Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Microsoft och Onkyo i tätare samarbete

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 mars 2008 - 21:11

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 26 mars 2008 - 22:15

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Jäklans massa patent i denna nyhet..

Postad 26 mars 2008 - 22:28

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 475 inlägg
  • 0
Microsoft har ju utvecklat en hel del codecs och ätit upp företag som WebTV och Pacific Microsonics (för den som minns HDCD), så det är inte konstigt om de sitter och ruvar på en massa patent rörande bild och ljud. De har säkert varit framme och patenterat olika påhitt, säkert rörande saker som integrering av ljud och bild i hemmanätverk.

Postad 27 mars 2008 - 23:42

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Jag tror nästan tvärtom att microsoft fjäskar me de flesta nu ,, dom har länge lobbat för mer integrering bilden i länken ilustrerar deras oro ,,

http://www.eu.onkyo...._e9cabd3cb3.jpg

Och med Linux och Mac ,, i hassorna ,, och Sony som har blueray grejen

Postad 28 mars 2008 - 22:56

rojbe
  • rojbe
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Då är Onkyo ett dött märke för mig. I och med att Vista kom, och omöjliggjorde all användarvänlighantering av datorn så kommer jag konsekvent att rata alla som har att göra med Microsoft.

Leve Mac och Ubuntu!!!

Skrivet på en PC mex Vista som är helt uppfuckat... MS har tydligen satt krav på datortillverkare(Sony, HP, etc) att inte leverera(förbjudit att leverera) med XP.

Jaja, I min mening är Vista inte ett alternativ eftersom inte ens skrivarjäveln går att koppla in.

/Rojbe

Postad 30 mars 2008 - 01:03

j01
  • j01
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Krävs garanterat nåt för att få spela upp .wma o .wmv - och få skriva det på enheten, och då kanske MS väljer samarbete istället för licenspengar. Sen är väl MS en av de största aktörerna bakom Display Port och HDCP? Förutom dessa antaganden så kan man ju slå fast att det inte skadar att samarbeta med den största mjukvaruutvecklaren och ägaren till det dominerande OS'et i dessa tider när dator och annan hemelektronik jobbas på att integreras med varandra mer o mer.

Att sitta i sandlådan o bråka om vilket OS som är bäst, och skrika om hur elaka MS är överlåter jag åt samma typ av folk som anser att märket på ens TV-spel är helt livsavgörande. Faktum är att dom är störst inom sitt område.

Redigerat av j01, 30 mars 2008 - 01:03.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.