Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony W4500 och X4500

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 August 2008 - 20:06

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 22 August 2008 - 07:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Sjukt mycket pengar för en LCD! Man får ju en Pioneer G9 för dessa pengar :) Då skulle valet vara mycket enkelt. Ingen LCD i världen, oavsett pris kommer någonsin att kunna matcha en Pio-plasma.

Postad 22 August 2008 - 07:29

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Varför sån extrem stor prisskillnad mellan 40 och 46" ?
Nästan 16.000kr extra för 6" extra känns inte motiverat, ändå är det exakt samma modell annars, X4500.
Känns som att W4000 fortfarande kommer hålla sig ett tag. När deras 52" W4000 kostar ca 22.000 så känns det inte som man är så sugen på på att betala 65.000 för en 55" även om den har ny teknik.

Sen börjar man bli lite less på er Pioneer älskare som skriver i varje tråd om hur bra eran plasma är. Personligen tycker jag inte att Pioneer är så mycket bättre än alla andra märken, men ni måste väl hävda det för att ni betalat 15.000kr extra för märket :)

Postad 22 August 2008 - 08:16

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Varför sån extrem stor prisskillnad mellan 40 och 46" ?
Nästan 16.000kr extra för 6" extra känns inte motiverat, ändå är det exakt samma modell annars, X4500.

Det är ganska stora skillnader på 40" modellen och de större varianterna.

Givetvis är det full hd-upplösning som gäller för alla tre storlekarna men 40-tummaren saknar den energieffektiva LED-bakgrundsbelysningen som ska ge ett mindre ljusläckage och högre kontrasnt jämfört mot mer traditionell bakgrundsbelysning.

En annan skillnad som finns inom X4500-serien är högtalarna. Den stora 55-tumsmodellen har sex huvudhögtalare och två bashögtalare medan de två mindre modellerna fått nöja sig med fyra huvudhögtalare och två bashögtalare.

Motionflow PRO är namnet för Sonys ”100-Hz-teknik” där man automatiskt skapar extra bildrutor för att få bättre skärpa vid rörelser i bilden, 40-tummaren har dock fått nöja sig med enbart Motionflow, inte PRO där alltså. Om man sedan ser skillnad mellan de två återstår att se.

Postad 22 August 2008 - 08:39

Fräddä
  • Fräddä
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Sen börjar man bli lite less på er Pioneer älskare som skriver i varje tråd om hur bra eran plasma är. Personligen tycker jag inte att Pioneer är så mycket bättre än alla andra märken, men ni måste väl hävda det för att ni betalat 15.000kr extra för märket :)

Jag håller med, i nästan varje tråd kan man läsa om att Pioneer är bäst. Jag håller även med om att dom är väldigt bra, suverän bildkvalitet och svärta. Däremot skulle jag inte, som en kompis nyligen gjorde, lägga ut ca 30.000 kr på en TV (LX5090) som har väldigt högt buzz-ljud. För mig försvann all känsla för TV:n när jag tittade på den, om än man har hög ljudvolym så kommer ett irriterande ljud vid ljusa scener.

Ang. Sonys nya serie blir det spännande att kolla hur bra LED-belysningen fungerar i verkligheten, tror dock de har svårt att hävda sig mot en plasma.

Postad 22 August 2008 - 09:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag håller med, i nästan varje tråd kan man läsa om att Pioneer är bäst. Jag håller även med om att dom är väldigt bra, suverän bildkvalitet och svärta. Däremot skulle jag inte, som en kompis nyligen gjorde, lägga ut ca 30.000 kr på en TV (LX5090) som har väldigt högt buzz-ljud. För mig försvann all känsla för TV:n när jag tittade på den, om än man har hög ljudvolym så kommer ett irriterande ljud vid ljusa scener.

Jag skrev inte att jag själv har en Pioneer (jag har en Panasonic), men däremot menar jag att jag OM jag mot all förmodan skulle betala så mycket för en TV så lägger jag dem hellre på en Pioneer :)

Postad 22 August 2008 - 09:46

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Jag skrev inte att jag själv har en Pioneer (jag har en Panasonic), men däremot menar jag att jag OM jag mot all förmodan skulle betala så mycket för en TV så lägger jag dem hellre på en Pioneer :)

Men det kan du ju omöjligt veta innan du ens sett modellerna eller en review av dem. Det enda du kan göra är att komma med samma kvalificerade gissning som alla andra. Troligtvis är det inte så att Pioneer kommer att göra bäst TV apparater för all framtid bara för att det just nu är bäst.

Redigerat av PerssonsPack, 22 August 2008 - 09:47.

Postad 22 August 2008 - 12:44

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
45.000 spänn för 46-tummaren (X4500)?!?! Det är ju som hittat för tusan!! :) :P :) :)

Redigerat av ajzman, 22 August 2008 - 12:44.

Postad 22 August 2008 - 17:37

Fräddä
  • Fräddä
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Jag skrev inte att jag själv har en Pioneer (jag har en Panasonic), men däremot menar jag att jag OM jag mot all förmodan skulle betala så mycket för en TV så lägger jag dem hellre på en Pioneer :P

OK, det var inte riktat som något negativt till dig men ofta kommer det en kommentar om Pioneer i de flesta LCD/Plasma-trådarna här på forumet. Det kan i och för sig tyda på att Pioneer används som referens i flera recensioner, vilket den verkligen förtjänar när det gäller bildkvalitet.

Det blir intressant att läsa tester om de nya Sony modellerna, jag tycker priserna är rätt saftiga men de kanske är värda det? Designen på W-modellen tilltalade inte mig, men den ser säkert bättre ut i verkligheten. X-serien ser i alla fall rätt diskret och sober ut.

Postad 22 August 2008 - 21:03

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Håller med om att det var rätt höga priser, hoppas att kvalitet är i samma nivå som priset.

Postad 22 August 2008 - 22:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Troligtvis är det inte så att Pioneer kommer att göra bäst TV apparater för all framtid bara för att det just nu är bäst.

Förmodligen inte eftersom G9 är den sista som Pioneer tillverkar själva.

Håller med om att det var rätt höga priser, hoppas att kvalitet är i samma nivå som priset.

Precis vad jag menar. LCD brukar inte ligga på dessa prisnivåer eftersom de är billigare att tillverka (än plasma). Försöker Sony få upp någon form av prestige med hjälp av priset?

Postad 22 August 2008 - 23:57

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Ska de ta 62000kr för 55" X4500 så är det bästa att den är mycket bättre än Samsungs 55" A9.

Postad 23 August 2008 - 00:05

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Jag har en laptop med LED-belysning. Jämfört den med en vanlig lcd-skärm (både laptop och tv) så ger den faktiskt bättre färger och svärta. Energieffektiviteten bryr jag mig itne så värst mycket om. Så LED kan vara värt att betala extra för men var går gränsen :P

Postad 23 August 2008 - 23:32

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1743 inlägg
  • 0
Jag stör mig också på allt (ofta onödigt) piosnack i många trådar. Men i det här fallet är det inte alls så utan det är ett mycket rimligt påpekande. Varför skulle någon köpa så pass dyr Sony LCD när det finns pioneerplasma? Visst det återstår att se hur bra dessa LCD blir men det känns som att de får svårt att nå upp till pio g9.

Däremot är påstående som att andra märken är ungefär lika bra som pio bara uttryck för okunnighet. Visst finns det vissa märken som är lika bra som pio i någon aspekt. Det Pioneer gör så pass bra är att de lyckas göra en tv där såväl färgåtergivning, svärta, gråskala, bildbehandling osv är på topp. Andra märken klarar av någon eller några av dessa punkter vilket innebär att de till ett lägre pris givetvis kan vara ett bättre val beroende på användningsområde osv.

Men vi får väl i alla fall hålla tummarna för att Sonys nya LCD blir så bra som prislappen. Det vore ju jätteroligt faktiskt.

Postad 26 August 2008 - 12:14

Unregistered0b130625
  • Unregistered0b130625
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Vad tänkte de när de designade W4000- och W4500-serien? Fult fult fult. Jag valde bort W4000 just p.g.a. utseendet.

X4500 är däremot riktigt snygg, ser ut precis som en Samsung F86 med andra färger!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.