Har kikar runt lite och har lite funderingar.
Har planerat att skaffa mig ett hemmabiopaket, när vet jag dock inte. Förhoppningsvis inte i en alltför avlägsen framtid!
Systemen jag kikat på som verkar vara prisvärda och bra är följande;
- Jamo 606 HCS (utan sub, tills vidare i alla fall i sådana fall). Med studentrabatt kostar de 4154kr på dustinhome.se, vilket verkar vara mycket prisvärt.
- Jamo E770 (samma som ovan, utan bas tills vidare). I detta fall skulle det då bli Jamo E770 som frontar, E700 som bakre högtalare och E7CEN som. hör och häpna, center

- Sen har vi då Canton, i detta fall hade jag då tänkt börjat med Canton 403 GLE som frontar, Canton 401 som bakre högtalare och en Canton GLE 405CM som center. Medveten om att detta system kanske blir lite basfattigare än någon utav Jamo-kombinationerna. Priset för detta skulle då bli ~7130kr, vilket är den dyraste kombinationen. Tanken är att jag köper frontarna först och kompletterar vartefter eftersom de är lite dyrare, är man student så är man!

Som receiver hade jag tänkt att skaffa antingen Onkyo TX-SR505E (3051kr på dustinhome.se, studentrabatt) eller Cambridge 540R V.2 (4298kr på hifiklubben.se).
Onkyon känns väldigt prisvärd med tanke på rabatten, men Cambridgen är bra mycket snyggare och jag har redan en Cambridge DVD86.
Någon som provlyssnat på dessa två receivrar och kan komma med lite tankar och jämförelser? (Medveten om att det blir lite OT)
Tappar Jamo 606 HCS mycket i jämförelse med Canton-kombinationen?
(Ungefärliga priser från prisjakt.se och frakten inte inräknad)
/Solstolen
Redigerat av solstolen, 22 mars 2008 - 03:51.