Kommentarer till DIY - Första högtalarbygget av Affroman
Startad av
Affroman
, Aug 11 2008 10:46
18 svar till detta ämne
Postad 11 August 2008 - 10:47
skithäftiga högtalare, väldigt retro - ställ en röd kobratelefon bredvid så är vi i 70-talets neodesign! Bra jobbat!
Postad 11 August 2008 - 10:57
Ljudet blev som ursprungshögtalaren fast utan basport. Inget superljud men spelade mycket bättre än jag trodde! Jag trodde helt ärligt att det skulle bli katastrofalt ljud men så var inte fallet!
Postad 11 August 2008 - 14:25
Grymt snygga!
Men med så mycket jobb nedlagt så tycker jag du borde satsat på bättre högtalarlement. Men det kanske du gör nästa gång? ;-)
Men med så mycket jobb nedlagt så tycker jag du borde satsat på bättre högtalarlement. Men det kanske du gör nästa gång? ;-)
Postad 11 August 2008 - 15:42
ååh vad störigt med kameran! men dom blev ju riktigt läckra! låter dom lika bra som dom ser ut?
Postad 11 August 2008 - 16:13
Dom spelar bra. Inte riktigt samma "djupa" bas som ursprungshögtalren som var portad. Anledningen till att jag valde att ha inte ha port är för att om man kör med sluten konstruktion så är toleranser för volymen på lådan större. Gick ju lite på känn med volymen. Kompletterade med en baslåda också och då lät dem riktigt bra faktiskt!
Gav sedan bort dessa till en vän i inflyttningspresent (dom har en röd soffa i samma färg) och vi drog på bra med volym senare på festen! Faktiskt så var det väldigt många som sa att dom spelade väldigt bra och inte bara såg bra ut! Så visst spelar dom! =)
Håller ju på med ett par HFLS-1:or nu som jag kommer försöka sätta min personliga prägel på och dom har ju grymt mycket bättre filter och högtalar element. Stay tuned! =)
Gav sedan bort dessa till en vän i inflyttningspresent (dom har en röd soffa i samma färg) och vi drog på bra med volym senare på festen! Faktiskt så var det väldigt många som sa att dom spelade väldigt bra och inte bara såg bra ut! Så visst spelar dom! =)
Håller ju på med ett par HFLS-1:or nu som jag kommer försöka sätta min personliga prägel på och dom har ju grymt mycket bättre filter och högtalar element. Stay tuned! =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
48 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?