Har talat om detta i en tidigare tråd men då visade sig att för att få ut bästa möjliga ljud så skall jag köra analoga kablar + inställningen bitstream.
Till slut gjorde jag detta och ändrade om inställningarna, kan säga att ljudet nu är helt 100% perfekt detaljerat. Man hör fotsteg gå mycket längre än tidigare. Så att ljudet är "klart" och bra. Men det är 0% tryck i ljudet. Det krävs världens fetaste explosion för att basen ska gå igång över huvudtaget ungefär.
Ändrar jag inställningarna till "PCM" så är ljudet BRAAAA mycket bättre. Men fortfarande långt ifrån vad det borde vara.
Ta till exempel här på jobbet (Elgiganten) så "demar" samma system fast med en HDDVD. Men då har kollegan kört optisk kabel. Ljudet är sjuuuuuuuuuuuuuukt! Och basen går på full rulle så fort det är minsta explosion.
Så ja vet inte, det har vart lite delade åsikter angående detta i tidigare trådar.
Jag funderar på att köpa med mig en monster kabel, optisk då. Från jobbet idag. Skulle vilja ha lite hjälp med detta. Är det bortkastade pengar eller inte?
I dagsläget får jag fruktansvärt dåligt ljud i vilket fall. Och då fixar ändå min förstärkare okompresserade 98Khz ljudspår.
Med dåligt menar jag att det inte är något "tryck" i ljudet under filmer.
När jag kör mina analoga kablar ( RCA kablar från monster cable) så använder jag inställningen Multi Channel på förstärkaren som jag vart ombedd att använda.
Det känns som att en optisk kabel ändå skulle klara av mer mbp's eller är jag helt ute och cyklar?
Hade uppskattat rätt hjälp så snabbt som möjligt då jag gärna vill få med mig rätt kablage hem idag.
P.S Högtalarna är inspelade o.s.v kör jag via min PC t.ex en 128 kpbs låt så får jag ut otroligt ljud. ( Detta via optisk kabel )
Tack på förhand!
MVH Benji
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 film
57 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?