Den skall ha bra batteritid.
Får kosta max 2000kr
Lagom mycket minne

Skall gå att använda i bilen (har ingen AUX)
Har läst lite om Iriver Clix2 8GB men vet inte......
Tack på förhand
Redigerat av DVA, 04 maj 2008 - 18:53.
15 relaterade trådar
Postad 04 maj 2008 - 17:56 Den skall ha bra batteritid. Får kosta max 2000kr Lagom mycket minne ![]() Skall gå att använda i bilen (har ingen AUX) Har läst lite om Iriver Clix2 8GB men vet inte...... Tack på förhand Redigerat av DVA, 04 maj 2008 - 18:53. Postad 04 maj 2008 - 19:09 Jag tycker du är på helt rätt spår med iriver Clix2. ![]() Har du läst dess omdömen? För att citera bland annat det nästnäst senaste omdömet på Prisjakt: Eller ett ytterligare lite längre ner: https://www.prisjakt...kt.php?o=209414 Redigerat av sean.wiklund, 04 maj 2008 - 19:09. Postad 04 maj 2008 - 21:16 Skulle jag köpa en mp3 nu skulle det bli en: Den har 33 timmars batteritid och mycket bra ljud, sägs det. Den finns även med 8 gb: Om du funderar på en Sony se för guds skull till att inte köpa en äldre modell som kräver Sonys program, då det ger ångest, klåda, magont och håravfall ![]() Postad 06 maj 2008 - 11:50 Inte mer plastig än andra MP3-spelare. Men man känner att hela framsidan på spelaren är lite ranglig, men det ska tydligen vara så. Inget som jag tycker stör dock. Älskar min Clix. ![]() EDIT: Just ja... Ljudet tycker jag är kanon tillsammans med mina Shure E2c. Bra tryck i basen, skönt mellanregister och sylvass diskant (på ett bra sätt alltså). Rekommenderas! Redigerat av Unregistered9a177c31, 06 maj 2008 - 11:51. Postad 06 maj 2008 - 12:12 ![]() Postad 06 maj 2008 - 12:23 Gå och kolla på en vet ja. ![]() ![]() Annars har ju iriver E100 precis släppts (!): http://www.teknikmag...mp;artnr=100381 ![]() PS. iriver spöar Creative alla dagar i veckan. Angående Creative Zen kan jag bara citera ingressen från testen av den MP3-spelaren i Tidningen M3:
Postad 06 maj 2008 - 14:20 Nja, frågan va ju om bässt ljud.. och där tycker jag att creative vinner alla dagar i veckan ![]() Men ljudet är riktigt bra och bland det bässte bärbara, jag anser att bara Zen Vision M har bättre ljud. Irivern är grymmt snygg ![]() Postad 06 maj 2008 - 14:24 ![]() Sök på prisjakt, den e sjukt bra ![]() Postad 06 maj 2008 - 14:42 Sonyn hoppar jag nog över för att den inte hade radio. Jag var nära att beställa Iriver clix2 men nu såg jag ju Iriver E100, men frågan är vilken som är bäst av dessa, ljudmässigt? Är det lika bra skärm på båda? Tack på förhand! Postad 06 maj 2008 - 14:48 (iAudio)Cowon D2. Utan tvekan bästa alternativet för dina behov, går dessutom att köra SDHC minneskort i den för att få upp till 24GB. Väldigt bra ljud, bra EQ för att vara i en MP3 spelare. Edit: iAudio, inte iAusio... Redigerat av JetJaguarr, 06 maj 2008 - 14:50. Postad 06 maj 2008 - 14:48
https://www.prisjakt...kt.php?p=165227
DEN SKA DU KÖPA !! ![]() Finns i vinröd , lime grönt , Vit har jag för mig och snygg svart. Postad 06 maj 2008 - 14:54 Nja fick låna en Sandisk M250 under en kort period, modellen är från 2005 enlligt prisjakt. det lät som att hörlurarna var sprängda när man vred upp volymen, för att browsa i menyerna var man tvungen att pausa, annars gick det knappt under tiden man spelade musik. Nja, sådär men jämfört med Sandisken så känns den väldigt bastant ![]() Jämfört med iPod Nano så kändes Nanon mindre plastig, men resten är bättre med Clix2. Nu blev det en Clix2 och är väldigt nöjd. Lite småsaker som irriterar men plus överväger. Annars kolla in Sonys nya modeller (de som ej kräver Sonys programvara), har fått bra betyg i användarvänlighet, ljud och batteritid. Redigerat av Mr_Empa, 06 maj 2008 - 14:57. Postad 07 maj 2008 - 17:26
Cowon D2 bra ljud och grym batteritid (+50h musik), spelar upp video, har radio och line-in (wma 256kbps). är helnöjd med den.
rekommenderar också
Redigerat av Unregistered4fe51e59, 07 maj 2008 - 17:27. Postad 07 maj 2008 - 18:37 ![]() Men jag undrar en sak, om man köper 2 GB hur mycket kan man lägga till med hjälp av minnes kort och hur mycket med 4GB och 8 GB? Hur mkt kostar ett 4GB eller 8GB och kan någon länka till ett bra som fungerar och med bra pris? Tack på förhand Postad 07 maj 2008 - 20:45
Transcend från tbh.se, det funkar som det ska. Jag har en med 2Gb intern minne dvs. nu 2+8=10Gb
Jag köpte ett sånt här 8Gb SDHC
Postad 07 maj 2008 - 21:24 Postad 08 maj 2008 - 09:11
...eller att Apple är ett av världens bästa företag på marknadsföring ![]() skämt åsido, visst är iPods bra med ett riktigt schysst user-interface speciellt, dock tycker jag att det nog finns alternativ om man orkar leta lite, t.ex Cowon's produkter. Du kan väl forfarande inte få en iPod med FM radio eller? Line-in finns det? Postad 08 maj 2008 - 16:27 Men eftersom jag inte är så jättehaj på just MP3 så tänkte jag fråga varför det är bra att ha en "Line in", är det bara för att koppla en mick och kunna spela in, typ föreläsningar?? Tack på förhand/ Postad 08 maj 2008 - 19:37 iPoden har ju en uppsjö av tillbehör, i princip allt finns, alla företag gör ju tillbehör till den, radio finns, flera olika som du bara pluggar in där du laddar poden. För mig finns inga alternativ, jag har den största iPoden med 160gb HD som är fylld med ungefär 70GB musik och ljudböcker, jag har hela mitt musikbibliotek i fickan och kan lyssna på vad som helst utan att bli less, de tar mig ungefär 1,5 månad att lyssna igenom allt om jag kör non stop dygnet runt och de är just detta som är hela grejen med en stor HD, jag kan trycka på random och lyssna på musik medans jag jobbar utan att höra samma låt 2 gånger under dagen, har haft MP3 spelare med 1 till 8 gigs minne men de är inget för mig, jag kan helt plötsligt på jobbet vilja lyssna på just den där skivan och de kan jag med min nuvarande ipod, men med en mindre så gick de inte, utan man var tvungen att välja ut de man trodde att man ville lyssna på, nu har jag runt 500 skivor i fickan och jag kan fylla på runt 400 skivor till. ![]() Postad 08 maj 2008 - 20:18
Olika anledningar, du kan koppla in en mic och spela in, men även köra "line-in" dvs, från en annan källa, typ om du vill kovertera en vinylskiva till digitalt format, ett gammalt kassettband, m.m, kvalitéen blir helt ok faktiskt. Postad 12 maj 2008 - 22:48
Du kan lägga till 16GB, så om du köper den med 8GB får du totalt in 24GB samtidigt, men i praktiken oöndligt beroende på hur mång kort du har lust att köpa. Ett annat STORT plus är att den tar FLAC filer. Om du tänkte köpa den på 4GB kan du eventuellt köpa den begagnat av mig. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |