Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Popcorn Hour för hemmabyggare

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 augusti 2008 - 22:25

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 06 augusti 2008 - 02:43

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Hejdå TViX, heja Popcorn!

:)

Postad 06 augusti 2008 - 08:02

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Är inte så säker på det - nu är det inte bara krånglande mjukvara man behöver bara orolig för med popcornen - nu kan hårdvaran tjalla ihop ochså eftersom man själv byggt den :)

Postad 06 augusti 2008 - 10:27

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Gillar att man äntligen kan bygga sig en snygg mediaspelare, kanske smäcka in detta i ett HFX mini?
Snålt tycker jag iof att det är med bara 10/100 nätverk... en gigabitkrets kostar inte många kronor...

Postad 06 augusti 2008 - 10:28

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Undrar om mjukvara följer med B-110? Eller är det tänkt att man ska köra media center OS från andra tillverkare?

Postad 06 augusti 2008 - 10:55

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Surt att de kör med 8635 kretsen i B-versionen oxå, hade varit roligare med 8634 så man hade kunnat bygga en "riktig" DVD-spelare av den. Nu kan den fortfarande inte avkoda DVD-filmer, bara läsa filer från DVD-skivor om man pluggar in en DVD-läsare.

Riktigt sweet hade den varit om stöd för en Blu-Ray läsare hade funnits med.

Postad 06 augusti 2008 - 14:12

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Jag tänkte snarare på hdmi 1.3 och stöd för nya ljudformaten som bitström för 2000 spänn, jämfört med tvixens 3500 kr + ;)

Popcornen är ju klart mycket mer prisvärd då tycker jag.

Postad 06 augusti 2008 - 15:22

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Prisvärt så sant, men ingen mediaspelare som har hdmi 1.3 och påstår sig kunna skicka de nya formaten som bitstream kan väl inte göra det i dagsläget?
Det är väl som vanligt något som ska komma i framtida uppdateringar... eller har jag fel?

Postad 06 augusti 2008 - 16:30

cyphog
  • cyphog
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Riktigt sweet hade den varit om stöd för en Blu-Ray läsare hade funnits med.

Ursäkta en fråga från en novis. Blev riktigt sugen på att bygga ett mediacenter med B-110 och en Blu-Ray-läsare. Men det går alltså inte? Går det köpa till något så man får det att fungera ihop?

Postad 06 augusti 2008 - 19:27

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0

Ursäkta en fråga från en novis. Blev riktigt sugen på att bygga ett mediacenter med B-110 och en Blu-Ray-läsare. Men det går alltså inte? Går det köpa till något så man får det att fungera ihop?

Det chip som man valt (8635) stödjer inte kopieringsskydden som DVD och Blu-Ray filmer använder. Det finns en variant av chippet (8634) som gör det - tyvärr används den versionen nästan aldrig för att den är dyrare (pga licenser för krypteringalgoritmerna).

Pluggar du in en optisk enhet (DVD, CD, Blu-Ray) så kommer B-110 förvisso att hitta den, men du kan bara läsa filer från diskarna (läs: du kan bränna skivor med filer på och stoppa i) men inte filmer.

Trist! ;)

Postad 06 augusti 2008 - 20:05

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0

Gillar att man äntligen kan bygga sig en snygg mediaspelare, kanske smäcka in detta i ett HFX mini?

Hmm det har du kunnat länge, dessutom fungerande mediaspelare... ;)

Redigerat av qahwa, 06 augusti 2008 - 20:05.

Postad 06 augusti 2008 - 20:38

drdelux
  • drdelux
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Går chippet 8634 att köpa löst på något sätt och skulle man då i så fall teoretiskt kunna sätta in det istället? Eller behövs det mer än bara byta ut det? Ser de alls likadana ut?
Vilka apparater finns det som använder sig av det chippet?

http://www.sigmadesi...630_series.html
Som synes verkar det finnas många varianter av 8634 eller har jag missuppfattat det?
Således tveksamt att det skulle gå byta ut på något simpelt sätt.... Men drömma kan man ju!

Redigerat av drdelux, 06 augusti 2008 - 20:50.

Postad 06 augusti 2008 - 21:26

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Prisvärt så sant, men ingen mediaspelare som har hdmi 1.3 och påstår sig kunna skicka de nya formaten som bitstream kan väl inte göra det i dagsläget?
Det är väl som vanligt något som ska komma i framtida uppdateringar... eller har jag fel?

Jo, det beror väl på materialet som spelas upp? Dessutom, den skickar ju signalen som bitstream, den avkodar ju inte själv…

Postad 06 augusti 2008 - 22:48

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Jo, det beror väl på materialet som spelas upp? Dessutom, den skickar ju signalen som bitstream, den avkodar ju inte själv…

Hmmm... mitt förra inlägg ser lite snurrigt ut ser jag...
Påstår pch att de ska kunna skicka de nya formaten som bitstream då, eller gör de som b.la dvico och säger att hårdvaran finns men inte mjukvaran?
(i dagsläget alltså)

Postad 07 augusti 2008 - 12:57

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Hmmm... mitt förra inlägg ser lite snurrigt ut ser jag...
Påstår pch att de ska kunna skicka de nya formaten som bitstream då, eller gör de som b.la dvico och säger att hårdvaran finns men inte mjukvaran?
(i dagsläget alltså)

"Då hdmi 1.3a används så klarar A-110 av att skicka bland annat Dolby True HD och DTS HD Master Audio som bitström för avkodning i hemmabioförstärkaren."

Postad 08 augusti 2008 - 13:39

vipah
  • vipah
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Ett sådant moderkort skulle göra sig bra i en gammal NES-konsoll =)

Sen undrar jag lite om den här USB-slav funktionen, dyker den bara upp som en vanlig extern hårddisk borde jag like enkelt kunna sätta den i routerns USB-uttag och få upp popcornen på nätverket, det skulle göra det väldigt smidigt att föra över film och hantera allting, från alla datorer.

Postad 12 augusti 2008 - 07:29

ShadoWind
  • ShadoWind
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Sen undrar jag lite om den här USB-slav funktionen, dyker den bara upp som en vanlig extern hårddisk borde jag like enkelt kunna sätta den i routerns USB-uttag och få upp popcornen på nätverket, det skulle göra det väldigt smidigt att föra över film och hantera allting, från alla datorer.

Eftersom Popcornen har inbyggd NAS server i sig om du stoppar i en disk i den, så förstår jag inte varför du skulle koppla den med USB till routern istället för att koppla den med en vanlig nätverkskabel? Eller missförstår jag dig?

Postad 12 augusti 2008 - 14:32

freddaasp
  • freddaasp
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har blivit riktigt sugen på att byta ut min bärbara dator som kör XBMC i nuläget kopplat till min nätverk.

Det jag gillar med min nuvarande lösning är de filmer jag har på servern som är nedpackade går att lira utan att packa upp de ifrån RAR formatet.

Fixar Popcorn Hour att spela dessa ouppackade filmerna?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.