400D vs E-510
16 svar till detta ämne
Postad 31 januari 2008 - 09:16
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Skall köpa systemkamera och valet står mellan Canon 400D och Olympus E-510. Jag är nybörjare och vill lära mig mer ang fotografering mm. Kommer börja med det kit som kommer till kameran för att sedan bygga videare. Min sambo vill också ha än bättre kamera men hon kommer nog endast ta "point n shoot" bilder, som man gör med en vanlig kompaktkamera.
Så vilken av dessa är bästa "point n shoot" där man använder dom förinställda altrenativen?
Diskussioner/inlägg om att Nikon, Sony, Pentax mm är bättre kameror undanbedes
Tacksam för svar och ev länkar med bildjämnförelser.
/D
Redigerat av DennisA, 31 januari 2008 - 09:17.
Postad 31 januari 2008 - 09:38
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
Canon 400D är ju ett år äldre än Olympus E-510.
Det är inte den kommande Canon 450D du menar?
Postad 31 januari 2008 - 09:43
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Nej. Kameran kanske inte behöver vara sämre bara för att den är ett år äldre, eller? Det är bra pris (5500:-) på 400D nu, därför är den intressant.
Postad 31 januari 2008 - 09:50
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
Så vilken av dessa är bästa "point n shoot" där man använder dom förinställda alternativen?