Sorry, long time no see...
Du hittade igen registerhacket ser jag
Ok, eg inte så märkvärdigt.
1. Vid installationen/konfig av media center hittas de två korten automagiskt. Inga problem här.
2. Registerhack där jag har Firedtv med högst prio så att det alltid används i första hand.
3. Tittar jag på lajvtv är det firedtv som används eftersom det är prioriterat (gör nästan aldrig det eftersom jag nästan alltid väljer att spela in de program jag vill se och sedan detectera reklamen. Tittar med 15-60 minuters fördröjning, typ. Har ett boxerkort i TV:n oxå för helt fristående titt-funktion för barn å fru).
4. Om man ska välja två prog i guiden samtidigt, väljer man först det som ska spelas in med firedtv, sedan det som ska spelas in med det fria.
5. Vid serier används prioriteringsfunktionen som finns i inspelningsinställningar så att serier på betalkanaler alltid är högre prioriterade än frikanaler.
Utan vetenskapliga belägg så funkar det här för mig. Extenders har jag ingen susning om.
I princip kan man resonera som så att det är alltid firedtv som används först, och frikortet som nummer två oavsett situation.
Lycka till å testa noga innan du litar på det
Redigerat av Minhembio_anders, 21 April 2008 - 10:35.