Postad 16 June 2008 - 07:14
Postad 16 June 2008 - 07:24
TV4-Gruppen köper Canal+
TV4-Gruppen köper Nordens ledande premium-betal-tv-bolag C More Entertainment av ProSiebenSat.1. Genom köpet förvärvar TV4 C More Entertainments flaggskepp Canal+ med en mycket stark position i samtliga nordiska länder tack vare exklusiva film-, tv- och sporträttigheter.
Bland Canal+ starka rättigheter återfinns exempelvis engelska Premier League, italienska Serie A, och NHL. Men även de främsta nordiska ligorna finns representerade, till exempel Allsvenskan i Sverige, ishockey med Elitserien i Sverige och SM-Liiga i Finland. Inom film och tv har Canal+ rättigheter med i stort sett alla ledande amerikanska och nordiska filmbolag.
- För första gången etablerar vi oss inom premium-betal-tv, en marknad som utvecklats med bred distribution och stark tillväxt under flera år. Den nya verksamheten bidrar också till att minska vårt beroende av reklamintäkter, säger Jan Scherman, vd TV4-Gruppen.
C More Entertainment har de senaste åren genomgått flera ägarbyten. Genom TV4-Gruppens förvärv skapas nu förutsättningar för C More att utvecklas långsiktigt i samtliga nordiska länder, samtidigt som Canal+ programutbud blir ett bra tillskott till TV4-Gruppens olika tv-kanaler och breddar utbudet.
- C Mores olika sport- och filmkanaler är ett perfekt komplement till TV4-Gruppens profil med både bredd och kvalitet. Det här kommer att gynna såväl TV4:s som C-Mores tittare i alla länder, när C More nu får en långsiktig industriell ägare, säger Torsten Larsson, TV4-Gruppens styrelseordförande.
Patrick Tillieux, COO, ProSiebenSat.1 Group: Fri-tv är vår kärnverksamhet. I det avseendet är försäljningen av C More en viktig del av vår strategi. Det gläder mig att vi har fått en industriell köpare med ett utbud där C More kommer att bli ett perfekt komplement.
Guillaume de Posch, CEO, ProSiebenSat.1 Group: Det fanns stort intresse för C More från både industriella och finansiella köpare. Vi planerar i första hand att använda de medel vi har fått från försäljningen för att minska vår skuldsättning.
ProSiebenSat.1, med huvudkontor i München, bedriver tv- och radioverksamhet i 13 europeiska länder.
Förvärvet är villkorat av berörda konkurrensmyndigheters godkännande.
München den 16 juni 2008
För ytterligare information, kontakta
Jan Scherman, vd TV4-Gruppen.
Torsten Larsson, styrelseordförande TV4-Gruppen.
Cecilia Giertta, kommunikationsdirektör TV4-Gruppen, telefon +46 706 30 64 08.
Redigerat av Berkan, 16 June 2008 - 07:43.
Postad 16 June 2008 - 07:43
Postad 16 June 2008 - 08:00
TV4 som hatar sina tittare. De sätter en ära i att ha så otajmade reklamavbrott som möjligt. För att inte tala om det "...korta avbrottet för nyheter..." tjenare... Canal + har ju stått för lite kvalité. TV4, sicken öken...
Postad 16 June 2008 - 08:13
Nej, nej, nej, nej, nej!!!
TV4 som hatar sina tittare. De sätter en ära i att ha så otajmade reklamavbrott som möjligt. För att inte tala om det "...korta avbrottet för nyheter..." tjenare... Canal + har ju stått för lite kvalité. TV4, sicken öken...
Jomenvisst, men alternativet var väl Viasat(an)....
Postad 16 June 2008 - 08:21
Kanske blir det än mer sport för osss med C+, som typ VM och EM i fotboll
Postad 16 June 2008 - 08:27
Känns nu som Canal+ inte skulle ha tjafsat om att TV4 inte skulle få sända matcher från Allsvenskan.
Postad 16 June 2008 - 09:04
De är ju ljusår efter med film och tvserier på svensk tv.
Skulle isf vara för sporten men det kostar för mycket för att vara värt det tycker jag.
Postad 16 June 2008 - 09:15
Gillar inte Jan Scherman och tv4
Antagligen blir det oförändrat med reklam i dom redan nu existerande 4an-kanalerna och sen kommer dom lägga på lika mycket i c+
Postad 16 June 2008 - 09:50
Inte när det gäller Canal +. Serier som visas nästan samtidigt som i USA samt filmer som kommer strax efter att de släpps på DVD är väl knappast ljusår efter. Jag är gammal C+ kund via Canal Digital och undrar väl främst vad detta innebär för CD?Känns som det kvittar. Jag tittar inte på TV ändå.
De är ju ljusår efter med film och tvserier på svensk tv.
Skulle isf vara för sporten men det kostar för mycket för att vara värt det tycker jag.
Postad 16 June 2008 - 10:04
Canal plus-köpet är "olyckligt"
Att Tv4 köper Canal plus är beklagligt. Mångfalden inom massmedia kommer att minska.
Det anser Helene Petersson, som arbetar med mediafrågor för (s) i konstitutionsutskottet.
Affären späder på den ägarkoncentration som finns. Det ser jag som olyckligt, säger Helene Petersson.
Tv4 ägs av Bonnierkoncernen och Helene Petersson tycker att det finns ett risk med att Bonnier ökar sitt ägande.
- Ägarna bestämmer vilka journalister som ska jobba och vilka program som ska sändas. De stora bolagen köper de mindre och ju färre bolag det blir ju mer minskar mångfalden, säger Helene Petersson.
I Norge finns det en gräns för hur mycket ett enskilt bolag får äga inom mediaområdet.
- Den norska gränsen ligger kring 30 procent och i Sverige är Bonniers på väg att nå detta procentantal, säger Helene Petersson.
Hon förespråkar inte Sverige ska införa den norska modellen. Däremot vill hon att regeringen ska granska ägarkoncentrationen på mediaområdet.
- Regeringen borde ta tag i detta. Riksdagen har gett regeringen i uppdrag att göra en översyn, säger Helene Petersson.
Postad 16 June 2008 - 11:01
Det blir väl 4:ans samarbete istället då.Hur kommer det gå med C+ och Femmans sammarbete nu då? *suck*
Bara man slipper än mer reklam mellan filmerna på C+ (hoppas innerligt att det blir oförändrat)
Postad 16 June 2008 - 11:25
Canal+ behöver en stark ägare som ser långsiktigt på ägandet och för oss nordbor är det
bättre med en svensk ägare av kanalerna.
Canaldigital ägs idag av Telenor och har jobbat för att få in alla kanaler under ett paraply
och sist in var ju Tv3 och i Norge har det kommit fler kanaler som tidigare inte fanns hos CD.
CD och Tv4 har starka band och Tv4 är mycket beroende redan av CD för att distribuera sina
kanaler och med både Tv4 kanalerna och C+ blir det till att stärka detta sammarbete ännu mer.
För oss tittare kan detta bara bli till det bästa och då CD satsar på nya satelliter ( kom precis upp en ny )
för att öka sin kapacitet tror jag att vi kan få ett starkt bolag både via satellit och kabel.
Comhem får konkurrens i kabelnäten och detta ger förhoppningsvis oss tittare lite valmöjligheter
och inte minst när IPTV blir att räkna med.
Tror som sagt vi skall se positivt på detta här ..
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 16 June 2008 - 11:25.
Postad 16 June 2008 - 12:05
Jomenvisst, men alternativet var väl Viasat(an)....
All reklam i TV4 har ju förstört fotbolls EM... Hoppas de inte sabbar canal +. Då säger i alla fall jag upp mitt abonnemang... Hoppas de inte rör canalerna allt för mycket. Det är klart. Vi lär höra "Tv4 mannen presenterar i C+" efter 12
Postad 16 June 2008 - 12:20
reklam om de började jobba med betalkanaler. Framgick inte det klart o tydligt i texten ?
Så jag förstår inte varför ni börjar bygga upp ett skräckscenario med tanke på den informationen .
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 16 June 2008 - 12:37.
Postad 16 June 2008 - 12:25
Kanske kunde man ana något när TV4 kontrakterade Sveriges bäste kommentator Jesper Hussfeldt fr C+. De sa väl nått i stil med, vi förbereder ett övertagande av hela företaget så i slutändan jobbar du för oss ändå
Redigerat av Unregistered76636631, 16 June 2008 - 12:26.
Postad 16 June 2008 - 12:46
Hette hon Helene Larsson?
Ah, nä.. det står ju visst Helene Peterson sex(!) gånger
Postad 16 June 2008 - 12:49
men de(tv4) ska nu få avkastning på ett köp i 3 miljarders klassen, C+ vinst (2006) var 80 miljoner den måste upp i minst 300-400 miljoner, vem tror då på bättre/dyrare utbud eller höjda priser?
samtidiigt som comhems ägarbolag är hårt skuldsatt och absolut inte vill priskonkurrera
slutsats, samma utbud men prishöjningar upp mot det dubbla mot idag
Postad 16 June 2008 - 13:39
Lessnast bör nog försäljare av sporträttigheter vara. En aktör mindre lär sänka betalviljan.
Postad 16 June 2008 - 13:40
Kan det komma någonting positivt av detta?
Postad 16 June 2008 - 13:48
Haha. Cool vändning.
Känns nu som Canal+ inte skulle ha tjafsat om att TV4 inte skulle få sända matcher från Allsvenskan.
Tvärtom. Canal+ ville ju bli sålda. Ägarna har letat köpare länge.
Med ett hot om hundratals miljoner i böter fanns det all anledning för Bonnier att lägga på lite extra kulor för att bli ägare. Säg att MTG hade köpt. Hade nog tagit ett tag att reda ut den härvan då. Man kan tom spekulera i om det inte var exakt så Canal+ ägarna tänkte när man stämde.
Postad 16 June 2008 - 13:55
Jag kan bara se positivt på detta ..
Canal+ behöver en stark ägare som ser långsiktigt på ägandet och för oss nordbor är det
bättre med en svensk ägare av kanalerna.
Canaldigital ägs idag av Telenor och har jobbat för att få in alla kanaler under ett paraply
och sist in var ju Tv3 och i Norge har det kommit fler kanaler som tidigare inte fanns hos CD.
CD och Tv4 har starka band och Tv4 är mycket beroende redan av CD för att distribuera sina
kanaler och med både Tv4 kanalerna och C+ blir det till att stärka detta sammarbete ännu mer.
För oss tittare kan detta bara bli till det bästa och då CD satsar på nya satelliter ( kom precis upp en ny )
för att öka sin kapacitet tror jag att vi kan få ett starkt bolag både via satellit och kabel.
Comhem får konkurrens i kabelnäten och detta ger förhoppningsvis oss tittare lite valmöjligheter
och inte minst när IPTV blir att räkna med.
Tror som sagt vi skall se positivt på detta här ..
Maveric
Varför blandar du in Canaldigital, vad har dom med saken att göra??
Postad 16 June 2008 - 13:57
"Den nya verksamheten bidrar också till att minska vårt beroende av reklamintäkter, säger Jan Scherman, vd TV4-Gruppen." kan tolkas på mer än ett sätt
men de(tv4) ska nu få avkastning på ett köp i 3 miljarders klassen, C+ vinst (2006) var 80 miljoner den måste upp i minst 300-400 miljoner, vem tror då på bättre/dyrare utbud eller höjda priser?
samtidiigt som comhems ägarbolag är hårt skuldsatt och absolut inte vill priskonkurrera
slutsats, samma utbud men prishöjningar upp mot det dubbla mot idag
Har inte koll på bolaget bakom ComHem men ComHem i sig är ett av världens mest lönsamma bolag (vinst/omsättning). De måste äga några grymt dåliga investeringar också för att ha dålig likviditet.
Det är bara 5 år sen Canal+ såldes för ca 600 miljoner kronor. De 2.4 miljarder som nuvarande ägarna köpte för för ett par år sen var i sig oerhört högt och de har inte lyckats få ordning på företaget. De lär vara mycket nöjda med att ha gått med vinst på den investeringen. Höjda priser eller sämre kvalite är nog mycket riktigt TV4s enda sätt att börja tjäna pengar för att betala räntorna.
Postad 16 June 2008 - 14:06
Kopplingen är ju logisk efter Canal Digital är de enda som distribuerar samtliga kanaler från både TV4 och Canal Digital.Varför blandar du in Canaldigital, vad har dom med saken att göra??
Dock verkar inte CD veta vad detta kommer att betyda för deras kunder enligt ett mailsvar jag fick från deras kundtjänst.
Postad 16 June 2008 - 14:14
är inte tv4 som köper canal+ utan deras ägare.. o Canal+ är ett eget koncept med sport, filmer o serier o utan reklam..
det lär inte bli nån speciellt stor förändring för oss abbonnenter...
för hur stor skillbaden har det blivit vid tidigare ägarbyten?
jag tål inte tv4 med deras resonemang kring reklam o brist på respekt för tittarna.. men canal+ har inget med det att göra.. det som är bra är ju att canal+ får starka ägare.. för vad jag fattat så har de senaste ägarna inte haft bra ekonomiska resurser.. o appropå köp priset av canal+.. kan ju vara en långsiktig investering.. lär inte bli några dubblade avgifter mm.. för om man gör en vinst nu.. så kan man ju inte ändra nått spec.. för om man dubblar priset så tappar man mer än hälften av kunderna o det går man ju back på.. enkel matematik..
Postad 16 June 2008 - 14:31
Konstigt svar, vad har Canal+ med canaldigital att göra?Kopplingen är ju logisk efter Canal Digital är de enda som distribuerar samtliga kanaler från både TV4 och Canal Digital.
Dock verkar inte CD veta vad detta kommer att betyda för deras kunder enligt ett mailsvar jag fick från deras kundtjänst.
Postad 16 June 2008 - 14:43
Finns säkert utrymme för prishöjningar också, upp till 300 för totalpaketet skulle nog fortfarande göra att vinsten är högre än eventuell förlust av kunder. Reklamiver tror jag de undviker även om jag personligen står ut så länge de håller sig mellan programmen.
Postad 16 June 2008 - 14:45
Har inte koll på bolaget bakom ComHem men ComHem i sig är ett av världens mest lönsamma bolag (vinst/omsättning). De måste äga några grymt dåliga investeringar också för att ha dålig likviditet.
Com Hem ägs av krigsförbrytaren Dick Cheney's företag Carlyle Group.
Familjen Wallenbergs företag EQT köpte Com hem och UPC och sålde dem sedan till Carlyle Group 2005.
Postad 16 June 2008 - 14:49
Kan ju vara svårt att motivera överpriset, men det finns vissa faktorer som spelar in. Först av allt, de slipper betala dubbelt för allsvensk fotboll, TV4 får återigen tillgång till serie A (tror de inte har den rätten till nästa säsong)
Serie A i Sverige kommer visas under samma rättigheter även nästa säsong (eller hur det nu blir med det) From säsongen 09/10 skulle alla rättigheter återigen gått tillbaka till Canal+.
Postad 16 June 2008 - 15:05
Ännu ett mediebolag som hamnar under familjen Bonniers Oligopol.
Kan det komma någonting positivt av detta?
Knappast... Kulturdödarna från bonnier... Jag ler fortfarande över att dom sade nej till Astrid Lindgren när hon knackade på och ville ha en förläggare.
Jag tror det blir tvärtom. Det man förut kunde se i TV4 (i form av idrottsevenemang) nu säkert bara kommer att gå i C+
Så nu får vi som inte vill betala för C+ nöja oss Stadskampen och Sommarkrysset ;-)
Postad 16 June 2008 - 15:15
En hel del eftersom de är Canal + största distributör och borde ha en del att säga om saken.Konstigt svar, vad har Canal+ med canaldigital att göra?
Postad 16 June 2008 - 18:17
Som agpath skriver distribuerar dom ( canal+ ) och alla Tv4's kanaler som både finns och inte finns i marknätet ..
bla bla .. Läs inläggen igen som du ifrågasatter för jag orkar inte dra det en gång till
Men jag skrev inte att canaldigital har ensamrätten för Tv4's HD sändningar från EM
vilket också visar vilken koppling det finns mellan dessa företag.
Utan canaldigital skulle inte Tv4 få ut alla sina kanaler .. Är du med ?
Man måste se helheten för att första vad detta kan innebära ... men vad det slutligen leder
till tror jag inte någon kan svara på, inte ens Tv4
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 16 June 2008 - 18:25.
Postad 16 June 2008 - 19:48
Källa till dessa påståenden, tack!
Postad 16 June 2008 - 20:01
Men jag skrev inte att canaldigital har ensamrätten för Tv4's HD sändningar från EM
CD köpte bara HD rättigheterna och gick sen till TV4 för att få hjälp med att sända (kanske gav en liten summa), annars hade man kunnat lansera egna kanaler men det skulle bli dyrare för dom då man bla läre skicka komentatorer osv.. kopplingen är bara tillfälig pga av denna enkelhet... CD nappade först på tv4 science fiction efter att viasat sagt att man skulle ta in kanalen... hoppas TV4 slutar med exklusiva fjomperiet(av c+) å kommer till viasat kunderna också.
Redigerat av Scrapanatchi, 16 June 2008 - 20:01.
Postad 16 June 2008 - 21:29
Jag har idag Canal+ Sport via Telia, är den tjänsten helt onödig nu eller ?
Postad 16 June 2008 - 22:31
Postad 16 June 2008 - 23:14
Konstig fråga du ställer Ludde
![]()
Som agpath skriver distribuerar dom ( canal+ ) och alla Tv4's kanaler som både finns och inte finns i marknätet ..
bla bla .. Läs inläggen igen som du ifrågasatter för jag orkar inte dra det en gång till
Utan canaldigital skulle inte Tv4 få ut alla sina kanaler .. Är du med ?
Man måste se helheten för att första vad detta kan innebära ... men vad det slutligen leder
till tror jag inte någon kan svara på, inte ens Tv4
Maveric
haha, jag tror nog att TV4 skulle få ut sina kanaler till vem som helst som betalar nog mycket...nu råkade det bli canaldigital på EM i HD.
Som canal+-abonnent befarar man ju det värsta med tanke på TV4:s kvalitet...
Postad 16 June 2008 - 23:52
Postad 17 June 2008 - 00:33
haha, jag tror nog att TV4 skulle få ut sina kanaler till vem som helst som betalar nog mycket...nu råkade det bli canaldigital på EM i HD.
...
Haha ?
De skall klara av att sända det också ... Har du full koll på vad som är vad
och vem som är vem och vem som kan eller inte kan vad ... ?
Hade det funkat i marknätet ? Har viasat kapacitet ?
Finns det fler aktörer på svenska marknaden?
- Nej .. så är det nog tyvärr ..
Sen råkade det inte bli CD ( läs tidigare inlägg )
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 17 June 2008 - 00:41.
Postad 17 June 2008 - 01:22
Jag kan bara se positivt på detta ..
Maveric
Såklart, du har ju numera Canal Digital, för oss som sitter fast i ComHem träsket är detta en mardröm. Canal+ Sport HD blev återigen kortlivat hos ComHem....
Postad 17 June 2008 - 07:32
Men ett av argumenten de hade, var ju att de inte skulle vara lika beroende av
reklam om de började jobba med betalkanaler. Framgick inte det klart o tydligt i texten ?
Så jag förstår inte varför ni börjar bygga upp ett skräckscenario med tanke på den informationen .
Maveric
Visst har du en poäng ...men mycket vill ha mer som det heter.
Postad 17 June 2008 - 07:52
Canal + sändningar och personal var den absolut bästa, behåller TV4 samma upplägg så är det bra men ska jag höra Hedman varje gång det är Chelsea "ja du vet när JAG spelade i Chelsea, JAG som känner Mourinho och grabbarna" så åker projektorn och högtalarna ut genom fönstret.
Dryg är bara förnamnet.
Spontant känns det som sagt illa men man får ge dom en chans, finns ju inte så mycket annat man kan göra.
Postad 17 June 2008 - 07:56
tänk vilken mardröm om de sätter in robert perlskog/magnus hedman till att komentera matcherna i permier leauge . Då säger jag nog upp mitt abonemang.
Word!
En av de sämsta kombinationerna man kan tänka sig.
Postad 17 June 2008 - 08:04
Men ett av argumenten de hade, var ju att de inte skulle vara lika beroende av
Maveric
Är nog så enkelt som att många av oss har ett "litet" agg till TV4 eftersom att de förstör allt de tar i med sina reklampauser.
I EM har de förstört den magiska känslan inför match som man brukar ha, ta bara inför matchen mot Grekland när Hasse Backe precis ska dra igång sin analys om Grekland och Wenström säger "nä vänta nu vi ska gå till reklam".
Så precis innan Sverige spelar får vi reklam, direkt efter får vi reklam och sedan 5 minuters prat och sen reklam och sen match igen och sen, ja då går vi till reklam igen.
Helt sjukt.
Och litar man då inte på dom så kan man som mig tro på att vi kommer få en faktura på ett avsevärt högre belopp än vad vi har idag om dom inte ska ha reklam i C+.
Jag är väldigt skeptisk så vi får se hur det går.
Mvh
Kim
Postad 17 June 2008 - 08:50
Såklart, du har ju numera Canal Digital, för oss som sitter fast i ComHem träsket är detta en mardröm. Canal+ Sport HD blev återigen kortlivat hos ComHem....
Varför skulle tv4s köp av Canal+ påverka utbudet hos Comhem?
Postad 17 June 2008 - 09:02
Varför skulle tv4s köp av Canal+ påverka utbudet hos Comhem?
Det är detta jag är orolig för också. Nu när TV4 koncernen har köpt upp Canal+ och hela deras sportutbud så finns det inget som garanterar att kanalerna kommer se ut som dem gör idag. Tror definitivt att TV4 kommer ändra på loggan från Canal+ till TV4s egen logga på sportkanalerna. D.v.s canal+ sport 1,2 och extra kommer heta något helt annat, TV4 sport, 1, 2 och 3 eller något sådant. Sen är jag dock inte så orolig över kommentatorerna, dom som jobbar på canal+ kommer säkerligen få erbjudanden av TV4 istället, dom står ju idag utan kontrakt i och med uppköpet.
Och vi som idag har abbonemang hos Canal+ kan ju riva våra kontrakt eftersom dom inte gäller längre. Vi vte inte vad dom nya priserna för sportpaketet kommer bli och vad dom innehåller exakt. Det kan ju iofs bli en renondlad kanal för Premier league, en kanal för Spanska ligan och en för Italienska ligan också. Förhoppningsvis kan man köpa in sig på tex bara Premier league för 99kr månaden.
Postad 17 June 2008 - 09:17
Det är detta jag är orolig för också. Nu när TV4 koncernen har köpt upp Canal+ och hela deras sportutbud så finns det inget som garanterar att kanalerna kommer se ut som dem gör idag. Tror definitivt att TV4 kommer ändra på loggan från Canal+ till TV4s egen logga på sportkanalerna. D.v.s canal+ sport 1,2 och extra kommer heta något helt annat, TV4 sport, 1, 2 och 3 eller något sådant. Sen är jag dock inte så orolig över kommentatorerna, dom som jobbar på canal+ kommer säkerligen få erbjudanden av TV4 istället, dom står ju idag utan kontrakt i och med uppköpet.
Och vi som idag har abbonemang hos Canal+ kan ju riva våra kontrakt eftersom dom inte gäller längre. Vi vte inte vad dom nya priserna för sportpaketet kommer bli och vad dom innehåller exakt. Det kan ju iofs bli en renondlad kanal för Premier league, en kanal för Spanska ligan och en för Italienska ligan också. Förhoppningsvis kan man köpa in sig på tex bara Premier league för 99kr månaden.
Heh, bara för att ett företag köper ett annat slutar inte avtal att gälla, de är en del av köpet. Folket hos Canal+ har givetvis kvar sin anställning, annars bryter Bonnier rätt kraftigt mot LAS (eller motsvarande i andra länder). Våra avtal avseende Canal+ gäller också fortfarande, om nu inte TV4 väljer att lägga ner det. Finner detta som osannolikt, varför köpa något för 3 miljarder som man inte planerar att använda?
Jag har till exempel kvar 8 månader på min bindningstid till ett pris som de inte har rätt att ändra. Vad som händer efter det är ju en annan fråga. Ligger du på ett löpande avtal så har du ju alltid alternativet att avsluta.
Tillägg:
Googlade lite nyheter, hittade bland annat denna http://sydsvenskan.s...ticle336957.ece där det mer låter som att all ligafotboll kommer flyttas till C+, dvs även de spanska matcherna. Dock så ska tydligen EM och VM fortfarande misshandllas i reklamkanalen.
Redigerat av Loveless, 17 June 2008 - 09:40.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
44 filmer
58 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?