Top Spin 3
108 svar till detta ämne
Postad 14 mars 2008 - 15:14
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
     * Mario Ancic * Tomas Berdych * James Blake * Roger Federer * Tommy Haas * Justine Henin * Svetlana Kuznetsova * Amelie Mauresmo * Gael Monfils * Andy Murray * David Nalbandian * Mark Philippoussis * Andy Roddick * Maria Sharapova * Nicole Vaidisova * Caroline Wozniacki Klassiska spelare * Boris Becker * Björn Borg * Monica Seles Som ni ser så är spelet långt mycket snyggare än Top Spin 2. Även animationerna ska vara vassa enligt IGN (och spelare svettas ju längre matchen går). De har även förnyat gameplaykonceptet på ett sätt som låter rätt intressant. The animations also make it easier to time the rhythm of your shots more precisely. While it's still perfectly possible to play the game just by hitting the basic shot button, you can get a lot more control over the ball by picking and timing your shots based on your circumstances and position. There are still risk shots in the game as well, but you can take your own risks by hitting the ball early or late to deliver an unexpected shot to your opponent.
Serves are even riskier this time around. Rather than just relying on the button tap method to deliver aces, Top Spin 3 makes use of a Tru-Swing style approach. You'll have to pull down the right stick for your backswing and then follow through to launch your shot.
Rostern däremot... 10 killar och 6 tjejer? Why? Jämlikhet plz? Om vi bortser från att en massa stora namn fattas från herrsidan och att Wozniacki är med på damsidan (en dansk "nykomling" som precis tagit steget upp i topp 100) så kan man undra lite över de gamla spelarna. Agassi, Sampras, Courier, Mcenroe...? Nadal är PS3-exklusiv
Postad 14 mars 2008 - 22:47
Lo-Fi Heroes
-
Lo-Fi Heroes
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
mm jag har alltid undrat varför det finns så få spelare att välja på, det kan ju inte vara så komplicerat att slänga in en 20 st av olika kön. Annars tycker jag att Top spin serien är det bästa tennisspelet.
Postad 14 mars 2008 - 22:53
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Det är för att det kostar att licensera spelarna. Och de måste göra rörelser som passar dem, speciella kännetecken och få till utseendet så bra som möjligt.
Men jag menar, de borde ha lika mycket tjejer som killar åtminstone.
Postad 14 mars 2008 - 23:08
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Har de glömt AAn?
Lite tråkigt med brist på spelare även om det är förståeligt. Skillnaden kvinnor/män är väl antagligen att männen oftare (men inte alltid) blir större och kändare namn. Men visst är det lite tråkigt.
Vadan denna Nadal-exklusivitet. Har pengar bytt händer?
Postad 14 mars 2008 - 23:39
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Lite tråkigt med brist på spelare även om det är förståeligt. Skillnaden kvinnor/män är väl antagligen att männen oftare (men inte alltid) blir större och kändare namn. Men visst är det lite tråkigt.
Tveksamt. De hade kunnat ta med t ex systrarna Williams som är något större affischnamn än t ex Philipoussis eller Berdych. Eller Jankovic, Ivanovic, Dementieva... hade de gått efter kändisskap så finns det liksom bättre att ta in än Wozniacki och många av herrspelarna. Vadan denna Nadal-exklusivitet. Har pengar bytt händer?
Näää, han gillar Sony bättre så han vill bara spelas på PS3 Konstigt att betala för iallafall, men det är klart.. i Spanien gör det susen  (men det är redan Sonyland galore).
Postad 15 mars 2008 - 03:07
Unregisteredc00b10ee
-
Unregisteredc00b10ee
-
Beroende
-
-
1 088 inlägg
Kommer ju helt klart att inhandlas
Postad 28 mars 2008 - 22:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Haha Sharapova, en av tennisstjärnorna som även poserar på omslaget till Top Spin 3 var med på ett event för spelet i Onsdags. De frågade henne om hon hade spelat serien (Top Spin) förut... Svaret: The Russian bombshell responded by mentioning how she'd played it on the Wii a few years ago in London, and how fun it was to actually move around and use the Wii's paddles to stay active with the game.
Only problem was, well, there was no Wii version of Top Spin back then, so that means Maria was playing…Wii Tennis. Oops. http://xbox360.ign.c...2/862433p1.htmlOoops, indeed  Själva spelet verkar väldigt bra dock. 40 (!) arenor.. fantastiskt. Create-a-player verkar vara tillbaka i gammal god form: Where Top Spin shines is the same place it did last time around: Create-a-player. Having created ourselves with unrealistic attributes in games for 15 years now, we can say with some authority that this might be the deepest create-a-player mode we've seen in any game, ever. Fire Pro Wrestling has more in the way of moves and actions, but for strictly editing how a player looks, Top Spin has it beat.
Redigerat av Zoiler, 28 mars 2008 - 22:12.
Postad 28 mars 2008 - 22:22
slimkid
-
slimkid
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Spelet ser ju groteskt snyggt ut. blir ett köp såklart,
lol @ sharapova, borde ju fan inte få något betalt om man inte vet vad man promotar
Postad 28 mars 2008 - 22:42
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Jag vill ha med Kournikova
Postad 29 mars 2008 - 11:03
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
Jag vill ha med Kournikova 
SnuskFredrik vill bara "do" Kournikova
Postad 29 mars 2008 - 11:58
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Postad 29 mars 2008 - 13:42
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Svårt att lista ut Linus  Men en virtuell Sharapova är ju inte helt fel heller
Ser ju onekligen riktigt bra ut grafiskt, bara hoppas kontrollen blir minst lika bra.
Postad 29 mars 2008 - 14:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Kornykova vann ju inte en enda turnering under sin speltid heller så... Sharapova däremot är både bra och snygg, kudos
greveriff: Mitten av Maj i USA enligt gamefaqs.
Postad 05 april 2008 - 14:58
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Ser fram emot detta. Blev väldigt besviken på 2an. Hade höga förväntningar på den efter att ha spelat det första i oändligt många timmar.
Precis som redan nämnts så blir jag besviken på "startfältet" av spelare att välja mellan. Klart en miss. Grafikmässigt ser det ju bra ut.
Saknar en funktion i dessa och det är Davis Cup. Varför inte kunna bygga in en turneringsvariant med landslag ? Hade varit klockrent för min del.
Postad 05 april 2008 - 15:16
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Saknar en funktion i dessa och det är Davis Cup. Varför inte kunna bygga in en turneringsvariant med landslag ? Hade varit klockrent för min del.
Och Federation Cup. Kanske det. Det är ju två spelare så då hade den andre kunnat spelas av en kompis. Hade varit rätt coolt online om inte annat. Fast det hade ju varit rätt mycket påhittade spelare och säkert rätt få landslag.
Postad 05 april 2008 - 15:26
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
Den spelare man saknar är ju Nadal, men han finns ju i Virtua Tennis 3 och det är ett riktigt skojigt spel på Live. Jag ska nog skaffa Top Spin 3 om det är lika bra som det ser ut på stillbilderna
Postad 05 april 2008 - 17:07
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Såg onekligen snyggt ut! Har funderat på att köpa Virtua Tennis men väntar nog på detta.
Postad 05 april 2008 - 17:41
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Någon som spelat både VT3 och TS2 ? Vilket är bäst enligt er ?
Postad 05 april 2008 - 17:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Top Spin 2 har överlägset karriärläge, VT3 är roligare mot kompisar/människor. Tycker gott du kan skippa VT3 och invänta TS3. Jag vart besviken på VT3.
Postad 05 april 2008 - 19:48
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
VT3 är jäkligt bra online, men single player delen är ingen höjdare även fast jag spelade igenom en 10 års karriär
Jag skulle också ha väntat på Top Spin 3, Top Spin spelen är lite mer realistiska än VT.
Postad 05 april 2008 - 21:42
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
VT3 är jäkligt bra online, men single player delen är ingen höjdare även fast jag spelade igenom en 10 års karriär 
Och jag spelade igenom flera år tills jag var tvåa, sedan hoppade jag en turnering för att jag trodde att jag inte skulle få något om jag ställde upp ändå. Döm om min förvåning när jag åkte ned flera platser för att jag inte försvarade mina poäng. De kunde väl berättat att de kör med "riktiga" regler i ett sånt arkadbaserat lir =/. För att inte tala om att man blir skadad och trött. Löööjligt.
Postad 13 april 2008 - 12:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
http://xbox360.ign.c...5/865404p1.htmlNy preview. Thankfully, initial impressions can be deceiving. Top Spin 3 is actually very good. It just wasn't until we received full preview code and were able to spend time in the Career mode – where stats are lower and play is at a more measured pace – that we were able to get into the rhythm of the game and come to grips with the mechanics. In short, PAM is achieving its goal of making a more realistic tennis sim, but as a result, there's a bit of a learning curve.
Det finns 3 nya videosnuttar. Gameplay ser jäkligt bra ut, grafiken och animationerna är helt supérba (lätt att känna igen stjärnorna, de har fått till utseendet mycket bra) och utklassar tidigare tennisspel. Dessutom visas lite av character creation mode som ser ut att vara rejält avancerat denna gång.
Postad 13 april 2008 - 12:32
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Ser riktigt bra ut. Blir ett köp för min del.
Postad 16 april 2008 - 10:32
JoeV
-
JoeV
-
Användare
-
-
152 inlägg
Verkar riktigt grymt! Bra att de gör spelet än mer realistiskt med timing som viktig komponent i slagen!
Givet köp!
Postad 16 april 2008 - 10:36
asbra
-
asbra
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Jag tycker tennis är lika tråkigt som damm, men ändå blev jag sugen på att köpa detta.
Postad 16 april 2008 - 12:10
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Jag tycker tennis är lika tråkigt som damm, men ändå blev jag sugen på att köpa detta.
Damm? Som det som ligger på golvet?
Postad 16 april 2008 - 13:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Verkar riktigt grymt! Bra att de gör spelet än mer realistiskt med timing som viktig komponent i slagen!
Givet köp!
Ja, det är en av de nyheter jag tror kommer göra väldigt mycket för inlevelsen
Postad 06 maj 2008 - 12:35
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Gamespot har fått lite hands on.
Postad 06 maj 2008 - 14:57
Postad 06 maj 2008 - 16:04
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Stönar de kvinnliga spelarna när de slår?
Postad 06 maj 2008 - 16:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Stönar de kvinnliga spelarna när de slår?
Skärp dig.
Postad 07 maj 2008 - 11:16
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Stönar de kvinnliga spelarna när de slår? http://xbox360.ign.c...3_050508_2.html
Postad 07 maj 2008 - 21:18
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
När släpps detta egentligen ? Läser slutet av juni på något ställer och mitten på maj på andra ställen. Hoppas givetvis på maj, men hur ligger det till ?
Postad 17 maj 2008 - 11:58
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Pratade med EB Games häromdagen. De sa release i slutet på juni, men det står fortfarande 23/5 på många av internetbutikerna. Ingen som vet något säkert ? Sugen på detta nu
Postad 17 maj 2008 - 19:36
chefcalle
-
chefcalle
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Har spelat både top spin2 och vt3 och måste säga att vt3 är ju för nybörjare som inte har ett hum om tennis jämnfört med ts2, ts2 är ju så mycket mer känsla och vad det ser ut så kommer ts3 knäcka dom med hästlängder! får hoppas på det bästa!
Postad 17 maj 2008 - 20:11
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
VT3 är bättre mot vanliga människor dock imo. Top Spin 2 var annars ett rejält snedsteg mot ettan, något hände där. Trean ser lovande ut.
Postad 19 maj 2008 - 17:28
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
Har kollat några filmer nu, tycker det i allmänhet ser ut som spelarna har problem med tajmingen till bollen, eller så är han som spelar bara kass, spelarna får liksom springa några extra steg för att komma till rätta. Detta är något som oroar mig angående Top Spin 3, att det är svårt att få den rätta tajmingen vid slagen och att bollduellerna blir för långa, i verklig tennis så är en tung backhand ett dödande slag. Jag vill se att spelarna kan hamna på fel fot och att dom inte är så snabba i sidledsförflyttningar, det är detta som gör Virtua Tennis så bra.
Postad 19 maj 2008 - 18:03
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Har kollat några filmer nu, tycker det i allmänhet ser ut som spelarna har problem med tajmingen till bollen, eller så är han som spelar bara kass, spelarna får liksom springa några extra steg för att komma till rätta. Detta är något som oroar mig angående Top Spin 3, att det är svårt att få den rätta tajmingen vid slagen och att bollduellerna blir för långa, i verklig tennis så är en tung backhand ett dödande slag. Jag vill se att spelarna kan hamna på fel fot och att dom inte är så snabba i sidledsförflyttningar, det är detta som gör Virtua Tennis så bra.
Tajming är en av sakerna de lagt till för att få det mer realistiskt om jag förstår det rätt. Att komma rätt mer eller mindre till varje boll gör det inte särskilt verklighetstroget IMO, men givetvis blir det också svårare. Långa bolldueller gillar jag. Inte kul med serve-retur-pang-slut-bollar. Håller väl inte riktigt med om att en tung backhand är ett dödande slag, men det är ett sätt att bygga upp en boll så du kan vinna den i nästa eller kanske nästnästa (finns det ordet ?) slaget, och det är det som är det goa med tennis. Jag har i alla fall bokat ett ex idag. Återstår att se vem som har rätt
Postad 19 maj 2008 - 20:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jag har läst att det krävs träning för att bli bra på TS3, vilket ju är bra. Så de som spelar har antagligen inte spelat allt för mycket. För jag noterar samma sak, men jag ser även väl genomförda slag så det går ju. En sak de lagt till annars är misstag och missbedömningar. Det har jag sett flera ggr på filmerna att datorn gör, och också läst att de fokuserat på. Håller väl inte riktigt med om att en tung backhand är ett dödande slag,
Klart det är. En stenhård rak backhand på linjen är ett vanligt vapen. Det gäller att slå där motståndaren inte tror att bollen ska komma, då har man vunnit mycket. Eftersom man kan slå antingen rakt eller sidleds så är en backhand lika dödande som en forehand i många spelares hand. Vad gäller bolldueller så blir de långa eller korta beroende på vilka som spelar och underlag. Grusmatcher ni vet... minuterlånga dueller.
Postad 19 maj 2008 - 21:34
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Klart det är. En stenhård rak backhand på linjen är ett vanligt vapen. Det gäller att slå där motståndaren inte tror att bollen ska komma, då har man vunnit mycket. Eftersom man kan slå antingen rakt eller sidleds så är en backhand lika dödande som en forehand i många spelares hand.
Klart att ett slag på linjen är dödligt, men det var inte riktigt så föregående talare uttryckte det. I alla fall tolkade jag inte det så. De flesta slag på linjen med lite fart i är giftiga...oavsett hur de kommer. Det finns ju spelare som har en bättre backhand än forehand. Sen håller jag med om att det handlar om att överraska motståndaren. Det är viktigt att kunna variera och därigenom inte bli så lättläst.
Postad 19 maj 2008 - 22:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Klart att ett slag på linjen är dödligt, men det var inte riktigt så föregående talare uttryckte det. I alla fall tolkade jag inte det så. De flesta slag på linjen med lite fart i är giftiga...oavsett hur de kommer. Det finns ju spelare som har en bättre backhand än forehand.
Linjen var ju bara ett exempel, behöver inte vara just där (kan vara vinklad, på fötterna, passering, vid linjerna etc)  . Vad jag menar är att en backhand kan vara lika giftig som en forehand beroende på var man slår den. Slår man till spelaren så är det knappast stor chans att de är dödande såvida man inte wrongfootar dem. Vet inte hur annars man ska tyda "tung backhand". Hur menar du att den inte kan vara dödlig när du inte höll med honom och i vilket scenario (hur tolkade du honom)? Det lät lite som att du menar att en backhand bara används för att lägga upp för avslut med forehand, men det är ju inte sant. Finns de som dödar med backhand oftare än forehand.
Postad 20 maj 2008 - 10:08
JoeV
-
JoeV
-
Användare
-
-
152 inlägg
Har ni sett något om att underlaget kommer spela in i t3? imho så är det knappast någon skillnad att spela på grus och gräs i t2...
Spelbutiken, webhallen mfl har ändrat releasedatum till 080620 nu.....
Postad 20 maj 2008 - 10:39
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
I Top Spin 2 så var det väldigt svårt att få den andra spelaren ur balans, oavsett om man fick på ett kanonslag. Jag vill se att spelaren får svårt att slica bollen om man får på ett riktigt bra slag eller serve. Just serve-delen var dock väldigt bra i de tidigare Top Spin spelen. Känns iaf som detta spel kan bli riktigt bra och jag är grymt sugen på ett tennisspel.
Postad 20 maj 2008 - 20:15
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
@Zoiler: ....Det finns ju spelare som har en bättre backhand än forehand....
Menade inte alls att forehand bara är ett slag att lägga upp för en senare forehand. Spelar tennis själv, så jag är inte helt ute och cyklar  Angående releasen så sa EB Games också slutet på juni. Jag väntade mig spelet i slutet på denna veckan, men där får jag nog tänka om
Postad 20 maj 2008 - 20:23
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Menade inte alls att forehand bara är ett slag att lägga upp för en senare forehand. Spelar tennis själv, så jag är inte helt ute och cyklar 
Jasså, hur är din backhand  ? Nä, men forehand för forehand har väl ingen sagt något om. Jag har inte sagt att du är ute och cyklar direkt, jag bara undrar vad du menade med att det inte är ett dödande slag. Det vet du ju som tennisspelare att det kan vara så jag undrar mest hur du tänkte här: Håller väl inte riktigt med om att en tung backhand är ett dödande slag, men det är ett sätt att bygga upp en boll så du kan vinna den i nästa eller kanske nästnästa (finns det ordet ?) slaget,
Postad 20 maj 2008 - 21:38
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Vi missförstår nog varandra. Jag uppfattade det som om en tung backhand är en backhand med bra tryck i. Det är tung för mig...och bara för att det är tryck i den, så behöver den inte vara dödande. Det var så jag menade. Men samtidigt kan givetvis en backhand vara ett lika giftigt medel som en bra forehand. Sen är nog ursprungsmeningen lite konstigt uppbyggd, eller så är det bara jag: Detta är något som oroar mig angående Top Spin 3, att det är svårt att få den rätta tajmingen vid slagen och att bollduellerna blir för långa, i verklig tennis så är en tung backhand ett dödande slag.
PS. Min enhandsbackhand är inte att leka med
Postad 20 maj 2008 - 21:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Vi missförstår nog varandra. Jag uppfattade det som om en tung backhand är en backhand med bra tryck i. Det är tung för mig...och bara för att det är tryck i den, så behöver den inte vara dödande. Det var så jag menade.
Jasså, då fattar jag Jag tror Bioberra menade att han sett på videos att bollduellerna blev för långa, trots att någon spelare använde sig av tunga backhands, men att dessa inte resulterade i vunnen boll pga att spelarna är för snabba i sidled.. precis som de enligt honom var i Top Spin 2. Men det lättaste är kanske om han förklarar själv
Postad 05 juni 2008 - 21:12
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Hämtade ut Juni-numret av GameReactor idag på Game. Står följande i recensionen: I Top Spin 3 är det mest fundamentala delen av spelet nytt. Istället för att man som tidigare trycker på knappen för att slå bollen, ska man nu istället hålla inne knappen medan motståndaren slår sitt slag, och sedan släppa den ungefär samtidigt som bollen studsar på ens egen planhalva. Tajming med andra ord, gruvligt supersvår tajming som kräver massor med tid, träning och tålamod.
Betyg: + Skaplig grafik., djupt spelsystem, väldigt realistiskt - Långsamt, ovant, tålamodskrävande.
Postad 05 juni 2008 - 23:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Låter som att han inte haft tid att lära sig spelet ordentligt och ger det ett lägre betyg för det. Ovant och tålamodskrävande är väl inga negativa grejer?
Jo, om man vill ha ett arkadspel kanske.
Postad 08 juni 2008 - 16:35
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Tajming med andra ord, gruvligt supersvår tajming som kräver massor med tid, träning och tålamod. + väldigt realistiskt - Långsamt, ovant, tålamodskrävande.
Haha! Dels är det väldigt realistiskt, å andra sidan är det tålamodskrävande och kräver tajming. No shit. Ska nog förboka det här på Webhallen.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|