Ja, de har bra pris på ett demopar såg jag. Jag har haft Focus 220 och har S3.4 nu. Skillnaderna är att S3.4 är lite mer hifi. Dvs basen lite stramare, diskanten lite öppnare osv. De låter lite bättre helt enkelt, men så ska det ju vara. Men 220 har väldigt bra basstryck, så det kan många gilla. De har bas med mer "impact" än S3.4 faktiskt.
Var och lyssnade på Dynaudio Temptation i helgen, de kostar 299.000kr. Det som slog mig var hur fantastiskt Dynaudio har lyckats med sin ljudfilosofi. Audience 42 låter som Temptation, fast Temptation bara extremt bra på alla parametrar. Men man hör direkt att det är Dynaudio ljudet.
Det man skall veta är om man vill ha en hemmabio setup så drar det iväg med en bättre serie. Focus center kostar 8.500sek, Contous center 14.500 sek. Själv är jag (förstås med uppgrad djävulen) sugen på Confidence serien, men där kostar centern 50.000 sek....och den är djävulskt stor
Så vill du ha front+center så blir det prissklillnad på Focus och Contour. Bak funkar ett par begagnade Audience 42 perfekt till både Focus och Contour.
Sen verkar PE Audio ha System Audio, KEF, Monitor Audio inne också. Så det är ju bra så kan du jmf om du gillar Dynaudio ljudet. För mkt är en smaksak. Jag gillar Dynaudio, men andra gillar annat.