Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Windows Media Center "Fiji"

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 April 2008 - 17:40

kalle117
  • kalle117
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Hej,

Hittade ett norskt forum och lite info om nya Windows media center versionen som går under kodnamn "Fiji".

http://avforum.no/fo...dia-center.html

Verkar vara en Microsoft anställd "own" som har lite intressant information ang den nya versionen.

Verkar som om vi äntligen får DVB-T, DVB-C, DVB-S stöd och även DVB undertexter.

Någon som har info när betan kommer igång eller när "Fiji" är tänkt att släppas?
Med tanke på att betan inte riktigt kommit igång ännu så skulle jag gissa på att Microsoft försöker få den klart till innan Jul.

Postad 17 April 2008 - 22:06

OMX-dulfer
  • OMX-dulfer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Enligt rykten (googla) så kommer det en "invites only" beta i slutet av Maj. Det är bara att hoppas att de fixar de brister som finns idag.
-Stöd för HD-kanaler
-Stöd för DVB-C/S
-Möjlighet att ha flera tv-kort m.m
listan kan göras lång...

Vi får väl se, jag har inga större förhoppningar, men hoppas kan man alltid göra. :(

Postad 20 April 2008 - 09:07

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Fiji har varit "på gång" de senaste 2 åren.

Till slut kommer den väl, men jag tycker det är märkligt att det dragit ut så mycket på tiden.

Stöd för DVB-C och DVB-S är ju trevligt, men de flesta som vill köra det har ändå skaffat sig FloppyDTV som "hackat" sig runt problemet.

Möjlighet till flera TV-kort finns redan, men nu kommer väl möjligheten att blanda olika sorters TV-kort.

Stöd för HDTV-kanaler med H.264 - en självklarhet.

DVB-EPG kommer tydligen - bra. Det går visserligen att "hacka" sig till programinformation på många kanaler - men automatisk EPG är ändå klart bekvämare och fungerar på alla kanaler (dock oftast inte längre än några dagar framåt)

DVB-undertexter låter väl bra - men det är inte vad som vanligtvis används i sverige.

På kanaler som Canal+ , TV1000 mfl används Text-TV text för att få in svensk text på filmer.

Det innebär att man måste ha Text-TV funktion i MCE och det verkar inte vara på gång vad jag vet.

Allt ovanstående fungerar förövrigt felfritt redan idag med DVBviewer.

Jag gillar MCE - men att det ska ta sådan tid att lägga till dessa funktioner... :)

Postad 20 April 2008 - 10:50

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
DVB-baserad EPG vore ju helt vansinnigt bra. Hoppas detta sker så snart som möjligt, jag blir möglig av det programutbud som MS har i sin version och alla hemmabyggen tycker jag fungerar mer än tveksamt :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.