Kommentarer till B&W 683, Classe & NAD M3 av Granaten
Startad av
Granaten
, Feb 15 2008 17:09
17 svar till detta ämne
Postad 11 March 2008 - 20:51
kul att läsa din historia där, men pengarna måste ha kommit ganska fort efter den första sommaren
Setupen ser riktigt trevlig ut tycker jag även om jag lyssnat 683 så brukar B&W vara trevliga grejor. Det jag kan se som skulle kunna förbättras är väl kanske racket, till något som bättre matchar elektroniken kanske nått helt i stål och glashyllor. Kanske fler bilder på rummet (det känns litet hur låter det så klämt utrymme?). Annars är det ju riktig fin elektronik du har, trevligt att se på och alldeles säkert härligt att lyssna på.
Du måste har kämpat ordentligt för den anläggningen för att vara 22 eller så har du fått ett par riktigtbra sommar jobb
Om albumet i sig, som sagt kul med lite historia (gillar att läsa hur folk tänkt), kolla gärna igenom det du skrivit efter stavfel (läste igenom igen och det var inte så många som jag tyckte första gången en det var några där).
hehe tja lite åsikter vart det
Väl Mött!
/Skorpan
PS Nej den blå färgfaden råder det delade meningar om, var kanske mer meningen att det skulle tolkas som vågor än flames, men min artistiska ådra med pensel är inte vad den kunde vara. Men personligen tycker jag att det ger ett trevligt break från allt det svarta, ögonen får liksom vila sig lite D.S
Du måste har kämpat ordentligt för den anläggningen för att vara 22 eller så har du fått ett par riktigtbra sommar jobb
Om albumet i sig, som sagt kul med lite historia (gillar att läsa hur folk tänkt), kolla gärna igenom det du skrivit efter stavfel (läste igenom igen och det var inte så många som jag tyckte första gången en det var några där).
hehe tja lite åsikter vart det
Väl Mött!
/Skorpan
PS Nej den blå färgfaden råder det delade meningar om, var kanske mer meningen att det skulle tolkas som vågor än flames, men min artistiska ådra med pensel är inte vad den kunde vara. Men personligen tycker jag att det ger ett trevligt break från allt det svarta, ögonen får liksom vila sig lite D.S
Redigerat av SirSkorpan, 11 March 2008 - 20:53.
Postad 11 March 2008 - 21:29
shysst! vad kostar en exorcist och vart köper man den? kopplar du den till förstärkare eller vad gör du med den, haha
Postad 15 March 2008 - 14:11
Fräsiga grejer du har!! Verligen, men kan du "höra" alla pengar du investerat i ditt rum på 6 kvm? Låter som en svår ekvation i mina öron, antar att du planerat att inte bo hemma i all evighet.. ;-)
Postad 17 March 2008 - 04:20
Jag gillar vad jag ser, fin elektronik och fina högtalare, betyget hade varit högre om du gömt undan kablarna.
/joZ
/joZ
Postad 24 March 2008 - 16:54
Ja du är en bra bit kommen på hifiresan. Lycka till me dina 803d, de kommer spela ut ordentligt när du får et större rum. Gryphon känner jag igen hehe.
Postad 29 March 2008 - 13:07
Du skriver att du vill ha tips, mitt största tips är att du borde göra allt du kan för att få ett större rum. Högtalarna behöver mer luft både bakom, framför och på sidorna för att kunna spela optimalt, du skriver själv att du måste plugga igen basreflexporten vilket i sin tur förstör själva konstruktionen på högtalaren. Skulle du ha ett större rum så skulle det bli mycket bättre.
I övrigt, grym setup, bra elektronik, du lär verkligen få ut max av dina högtalare med den. Även jag kör Monster strömcentret, jag önskar att jag fick ut lika mycket av det som du får
Du har kommit långt inom hifin för att vara 22, skönt va?
I övrigt, grym setup, bra elektronik, du lär verkligen få ut max av dina högtalare med den. Även jag kör Monster strömcentret, jag önskar att jag fick ut lika mycket av det som du får
Postad 01 April 2008 - 21:53
Jaha, Hade man den "Excorsistern" till att koppla ljud från datorn? Den du tjötade om inne på lagret ;P Grymma saker. Önskar att du bara hade lite större rum. 6 m2 är inte mycket!
Postad 12 October 2008 - 19:54
Jag var inne på dom högtalarna ett tag, men sen totaldissade jag dom när jag märkte att Dali helicon 300 mk2 spelade bättre bas än 683orna, så då bestämde jag mig för mentor 6 istället. Dock lär de ju låta j*vla fint med de du driver med!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
33 bilder
20 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?