Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audio Pro eller Yamaha?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 april 2008 - 05:12

kaijan
  • kaijan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hejsan!
Skulle behöva hjälp med att välja stejja..
I nuläget står det mellan:

Yamaha Pianocraft E810
https://www.prisjakt...kt.php?p=122888

eller

Audio Pro Stereo One
https://www.prisjakt...ukt.php?p=98634

Vill ha ett hyffsat litet system med bra klös i..
Vilken tycker ni är bäst/mest prisvärd?

Vill också kunna koppla min laptop till stereon och på så vis spela mp3.. Vilken anslutning använder man då? Skadar inte om man kan koppla TV:n/PS3 till stereon också, och samma fråga där: vilken anslutning/sladd/koppling använder man då?

Tackar för svar!!

Postad 27 april 2008 - 12:19

kaijan
  • kaijan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
52st som läst å inte ett svar.. hmm..

Postad 28 april 2008 - 10:46

Radiohandlarn
  • Radiohandlarn
  • Beroende

• 1 219 inlägg
  • 0
Båda är bra köp. Personligen skulle jag valt Audio Pro systemet. Dels för att det fått bra kritik av både användare och någon facktidning (minns inte vilken dock) samt för att jag gillar deras högtalare väldigt mycket.

Postad 28 april 2008 - 16:45

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1 889 inlägg
  • 0
ja båda är bra ....jag ger dock yamahan mer kred då den är mer kompetent att hantera olika kopplingar, och har även mjukvaran för det som är väldigt bra

//CG-47

Postad 02 september 2008 - 15:58

gsgs
  • gsgs
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Sent svar och du har antagligen redan köpt stereo...?
Håller själv på och letar runt och båda dessa har varit på tapeten.
Pianocraft-anläggningen har (enligt min smak) mycket vassare ljud...framför allt i mellanregistret.
Dock så känns inte designen på rattar, skal osv lika gedigen som på Stereo One som även den lämnar en del att önska.
Hade tyvärr inte möjlighet att lyssna på Hifiklubbens NAD-paket i samma miljö men det lutar åt det paketet istället.

Vad gäller sladden så är det vanlig 3.5" tele -> 2 x RCA som gäller från datorn till stereon.

Postad 05 oktober 2008 - 12:59

Proloop
  • Proloop
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Trådlös anslutning mellan laptop och stereo borde ju vara det ultimata.

Sony's CMT-DH5BT har tydligen stöd för bluetooth samt dvd-spelare, vilket gör den till ett umärkt alternativ till Pianocraft/Stereo One om man dessutom vill kunna ansluta laptop. Kräver förstås även att datorn har stöd för bluetooth.

Av de två sistnämda skulle jag tveklöst välja Yamaha's Pianocraft (e-810 eller e-833). Bättre anslutningsmöjligheter, bättre DVD, mer kvalitetskänsla. Pianocraft har dessutom scart-uttag. Krävs alltså endast en sladd mellan tv - stereo för bild/ljud. Hade bara Yamaha klämt in bluetooth hade det varit den perfekta musik/film/mp3/laptop-kompitabla anläggningen. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.