Är detta en idiotisk ide eller är den lysande?
Postad 15 June 2008 - 20:32
Är detta en idiotisk ide eller är den lysande?
Postad 16 June 2008 - 20:25
Låt en möbellackerare göra det åt dig.
Postad 18 June 2008 - 21:37
Det blir säkert fint men det är svårt att lackera, tro mig.
Låt en möbellackerare göra det åt dig.
Oh ja, jag skulle aldrig ge mig in på att försöka det själv, klarade knappt av att spraya ett gammal dator chassi så det får bli ett proffs som gör detta
Ingen som har någon aning om vad det kan kosta?
Postad 20 June 2008 - 08:48
" Jag betalade 1500:- för golvhögtalarna, subben och centern. Dock kan jag säga att det var av en väldigt billig lackerare och att det gjordes lite vid sidan av hans vanliga jobb. Men är det någon mindre firma så brukar det gå bra, kanske kan de göra det samtidigt som de lackar något annat. "
Någon som vet ngn bra och billig lackeringsfirma i Göteborg? Eller om ngn är duktig och vill tjäna en slant??
Postad 20 June 2008 - 21:46
Får se ifall jag hittar en lackerare som kan göra det "off hours" och utan kvitto
Postad 22 June 2008 - 09:57
Prata med några målerifirmor, priserna varierar duktigt, och fråga om du kan underlätta något för att få ner priset.
Postad 26 June 2008 - 16:46
Postad 26 June 2008 - 17:23
Jag fick ju i och för sig inget kvitto på det men det ville jag ju inte ha heller
Redigerat av Dreadlock, 03 January 2009 - 10:14.
Postad 27 June 2008 - 21:04
Redigerat av Unregistered0ad535b7, 27 June 2008 - 21:05.
Postad 10 July 2008 - 08:51
Nu har jag äntligen kommit i mål med mitt projekt att lacka om mina DynaVoice Cinema2. De var boklaminerade innan. Nu är de vita!
Jag målade mest med pensel faktiskt! Började med roller & lackstrykare efter för att få en slät yta, det gick fint.
Men sedan använde jag endast en bra pensel, det gick lika bra det!
Man kan ju inte kalla det för pianolack direkt, och hade det varit ett par dyrare högtalare hade jag nog lämman in dem för att få ett riktigt fint resultat.
Men jag är helt klart nöjd med hur dessa blev. Stor skillnad från innan.
I Garaget!
Bilder_036.jpg 3.19MB
24 Antal nerladdningarFärdigt resultat.
Bilder_031.jpg 2.75MB
22 Antal nerladdningarSe mera blider i mitt D.I.Y album
https://www.minhembi.../savage/193691/
Ha det fint!
/Danne
Postad 12 July 2008 - 18:48
Jag har ett par Infinity kappa i lönn som jag funderar på att lackera vita, frågan är ifall någon gett sig på det och vad det kan kosta?
Är detta en idiotisk ide eller är den lysande?Jag vill ha vita högtalare men samtdigt så kan jag inte få sålt dessa så jag vet inte vad jag ska göra med dom, så för att slå två flugor i en smäll så lackerar jag dom isåfall vita
Hallå.Det är en alldeles lysande ide.
Har själv en uppsättning Pioneer som va i lönn från början.
Jag jobbar som billackerare så jag släpade bara med mig dom till jobbet och blåste dom vita
Postad 23 July 2009 - 03:33
Hallå.Det är en alldeles lysande ide.
Har själv en uppsättning Pioneer som va i lönn från början.
Jag jobbar som billackerare så jag släpade bara med mig dom till jobbet och blåste dom vita
Tusen år gammal tråd men jag undrar vilken typ av färg du använde dig av? Jag ska få låna en lackbox en helg och lacka lite saker under hösten och tänkte lacka om mina högtalare som är laminerade. Ska man använda sig av akrylatbaserad alt alkydlack färg eller räcker vattenbaserad färg?
Postad 23 July 2009 - 20:08
Postad 10 August 2009 - 18:41
Postad 26 March 2013 - 10:20
EJag gav 600kr för att få min sub och mina fronthögtalre lackade i pianosvart. Då ingick all slipning och förarbete i priset.
Jag fick ju i och för sig inget kvitto på det men det ville jag ju inte ha heller
@Matte75 kontaktade du bil- eller möbellackerare? Är själv på jakt efter någon i Örebro-området som kan lackera två fronthögtalare från bok till vit pianolack
Hej!
Nu har jag äntligen kommit i mål med mitt projekt att lacka om mina DynaVoice Cinema2. De var boklaminerade innan. Nu är de vita!
Jag målade mest med pensel faktiskt! Började med roller & lackstrykare efter för att få en slät yta, det gick fint.
Men sedan använde jag endast en bra pensel, det gick lika bra det!
Man kan ju inte kalla det för pianolack direkt, och hade det varit ett par dyrare högtalare hade jag nog lämman in dem för att få ett riktigt fint resultat.
Men jag är helt klart nöjd med hur dessa blev. Stor skillnad från innan.
I Garaget!Bilder_036.jpg 3.19MB 24 Antal nerladdningar
Färdigt resultat.Bilder_031.jpg 2.75MB 22 Antal nerladdningar
Se mera blider i mitt D.I.Y album
https://www.minhembi.../savage/193691/
Ha det fint!
/Danne
Riktigt snyggt jobb Danne!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder