Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Crestron med ny kontrollenhet

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 June 2008 - 11:04

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 22 June 2008 - 14:00

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Ja den skulle man inte tacka nej till ;)

Postad 22 June 2008 - 19:24

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Kan den styra en PS3'a, så som en psp-fixar det via nätverket?

Postad 22 June 2008 - 21:14

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Kan den styra en PS3'a, så som en psp-fixar det via nätverket?

Det blir i så fall världens utan tvekan dyraste styrning till en PS3'a. :)

MVH
/Chuck

Postad 22 June 2008 - 23:23

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Priset är helt klart en avgörande faktor, men beaktar man vad det kostar att skaffa en kombinerad HDMI splitter och nedskalare, extra bildskärm och liknande så kan det vara värt pengarna ändå även om priset drar iväg en del...

PSP'n funkar ju, men tyvärr så är PSP'ns gränsnitt för media-hanteringen rejält klumpig enligt min mening...

Jag hade ju hellre sett en uppdatering som gjordet det möjligt att samtidigt mata ut analog pal-signal simultant med högupplöst HDMI-signal, för då kan jag lätt leva med den sedvanliga Playstation-fjärren. Har visst för mej att Xbox 360 faktiskt fixar detta, så det borde ju inte vara helt orimligt.

Men så länge inte denna möjlighet finns så skulle ju creston kontroll-enheten kunna vara intressant ändå. Möjligheterna med den kontroll-enheten är ju troligtvis mycket större än bara styrning av en ps3'a (hoppas jag iallafall), om den nu klarar av att styra ps3'an...

Postad 23 June 2008 - 08:22

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Priset är helt klart en avgörande faktor, men beaktar man vad det kostar att skaffa en kombinerad HDMI splitter och nedskalare, extra bildskärm och liknande så kan det vara värt pengarna ändå även om priset drar iväg en del...

PSP'n funkar ju, men tyvärr så är PSP'ns gränsnitt för media-hanteringen rejält klumpig enligt min mening...

Jag hade ju hellre sett en uppdatering som gjordet det möjligt att samtidigt mata ut analog pal-signal simultant med högupplöst HDMI-signal, för då kan jag lätt leva med den sedvanliga Playstation-fjärren. Har visst för mej att Xbox 360 faktiskt fixar detta, så det borde ju inte vara helt orimligt.

Men så länge inte denna möjlighet finns så skulle ju creston kontroll-enheten kunna vara intressant ändå. Möjligheterna med den kontroll-enheten är ju troligtvis mycket större än bara styrning av en ps3'a (hoppas jag iallafall), om den nu klarar av att styra ps3'an...

Nä, den klarar inte av PS3 då PS3 kör med Bluetooth eller WLAN och denna mojäng kör med ZigBee.

Redigerat av what17ever, 23 June 2008 - 08:30.

Postad 23 June 2008 - 08:29

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Nog drar det iväg en del alltid...

Utan att veta exakt vad själva kontrollenheten kostar så gissar jag att den enkom rockar loss på 25 000 kr alla gånger. Creston är inte för vanliga dödliga.

MVH
/Chuck

Postad 23 June 2008 - 16:27

Unregisteredbe33ac36
  • Unregisteredbe33ac36
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Priset kommer alla gånger kila iväg en bit över 30' för panelen, sen kommer en processor till på det. Så en kvalificerad gissning är drygt 50' och då ska den programmeras oxå för kanske 10' till. Crestron släpper inte mjukvaran för programmering om du inte är ÅF för dem heller.

Men på frågan om den fixar att styra ps3 är svaret kort å gott JA. Jag har själv Crestron hemma å den fixar allt istort sett, bara ekonomin som sätter gränser.

Postad 23 June 2008 - 19:08

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Nä, den klarar inte av PS3 då PS3 kör med Bluetooth eller WLAN och denna mojäng kör med ZigBee.

Suck.
Du har förmodligen rätt. Jag hade en liten svag förhoppning om att det inte hade någon större betydelse för om kommunikationen skedde över W-lan eller vanligt lan. Ps3'an har ju den möjligheten också. Jag vet dock inte om PSP'n har en vanlig lanport, men såvitt jag kommer ihåg, så hade iallafall inte den enheten jag lekte med en gång, någon sådan port...

Nåja...

Jag kan ju alltid fortsätta drömma...

Postad 24 June 2008 - 08:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Det enda du behöver är väl en HDMI-splitter och en liten HDMI-kapabel LCD-skärm, borde ju inte gå på särskillt mkt mer än 2 papp.

Mkt pengar det med om det bara är i syfte att styra PS3 men det är ju en droppe i havet ijmf med en Crestron iaf... :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.