte om den kommer att varva ner om den hade fått för sig att varva upp?

Postad 09 januari 2008 - 08:39

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Bertillson: Varvar din maskin aldrig upp? Eller varvar den ner som den borde när den idlar?

Redigerat av yaneku, 09 januari 2008 - 08:39.

Postad 09 januari 2008 - 09:29

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

m_hagman: Min maskin står mycket luftigt uppe på en tvbänk. Din maskin har alltså aldrig varvat upp?
Och du vet alltså då inte om den kommer att varva ner om den hade fått för sig att varva upp?

Nej, jag har aldrig hort att flakten varvat upp.

Nar jag spelar sa star den, tack vare en for kort internet(TP?)-kabel, cirka en meter ifran mig och jag har aldrig hort den pa det avstandet. Den hors bara nar jag lagger orat mot den.

Nar den va ny fick den sta och kora folding over en natt och aven efter detta hordes den bara om jag la orat emot.

Sa om flakten en dag far frispel och borjar varva upp vet jag inte vad som hander.

mvh

Postad 09 januari 2008 - 12:34

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Jag har visserligen en 60gb och den lugnar ner sig från att ha varit uppe på läge 3 (ganska högt fläktljud) när det blir lite lugnare igen.

Postad 09 januari 2008 - 14:51

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Har en 40Gb:are som varvar upp då jag spelar, men som sedan varvar ner efter man spelat klart.

Postad 09 januari 2008 - 18:44

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ok, då verkar det som att något är fel på min maskin eftersom alla inte har mitt problem.

Postad 09 januari 2008 - 20:23

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Jag tycker min låter likadant hela tiden spelar ingen roll vad jag gör.
Däremot så tycker jag inte den är direkt tyst som en mus.

Det är i princip inget fläktljud alls, men den maler liksom eller hur man ska säga. Låter som väldigt högljud hårddisk eller bärbar dator. Den låter mer än min hårddiskinspelare, men betydligt mindre än min gamla PS2 (första generationen - ej slim)

Postad 09 januari 2008 - 21:12

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hittade den här tråden som jag inte sett tidigare,
http://community.eu....h...767&page=19

Innehåller bland annat den här posten:

As long as i'm in the XMB it stays silent. When playing music it's still silent. Playing video it speeds up a lil but still very quiet. When I play a game it does go up to level 3 but it also 'gears down' from time to time ie. when i'm playing FIFA it doesn't make much noise but heavenly sword it's abit louder. Warhawk is also a quiet experience.

Folding @ home is loud but is still not as loud as my first console [i've only had 2 PS3's]. My first PS3 would turn on be quiet for about 2 mins then would get louder but not too loud. Then if i played a game BAM that was it it was loud as hell. If i quit a game it wouldn't slow down the fan it would just stay on a high speed. My new console however really does seem to react to it's INTERNAL temperature.

I left my console folding overnight whilst downloading demo's last week and in the morning when i checked it the fan was kinda loud as expected but about 5 mins after quitting to the XMB it was silent again. I'm very happy with my new PS3!!!

Postad 10 januari 2008 - 01:05

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0

Bertillson: Varvar din maskin aldrig upp? Eller varvar den ner som den borde när den idlar?

Inte vad jag tänkt på faktiskt.
En kompis hade precis spelat på den i några timmar när jag lyssnade på den och jag tyckte inte den lät mer än vanligt, vilket i mitt fall är obetydigt.

Har inga andra förslag på felsökning, så det kanske helt enkelt är precis samma situation för dig som för han/hon du citerar i föregående inlägg.

Postad 10 januari 2008 - 20:29

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag har bytt till en ny maskin nu. Den verkar bete sig tystare men jag har ännu inte hunnit testa det ordentligt.
Verkar dock vara något problem med bluray-läsaren som låter mycket märkligt, jag återkommer med mer info! :/

Postad 10 januari 2008 - 21:31

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Vi kanske har ett liknande "problem".
Min fläkt är tyst men däremot så hörs BD-läsaren då och då vid spelande.

Postad 10 januari 2008 - 22:07

T_Tiger
  • T_Tiger
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

En kompis hade precis spelat på den i några timmar när jag lyssnade på den och jag tyckte inte den lät mer än vanligt, vilket i mitt fall är obetydigt.

Har inga andra förslag på felsökning, så det kanske helt enkelt är precis samma situation för dig som för han/hon du citerar i föregående inlägg.

Samma här, min PS3 40GB varvar inte heller upp nämnvärt vid belastning, där emot hör jag BD-spelare då och då när den läser. Tycker att man får anstränga sig för att höra den.

Postad 10 januari 2008 - 22:34

Boggan
  • Boggan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Samma här, min PS3 40GB varvar inte heller upp nämnvärt vid belastning, där emot hör jag BD-spelare då och då när den läser. Tycker att man får anstränga sig för att höra den.

Japp, har samma fenomen på min PS3. Det är BD-spelaren jag hör lite då och då under spelande, dock bara när det är tysta partier i spelet.

Postad 10 januari 2008 - 23:20

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ok, jag bytte min maskin idag, och det blev en tystare maskin, men en märklig bd-spelare :/

Jag har skrivit mer i tråden Hur mycket låter era PS3:or? eftersom det inte handlar om "fläkt-ned-varvning".

Postad 11 januari 2008 - 03:30

Groomery
  • Groomery
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har precis samma problem! Spelade ps1 spel idag från hårdisken och de var tyst i ca 10min sen varvade den upp nåt fruktansvärt och jag fick inte tyst på den fasten jag gick ut i IDLE var tvungen o stänga av den.

Funderar på att skicka in den på reparation? Köpte den 10November så ja kan inte använda ångerräten.

Ska ja sälja den eller skicka in den till sony tycker ni? rädd för att få tillbaks den med samma problem?

tacksam på förslag.

Postad 11 januari 2008 - 04:25

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Byt HD till en större, tystare och som blir mindre varm.

Plockade ut min idag för att kolla på den ..

- den var stekhet ...

Finns diskar som är bättre än den budgetmodell från seagate som sitter i ..

Maveric :D

Postad 28 januari 2008 - 21:18

DjOci
  • DjOci
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Min är knäpptyst i X...går upp i läge 2 alt 3 vid spel men varvar den inte ner igen. Stänger jag av den, sätter på den är den i läge 1 igen. Så nej, min varvar inte heller ner.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.