Vilka bildinställningar är bäst?
42 svar till detta ämne
Postad 14 April 2008 - 17:17
beater
-
beater
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Lite luddig titel, och jag har sökt, men hittade inte vad jag letade efter.
Kopplade precis in min nyköpta PS3 (40gb) och automatisk optimering blev 720p, är det bäst? 1080p låter ju bättre, men det är det kanske inte? Är inte så haj på det.
Sen under skärminställningar så kunde man aktivera "supervit" (el.lik) samt begränsad eller full ang ngt med RGB. Sitter på ovanvåningen nu med PS3 avstängt därnere, så jag kan inet se exakt vad inställningarna heter, men ni som själva har ett förstår nog vad jag menar.
Dessutom undrar jag om det är dåligt för handkontrollen att bara laddas ett liten stund i taget? För jag antar att den bara laddas om konsolen är på?
Tacksam för svar! (från en PS3 newbie  )
Har denna TVn
Postad 14 April 2008 - 17:22
Unregistered4546b37c
-
Unregistered4546b37c
-
Användare
-
-
155 inlägg
Kan inte svara på alla frågor, men några av dem.
Anledningen till att det blir 720p när du väljer automatisk optimering är pga att din TV inte stödjer full HD. Dvs, 1080p.
Sen angående kontrollerna så är det bäst att köra slut på battieriet helt innan dom laddas på nytt. På så sätt blir livslängden bättre. Jag har själv 2st Dual Shock 3, så när ena dosan har slut på batterier så sätter jag den på laddning, och använder mig av den andra dosan. Sen skiftar jag så hela tiden. Det blir superbra.
Postad 14 April 2008 - 18:36
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
Din TV kan ta emot 1080p, men den kan inte visa högre upplösning än 768p. Tar den emot högre upplösning så skalar den ner. Inget att hänga upp dej på dock, då det är få spel som kör full HD-upplösning.
Postad 14 April 2008 - 19:18
beater
-
beater
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Sen angående kontrollerna så är det bäst att köra slut på battieriet helt innan dom laddas på nytt. På så sätt blir livslängden bättre. Jag har själv 2st Dual Shock 3, så när ena dosan har slut på batterier så sätter jag den på laddning, och använder mig av den andra dosan. Sen skiftar jag så hela tiden. Det blir superbra. 
Men hur lång tid tag det att ladda en dosa helt? Och är det dålig för batteriet om man bara laddar det 30min i taget, dvs om man bara spelar 30min om dagen? Det går inte att ladda dem via en dator?
Postad 14 April 2008 - 20:16
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Det går utmärkt att ladda via usb uttaget på en dator.
Postad 14 April 2008 - 20:59
beater
-
beater
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Det går utmärkt att ladda via usb uttaget på en dator.
Hur lång tid ska en kontroll laddas då för fullt batteri?
Postad 14 April 2008 - 21:49
Sledgeman
-
Sledgeman
-
Användare
-
-
183 inlägg
Lampan slutar väl blinka när batteriet är fullt!?
Postad 14 April 2008 - 23:32
Unregistereda9c5e73e
-
Unregistereda9c5e73e
-
Användare
-
-
174 inlägg
Anledningen till att det blir 720p när du väljer automatisk optimering är pga att din TV inte stödjer full HD. Dvs, 1080p.
Tv:n stödjer ju visst fullHD, enligt prisjakt i alla fall: Stödda bildformat 480p , 576p , 720p , 1080i , 1080p
Postad 14 April 2008 - 23:37
JetJaguarr
-
JetJaguarr
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
ajdå..
Redigerat av JetJaguarr, 14 April 2008 - 23:38.
Postad 15 April 2008 - 06:57
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Tv:n stödjer ju visst fullHD, enligt prisjakt i alla fall: Stödda bildformat 480p , 576p , 720p , 1080i , 1080p
Stödjer men kan inte visa. Dvs precis som någon skrev så kan den ta emot men bilden blir nedskalad. Max upplösning: 1024x768 (XGA)
Postad 15 April 2008 - 07:17
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
och, ska supervit osv, dessa andra inställningar vara aktiva?
Postad 15 April 2008 - 08:37
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Då din tv stödjer samtliga signaler tycker jag du ska bocka för "allt", inkl 1080p och "24p playback".
Mest korrekt bild för film får man med RGB:Limited, YCbCr och Superwhite:On så förutsatt att din tv inte gör nått grovt fel ser jag ingen anledning till varför man skulle köra med nått annat. Slå på uppskalningen av DVD oxå (kanske är på by default iofs, kommer inte ihåg) - av nån anledning suger PS3:ans ej uppskalade bild (usel färg-bandbredd).
Redigerat av pacman, 15 April 2008 - 08:38.
Postad 15 April 2008 - 08:50
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Då din tv stödjer samtliga signaler tycker jag du ska bocka för "allt", inkl 1080p och "24p playback".
Mest korrekt bild för film får man med RGB:Limited, YCbCr och Superwhite:On så förutsatt att din tv inte gör nått grovt fel ser jag ingen anledning till varför man skulle köra med nått annat. Slå på uppskalningen av DVD oxå (kanske är på by default iofs, kommer inte ihåg) - av nån anledning suger PS3:ans ej uppskalade bild (usel färg-bandbredd).
Varför skulle det bli mer korrekt med begränsad färgskala på RGB? Borde inte full färgskala ge den mest korrekta återgivningen av färger? Jag menar, om filmen har med en färg på skalan som ligger utanför limited-skalan så är den väl där för att den ska visas?
Postad 15 April 2008 - 09:17
Unregistered9fcfa75b
-
Unregistered9fcfa75b
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Sänder PS3:an via HDMI automatiskt eller måste det aktiveras i mjukvaran som på vissa DVD-spelare?
Postad 15 April 2008 - 09:28
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Sänder PS3:an via HDMI automatiskt eller måste det aktiveras i mjukvaran som på vissa DVD-spelare?
Måste aktiveras, men när du ansluter HDMI-kabeln till en TV och startar ps3 så får man upp en bild (via HDMI) där den frågar om man vill köra med HDMI som output.
Postad 15 April 2008 - 10:10
Unregistered9fcfa75b
-
Unregistered9fcfa75b
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Måste aktiveras, men när du ansluter HDMI-kabeln till en TV och startar ps3 så får man upp en bild (via HDMI) där den frågar om man vill köra med HDMI som output.
Tack, då är det bara att åka hem och aktivera
Postad 15 April 2008 - 10:17
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Verkar väl omständigt att först ps3an ska skala upp ett 720-spel till 1080 och sen ska tvn skala ner det igen till 720?? Bästa inställningen måste väl vara 720P för den tvn?
Postad 15 April 2008 - 11:24
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
För spel bör han dock låta PS3an stå inställd på RGB FUll Range då det är så alla spel internt renderas och allt annat innebär konvertering till andra color spaces eller ranges. Själv kör jag RGB Full för spel och YCbCr/Superwhite för film. Uppskalningen bör stå på Normal. (Vilket i praktiken betyder uppskalning till vald upplösning med bibehållen aspect ratio och utan over/under scan compensation.) Verkar väl omständigt att först ps3an ska skala upp ett 720-spel till 1080 och sen ska tvn skala ner det igen till 720?? Bästa inställningen måste väl vara 720P för den tvn?
1. PS3an skalar inte upp spel från 720p till 1080p. 2. Hans TV har inte 720p-upplösning. 3. Ställer han in PS3an på 1080p så får han 1080p när det finns tillgängligt och 720p när det finns tillgängligt, på så sätt får han maximal upplösning och minimal skalning vid alla givna tillfällen.
Postad 15 April 2008 - 11:31
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Varför skulle det bli mer korrekt med begränsad färgskala på RGB? Borde inte full färgskala ge den mest korrekta återgivningen av färger? Jag menar, om filmen har med en färg på skalan som ligger utanför limited-skalan så är den väl där för att den ska visas?
Det du säger låte rrimligt men det är inte så det fungerar. I regel mappar "Full range"-lägen bara om 16 till 0 och 235 till 256, dvs du förlorar all information utanför rangen. Jag är inte säker, pacman vet nog bättre, men vad jag läst så kan inte heller RGB Limited återge BTB och WTW, för att återge det behövs YCbCr där värden utanför rangen kan återges (vad jag förstått är RGB Limited egentligen precis samma sak fast man trunkerar allt över och under rangen så i princip blir det samma sak som Full Range fast utan förvrängningen, dock kvarstår förlusten) I vilket fall: spel renderas i RGB Full så de bör outputtas i RGB Full. Film ligger i YCbCr och bör outputtas i YCbCr. Mycket svårare än så är det inte. Det trevliga är ju också att man faktiskt inte behöver byta på PS3an, du kan köra RGB Full i dashboarden och i spel och YCbCr i film utan problem. Dock så resulterar det att streamad film (ja i princip all film som inte spelas från en DVD eller BD vad jag kan förstå) i RGB Full.
Postad 15 April 2008 - 11:38
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
Min inspelningsbara DVD har 1080p uppskalning och när jag kollar via den står det på min tv (TH-42PX700) att det är 1080p. Min TV är iofs "Hd Ready 1080p" och det är hans oxå. Borde inte hans tv i så fall klara av 1080p ändå? Eller blir det falsk 1080p?
Postad 15 April 2008 - 11:39
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Nix, detta eftersom namnen Limited och Full är totalt missvisande när vi snackar video. Video är enl standard kodat som "Limited". Det innebär fullt 8 bit omfång men att referenserna för svart resp vit ligger en bit in på omfånget (du har fortfarande plats utanför referenserna). Konverterar man video till nått annat kommer nivåerna antingen klippas (det utanför referenserna tas bort, det om nått borde kallas "limited") och/eller justeras på ett icke-korrekt sätt (vilket är det "FullRGB" gör). Inte för att detta totalpajjar bilden och hela världen går under men det finns som sagt ingen anledning att göra fel när man inte behöver.  UndaC>> Good point, glömde att man kunde spela spel på PlayStation 3...  edit: Jag är inte säker, pacman vet nog bättre, men vad jag läst så kan inte heller RGB Limited återge BTB och WTW, för att återge det behövs YCbCr där värden utanför rangen kan återges (vad jag förstått är RGB Limited egentligen precis samma sak fast man trunkerar allt över och under rangen så i princip blir det samma sak som Full Range fast utan förvrängningen, dock kvarstår förlusten)
Grejjen är, vad jag har hört, att det är hdmi-transmittern som klipper BTB och WTW när RGB skickas, ett rätt vanligt fel hos hdmi-interface. Dvs det är inget fel med "RGB Limited" i sig men det handikappas senare i kedjan så att säga. TaubernaN>> Din tv är inte "HD Ready 1080p" eftersom det skulle innebära att PX700 har den upplösning, vilket den inte har. Däremot har du helt rätt i att såväl PX70 som PX700 kan ta emot 1080p-signaler och just därför rapporterar den det.
Redigerat av pacman, 15 April 2008 - 12:05.
Postad 15 April 2008 - 11:52
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
Varför står det då på prisjakt: HD Ready 1080p Ja ?
Postad 15 April 2008 - 12:09
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
HD Ready JA men FULL HD NEJ. Som ngn sagt tidiagre tar emot signalen men skalar ner.
Postad 15 April 2008 - 18:55
beater
-
beater
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Förresten, vad har man egentligen hårddisken till förutom inställningar och "saves"?
Går det att lägga in spel på den? Mp3? Divx filmer?
Postad 15 April 2008 - 19:50
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Går det att lägga in spel på den? Mp3? Divx filmer?
Ja, ja och ja.
Postad 15 April 2008 - 20:35
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
Förresten, vad har man egentligen hårddisken till förutom inställningar och "saves"? Går det att lägga in spel på den?
Du kan inte kopiera ett spel från skiva och lägga in på hårddisken a la chippad Xbox om det är det du menar. Däremot kan man köpa diverse spel från PSN. Vissa spel installerar på hårddisken för att få kortare laddningstider men du måste fortfarande ha skivan i för att spela.
Redigerat av Phredreeke, 15 April 2008 - 20:37.
Postad 15 April 2008 - 21:12
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
om jag då får komplettera med en ljudfråga..
Ska man ha DVD/BD ljud ut på Bitstream eller linjär PCM om man sitter med ett "vanligt" hemmabiosystem??
alltså inge avancerade grejjer utan en LG HT902PB......
sen provade jag nu att ställa om RGB från begränsad till full. Men bilden vart ju jättemörk... Ska de vara så??
Postad 15 April 2008 - 21:37
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3866 inlägg
Dom syftar förmodligen på bildsignalen som heter så. Inte på panelupplösningen. Det är det där med äpplen och päron ni vet.
Postad 16 April 2008 - 08:23
beater
-
beater
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Men om jag ställer om till 1080p istället för 720p, blir bilden bättre? Skalas den inte bara ner så det ser sämre ut?
Postad 16 April 2008 - 12:57
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
För att infon på prisjakt är dittlagd av forumets användare och de kan, precis som alla andra, ha fel. sen provade jag nu att ställa om RGB från begränsad till full. Men bilden vart ju jättemörk... Ska de vara så??
Ja det ska det. Att växla mellan Full och Limited innebär att nivåerna i bilden förändras. Kompenserar man inte för det i displayen (dvs man gör motsvarande föränding där) kommer bilden bli för mörk (eller för ljus om man går åt det omvända hållet). Dvs om displayen inte har automatiskt justering så är det meningslöst att pilla på sådana här inställningar om man inte samtidigt rattar lite i displayen oxå. I första hand måste man se till att tv:n förväntar sig "full" eller "limited" nivåer (kan kallas "Colorspace") och ev, i vissa fall, krävs en justering av svart- och vitnivå oxå ("ljusstyrka" resp "kontrast" alltså). Att signalen är definerad efter olika typer av colorspaces ser man ibland när diverse sajter ska göra jämföresler mellan spel på PS3 resp 360 och så klagar de på att den ena är för ljus eller för mörk, no shit... Men om jag ställer om till 1080p istället för 720p, blir bilden bättre? Skalas den inte bara ner så det ser sämre ut?
Skalas ner och/eller skalas om kommer den ju göra ändå så sämre är det sällan det blir. Vet inte varför folk har fått för sig det där med att "hd-ready" displayer alltid mår bäst av att matas med 720p. I vissa fall kan det mkt väl vara så men oftast inte skulle jag vilja påstå. Men varför inte prova själv?
Redigerat av pacman, 16 April 2008 - 13:05.
Postad 16 April 2008 - 15:00
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
HD Ready JA men FULL HD NEJ.
Som ngn sagt tidiagre tar emot signalen men skalar ner.
"HD Ready 1080p" tycker jag inte kan tolkas på något annat sätt än att TVn har minst 720 linjer i upplösning och att den klarar att ta emot 1080p-signaler. Vilket stämmer utmärkt med PX70. Har PX80 och jag matar den faktiskt med 1080p-signal från min ps3. Har testat olika och tycker faktiskt att det blir lite lite bättre skärpa i bilden. Man kan dra upp TVns skärpa lite mer då. Kan inte förklara exakt varför  Sen finns det ju ytterligare en fördel och det är att om du zoomar in bilden lite eller slår på overscan i ultra-bred film för att få bilden lite större, så har du nytta av den extra upplösningen om signalen är i 1080p. Eftersom PS3an skickar ut 720p om materialet är i 720p och 1080p om materialet är i 1080p, så ser jag ingen anledning att låda PS3an göra nedskalningen utan tycker det är bättre att TVn sköter det om den kan ta emot 1080p.
Postad 16 April 2008 - 15:49
sumpan77
-
sumpan77
-
Användare
-
-
170 inlägg
För att infon på prisjakt är dittlagd av forumets användare och de kan, precis som alla andra, ha fel.
Ja det ska det. Att växla mellan Full och Limited innebär att nivåerna i bilden förändras. Kompenserar man inte för det i displayen (dvs man gör motsvarande föränding där) kommer bilden bli för mörk (eller för ljus om man går åt det omvända hållet).
Dvs om displayen inte har automatiskt justering så är det meningslöst att pilla på sådana här inställningar om man inte samtidigt rattar lite i displayen oxå. I första hand måste man se till att tv:n förväntar sig "full" eller "limited" nivåer (kan kallas "Colorspace") och ev, i vissa fall, krävs en justering av svart- och vitnivå oxå ("ljusstyrka" resp "kontrast" alltså).
Att signalen är definerad efter olika typer av colorspaces ser man ibland när diverse sajter ska göra jämföresler mellan spel på PS3 resp 360 och så klagar de på att den ena är för ljus eller för mörk, no shit... 
Jag har själv ställt RGB Full range HDMI på begränsad. Provade själv igår att ställa på Full och bilden blev som sagt för mörk. Man måste alltså ändra på Tv.ns bildinställningar för att få en bra bild när man spelar spel, eller? Sen när man ska se film bör man ha RGB Full Range HDMI ställd på begränsad samt andra bildinställningar på TV.n, har jag fattat rätt? Om jag väljer att fortsätta köra på begränsad vad går jag misste om i spel då? Svärta eller färger och färgnyanser eller vad är den märkbara skillnaden? Finns det nån märkbar skillnad? Har Panasonic PX80. (Är ju såna här frågeställningar som får mig att ligga vaken om nätterna  )
Postad 16 April 2008 - 16:52
Unregistered13588716
-
Unregistered13588716
-
Användare
-
-
218 inlägg
Nu efter att ha läst denna tråden så gör ni mig ritkigt orolig. Jag har tänkt köpa ett ps3 ganska så snart och jag har denna tv:n: https://www.prisjakt...ukt.php?e=93836 den är ju HD Ready och Hd ready innebär väl att den visar 720p men inte 1080p? och om vi säger att jag köper en BD film som det står bild format: 1080p som på t.ex denna http://www.webhallen...od.php?id=75745Bara för att det står 1080p så betyder det väl inte att jag inte kan se den med hd bild? enda skillnaden blir väl bara att det blir 720p istället för 1080p? Snälla någon säg att jag har rätt
Postad 16 April 2008 - 17:14
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Postad 17 April 2008 - 07:17
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
"HD Ready 1080p" tycker jag inte kan tolkas på något annat sätt än att TVn har minst 720 linjer i upplösning och att den klarar att ta emot 1080p-signaler. Vilket stämmer utmärkt med PX70.
OT: Näe "HD Ready 1080p" är en "fortsättning" på "HD Ready" märkningen. Märkning är till för att bespara "svensson" de 4,4 sekunder det tar att kolla i specen. Den innebär bland annat att tv:n måste ha en fysisk upplösning på 1920*1080p. Se här för mer info. Jag har själv ställt RGB Full range HDMI på begränsad. Provade själv igår att ställa på Full och bilden blev som sagt för mörk. Man måste alltså ändra på Tv.ns bildinställningar för att få en bra bild när man spelar spel, eller? Sen när man ska se film bör man ha RGB Full Range HDMI ställd på begränsad samt andra bildinställningar på TV.n, har jag fattat rätt? Om jag väljer att fortsätta köra på begränsad vad går jag misste om i spel då? Svärta eller färger och färgnyanser eller vad är den märkbara skillnaden? Finns det nån märkbar skillnad? Har Panasonic PX80. (Är ju såna här frågeställningar som får mig att ligga vaken om nätterna )
Många tv-apparater känner automatiskt av vilket colorspace som kommer in. Måste man växla manullt är det lite yxigt ja, jag skulle inte orka. Ser iofs inte så kritiskt på bildkvalité i spel.  För spel kan RGB:Full i teorin ge något fler färgnyanser (dvs bilden har snäppet högre bitdjup) eftersom alla 256 bitar kan användas för allt mellan "svart" och "vitt". Inga övriga skillnader. Tidigare Panasonicar stödjer bara motsvarande RGB:Limited vill jag minnas och ev gäller det även PX80 oxå så Limited är den "säkraste" vägen att gå iaf. Nu efter att ha läst denna tråden så gör ni mig ritkigt orolig. Jag har tänkt köpa ett ps3 ganska så snart och jag har denna tv:n: https://www.prisjakt...ukt.php?e=93836 den är ju HD Ready och Hd ready innebär väl att den visar 720p men inte 1080p? och om vi säger att jag köper en BD film som det står bild format: 1080p som på t.ex denna http://www.webhallen...od.php?id=75745
Bara för att det står 1080p så betyder det väl inte att jag inte kan se den med hd bild? enda skillnaden blir väl bara att det blir 720p istället för 1080p? Snälla någon säg att jag har rätt 
Upplösningssiffrorna behöver du inte bry dig om alls, kan garantera att det inte är de som kommer vara den begränsade faktorn när det gäller bildkvalitén hos den tv:n.  Men ja, även du kommer ha "HD-bild" om tv:n matas med en sådan. Värt att notera är dock att din tv inte kan ta emot några 1080p-signaler så bocka in för dem i din PS3 sen.
Postad 15 October 2008 - 08:40
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Jag väcker lite liv i den här gamla tråden igen..
Är det någon som har nått humm om vilket colorspace som egentligen används
av XMB:t och spelen till PS3:an? RGB limited 16-235 eller RGB full 0-255?
Läste en intervju med Criterion Games(utvecklarna av Burnout) och där sade
dom att dom kodar ihop sina spel på ISF-kalibrerade skärmar(thumbs up!) vilket
iaf får mig att misstänka litegranna att det är vanliga videonivåer som används(16-235, Limited i PS3)?
Är det då så att det enda "RGB Fullrange"-alternativet i PS3:an gör är att koda om 16-235 signalen till en 0-255?
Har aldrig riktigt rett ut det där och det skulle vara skönt att få ett avslut i denna frågan en gång
för alla..om någon vet svaret dvs.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 15 October 2008 - 08:54.
Postad 26 October 2008 - 19:45
Parika
-
Parika
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Såg att försöket att väcka liv i den här tråden misslyckats...men jag gör väl också ett försök då Jag har precis köpt ny tv, en 50-tummare, Panasonic TH-50PX8. Den är inte Full HD, men klarar 1080P/24 Undrar vilka inställningar jag ska välja i PS3:an: Full RGB eller Limited? Utifrån vad jag hittills läst lutar det år Limited. För mig är DVD bilden viktigare än bilden i spel. Uppskalning; Fullskärm, Dubbel eller Normal? Har för mig att jag läst nånstans att Dubbel är att föredra framför Fullskärm. Rätt eller fel? Tacksam för hjälp.
Postad 20 January 2009 - 01:54
Unregistered024b721a
-
Unregistered024b721a
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Mest korrekt bild för film får man med RGB:Limited, YCbCr och Superwhite:On
Två frågor på det o guru 1. Varför är det bättre med RGB:Limited? 2. Vad är Cross Color och vad skall man ha för setting? EDIT: En fråga till...vad gäller BD/DVD-uppskalerare: Varför är det bättre att köra Normal istället för tex Dubbelskala? /Paz
Redigerat av Unregistered024b721a, 20 January 2009 - 02:03.
Postad 20 January 2009 - 12:12
kimcarlsson
-
kimcarlsson
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Skalar PS3 upp även streamat material och tex divx filer från hårddisk?
Postad 20 January 2009 - 12:53
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Skalar PS3 upp även streamat material och tex divx filer från hårddisk?
jadå
Postad 20 January 2009 - 17:47
Kingsolver
-
Kingsolver
-
Rookie
-
5 inlägg
Kan man på något sätt förstöra ens TV eller PS3 om man matar ut fel signal till TV:n?
Min tv Philips 37PFL5522D verkar kunna ta emot 1080p men enligt manualen så ska den bara kunna ta emot
1080i resp 720p som bäst. Enligt tidigare resonemang i tråden så ska jag då ställa in PS3:an att pumpa ut 1080p eller?
//Kingen
Postad 20 January 2009 - 17:57
robotlord
-
robotlord
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
du kan inte förstöra tv'n
jag är ingen teknikguru men det verkar vara så att olika tvapparater har tycker om olika signaler 720X eller 1080X även om den bara är hdready. så antingen så får du plöjja igenom nätet efter erfarenheter eller prova dig fram vad du tycker är bäst. Självklart är 1080 bäst men 720 på en 37'a (visst är det det) är inte helt fel heller.
Postad 21 January 2009 - 14:37
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Självklart är 1080 bäst men 720 på en 37'a (visst är det det) är inte helt fel heller.
Långt ifrån självklart. Det beror på vad det är för videoslinga, vilken typ av video det är (á la snabb sport eller motsatsen), och också mycket på vilken TV du har och hur den hanterar signalen/hur den skalar om den. Oftast är 720P bättre på en icke-FullHD-TV.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|