Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ang NAD t744

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 februari 2008 - 19:00

FarmoRz
  • FarmoRz
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hejsan.
Jag har rätt nyligen inhandlat en NAD T744 och tycker den verkar helt okej. Jag är även en nybörjare inom ljud kan man säga.

Hursomhelst, Min gamla Technics SA-AX540 hade en subwofer-preout med inbyggt filter, Så på så sätt så kunde jag utan problem ansluta en baslåda samt en vanlig försärkare utan att behöva krångla med delningsfilter. Nu funderar jag på om det går med min nya NAD?
Har en ganska maffig Pionner förstärkare och en 12" bas jag tänkt leka med. (Gratis grejor så, vet att det vore bättre att köpa en aktiv sub eller bygga)

Evigt tacksam för hjälp.

#2

Postad 11 februari 2008 - 19:38

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Ja, det finns ett inbyggt filter som du kan använda dig av på subwooferutgången.

Bara att ansluta utgången till ett slutsteg (eller förstärkare med delbart för- och slutsteg förslagsvis), koppla in basen och köra.

MVH
/Chuck

#3

Postad 12 februari 2008 - 16:43

FarmoRz
  • FarmoRz
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Ja, det finns ett inbyggt filter som du kan använda dig av på subwooferutgången.

Bara att ansluta utgången till ett slutsteg (eller förstärkare med delbart för- och slutsteg förslagsvis), koppla in basen och köra.

MVH
/Chuck


upptäckte det efter ett bra tag. Dock spelar den lite väl högt i Hz, är det ställbart? Enda jag hittade var något crossover, och det blir ju ingen som helst skillnad om man ändrar på. Annars får man väl inhandla ett delningsfilter ändå, eller överleva tills man öpt sig en riktig subba.

#4

Postad 12 februari 2008 - 20:31

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0