Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HD PVR till ComHem

79 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 11 januari 2008 - 23:59

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Hej,

Fick detta via email i dag:

---
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi kommer inom kort att lansera en HD-box med hårrdisk.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Emelie Nilsson
---

Någon som har ytterligare info?

#2

Postad 12 januari 2008 - 12:15

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
Ja om en sån box kommer innan slutet på 2008 skulle jag bli oerhört imponerad. Dom har ju kommit med så många olika bud så jag har gett upp tanken på att det nånsin kommer komma en sån box. Sen kommer vi alltid få räkna me grovt mycke buggar i första skedet... men ******** vad jag längtar efter en sån box ;)

#3

Postad 12 januari 2008 - 12:42

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Hej,

Fick detta via email i dag:

---
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi kommer inom kort att lansera en HD-box med hårrdisk.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Emelie Nilsson
---

Någon som har ytterligare info?


Vette fasen om jag vill ha en "hårr"-disk. Frågan är om ens hon vet vad hon pratar om. Jaja, kanske är lite skeptisk till comhem men efter deras HD-lansering så tycker jag man har rätt till det.

#4

Postad 12 januari 2008 - 17:10

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Hej,

Fick detta via email i dag:

---
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi kommer inom kort att lansera en HD-box med hårrdisk.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Emelie Nilsson
---

Någon som har ytterligare info?


Mer info...

______________________________________________________________________________
Datum: 2008-01-11 22:10:31
Ämne: HD PVR inom kort
Meddelande:
Hej,

Inom kort, betyder det första kvartalet 2008? Har ni info om märke och modellnummer?

--------------------------------------------------

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Ja den ska komma snart. Vi skulle egentligen ha fått den till jul men så blev det inte. Så den ska nog komma under första kvartalet i år.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Maria Wallenman

--------------------------------------------------

Det verkar ju hyfsat positivt iaf.

#5

Postad 12 januari 2008 - 17:22

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
sen måste vi komma ihåg att det tar ett tag innan boxen fungerar som den ska också. Samsung pvren började ju fungera bra för några månader sedan bara, innan dess var det ju massa problem. Det är fortfarande problem med HDboxen som finns nu t.ex. Så räkna iaf minst 6 månader innan du kan börja tänka på en "bra" box...

#6

Postad 12 januari 2008 - 18:19

Blazze
  • Blazze
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
jag fick detta som svar:



Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi kan inte svara på när det kommer en HD box med hårddisk. Just nu finns det ingen på marknaden som håller dom krav vi ställer på en sådann box. Så det finns alltså inget datum planerat för detta.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Johan Smedberg

#7

Postad 12 januari 2008 - 18:23

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
Hahahaha, så ironiskt och väntat!

#8

Postad 12 januari 2008 - 18:40

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Hoppas, hoppas,hoppas att det inte står Humax på boxen när den väl kommer. Det är inte bara comhemkunder som har problem med den nuvarade HD-boxen. Hoppas att de satsar på ett kvalitetmärke som är rädd om sitt varunamn nästa gång.

#9

Postad 13 januari 2008 - 17:05

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

sen måste vi komma ihåg att det tar ett tag innan boxen fungerar som den ska också. Samsung pvren började ju fungera bra för några månader sedan bara, innan dess var det ju massa problem. Det är fortfarande problem med HDboxen som finns nu t.ex. Så räkna iaf minst 6 månader innan du kan börja tänka på en "bra" box...

Vad är det för problem med den nuvarande HD boxen?

#10

Postad 13 januari 2008 - 17:23

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0
jrms, du kan läsa om problemen här! Där är några sidor att plöja igenom..


Själv fick jag detta:

Det ligger just nu en felanmälan på detta fel som Ni la igår. Vi måste få hinna kolla på detta för att kunna fixa till det. När vi har löst problemet så kan Ni ringa in till oss på 0771-55 00 00 så kan vi justera fakturan så att Ni inte behöver betala för något Ni inte kan se på. Vi kommer att få en ny HD box med inspelningsmöjligheter. Den kommer att komma nu i början av året. Jag vet inte vad den kommer att kosta än. Men eftersom att Er bindningstid går ut så kan Ni ju så klart binda om Er och köpa den nya boxen när den kommer.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Maria Wallenman


Redigerat av Unregistered42562, 13 januari 2008 - 17:25.


#11

Postad 14 januari 2008 - 13:19

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Det finns en tråd om den pvr-box som det spekuleras i att det blir comhems kommande pvr-box. Dvs ingen vet, men det är ett troligt tips. ComHem: Humax Icord HD Entavio, Ny HD-box med hårddisk

#12

Postad 14 januari 2008 - 19:55

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Ja den där Humax Icord HD Entavio boxen sen ju bra ut, på utsidan iaf...

Någon som vet varför det verkar vara så svårt att få till buggfri mjukvara till dessa boxar?

#13

Postad 14 januari 2008 - 23:37

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Därför att Humax aldrig varit bra på mjukvara ..
De har haft en o annan box ( alla system inräknade ) som fungerat riktigt bra
men de har oftast något i mjukvaran som gör att vissa funktioner inte stämmer.
När det gör en ny mjukvara, så får de oftast nya buggar ..

Det är Humax det :)

Maveric :blink:

Redigerat av Unregistered1103, 14 januari 2008 - 23:38.


#14

Postad 15 januari 2008 - 08:29

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0

Vi kan inte svara på när det kommer en HD box med hårddisk. Just nu finns det ingen på marknaden som håller dom krav vi ställer på en sådann box. Så det finns alltså inget datum planerat för detta.


Nej, dom har väl insett att Humaxkvalitet inte är "Good Enough" och letar efter en tillverkare som kan leverera tillräckligt bra boxar. Humax är ett skämt säger en som har en.

#15

Postad 15 januari 2008 - 09:56

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
bara för att jäklas lite så skickade jag en frågan igen om när en hdpvr-box ska komma. Svaret blev att "ingen information om en sådan box finns alls"

Redigerat av pelle1, 15 januari 2008 - 09:57.


#16

Postad 15 januari 2008 - 10:57

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Jodå, det står klart att Comhem inom kort kommer att lansera en HDPVR. Tillverkning sker faktiskt i Sverige. Det är alltså en svensk produkt.
Jag har precis varit i kontakt med företaget som snart ska börja leverera. Produktionskapaciteten är en box i kvartalet. Orsaken till denna blygsamma takt är helt enkelt att Kronblom inte har råd att anställa personal. Han får konstruera boxarna helt på egen hand, troligen liggandes i sin kökssoffa.

Allvarligt talat är jag inte förvånad över att man får lika många olika svar som frågor när det gäller Comhem. Det går inte att lita på detta företag. Jag är imponerad över att så många överhuvudtaget orkar eller vill tro att det ska hända något positivt.

/Mats K

#17

Postad 15 januari 2008 - 22:57

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Allvarligt talat är jag inte förvånad över att man får lika många olika svar som frågor när det gäller Comhem. Det går inte att lita på detta företag. Jag är imponerad över att så många överhuvudtaget orkar eller vill tro att det ska hända något positivt.

/Mats K

Man kanske borde skita i ComHem och skaffa parabol i stället. Jag menar, hur kan det komma sig att parabolnissarna har en HD PVR redan? Hur svårt kan det vara för ComHem att fixa det också?

#18

Postad 12 mars 2008 - 16:39

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Nu finns det faktiskt lite info om HD-pvr på comhems hemsida:

"När lanserar Com Hem en HDTV-box med inspelningsfunktion?
Vi är just nu i testfasen av en HDTV-box med inspelningsfunktion. Om inga allvarliga problem uppstår, och våra underleverantörer håller tidsplanen, så är vår förhoppning att lansera boxen innan sommaren.

Vilket märke har den nya HDTV-boxen, och vad kommer den att kosta?
Vi kan tyvärr inte avslöja några detaljer i dagsläget, men återkommer så snart vi har något att berätta.

Kommer jag som befintlig kund få något erbjudande i samband med lansering?
Absolut – vi återkommer med mer information."

länk: Comhems HD-FAQ

#19

Postad 12 mars 2008 - 20:34

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Jag snackade med en vettig kille på comhem idag..enligt honom var det april-maj som gällde för den nya boxen. Han visste dock inget mer, dock sa ha han att förseningen berodde på strulet med den gamla humax boxen :D
Men jag tror inte på april-maj förrän jag ser boxen hemma hos mig.
Kul om den kommer innan OS iaf ;)

#20

Postad 12 mars 2008 - 21:08

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0

jag fick detta som svar:



Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi kan inte svara på när det kommer en HD box med hårddisk. Just nu finns det ingen på marknaden som håller dom krav vi ställer på en sådann box. Så det finns alltså inget datum planerat för detta.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Johan Smedberg


Vilket svar, de har ju fan inga särskilt hög ställda krav när de godkänner den sämsta HDTV boxen på marknaden.


Allvarligt talat är jag inte förvånad över att man får lika många olika svar som frågor när det gäller Comhem. Det går inte att lita på detta företag. Jag är imponerad över att så många överhuvudtaget orkar eller vill tro att det ska hända något positivt.

/Mats K

Man kanske borde skita i ComHem och skaffa parabol i stället. Jag menar, hur kan det komma sig att parabolnissarna har en HD PVR redan? Hur svårt kan det vara för ComHem att fixa det också?


Du kan köpa Vantage 7100C som är en av dom bättre idag om inte Comhem larva sig med kortparning.

#21

Postad 12 mars 2008 - 22:55

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Nu finns det faktiskt lite info om HD-pvr på comhems hemsida:

"När lanserar Com Hem en HDTV-box med inspelningsfunktion?
Vi är just nu i testfasen av en HDTV-box med inspelningsfunktion. Om inga allvarliga problem uppstår, och våra underleverantörer håller tidsplanen, så är vår förhoppning att lansera boxen innan sommaren.

Vilket märke har den nya HDTV-boxen, och vad kommer den att kosta?
Vi kan tyvärr inte avslöja några detaljer i dagsläget, men återkommer så snart vi har något att berätta.

Kommer jag som befintlig kund få något erbjudande i samband med lansering?
Absolut – vi återkommer med mer information."

länk: Comhems HD-FAQ


Kundtjänst sa redan i okt-nov att de hade HD PVR-box ute hos kund för utvärdering. Då sa de innan jul men hoppas de har använt tiden till att fixa felen så att det blir en box som verkligen klarar av vad den ska.

#22

Postad 13 mars 2008 - 15:15

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Det känns ju ändå bra att de testar ordentligt. Förhoppningsvis kan de undvika misstagen med Humax-HD-boxen (dålig bild, ny mjukvara först nu) och deras Samsung PVR-box (tog ett år innan de allvarligaste buggarna var fixade). Har man betalt en massa pengar och betalar en fet avgift varje månad känns det surt att sitta med en buggig box. Bättre då att vänta... :)

Redigerat av Mange36, 13 mars 2008 - 15:16.


#23

Postad 24 mars 2008 - 12:45

Unregistered5f2ff720
  • Unregistered5f2ff720
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Jag gillar deras nuvarande HD box. Snabb, lättsam, bra bild. Kanske jag inte testade den tillräckligt länge.
Lånade hem och testade den i några dagar i höstas. Jag köpte den inte för jag ville vänta på HD PVR som skulle "komma snart".
Börjar bli väldigt less på att vänta nu, men det låter ju bra att dom ger besked på att saker händer. :)
Vad tror ni den kommer kosta på ett ungefär? 3000?

#24

Postad 25 mars 2008 - 09:25

Cilver
  • Cilver
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Jag gillar deras nuvarande HD box. Snabb, lättsam, bra bild. Kanske jag inte testade den tillräckligt länge.
Lånade hem och testade den i några dagar i höstas. Jag köpte den inte för jag ville vänta på HD PVR som skulle "komma snart".
Börjar bli väldigt less på att vänta nu, men det låter ju bra att dom ger besked på att saker händer. :)
Vad tror ni den kommer kosta på ett ungefär? 3000?


Snarare 5.000:- eller mer (utan bindningstid). Det är i alla fall en gissning från lokal Expertbutik.

#25

Postad 29 mars 2008 - 17:55

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Nu e det dax att dom släpper en. Finns äntligen en anledning att skaffa hdtv via comhem då dom äntligen har fått tummen ur och skrivit på med canal+ ang Sport HD. Kan man ju sälja sin samsung PVR kanske, eller det kanske e bra att ha en i reserv.

#26

Postad 30 mars 2008 - 00:53

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

  • 743 inlägg
  • 0

Jag gillar deras nuvarande HD box. Snabb, lättsam, bra bild. Kanske jag inte testade den tillräckligt länge.


Driver du med oss?

Redigerat av Unregistered1ff325c1, 30 mars 2008 - 00:54.


#27

Postad 30 mars 2008 - 01:05

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Jag hoppas att de även släpper en kvalitetsbox. Jag betalar gärna 10000 kronor extra för bra kvalitet.

#28

Postad 01 april 2008 - 08:13

romajo
  • romajo
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Dom har ju tokigt bra erbjudande nu, 299 kr för medium 8 favoriter inkl canal+ total. Problemet är att erbjudandet bara gäller till 24'e april och då lär väl nya boxen inte ha kommit ännu....

#29

Postad 01 april 2008 - 09:06

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Dom har ju tokigt bra erbjudande nu, 299 kr för medium 8 favoriter inkl canal+ total. Problemet är att erbjudandet bara gäller till 24'e april och då lär väl nya boxen inte ha kommit ännu....


Visst är det bra! Jag beställde det i söndags. Boxen kostar ju bara 995:- så jag kan nog leva med den tills HD PVR släpps.

#30

Postad 01 april 2008 - 09:13

romajo
  • romajo
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Dom har ju tokigt bra erbjudande nu, 299 kr för medium 8 favoriter inkl canal+ total. Problemet är att erbjudandet bara gäller till 24'e april och då lär väl nya boxen inte ha kommit ännu....


Visst är det bra! Jag beställde det i söndags. Boxen kostar ju bara 995:- så jag kan nog leva med den tills HD PVR släpps.

Jo fast jag frågade om man kunde få byta till den nya PVR-boxen när den väl kommer och det fick man inte göra tydligen då boxen är bunden till abbonemanget. Och därmed inte kunde byta förrän bindningstiden gick ut. Eller missförstod jag honom?

#31

Postad 01 april 2008 - 09:36

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Har ingen aning. Frågade inte. Men jag hade tänkt sälja boxen, men om ingen vill ha den så kastar jag den nog dit den hör hemma :) Sen köper jag en HD PVR kontant. Det kan dom inte stoppa mig från att göra..

#32

Postad 01 april 2008 - 13:15

romajo
  • romajo
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Har ingen aning. Frågade inte. Men jag hade tänkt sälja boxen, men om ingen vill ha den så kastar jag den nog dit den hör hemma ;) Sen köper jag en HD PVR kontant. Det kan dom inte stoppa mig från att göra..

Ringde och kollade med dom igen, det är helt ok att göra så, om man nu skulle vilja så kan man förlänga bindningen och få reducerat pris på den nya boxen. Men man kan inte byta ut boxarna för att exempelvis kunna få avdrag på skillnaden eller liknande.

Så....jag beställde precis. Humax...*huga*

#33

Postad 01 april 2008 - 14:06

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
ok, då får vi hoppas att PVR-boxen inte blir allt för dyr när vi köper den löst (vilket jag är rädd för). Man behöver ju inte köpa den av comhem, brukar vara billigare att köpa i butik.

#34

Postad 23 april 2008 - 12:29

Cilver
  • Cilver
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Var inne på lokala Expertbutiken idag på lunchen. Återigen hade dom inget nytt om Comhems kommande HD-box med pvr. De trodde dock att det skulle dröja lite till, Comhem ville väl sälja ut gamla boxarna som alla andra... Humaxboxen alltså och det är ju "kampanj" på den sen ett tag tillbaks. Hmm.. kanske får man vänta till hösten. Suck.

#35

Postad 13 maj 2008 - 17:49

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Nu verkar PVR-boxen finnas!
Comhem (via callcenter) ringde precis till mig och försökte sälja Canal plus på kampanj för Combo-kunder. Jag svarade att jag bara är intresserad när dom släpper en HD-box med hårddisk. Fick svaret att det kan du få sedan ett par veckor tillbaka! Killen som ringde hade beställt en själv när dom på callcentret fick reda på det. Jag blev så snopen att jag glömde bort att fråga vad det var för box. 995 kr vid 24 mån bindning. Vi hitade ingen info om boxen på Comhems hemsida.

#36

Postad 13 maj 2008 - 18:11

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
Ringde till kundtjänst nyss å dom hade inte en aning (som vanligt). Enda hon kunde ge svar på va att den inte fanns, men va på gång. Jobbigt läge om man skulle tagit erbjudandet och sen när man får hem prylarna så visar det sig att säljaren ljugit en rakt upp i nyllet... Men jag är inte förvånad alls när det gäller comhem och deras kommunikation

#37

Postad 15 maj 2008 - 11:08

Cilver
  • Cilver
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Nu verkar PVR-boxen finnas!
Comhem (via callcenter) ringde precis till mig och försökte sälja Canal plus på kampanj för Combo-kunder. Jag svarade att jag bara är intresserad när dom släpper en HD-box med hårddisk. Fick svaret att det kan du få sedan ett par veckor tillbaka! Killen som ringde hade beställt en själv när dom på callcentret fick reda på det. Jag blev så snopen att jag glömde bort att fråga vad det var för box. 995 kr vid 24 mån bindning. Vi hitade ingen info om boxen på Comhems hemsida.


Märk skillnaden... Kundtjänst kanske inte vet , en säljare däremot kan säga vad som helst. Det är ett vanligt fenomen oavsett företag och bransh, dvs att säljare lovar guld och gröna skogar, lösningar på alla dina problem. Det är inte dom som får ta skiten när du är missnöjd med tjänsten eller produkten. Då har dom redan festat upp sin bonus och får guldstjärna på företaget för att dom drar in stålar.

#38

Postad 03 september 2008 - 09:38

marka971
  • marka971
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
frågade samma fråga som så många andra gör, när kommer en hd-pvr box? och fick detta svar:

"Det är en Hd box med pvr funktion under test. Den är planerad att släppas till vintern men det finns ännu inget klart datum."

till vintern?!?!??!

#39

Postad 13 september 2008 - 10:45

Post
  • Post
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

frågade samma fråga som så många andra gör, när kommer en hd-pvr box? och fick detta svar:

"Det är en Hd box med pvr funktion under test. Den är planerad att släppas till vintern men det finns ännu inget klart datum."

till vintern?!?!??!


Ja i Sverige är det ju ett ganska stort tidsspann måste jag säga. Får väl hoppas att det är tidiga vintern i år de menar och inte mars 09.

#40

Postad 22 oktober 2008 - 15:35

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Fick det här svaret idag från Comhem's kundservice:

Vi har ingen HDPVR box på gån just nu. I framtiden hoppas vi att vi ska ha det för våra kunder men som sagt så kan vi inte erbjuda det innom den närmaste framtiden. Tecknar man upp sig på vår HD tv kampanj så köper man sin box för 1 kr+ frakten så den boxen går inte att byta mot en annan om man inte väljer att betala för en annan box. Så snart vi har HDPVR box så kommer det stå på vår hemsida.


Med andra ord så är det v'l bara o beställa HD:boxen som de har idag o hoppas att det kommer en PVR det närmaste året.

#41

Postad 23 oktober 2008 - 07:45

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Med andra ord så är det v'l bara o beställa HD:boxen som de har idag o hoppas att det kommer en PVR det närmaste året.

Om du gör det låter det ju som att du inte får byta till HD PVR-boxen när den släpps. Och när det blir verkar ju ingen veta. Det finns en låst tråd där det påstås att HD PVR:en ska släppas 3:e november. Det verkar ju inte så troligt eftersom det inte kommit några nya signaler om det.
Ingen som hört något nytt om släppet?

edit: haha, det är ju underhållande att läsa om de första inläggen i den här tråden.

Redigerat av distortion2, 23 oktober 2008 - 07:47.


#42

Postad 23 oktober 2008 - 07:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Vad menar du med "inte får byta"? Klart man får. Men man får ju betala för det. Och det lär man ju få ändå eftersom PVR:en knappast kommer kunna köpas för 1 spänn (men i samband med teckande av abbonemang är den förstås billigare än när man köper boxen "ren").

#43

Postad 23 oktober 2008 - 09:58

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Jag var kanske lite oklar där, jag menade naturligtvis byta till den nya boxen till rabatterat pris, vad det nu blir.

Det var min tolkning av kundtjänstens svar, att om man skaffar nuvarande HD-box för 1kr nu, kommer man inte kunna byta upp sig till den nya PVR-boxen till rabatterat pris. Å andra sidan brukar man ju få olika svar av olika personer på kundtjänst, så det kanske inte är så mycket att bry sig om.

Jag vill egentligen bara veta om någon har hört något nytt om HD PVR-boxen ;)

#44

Postad 23 oktober 2008 - 10:11

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Det var min tolkning av kundtjänstens svar, att om man skaffar nuvarande HD-box för 1kr nu, kommer man inte kunna byta upp sig till den nya PVR-boxen till rabatterat pris. Å andra sidan brukar man ju få olika svar av olika personer på kundtjänst, så det kanske inte är så mycket att bry sig om.

Det de menade var att du inte kan få den nya boxen till rabatterat pris under bindningstiden för nuvarande 1kr-erbjudande. När bindningstiden har gått ut så är det fullt möjligt att teckna sig för ett nytt erbjudande med en ny bindningstid. Då har förhoppningsvis också alla barnsjukdomar åtgärdats och priset sjunkit.

Redigerat av hakanh65, 23 oktober 2008 - 10:11.


#45

Postad 23 oktober 2008 - 11:20

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Det de menade var att du inte kan få den nya boxen till rabatterat pris under bindningstiden för nuvarande 1kr-erbjudande. När bindningstiden har gått ut så är det fullt möjligt att teckna sig för ett nytt erbjudande med en ny bindningstid. Då har förhoppningsvis också alla barnsjukdomar åtgärdats och priset sjunkit.

Det var en bättre beskrivning av det jag menade.

#46

Postad 23 oktober 2008 - 12:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
distortion2>> Ahh då mena vi ju samma sak. Slog slint i mitt huve, sorry. :) Move on, nothing to see.

Redigerat av pacman, 23 oktober 2008 - 12:37.


#47

Postad 23 oktober 2008 - 20:36

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Det gäller att boxen kommer snart. Har sagt upp mitt BBB internet-TV.

Så om den inte kommer innan 31:e januari så har man ingen TV :)

#48

Postad 24 oktober 2008 - 08:32

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
I väntan på Godot...

Jag tycker själv att det är svårt att hinna titta på de tider som vissa intressanta program sänds. I väntan på en HD PVR så kommr jag att koppla in min trofasta VHS till boxen :)

#49

Postad 29 oktober 2008 - 14:14

Citronfjarilen
  • Citronfjarilen
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag beställde digitaltv-paketet Medium + 8 Favoriter igår. Samtidigt ville jag köpa en PVR box vilket säljaren starkt avrådde mig ifrån. Pga att det, som redan sagts, kommer en HD PVR inom kort. Hon sa att den skulle komma innan jul. Men det vet man ju hur det kan vara. Hon tyckte att det var bättre att ge 17 i att vänta & gå ut på stan & köpa en själv. Dock var det viktigt att säga att det är ComHem man har hemma.

Är det någon som har någon koll på HD PVR på marknaden? Priser m.m.?

Tack!

#50

Postad 29 oktober 2008 - 14:40

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

  • 893 inlägg
  • 0

Är det någon som har någon koll på HD PVR på marknaden? Priser m.m.?

Enkelt svar:
Det finns inga HD-PVR till Comhem. De HD-PVR som finns klarar inte Comhems card pairing (det är därför det är så mycket tjat om när Comhem släpper sin HD-PVR).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.