Har tidigare funderat på full hd men det får vänta...
Kom gärna med tips snarast då jag måste bestämma mig!
Mvh Fredde
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
13 relaterade trådar
Postad 04 May 2008 - 00:20
Har hittat en IN76 projektor beggad med duk ramspänd Kinpin FS200 duk på 88" för 7000:- med 400h på lampan, och hart tänkt köpa en projektor vilken dag som hälst. Är den värd pengarna ? eller ska man satsa på en IN78 för strax under 10k? eller finns det någon annan kanditat för runt 7-10? som mer är värd pengarna...Infocusen ser både grym ut och ska enligt vad man läser visa en kanonbild för pengarna..
Har tidigare funderat på full hd men det får vänta... Kom gärna med tips snarast då jag måste bestämma mig! Mvh Fredde Postad 04 May 2008 - 08:04
Jag tycker nog att du skall satsa på en ny om du har ekonomiskt utrymme för de xtra slantarna....
Duken som ingår i köpet är väl inte den bästa, nu kanske inte projektionsegenskaperna är kritiska men det är trist om den är veckig och av sämre kvalitet... Tyvärr har jag fått lite det intrycket av KP, men det kanske är bättre och checka av med ägare till dukar av det fabrikatet!! Jag har sen en kort tid tillbaka en IN78 och är mkt nöjd, har inte ens orkat ställa in de ännu.... Bra bild outofthebox! Den enda invändningen är att det kan tyckas aningen högljudd, det var jag medveten om och har inga problem med, om man är känslig! Så se till att se den live i en miljö som är lika tyst som hemma hos dig. Att köra den mot PC är helt problemfritt! Kör en 12m Supra HDMI-HDMI med DVI-adapter vid datorn och det går galant!!! KÄRLEK! Redigerat av ippo, 04 May 2008 - 08:05. Postad 04 May 2008 - 12:24
Ska kolla in en IN78 i morrn...så får vi se hur det blir...känns lite som att duken man får med där är inget jag värderar så högt utan räknar mer att man köper projjen för 7000:-...men man får som sagt en IN78 för 2000.- till och då ny i kartong så det känns lite bättre nästan...
hittade även Infocus X10 för att kolla på en full hd proj...nån som hört nått om den? läste nånstans att den skulle släppas till butik nästa månad... Mvh Fredde Postad 05 May 2008 - 22:27
dom hade sålt slut på den...och tog bara hem den på beställning just nu...dom skulle tydligen ta hem en X10 istället när den släpptes.. Ska försöka leta runt bland dom lokala handlarna och se om det är nån annan som har den för demo. Om inte så funderar jag på att köpa en HD65a från elgiganten då jag har möjligheten att retunera om jag inte är nöjd samtidigt som jag kommer ner i pris...är det mycket skillnad mellan den och infocus modellerna? Postad 06 May 2008 - 07:00
Jag har inte sett HD65 och men däremot HD70 som är ganska lik prestandamässigt vad jag förstått, dessutom inte sidebyside... Men en sak som är stor skillnad är regnbågar, mkt mer på HD70... Det gjorde att den gick bort för mig. På IN78 däremot ser jag dem om jag framkallar dem eller ibland med stora kontraster i bilden, dock är de mkt lindriga så jag stör mig absolut inte på dem!!!
Postad 06 May 2008 - 12:17
okey! ungefär så jag förstått det också..ska ta mig en funderare i veckan och bestämma mig...vill inte vara utan stor bild snart 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |