Dator: Fujitsu-Siemens Scaleo Pi 1313
TV: Panasonic TH-42PV7
DVD: Panasonic DMR-EX77
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 18 January 2008 - 14:57
Jag skulle vilja kolla mina filmer, som ligger på datorn, på TVn. Datorn har endast en S-Video-utgång, men Tvn har ingen, däremot har DVDn både S-Video och HDMI. Har kopplat en S-Videokabel från datorn till DVDn, men får ingen bild. What to do?
Dator: Fujitsu-Siemens Scaleo Pi 1313 TV: Panasonic TH-42PV7 DVD: Panasonic DMR-EX77 Postad 18 January 2008 - 15:41
Jag skulle tro att du bara har en s-video ingång på din DVD, det är därför du inte får bild. Det är troligast att det är så men det står i manualen om så är fallet.
Jag föreslår att du kollar om din teve kan ta emot s-video på SCART-kontakten, det brukar vara fallet. Även den informationen kan du nog hitta i manualen. I så fall behöver du en adapterkabel för s-video till SCART. Typ en sån här. Lycka till. Postad 18 January 2008 - 16:00
Om din spelare har s-video-ingång skall du kunna ansluta datorn med s-videokabel till denna. Det gäller dock att ställa in spelaren så att den vet att det är där den skall hämta bild samt att du ställer spelaren i rätt läge, på min Sony heter det Line 1, Line 2 osv.
Postad 24 January 2008 - 14:49
Visst funkade det!!! Tack så mycket för hjälpen! Postad 24 January 2008 - 16:12 Det var så lite. Kul att du fixade det! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |