Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ang NAD t744

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 februari 2008 - 19:00

FarmoRz
  • FarmoRz
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hejsan.
Jag har rätt nyligen inhandlat en NAD T744 och tycker den verkar helt okej. Jag är även en nybörjare inom ljud kan man säga.

Hursomhelst, Min gamla Technics SA-AX540 hade en subwofer-preout med inbyggt filter, Så på så sätt så kunde jag utan problem ansluta en baslåda samt en vanlig försärkare utan att behöva krångla med delningsfilter. Nu funderar jag på om det går med min nya NAD?
Har en ganska maffig Pionner förstärkare och en 12" bas jag tänkt leka med. (Gratis grejor så, vet att det vore bättre att köpa en aktiv sub eller bygga)

Evigt tacksam för hjälp.

#2

Postad 11 februari 2008 - 19:38

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Ja, det finns ett inbyggt filter som du kan använda dig av på subwooferutgången.

Bara att ansluta utgången till ett slutsteg (eller förstärkare med delbart för- och slutsteg förslagsvis), koppla in basen och köra.

MVH
/Chuck

#3

Postad 12 februari 2008 - 16:43

FarmoRz
  • FarmoRz
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Ja, det finns ett inbyggt filter som du kan använda dig av på subwooferutgången.

Bara att ansluta utgången till ett slutsteg (eller förstärkare med delbart för- och slutsteg förslagsvis), koppla in basen och köra.

MVH
/Chuck


upptäckte det efter ett bra tag. Dock spelar den lite väl högt i Hz, är det ställbart? Enda jag hittade var något crossover, och det blir ju ingen som helst skillnad om man ändrar på. Annars får man väl inhandla ett delningsfilter ändå, eller överleva tills man öpt sig en riktig subba.

#4

Postad 12 februari 2008 - 20:31

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Ställ upp delning på subbens steg till max och använd sen naden för att ställa in hz. Låter som att du kanske har frekvensen ställd lägre på subben än i naden? :rolleyes:

#5

Postad 14 februari 2008 - 23:06

FarmoRz
  • FarmoRz
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Ställ upp delning på subbens steg till max och använd sen naden för att ställa in hz. Låter som att du kanske har frekvensen ställd lägre på subben än i naden? :D


Hittar inte vart man ställer in delningen på NADen. Står ju inte ett skit om det i manualen heller. Men har lyckats någorlunda genom att ställa subben helt skumt så alla högre frekvenser utrotas innan jag hör dom. Bättre vore givetvis att fixa så skiten bara spelar det den ska en verkar inte gå :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.