Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Asus P5Q-EM HDMI (matx)

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 March 2008 - 06:19

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Längtar till detta m-atx släpps med G45 chipset.

Postad bild
Infokälla
Var lite inne på och köpa ett Asus P5E-VM men kommer att vänta tills detta finns ute, troligtvis juni.

Lite info:
Intel G45 + ICH10R
Intel GMA X4500HD grafikkrets
1600mzh FSB + DDR2 1066mhz

Vänligen lägg upp mer info och bilder :)

mvh tvtittare

Postad 19 March 2008 - 21:27

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Jag väntar också..
Någon info om HDMI version?

Postad 09 June 2008 - 11:24

Unregisteredf30cbf8b
  • Unregisteredf30cbf8b
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ingen som hört nåt nytt om detta kort? (som t ex release datum :) )

Postad 09 June 2008 - 13:35

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Har sett att G45 nu blivit valbart på prisjakt och att det finns ett Intel kort inlagt..
Verkar som att 1a Juli är ett datum på det kortet men det kan ju glida..

Postad 12 June 2008 - 07:46

Poeman
  • Poeman
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ser intressant ut det där kortet. Hoppas releasedatum kommer snart!

Redigerat av Poeman, 12 June 2008 - 07:49.

Postad 12 August 2008 - 22:38

sir88alex
  • sir88alex
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Ingen som hört nått när kortet går att få tag på?

Några andra intressanta G45 kort?

Postad 14 August 2008 - 06:45

smatter
  • smatter
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
ASUS P5Q-EM finns nu att köpa ute i handeln. Men något leverans datum står ej. Äntligen kan jag lägga min order.

Postad 14 August 2008 - 19:36

sir88alex
  • sir88alex
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Vart? Länk?

Postad 14 August 2008 - 23:54

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0
Rapportera gärna om det är problem med frysningar/hängningar med kortet, det är det på P45-kort i P5Q-serien...

Har ett P5Q som är ett andra klassens kort som det borde ha stått Asrock på...

Postad 15 August 2008 - 21:12

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Preliminärt release datum är satt hos komplett: 2008-08-23.

Postad 28 August 2008 - 19:46

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
komplett har nytt datum 2008-09-13

Postad 30 August 2008 - 14:57

Unregistered44593
  • Unregistered44593
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Komplett verkar ha fått hem en sändning moderkort, jag och en jobbarkompis har varsitt på gång med posten. Synd det inte hann komma innan helgen bara. Blir antagligen att hämta ut på måndag, ska se om jag kan lämna mitt omdöme efter helgen.

Postad 09 September 2008 - 20:56

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Komplett verkar ha fått hem en sändning moderkort, jag och en jobbarkompis har varsitt på gång med posten. Synd det inte hann komma innan helgen bara. Blir antagligen att hämta ut på måndag, ska se om jag kan lämna mitt omdöme efter helgen.

Grattis! Gör gärna det då jag är intresserad av hur detta presterar bildmässigt för HD tittande. :(

EDIT: Hade en fråga till, går det att koppla ir mottagaren i ett antec fusion chassi till moderkortet??

Redigerat av Explorer45, 10 September 2008 - 16:46.

Postad 12 September 2008 - 12:50

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Ingen som har fått tag på ett moderkort och som kan ge ett litet kort omdöme? :)

Postad 16 September 2008 - 22:02

pike2k
  • pike2k
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag är jättenyfiken på om kortet stödjer HD ljud via HDMI (för övrigt enda sättet att få ut HD ljud digitalt, SP/DIF har ej bandbredd så det räcker)

Om det ska stödja HD audio måste videokodaren stödja det, HD-audio INTERLEAVAS med bildsignalen... så det vore rätt revolutionerande om det stöddes!

Postad 16 September 2008 - 22:04

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Jag är jättenyfiken på om kortet stödjer HD ljud via HDMI (för övrigt enda sättet att få ut HD ljud digitalt, SP/DIF har ej bandbredd så det räcker)

Om det ska stödja HD audio måste videokodaren stödja det, HD-audio INTERLEAVAS med bildsignalen... så det vore rätt revolutionerande om det stöddes!

Ja, 8ch LPCM ljud stöds över HDMI porten.

Postad 17 September 2008 - 22:33

Kringlan
  • Kringlan
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Har idag fått hem denna skapelse och håller på och bygger ihop min HTPC här..
Får dock inte igång hela historien.
Den säger att den inte hittar min hårddisk och jag har formaterat om den och haft mig och testat i en annan dator etc. Men till ingen nytta.
När jag ska installera vista på den via mitt nybygge så kan han partionera den och formatera den. Sedan när han ska börja kopiera filer etc så hänger sig allt.
Kommer inte på några fler lösningar

Har detta:

CPU-->Intel E8400
Bräda -->ASUS P5Q-EM (självklart)
Optisk läsare -> LG Blu-ray/HD DVD
Diskar--> Western Digital 250GB för system disk och en samsung F1 750GB för lagringsutrymme.
DDR2--> Corsair XMS 2GB
ja en schythe ninja och lite fläktar som inte borde spela in i själva problemet.

Någon som har förslag på en möjlig lösning?

Redigerat av Kringlan, 17 September 2008 - 22:35.

Postad 18 September 2008 - 21:00

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Testade du formatera på en annan dator och den fungerade där?
Om den inte fungerade där heller låter det som bad sectors på hårddisken eller dylikt.

Postad 19 September 2008 - 14:02

Kringlan
  • Kringlan
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Nu har jag fått igång hela kalaset. Även hårddisken.
Formaterade den 4ggr sen hej hopp valde den att dra igång.
Nu väntar några timmars pillande i inställningarna.
Är inte van HTPC användare så kommer säkert behövas lite hjälp.
Har inget i mkv format hemma och inte hunnit köpa någon blu-ray film heller så därför får ni inga rescensioner ännu.
Ser dock snabbt att jag får hackig bild på dvd filmer när jag mountar dom med Daemon Tools i MediaPortal. Någon som har tips?

Redigerat av Kringlan, 19 September 2008 - 14:03.

Postad 20 September 2008 - 21:55

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Hur går det för dig Kringlan?
Hur ser det ut med en liten recension av moderkortet?

Postad 21 September 2008 - 09:10

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Lägger in lite användarrecensioner från Newegg. Ser rätt bra ut ändå.

Postad 22 September 2008 - 14:06

sir88alex
  • sir88alex
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Har byggt ihop en HTPC under helgen baserad på P5Q-em. Har inte testat värst mycket än men hitills har jag ingenting att klaga på.

Behöver mjukvara att spela upp mkv och andra HD format med. Någon som har några tips? Gärna freeware så klart! ;)

Postad 22 September 2008 - 20:04

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Har byggt ihop en HTPC under helgen baserad på P5Q-em. Har inte testat värst mycket än men hitills har jag ingenting att klaga på.

Behöver mjukvara att spela upp mkv och andra HD format med. Någon som har några tips? Gärna freeware så klart! ;)

Härligt! :) Låter bra för oss som har tankar på att köpa detta för att användas i en HTPC. Förresten, kan man ställa in upplösningen till 1366x768 (om du använder den inbyggda GPU:n förstås)?

Postad 23 September 2008 - 04:54

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Som andra i den här tråden så har jag varit sugen på att bygga en HTPC baserad på detta moderkortet, och igår beställde jag alla komponenter jag ska ha.

Kommer nu i veckan, så det blir väl bygge till helgen. Återkommer när jag fått testa det lite grann.

Postad 23 September 2008 - 15:25

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan switcha mellan bild utgångarna från windows med samtliga kablar inkopplade eller måste man in i bios då? ska nämligen ha tv, dataskärmen o projektorn ikopplade samtidigt....(bara bildvisning på en utgång i taget)

Mvh Jonas

Postad 23 September 2008 - 20:43

Unregisteredc071fbea
  • Unregisteredc071fbea
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan switcha mellan bild utgångarna från windows med samtliga kablar inkopplade eller måste man in i bios då? ska nämligen ha tv, dataskärmen o projektorn ikopplade samtidigt....(bara bildvisning på en utgång i taget)

Mvh Jonas

Det får man ställa in i BIOS tyvärr.

Postad 23 September 2008 - 22:12

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Gäller det enbart mellan hdmi o dvi eller funkar det att switcha mellan vga och hdmi/dvi?

Mvh Jonas

Postad 24 September 2008 - 07:56

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Besvarar min egen fråga, NEJ det går alltså inte att köra med upplösningen 1366x768! Det närmaste man kan kommma med detta moderkortet är 1280x780. Detta betyder att detta moderkort är långt ifrån en rekommendation om man har en HD-ready tv!

Trist då jag var väldigt inställd på detta kort.. :)

Postad 24 September 2008 - 16:36

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Besvarar min egen fråga, NEJ det går alltså inte att köra med upplösningen 1366x768! Det närmaste man kan kommma med detta moderkortet är 1280x780. Detta betyder att detta moderkort är långt ifrån en rekommendation om man har en HD-ready tv!

Funkar 1024x768 ?

Mvh Jonas

Postad 24 September 2008 - 19:36

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Till G35 finns programvara typ Powerstrip att göra egna upplösningar i, fungerar inte den mjukvaran till G45?

Postad 04 October 2008 - 14:34

_Boggan
  • _Boggan
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag satte ihop en htpc med ett p5q-em kort igår, har inte hunnit testa alls mycket än. Men nu har jag en HDMI kabel mellan datorn och receivern (harman kardon avr255) och en hdmi kabel mellan receivern och projjen.
Bilden fungerar väll bra förutom att det flimrar till ibland. Vet inte vad det beror på, ljudet fungerar inte alls i windows, om jag spelar upp en låt i wmp så hackar det fram, alltså det spelar i kanske 10-20 sek sen är de tyst i 5 sek osv.
Någon som vet vad de kan bero på?
Är helt ny på det här med htpc och olika kopplingar osv. Men tror iaf att jag ska koppla ljudet analogt om jag inte får ordning på hdmi:n.
Mvh

Postad 05 October 2008 - 14:32

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Till G35 finns programvara typ Powerstrip att göra egna upplösningar i, fungerar inte den mjukvaran till G45?

Powerstrip fungerar (vad jag vet) inte till intel chip.

Postad 05 October 2008 - 15:01

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0

Powerstrip fungerar (vad jag vet) inte till intel chip.

Man får använda Custom Resolution Tool for Intel.

//Niklas

Postad 05 October 2008 - 17:58

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

//Niklas

Precis så, men ibland är det ju sååå svårt att söka själv... :)

Postad 05 October 2008 - 19:37

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

//Niklas

Ok, tur för alla intel användare. :) Visste bara att jag hade läst på powerstrips hemsida att den inte funkade till Intel.

Postad 16 October 2008 - 07:38

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
Nu har jag byggt ihop en HTPC med detta moderkort, har installerat de senaste drivrutinerna osv.... men får problem att starta datorn med hdmi kabeln inkopplad.
Däremot om jag bara har vga kabeln inkopplad så startar den, kör jag med både vga och hdmi startar den inte, verkar som den inte skickar ut någon signal.

Däremot om jag kopplar in hdmi kabeln när windows har startat så fungerar det kanon, både plasman och min lilla skärm får bild.

Har kopplat in htpcn så här : moderkort > hdmi > pioneer LX60 > hdmi > pioneer 507XA, och detta med supra 1m kablar.

//Niklas

Redigerat av Unregistered36431, 16 October 2008 - 07:38.

Postad 17 October 2008 - 10:41

Unregisteredf30cbf8b
  • Unregisteredf30cbf8b
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
dFLex: "Grattis" du har samma fel som mej :unsure:
Har kopplat moderkort > hdmi > Onkyo 905 > hdmi > Panasonic AE2000 och datorn vägrar boota om jag har förstärkaren inkopplad och påslagen. Vad jag gör nu är att jag startar datorn utan slå på förstärkar/projje, väntar till disken har tuggat klart (att VIsta har laddats) sen slår jag på grejjerna, då får man bild. Har även noterat att om man använder Vistas sleep mode så kan fungerar det fint (datorn gör inte samma POST då)

Har lyft ett case med ASUS om detta, där man bett mej testa lite olika BIOS inställningar men hittills har inget hjälpt.

/T

Redigerat av Unregisteredf30cbf8b, 17 October 2008 - 10:41.

Postad 17 October 2008 - 10:58

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0

dFLex: "Grattis" du har samma fel som mej :unsure:
Har kopplat moderkort > hdmi > Onkyo 905 > hdmi > Panasonic AE2000 och datorn vägrar boota om jag har förstärkaren inkopplad och påslagen. Vad jag gör nu är att jag startar datorn utan slå på förstärkar/projje, väntar till disken har tuggat klart (att VIsta har laddats) sen slår jag på grejjerna, då får man bild. Har även noterat att om man använder Vistas sleep mode så kan fungerar det fint (datorn gör inte samma POST då)

Har lyft ett case med ASUS om detta, där man bett mej testa lite olika BIOS inställningar men hittills har inget hjälpt.

/T

Jag provade allt och lite där till, lät även den stå på 10min och sedan sätta på förstärkaren & tvn utan resultat. Vad jag kan se enligt hdd lampan på chassit så jobbar bara disken när man tryckt på powerknappen, sen lyser hdd lampan inte något mer.
Min tolkning av det hela är att mitt moderkort inte gillar att ha något alls inkopplat via hdmi under boot, och så skall det inte vara.

Vad har du för bios inställningar för grafik kortet? PEG/IGD eller bara IGD?
För när jag valde IGD så fick jag ingen bild alls + att jag var tvungen till att reseta bios för att komma in i bios.

//Niklas

Postad 17 October 2008 - 11:21

Unregisteredf30cbf8b
  • Unregisteredf30cbf8b
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ditt fel låter t o m värre än mitt om den inte startar alls fastän förstärkare/TV inte är påslaget. Jag kör det mesta default i BIOS (bortsett från att jag har disablat IDE controller, Floppy, COM-port etc som jag ej använder). Kör BIOS version 0402, har inte vågat installerat den senaste 1402 ännu.

Har testat alla 5 inställningar för under "Initiate Graphic Adapter" och det blir ingen skillnad alls för min del. Dock med endast HDMI ansluten, inte VGA. Om VGA används samtidigt så startar den inte korrekt.

En gissning är att iaf mina prylar inte via HDMI supportar den upplösning/uppdateringfrekvens som BIOS skickar ut under POST. Detta ställer troligtvis till problem på något sätt under datorns POST. Precis som du säger så ska det ju inte låsa sej. Jag har försökt tala om för ASUS supporten att det inte ska spela roll om jag ansluter modekortet via HDMI till min köksbänk, det ska boota ändå.

/T

Postad 17 October 2008 - 11:42

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
Jag flashade om bios till den senaste 1406 och ingen skillnad för mig, får hoppas att du får svar från asus med en lösning och en bios uppdatering.

Även om den skickar fel upplösning till förstärkaren så borde det bli något felmeddelande på förstärkare, provade även att koppla in den direkt till min plasma och även där bootar inte datorn med hdmi inkopplat. Så något fel är det där allt.

//Niklas

Postad 17 October 2008 - 13:59

Unregisteredf30cbf8b
  • Unregisteredf30cbf8b
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Bra att veta att inte senaste BIOSet löser nånting, hade en svag förhoppning som nu grusades :unsure:

Jag skickade en lite påminnelse till supporten, ska hålla tråden uppdaterad om jag hör nåt vettigt ifrån dem.

/T

Postad 18 October 2008 - 14:07

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
Nu vet jag varför det inte blir någon bild under post med hdmi kabeln inkopplad.

sidan 43 i manualen:
The motherboard comes with multiple VGA output that features desktop
extension on two monitors. You can connect two monitors to any two of the
onboard VGA, DVI-D, and HDMI ports. Note that DVI-D/HDMI dual output
works in OS environment only and that during POST or BIOS setup, only
DVI-D outputs is valid.

Men då har vi ett problem, man kan inte ha VGA kabeln samtidigt som HDMI för då vägrar den boota.
Utan skall man in i bios får man koppla in VGA och koppla ur HDMI, sen att den inte bootar för dig Tommy när förstärkaren är på är en gåta, som att min vägrar boota överhuvudtaget om jag har i HDMI kabeln i.

En sak som är säkert är att HDMI är förnytt för att den skall fungera som det skall i PC miljö.

//Niklas

Redigerat av Unregistered36431, 18 October 2008 - 14:08.

Postad 20 October 2008 - 09:52

Unregisteredf30cbf8b
  • Unregisteredf30cbf8b
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hade visst missat den biten, men jag kan bekräfta att där har manualen fel. Har testat kortet mot en Sony KDL-52W4500 och den både bootar korrekt och visar all POST info när det är kopplat via HDMI. Gissar på att Sonyn klarar alla VGA-upplösningar via HDMI, nåt som inte min Projje/Reciever verkar göra.

Ja det känns ju lite som att hela konceptet är "för nytt" speciellt om man tänker på alla problem med 24Hz och HD-ljud etc man löst om på diverse sidor.

/T

Postad 23 October 2008 - 23:47

Unregistered71d5f2f1
  • Unregistered71d5f2f1
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej, hur går det för er?
Har ni lyckats få allt att fungera, och hur är det med ljudet över HDMI?

Postad 24 October 2008 - 16:30

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
Jag har hävt mitt köp av detta moderkort då det inte fungerade med hdmi till min plasma & förstärkare, dock så finns det folk på avsforum.com kör med detta kort med pioneer plasman som jag har. Förmodligen ett måndags ex, + att butiken har testat kortet och säger att det fungerar helt utan anmärkning vilket jag anser otroligt.

Provade allt möjligt + att jag kopplade in min htpc till min sovrum tv ( Sony Bravia KDL-32P3000 ) och samma fel där att den inte bootade utan fick hotswappa hdmi kabeln när väl windows har startat.

Förutom hdmi problemen jag hade fungerade kortet bra under de 2dagarna jag hade det hemma, ljudet var inga problem & BD fungerade som det skulle.

När jag väl hade installerat windows och alla drivrutiner osv.... så installerade jag Custom Resolution Tool for Intel för att fixa till overscan som min plasma lider av med hdmi porten, hade kortet fungerat som det skulle med hdmi porten hade jag kunna rekommendera detta kort.

Så nu väntar jag på att någon tillverkare skall släppa sitt kort med nvidia mcp7a chippet, enligt tester skall det klara 24hz problemen + att man skall kunna köra hdmi till sin förstärkare utan problem vilket många av de gammal korten har.

//Niklas

Postad 27 October 2008 - 11:09

Unregisteredf30cbf8b
  • Unregisteredf30cbf8b
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Om man bortser från att min HTPC har tidigare nämnda boot problem så är jag överlag nöjd med kortet. Inga problem med att spela upp Bluray eller få ljud via HDMI.

Såhär svarar supporten efter att jag bistått med med svar på diverse frågor som HDMI/HDCP version etc:
"However, it is more likely a driver issue, that currently is not possible to solve."
Jag har ifrågasatt detta och bett om en eskalation samt en uppskattning om när de har en fix.

/T

Postad 05 November 2008 - 21:33

_Boggan
  • _Boggan
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hur får man hdmi ljudet att fungera korrekt? Jag vill kunna bitstreama ac3 och dts ljud via hdmi, men det fungerar inte..
Om jag installerar realteks ljuddrivrutiner så kommer Realtek hdmi fram i uppspelningsenheter, men jag kan inte få något ljud genom den..
Får bara ljud om jag använder intels ljuddrivrutin, men då kan jag som sagt inte använda bitstream :)

Postad 16 January 2009 - 09:14

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Väcker tråden till liv igen!

Jag kan nu ansluta mig till skaran som har köpt P5Q-EM kortet och har än så länge bara fått inop hårdvaran och kört in vista 64bitars på maskinen.
Tyvärr så har jag ingen reciever med HDMIväxel så jag kan inte testa om jag har samma fenomen som er andra. Dock så kopplar jag direkt med HDMI från mobo till min SONY LCDtv. och det funkar klockrent både bild och ljudmässigt.

Vad jag nu har problem med är att DTSljudströmmar enbart låter som hackande småsnuttar av ljudet när jag skickar det till recievern.
Kedjan ser ut som såhär:
-VLC senaste versionen och HDfilm med DTS ljud.
-Ljudinställningar ställt att skicka DTSljudström via optisk S/PDIF.
-Reciever SONY STR-dB 870

Är det en inställningsfråga eller handlar det om fel drivrutiner eller fel i hårdvaran? recievern klarar dts på dvdspelaren vanligtvis men från datorn är det som att ta första ljudet som kommer ur en persons mun och sedan loopa det en stund och sen byts det ut mot nästa personen första stavelser.

Om jag stänger av DTSljudströmmen och enbart skickar ljudet och låter recievern ta hand om surroundet och köra på vad jag vill kalla för fusksurround så funkar det klockrent.
Den stora frågan är ändå kvar! Hur gör jag för att skicka DTS som det är tänk så jag får äkta DTSljud till min reciever?

Postad 20 January 2009 - 22:55

Unregistered657b6d5a
  • Unregistered657b6d5a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
vlc innehåller en bug som får ljudet att hacka när dts/AC3 passthrough är aktiverat. I den senaste versionen av VLC finns det ett sätt att komma runt problemet. Ställ in output module till “WaveOut”, spara inställningarna och starta om vlc. Själva aktiveringen av spdif görs i Preferences, Audio och klicka “Use s/pdif when avaliable”.

Postad 09 May 2010 - 15:16

pelle7
  • pelle7
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej
Väcker den här tråden till liv igen :D
Funderar på detta kort eftersom mitt andra htpc kort har lagt av
Har de löst hdmi-vga problemet vid boot än, viktigt för mig som har onkyo stärkare & kör både vga & hdmi med olika upplösningar
eller kan ni kanske tipsa om nåt annat kort, måste va socket 775 & ddr2 som minne dock ;)
tack på förhand :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.