11 tecken på att du inte är en "Hardcore gamer"
33 svar till detta ämne
Postad 27 april 2008 - 15:32
Unregisteredd4d4b754
-
Unregisteredd4d4b754
-
Användare
-
-
193 inlägg
Hittade en rolig lista med tecken på att man inte längre är en "hardcore gamer"
Nu när man blivit lite till åren är det tyvär rätt mycket som stämmer in på en själv
(Är för lat för att översätta)
1. You prefer playing against the computer CHECK
2. You only play when your girlfriend is out CHECK
3. You believe that winning isn't everything CHECK
4. It's been days, not hours since you last switched on your console
5. You're the oldest person trading in games at GameStation
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming CHECK
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort CHECK
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... CHECK
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable CHECK
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day CHECK
Rätt deprimerande
Är ni andra fortfarande "hardcore gamers" eller?
Postad 27 april 2008 - 16:12
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
1. You prefer playing against the computer
2. You only play when your girlfriend is out
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming CHECK
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn...
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day
2 som stämmer in på mig, så är väl "Hardcore gamer light" då kanske.
Postad 27 april 2008 - 16:16
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
 stämmer allt för bra....förutom 1.4.5. 9. då..
Postad 27 april 2008 - 17:25
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5 025 inlägg
Oj, där kände jag igen mig på det mesta ja.  Kul lista.
Postad 27 april 2008 - 20:50
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
5. You're the oldest person trading in games at GameStation CHECK
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally CHECK
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... CHECK
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable CHECK
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day CHECK
6/11
Postad 27 april 2008 - 20:56
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally 360 RULES!
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort (CHECK) Nej för det är en kass konsoll
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn...
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day (Blir Elgiganten på tisdag)
Redigerat av genstruktur, 29 april 2008 - 01:31.
Postad 28 april 2008 - 06:33
Unregistered01e78752
-
Unregistered01e78752
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
12. U don't like camping outside ur local gameshop, just so u could be among the first to get that new overhyped game.  Sjukt för tusan, att folk gör det. Är väl bara 7:an och 9:an(  ) som stämmer på mig.
Redigerat av Unregistered01e78752, 28 april 2008 - 06:34.
Postad 28 april 2008 - 08:23
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
1. You prefer playing against the computer CHECK
2. You only play when your girlfriend is out Flickvän??? 
4. It's been days, not hours since you last switched on your console CHECK
Postad 28 april 2008 - 08:25
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1 069 inlägg
6/11
Postad 28 april 2008 - 08:49
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Kul tråd
1. You prefer playing against the computer  Väljer alltid lätt
2. You only play when your girlfriend is out  Hon spelar oftare än mig
3. You believe that winning isn't everything  så gammal är jag inte ..
4. It's been days, not hours since you last switched on your console  Tyvärr
5. You're the oldest person trading in games at GameStation  Kan man byta spel ?
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally  Har bara ps3 som är lika bra som xbox ..
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming  Det var tider det ..
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort  Wii Vad är det ?
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn...  Haha .. inte jag inte ..
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable  Har man små barn så ..
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day  Man är inte gjord av pengar så alla GTA sidor är spärrade i routern så att inte kidsen kan se att det kommer ett nytt spel ...
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 28 april 2008 - 08:56.
Postad 28 april 2008 - 09:02
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
1. You prefer playing against the computer - CHECK
3. You believe that winning isn't everything - CHECK
4. It's been days, not hours since you last switched on your console - HALVCHECK
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming - CHECK men testa för guds skull inte spelen! Då kommer ju på hur dåliga de var 
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort - CHECK
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... - CHECK, finns där andra sätt?
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable - CHECK
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day - CHECK
Så 7,5 då. Hmmm, undra om detta är ett bra tecken eller ej!
Postad 28 april 2008 - 09:28
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
1. You prefer playing against the computer HALFCHECK Bara om datorn kör på lättaste
2. You only play when your girlfriend is out CHECK, fast jag väntar tills hon sover
3. You believe that winning isn't everything CHECK, det viktigaste är att delta
4. It's been days, not hours since you last switched on your console NIX, VGA-monitor och flyttlåda när man är hos svärmor hjälper. 
5. You're the oldest person trading in games at GameStation SEMICHECK, äldst när jag smiter ifrån familjen in på EB/GAME
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally MJA, jag äger ingen PS3a men den är nog inte så dålig som den verkar. 
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming CHECK MMmmm ULTIMATE PLAY THE GAME FTW.
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort CHECK; verkar iallafall jobbigt.
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... CHECK, fast ibland tar jag nån med mig i fallet. Oftast en team-kamrat.
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable CHECK, 200/200 i både Carcassone och UNO. Längtar till Risk / Monopol på XBL.
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day. ALDRIG I LIVET! Jag stalkar fan brevbäraren. Funderar på att ta Tisdag ledig så jag kan spawn-campa den jäveln redan nere vid posten.
Fast de glömde;
12. Din omgivning undrar om du inte är för gammal för att sitta och spela 'tv-spel'. MEGACHECK
En relaterad historia; systerdottern och hennes polare (båda runt 16) var hemma på besök för några år sen. Hennes polare kommenterar min xbox under TV:n som 'men ni har väl inga barn?'.
Postad 28 april 2008 - 10:05
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
haha den är hård
Postad 28 april 2008 - 11:03
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3 928 inlägg
1. You prefer playing against the computer Aldrig mot datorn, aldrig mot andra, bara med mig själv (RPG)
2. You only play when your girlfriend is out Har ingen (perfekt)
3. You believe that winning isn't everything My ass.....vinna är allting
4. It's been days, not hours since you last switched on your console No way
5. You're the oldest person trading in games at GameStation Byter aldrig, säljer bara
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally Har varken eller
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming CHECK Det var bättre förr
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort Har ingen
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn...spelar aldrig FPS och har aldrig
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable URRKK
12. Din omgivning undrar om du inte är för gammal för att sitta och spela 'tv-spel'. Man blir aldrig för gammal för tv-spel  (Jag har träffat på pensionärer som sitter och spelar Prince of Persia, The two Thrones)
Redigerat av Unregisterede10e9503, 28 april 2008 - 11:06.
Postad 28 april 2008 - 11:51
dannovarius
-
dannovarius
-
Beroende
-
-
1 097 inlägg
1. You prefer playing against the computer - Föredrar det väl egentligen inte, men det blir ändå mest mot datorn
2. You only play when your girlfriend is out - Fixat det på ett bra sätt genom att förbliva singel
4. It's been days, not hours since you last switched on your console - CHECK (spelade audiosurf på PC igår dock  )
5. You're the oldest person trading in games at GameStation - Neeeeeee
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally - Har ingen av dem
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming - Typ ändå... CHECK
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort - Aldrig i livet!
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... FETCHECK - Spelade UT i en vecka!
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable - Nae! Mario party möjligen...
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day - Blir inte på ett tag, jag vill ändå vara ute och umgås med mina vänner i sommar.
Tjejer klagar på att jag spelar TV:spel vid min ålder. Killar förstår mig bättre!
Postad 28 april 2008 - 12:03
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
1. You prefer playing against the computer -CHECK
2. You only play when your girlfriend is out - CHECK eller när det är "tjej tv" (Desperathe Houswifes mm.)l
4. It's been days, not hours since you last switched on your console - CHECK
5. You're the oldest person trading in games at GameStation - Nej inte riktigt men nästan
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally - Har bara 360 men skulle nog tycka så ja.
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming - CHECK
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort - Näe inte än, är faktiskt riktigt kul.
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... FETCHECK - Spelar GoW och har inte kommit förbi RAAM!!!
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable - Njae...
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day - CHECK
Suck ja inte är man hardcore gamer inte
Postad 28 april 2008 - 13:27
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Får se om jag kan posta 'uppföljningen' utan att censuren sätter in. Men här är 10 sätt man vet om man är en f-nboy.
Postad 28 april 2008 - 16:14
Unregistered4eba3a31
-
Unregistered4eba3a31
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Hittade en rolig lista med tecken på att man inte längre är en "hardcore gamer"
Nu när man blivit lite till åren är det tyvär rätt mycket som stämmer in på en själv (Är för lat för att översätta)
1. You prefer playing against the computer CHECK 2. You only play when your girlfriend is out CHECK 3. You believe that winning isn't everything CHECK 4. It's been days, not hours since you last switched on your console 5. You're the oldest person trading in games at GameStation 6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally 7. You fondly remember a 'golden age' of gaming CHECK 8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort CHECK 9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... CHECK 10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable CHECK 11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day CHECK
Rätt deprimerande Är ni andra fortfarande "hardcore gamers" eller?
8/11 Jaja...kan iallafall kommentera spel på lunchrasten som medarbetarnas kids lirar...GTA = föräldraskräcken närmar sig....
Postad 28 april 2008 - 16:26
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Fast de glömde; 12. Din omgivning undrar om du inte är för gammal för att sitta och spela 'tv-spel'. MEGACHECK
Det där tycker jag sambon brukar köra med...! Dagligen... En relaterad historia; systerdottern och hennes polare (båda runt 16) var hemma på besök för några år sen. Hennes polare kommenterar min xbox under TV:n som 'men ni har väl inga barn?'. 
Och jag antar att den "polaren" numera hittas under försvunna 16-åringar....???
Postad 28 april 2008 - 16:37
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... - CHECK, finns där andra
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... CHECK, fast ibland tar jag nån med
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn...spelar aldrig FPS och har aldrig
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... FETCHECK - Spelade UT i en vecka!
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... FETCHECK - Spelar GoW och har
Och jag som trodde folk var vass på FPS på detta forum.
Postad 28 april 2008 - 17:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Och jag som trodde folk var vass på FPS på detta forum. 
Jag tror de missuppfattar lite och checkar fel. Om ni checkar i den där är ni värdelösa på FPS. Ni dödar inget. Spawn, run, kill, die.... spawn etc För mig är det: Spawn, run, kill, kill more, kill even more, load new level
Postad 28 april 2008 - 20:23
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Jag tror de missuppfattar lite och checkar fel. Om ni checkar i den där är ni värdelösa på FPS. Ni dödar inget.
Spawn, run, kill, die.... spawn etc
För mig är det:
Spawn, run, kill, kill more, kill even more, load new level 
Ja men du spelar väll inte on-line va!? Eller så vill vi alla få andra att tro att vi inte är bra för att sedan woppa dom rejält!
Postad 28 april 2008 - 20:27
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 978 inlägg
2. You only play when your girlfriend is out Flickvän??? 
med ditt antal postade svar/trådar här så var det nog ingen som trodde annat heller
Postad 28 april 2008 - 20:35
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Ja men du spelar väll inte on-line va!? Eller så vill vi alla få andra att tro att vi inte är bra för att sedan woppa dom rejält! 
Hehe, det står inget om online Men jag vet att flera här är bättre än vad de skriver
Postad 29 april 2008 - 01:26
Lo-Fi Heroes
-
Lo-Fi Heroes
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
7/10 jaja. Det känns nästan skönt att man inte tar det på så blodigt allvar längre
Postad 29 april 2008 - 08:48
dannovarius
-
dannovarius
-
Beroende
-
-
1 097 inlägg
Man växer och mognar. Nu för tiden kan jag bara le och skaka på huvudet när jag toskar/dör. Det är åtminstone längre mellan utbrotten...
Kan vi inte räkna om detta till vuxenpoäng istället
Postad 29 april 2008 - 09:29
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Jag tror de missuppfattar lite och checkar fel. Om ni checkar i den där är ni värdelösa på FPS. Ni dödar inget.
Spawn, run, kill, die.... spawn etc
För mig är det:
Spawn, run, kill, kill more, kill even more, load new level 
Jepp. Jag är nöjd om jag lyckas med 1:1 i kill ratio. Online då dvs. med ditt antal postade svar/trådar här så var det nog ingen som trodde annat heller

Antal inlägg jag har här är ingenting. Har drygt 55000 i ett annat forum.
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 april 2008 - 09:27.
Postad 29 april 2008 - 10:01
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Antal inlägg jag har här är ingenting. Har drygt 55000 i ett annat forum.
55.000? Ja gör man mest inlägg som innehåller ett ord/en smilegubbe eller en mening så blir det snabbt många inlägg.
Postad 29 april 2008 - 10:04
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
55.000? Ja gör man mest inlägg som innehåller ett ord/en smilegubbe eller en mening så blir det snabbt många inlägg.
Postad 29 april 2008 - 13:27
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14 172 inlägg
Nix pix
Nix - man är väl åtminståne toffel i sitt eget hus? Klart jag får lira med henne hemma
3. You believe that winning isn't everything
Hädelse! Vinna är allt - även om det innebär att preja en pensionär med kundvagnen genom apexen som uppstår mellan grönsaksdisken och hyllan med konserverade plommon.
Den står faktiskt på as we type.
Jag tradar inga spel - jag ser dem som familjemedlemmar
Halvcheck har inte köpt båda än
Varje dag känns som golden age - måste ju spela om sina klassiker
Wii gör ju så jag är i form för en långkörare av gears of war eller MGS...
Snarare "Headshot", springa springa "Headshot" springa springa "killing spree"
Halvcheck - civilization är iofs inget brädspel från början men är ändå på gränsen...
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day
Den satt i brevlådan som den skulle....
Deprimerande. Jag måste nog söka hjälp. Nu.
Postad 06 maj 2008 - 10:40
nallepuff
-
nallepuff
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
1. You prefer playing against the computer Check 50/50
2. You only play when your girlfriend is out GF? Inne på 2a frun 
3. You believe that winning isn't everything CHECK Efter en par whiskey ere bara passa er!
4. It's been days, not hours since you last switched on your console CHECK
5. You're the oldest person trading in games at GameStation CHECK and CHECK again, kanske prova byta fru mot spel?
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally : Xbox?
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming CHECK Oooo männ
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort Öhh va e de?
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... CHECK 50%
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable nänä inte död än iaf
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day CHECK Inte ens beställt -p
E man en gammal stofil så e man .....
Postad 06 maj 2008 - 16:05
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
1. You prefer playing against the computer - Nej, men blandat. ½ CHECK!
2. You only play when your girlfriend is out -
3. You believe that winning isn't everything - Sant. CHECK!
4. It's been days, not hours since you last switched on your console -
5. You're the oldest person trading in games at GameStation -
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally - Har ingen Playstation 3, but I sure don't like it anyways. ½ CHECK!
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming - Ofc. CHECK!
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort - Äger ingen Wii, men köper heller aldrig någon just pga. rörelsekänsligheten. ½ CHECK!
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... - CHECK!
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable - ½ CHECK!
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day - Har inte fått tag i något exemplar
5/11.. Jag har en liten gamertomte kvar i mig än
Redigerat av Coistrel, 06 maj 2008 - 16:06.
Postad 06 maj 2008 - 18:14
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
1. You prefer playing against the computer - Absolut inte.
2. You only play when your girlfriend is out -
3. You believe that winning isn't everything - Sant. CHECK!
4. It's been days, not hours since you last switched on your console - Nähädu.
5. You're the oldest person trading in games at GameStation - Byter ytterst sällan in spel.
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally - Har bara 360.
7. You fondly remember a 'golden age' of gaming - Jomenvisst.
8. You avoid playing on the Wii because it's too much effort - Äger ingen Wii.
9. Your FPS experience consists of spawn, run, die... spawn, run, die... spawn... - Online: CHECK!
10. You find the idea of videogames based on board games perfectly acceptable - CHECK!
11. You've pre-ordered GTA IV but don't mind if it doesn't turn up on launch day - Köpte det i butik på releasedagen, så: Nej.
Bara 4 av 11? Trodde det skulle bli fler.
Postad 07 maj 2008 - 10:52
yonaz333
-
yonaz333
-
Amatör
-
-
83 inlägg
6. You like your Xbox 360 and your PS3 equally CHECK
Jag är fortfarande ganska "hardcore" tydligen
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|