Full kontroll med extern enhet från Audyssey
Postad 15 June 2008 - 15:50
Min receiver är av märket Marantz... Ljudet blev totalt sett betydligt bättre efter man kopplat bort Audessey och ställde in allt manuellt. Enligt min mening känns Audessey rätt överreklamerat och fullständigt bortkastat. Laborera själv tills du själv anser att ljudet låter bra då det med ljud är som baken. Smaken är delad. Vad en person anser vara bra ljud stämmer kanske inte riktigt in på kompisens preferenser.
Lägg pengarna på ngt annat isället som ger mer valuta, tex högtalare, där du verkligen hör skillnaden...
G
Postad 15 June 2008 - 16:37
Undrar om den här produkten är lika värdelös som den vanliga Odessey som sitter i flertalet receivrar. Själv mätte min Audessey fel med nästan 3 meter på fronthögtalarna. På bakhögtalarna var det också nästan 2 meter fel.
Min receiver är av märket Marantz... Ljudet blev totalt sett betydligt bättre efter man kopplat bort Audessey och ställde in allt manuellt. Enligt min mening känns Audessey rätt överreklamerat och fullständigt bortkastat. Laborera själv tills du själv anser att ljudet låter bra då det med ljud är som baken. Smaken är delad. Vad en person anser vara bra ljud stämmer kanske inte riktigt in på kompisens preferenser.
Lägg pengarna på ngt annat isället som ger mer valuta, tex högtalare, där du verkligen hör skillnaden...
G
Om man har planer på att skaffa en sån här pryl för 30.000 så har man nog redan värstinggrejer på alla andra delar av hemmabion
Har själv Audessey på min Onkyo 805 men har aldrig använt det, föredrar också att ställa in allt själv. Sen är det väl ganska onödigt att köpa en sån här pryl då man bara ska använda den en gång, vore bättre om man kunde hyra den någonstans.
Postad 17 June 2008 - 15:09
Jaha? Så när du har gjort din rumskalibrering och fått höra hur bra det kan låta så ska du koppla ur den igen? Konstigt sa Bill...Sen är det väl ganska onödigt att köpa en sån här pryl då man bara ska använda den en gång, vore bättre om man kunde hyra den någonstans.
Postad 24 June 2008 - 15:21
Undrar om den här produkten är lika värdelös som den vanliga Odessey som sitter i flertalet receivrar. Själv mätte min Audessey fel med nästan 3 meter på fronthögtalarna. På bakhögtalarna var det också nästan 2 meter fel.
G
När jag gjorde Audyssey-inställningen på min Onkyo 805 så stämde alla högtalare nästan på centimetern när jag mätte efteråt. Mycket bra funktion
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?