Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Real Cable HD-Lock

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Real Cable Innovation HD-LOCK HDMI - HDMI 1,5m (DVI-, DisplayPort- & HDMI-kablar) 3 (0) Inga priser
Real Cable Innovation HD-LOCK HDMI - HDMI 10m (DVI-, DisplayPort- & HDMI-kablar) 3 (0) Inga priser
Real Cable Innovation HD-LOCK HDMI - HDMI 15m (DVI-, DisplayPort- & HDMI-kablar) 3 (0) Inga priser
Real Cable Innovation HD-LOCK HDMI - HDMI 3m (DVI-, DisplayPort- & HDMI-kablar) 3 (0) Inga priser
Real Cable Innovation HD-LOCK HDMI - HDMI 5m (DVI-, DisplayPort- & HDMI-kablar) 3 (0) Inga priser
Real Cable Innovation HD-LOCK HDMI - HDMI 7,5m (DVI-, DisplayPort- & HDMI-kablar) 3 (0) Inga priser

#1

Postad 12 augusti 2008 - 22:28

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Real Cable HD-Lock är en serie hdmi-kablar som är utrustad med en låsbar hdmi-kontakt...
Läs mer här

#2

Postad 13 augusti 2008 - 20:39

RealCable
  • RealCable
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Nya modeller som är ute i butik nu, har följande uppdatering.

Idag har alla HD-LOCK kablar lås i båda ändar, även de korta. Det finns dock skillnad mellan kablar 0,75 - 5 meter och 7,5-15 meter.

0,75 - 5 meter har fastgjuten låsanordning i kontakten, dvs det går inte att ta bort låset.

7,5-15 meter har grövre avskärmning (något tjockare kabel) och löstagbara lås i båda ändar (så som bilder visar i testet).

#3

Postad 15 augusti 2008 - 07:56

BlueBerryBoy
  • BlueBerryBoy
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
vad har det där extra skruvhålet för syfte egentligen?

#4

Postad 15 augusti 2008 - 08:10

Unregistereda689fd5c
  • Unregistereda689fd5c
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

vad har det där extra skruvhålet för syfte egentligen?


Det är själva kontaktdonet som skruvas fast i chassit för att inte belasta infästningen mot kretskortet.

Redigerat av Unregistereda689fd5c, 15 augusti 2008 - 08:10.


#5

Postad 16 augusti 2008 - 00:05

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Intressant, Synd att man själv inte knäckte iden om att ha skruv på hdmi kabeln.

supra hdmi 5meter =489kr
Real Cable HD-Lock 5meter =599kr,
100kronor mer är helt acceptabelt för "låset" men det är ju inte visserligen samma kabel, så prestandan kan skilja.

Supra 15m= 973kr

Real Cable HD-Lock 15m=2499kr

Jag hoppas att Real cable'n är väldigt mycket bättre än supran för sitt pris,
men den är inte värd ca 1500kr mer för "bara" låset.
då kan man lika med köpa Karlsons'Klister för 50kr och sen limma fast supra kabeln.

#6

Postad 17 augusti 2008 - 10:47

Jespek
  • Jespek
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Pc'en har jo alltid haft fästen på skärm och skrivare anslutningarna, då är det konstig att man först nu kommer med fästen på HDMI kabeln, bättre sent än aldrig.

Frågan är dock: hur många tillvärkare använder denna teknik med skruvfästen?!?

Min nya pg6000 plasma med 4 hdmi anslutningar har inga skruvfästen.

Kan man räkna med att detta blir en ny standard på ljud och bild produkter?

#7

Postad 17 augusti 2008 - 10:51

Camper
  • Camper
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Det är ju helt absurt egentligen att man inte designade HDMI fästanordningsstandarden bättre än den är nu. Man börjar ju undra hur det gick till när detta blev en standard. På PC sidan har man ju alltid skruvat fast allt, och det har ju behövts. Det måste ha varit för att spara utrymme.

#8

Postad 18 augusti 2008 - 18:17

tryfan
  • tryfan
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

På PC sidan har man ju alltid skruvat fast allt, och det har ju behövts. Det måste ha varit för att spara utrymme.

Tror att det beror på att hdmi mest kommer från ljud/bild-sidan. Den ersätter ju scart, som verkligen skulle behövt några skruvar... Men visst är det trångt med många småapparater.
Märkligt att han som "testat" säger att "vissa" apparater saknar skruvhål. Har aldrig ens hört talas om detta förrän nu.
Håller dock med om att det verkligen behövs!

#9

Postad 20 augusti 2008 - 13:47

RealCable
  • RealCable
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Många enheter har en skruv ovanför/nedanför hdmi kontakten, den skruven ersätter du med en distansskruv som medföljer när du köper hd-lock och därefter skruvar du in kabelns låsmekanism. Kanske enklare att förklara med en bild.

Bifogad fil(er)


Redigerat av RealCable, 20 augusti 2008 - 13:49.


#10

Postad 25 augusti 2008 - 23:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Trevlig produkt, känner köpbehovet laddar upp :blink:

#11

Postad 31 augusti 2008 - 20:58

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0

Intressant, Synd att man själv inte knäckte iden om att ha skruv på hdmi kabeln.

supra hdmi 5meter =489kr
Real Cable HD-Lock 5meter =599kr,
100kronor mer är helt acceptabelt för "låset" men det är ju inte visserligen samma kabel, så prestandan kan skilja.

Supra 15m= 973kr

Real Cable HD-Lock 15m=2499kr

Jag hoppas att Real cable'n är väldigt mycket bättre än supran för sitt pris,
men den är inte värd ca 1500kr mer för "bara" låset.
då kan man lika med köpa Karlsons'Klister för 50kr och sen limma fast supra kabeln.


Fattar inte varför fler kontakter skruvas fast på ett vettigt sätt! Som tex en VGA kabel, det handlar ju om så bra kontaktyta som möjligt! Många kontakter är förlegade! Nya bättre alternativ skulle det finnas! Vissa lite dyrare och grövre nätkablar i ett bra exempel på detta(i apparat ändan)

#12

Postad 19 september 2008 - 01:08

Unregistered39a3ba6e
  • Unregistered39a3ba6e
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Hur många är så ###### klantiga att dom konstant snubblar på HDMI kabeln.. som i de flesta fall sitter bakom tv... bakom recievern... bakom tv bänken. Har inte sett så många bilder här på forumet av folk som gillar att dra den mitt på golvet direkt...

#13

Postad 19 september 2008 - 10:32

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Om man snubblar på kabeln så är det nog rätt kört än då, lås eller inte.

Jag kan bara svara för mig själv, men jag har 5 hdmi-kablar i min stärkare, 4 in och 1 ut. och det frestar på rätt bra på apparaten när dom hänger där och tynger.
Om man skulle råka komma åt någon kabel när man är bakom och bökar känns det som om en olycka lätt skulle kunna hända.
Just nu har jag lagt en träbit under som håller upp dom, får funka.
Sänkte dom priserna till hälften på såna här med lås skulle jag nog investera :)

#14

Postad 22 september 2008 - 13:35

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Hur många är så ###### klantiga att dom konstant snubblar på HDMI kabeln.. som i de flesta fall sitter bakom tv... bakom recievern... bakom tv bänken. Har inte sett så många bilder här på forumet av folk som gillar att dra den mitt på golvet direkt...


Det är nog lätt att snubbla över HDMI-kabeln när man har den kopplad till sin bärbara dator.

#15

Postad 22 september 2008 - 16:39

FlammaN-
  • FlammaN-
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Om du snubblar på sladdarna till datorn är det väll bra att dom inte sitter fast? annars hade du ju dragit ner datorn i golvet oxå. Men för övrigt verkar det vettigt att skruva fast kontakterna. Kan inte heller förstå varför man designat dom utan, när man i datorvärlden alltid har skruvat fast. Men det är väll som någon sa för att spara plats..

#16

Postad 26 september 2008 - 14:42

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Sladdarna brukar sällan lossna trots jag snubblar på dem. (Händer inte så ofta men ändå).
Däremot tycker jag det största problemet med kablar som inte är fastskruvade glappkontakt.

Tycker inte många kabel-standarder är så genomtänkta heller. Ex. olika USB-gränssnitt, olika HDMI-standarder.

#17

Postad 07 oktober 2008 - 11:16

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Vad jag inte kan begripa är varför HDMI-anslutningarna inte har samma låsmekanism som nyare SATAII kontakter. En liten "tunga" som hakar i och som man bara trycker ner när man skall dra ur den.

SATAII kontakt med lås

Redigerat av Kind of Blue, 07 oktober 2008 - 11:22.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.