Tar gärna emot för och nackdelar från folk som kanske rent utav äger bägge konsollorna som kan bena ut det hela lite, förutom prisskillnaden då.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 24 augusti 2008 - 20:30
Tar gärna emot för och nackdelar från folk som kanske rent utav äger bägge konsollorna som kan bena ut det hela lite, förutom prisskillnaden då.
Postad 24 augusti 2008 - 20:37
Redigerat av Unregistered035dce0b, 24 augusti 2008 - 20:39.
Postad 24 augusti 2008 - 20:40
Postad 24 augusti 2008 - 20:41
grafik-lika
kontroll-smaksak men själv föredrar jag Xbox 360
Spel-Xbox 360 idag men i framtiden vem vet
Postad 24 augusti 2008 - 20:58
Köp Arcaden för 1800 kr, mycket prisvärt!
Postad 24 augusti 2008 - 21:17
- Högljudd, låter som en skördetröska
- Att spela online kostar
- RROD, stor sannolikhet att den pajjar efter ett tag
Men Halo 3 finns ju till konsolen och några andra goda exklusiviteter.
Postad 24 augusti 2008 - 21:27
Är det fortfarande år 2006?- RROD, stor sannolikhet att den pajjar efter ett tag
Postad 24 augusti 2008 - 21:54

jag föreslår att du kollar på vilka exklusiva spel dom olika konsolerna har, och sen baserar du ditt köp på det.
Postad 24 augusti 2008 - 23:15
Xbox360:
Välkommen in i nutiden.
RRoD är = 0 på Falcon och lär vara mindre än så på nya 60gb versionerna.
Vad som händer första 1,5 året är nu historia och drabbar ej de som köper nya.
Har du hört en skördetröska?

Postad 24 augusti 2008 - 23:23
Som andra sa så får du titta på exklusiva spel och känna vilka du själv vill ha, Gears 2 eller KillZone 2 t ex....osv.
Annars tycker jag Sony springer bra ute nu. Har själv varit en klagare ett bra tag sen den lanserades. Mycket är väl för att det mest har varit om att de försöker komma ikapp Microsoft i mjukvara på maskinen och spel.
Mjukvaran har utvecklats ytterst positivt och även om XMB inte är lika funktionellt och lika välintegrerat som 360 Dashboard så är det iaf ljusår längre fram än hur det var på dag 2.
Hårdvaran är extremt välgjord och stabil med låg ljudnivå och under normal felfrekvens.
Sett till spel så har multiplattformspelen börjat komma upp på samma nivå som 360, de skillnader som finns påverkar sällan upplevelsen negativt så som det kunde göra förr.
Exklusiva spel har de också ångat på bra med och har ändå en hel del ammunition kvar. Sonys koncept är att ha många egna hus som gör spel vilket har slagit ut ytterst väl.
Postad 24 augusti 2008 - 23:55
Xbox360:
Själva konsollen låter ju inte speciellt mycket, däremot så spinner ju dvdspelaren på i 16x hastighet medans man har ett spel igång men detta ska ju förbättras när man kan "installera" spelen på hårddisken snart(hösten-08).
Ett förköpt 13månaders Guld-abonnemang för 409:- på webhallen är acceptabelt tycker jag.
Har läst om att dom pajjar men varken min eller mina kompisars har pajjat än så... det ligger nog mer i hur man hanterar dom tror jag.
Postad 25 augusti 2008 - 05:38
Online delen, tycker jag är överlägsen på Xboxen. Jag är en online människa!

Jag tål inte kontrollen till PS. Det är kanske bara jag. Men Xbox kontrollen finner jag mera ergonomisk.
Enda nackdelen jag finner är att den låter rätt högt när man spelar. Men det kommer jag fixas till i höstuppdateringen, så man kan lägga spelen på hårdisken, och därför slippa 16x wroooooooom.

Lycka till. :-)
Postad 25 augusti 2008 - 05:43
Av de mycke färre jag känner som har PS3 har endast en person INTE fått skicka in sin på flera månader långa reparationer som resulterat i att dom fått en ny som i ungefär 50% av fallen också gått sönder.
Jag va lite sugen på PS3 men vet inte om jag vågar köpa en då alla jag känner verkar få måndagsexemplar eller så är dom bara så dåligt konstruerade.
Postad 25 augusti 2008 - 07:57
Xbox360:
- Högljudd, låter som en skördetröska FAIL
- Att spela online kostar FAIL
- RROD, stor sannolikhet att den pajjar efter ett tag FAIL
Welcome to the real world.
Online, visst kostar det men har man inte råd med 30:- i månaden för något som är så mycket bättre så ska man kanske inte skaffa en konsol alls.
Ljudet, varför ska alla jämt överdriva?
RPOD, det börjar bli lika gammalt som att säga att man bara får vänta och vänta på att det ska komma något bra spel till PS3. Visst hände det "ofta" förr i tiden men knappast något längre. Sedan visa mig den supporten som hanterar ett sånt här fel bättre än vad MS har gjort. Snabb lagning/utbyte, förlängd garanti, kompensation....
Man läser på många ställen om 7-9 veckors väntan på att få tillbaka sin PS3 från lagning/utbyte. Fråga Bara Fredag här på forumet som var utan sin i 7 veckor.
Vet inte om jag får länka till andra forum men googla t.ex PS3"reparationstid.
Ja Halo3 och många andra exklusiva spel, samt många fler spel än vad PS3 erbjuder.
Postad 25 augusti 2008 - 08:33
Xbox360:
Jaså? Har haft min 360 i 2.5 år utan problem.
Postad 25 augusti 2008 - 09:03
Vill du däremot också ha multimedia så är det ps3 som gäller.
Jag är mkt nöjd med min PS 3 av följande (subjektiva) anledningar:
- den är snygg!
- Metal Gear Solid, Uncharted, Heavenly Sword och Rachet och Clank har skänkt mig många timmar spelglädje
- kontrollen är grym. Lätt att gå över från PS 2 iom det är nästan samma kontroll fast trådlös
- Många härliga filmupplevelser med blu-ray
- Gratis onlinespelande (är ingen inbiten onlinespelare så det är skönt att det är gratis)
- Roliga småspel på PSN t.ex. Pixeljunk monsters, Super Stardust HD och Siren Blood Curse.
- Trådlös streaming från datorn till ps3 för att se bilder och titta på filmer
- PSP funkar med Ps3, jag köper gamla playstation-godingar på PSN och för över till PSP. Fjärrstyr PS3 med psp m.m.
Postad 25 augusti 2008 - 09:24
Den är kort och gott bättre som spelmaskin.
Spelutbudet är helt oöverträffat på 360 och onlinedelen är fortfarande absolut bäst.
30 spänn i månaden för Live! Gold är dessutom inget annat än ett klipp med tanke på vad man får.
Jag använder min PS3 ytterst sparsamt, och när jag använder den så är det i 9 fall av 10, för film (blu-ray)
och det gör den ruskigt bra!
360 spelar jag på i stort sett dagligen och har gjort så i flera år.
En stor miss från Sony är att PS3 kräver att man installerar spelen på hårddisken, vilket tar 15-35 minuter beroende på spel.
Det är ju precis det man vill slippa med en spelkonsoll. Sedan att laddtiderna i spelen är kortare tycker jag inte märks så mycket.
Det råder ju ingen tvivel om att PS3 är en skitgrym maskin, men jag tycker ändå att de har missat mål lite grann när man lanserat den som en spelkonsoll. -Speldelen har helt enkelt fått för lite fokus.
Därmed inte sagt att det är en dålig spelkonsoll. Den är bara inte lika bra som 360.
//BC
Postad 25 augusti 2008 - 10:21
Hur ofta hände RROD förut? Av alla jag känner med 360 så är de bara en som råkat ut för de och han fick den utbytt direkt.
Tja, enligt min efarenhet så är RROD mer eller mindre oundvikligt på de gamla 360:na. Av de tre i min bekantskapskrets som har 360 så har SAMTLIGA drabbats av RROD.
Av de 7 st PS3:orna i bekantskapskretsen har ingen gått sönder ännu. De är några launch 60GB och några 40GB i den kompotten.
Annars säger jag som de flesta andra. Kolla vilka typer av spel du gillar och välj sen konsoll utefter det. Personligen gillar jag av nån anledning inte så många av 360:ns stora spel (t.ex. Halo 3 som jag inte alls tyckte var nåt bra), så jag köpte en PS3:a istället, och är mycket nöjd med den.
Postad 25 augusti 2008 - 11:52
däremot har 4/7 polare med ps3or fått byta sina.. så jag antar det är rätt så random :>
Postad 25 augusti 2008 - 12:09
Nordisk Film (PS3 distibutören i norden) däremot verkar ju vara en mardröm att ha att göra med.
Postad 25 augusti 2008 - 12:21
Angående ljudet som 360 för så är det rätt så högt ja, min dator låter till och med mindre än vad en 360 gör när den läser från Dvd för det är just när den läser från skiva som den låter som en dammsugare. När konsolen däremot inte läser från skiva är den ganska tyst så om ljudet är ett problem kommer nog Microsofts höstuppdatering som en skänk från ovan=).
Jag skulle nog också säga att Xbox 360 idag är det bättre valet om spel är det som gäller. Med detta inte sagt att Sony inte har några bra spel för det har dom. Jag har bara testat ett fåtal spel som Motorstorm, Gran Turismo 5 Prolouge bland annat men många spel som kommer i år verkar kunna bli hur bra som helst och alla är exklusiva för Sonys konsol. Mitt råd är att skaffa båda om du är ute efter spelen och om du är ute efter en bra mediaspelare så verkar Sonys konsol vara den bästa (mycket pågrund av att Ps3 inte har samma begränsningar som Xbox 360 verkar ha).
Redigerat av Jack of all trades, 25 augusti 2008 - 12:25.
Postad 25 augusti 2008 - 12:24
min xbox360 har hållit i 2 år iaf, utan problem
däremot har 4/7 polare med ps3or fått byta sina.. så jag antar det är rätt så random :>
Det är just därför subjektiva erfarenheter med en liten urvalsgrupp betyder luft. Både i ditt fall och i de fall där 360-ägare fått byta sina konsoler 3 gånger (japp, känner en sådan stackare).
Att 360 tidigare gick sönder mycket oftare än PS3 är ingen hemlighet. Men det är också så att MS, som sagts tidigare, är väldigt snabba och effektiva med att byta ut/reparera de konsoler som går sönder.
Numera är dock både 360 och PS3 konsoler som väldigt sällan går sönder.
Kolla på vilka exkusiva titlar som lockar dig mest och välj konsol därefter är mitt förslag.
Postad 25 augusti 2008 - 12:26
Vill bara förtydliga att ps3 därmed inte är skit. Har ingen erfarenhet själv av ps3.
Men alla tycks påpeka 360ns svagheter. ps3 har också svagheter.
Som föregående talare säger. Kika vilka titlar som tilltalar dig och utgå därifrån.
Det är nog faktiskt det enda sättet.
Har en elite sen 1 år tillbaka som fungerar felfritt.
Redigerat av Unregisteredefef35ce, 25 augusti 2008 - 12:32.
Postad 25 augusti 2008 - 15:37
Postad 25 augusti 2008 - 15:58
Men nu är nu och Falcon tog första steget, säkert längre nu med 60gb versionen.
Så RRoD är inte längre ett argument mot 360 när det ska köpas ny maskin. Ljudet kvarstår dock, spinner i 12 inte 16.
Sett till hur mycket spelmaskin man får för pengarna är såklart 360 överlägsen. Men än en gång, känns som de exklsuiva titlarna är svaret på vad man själv väljer.
Postad 25 augusti 2008 - 16:34
Bullshit!En stor miss från Sony är att PS3 kräver att man installerar spelen på hårddisken, vilket tar 15-35 minuter beroende på spel.

Va ja vet så händer de såklart att även PS3an går sönder, Ingen maskin är ju felfri. Men du bör inte vara rädd att den ska gå sönder om du skulle köpa en.
Själv valde jag en PS3, Mer attraktiva spel på den såsom MGS och Ratchet And Clank. Kontrollen är bättre än 360s. Men detta är ju min personliga åsikt. Jag tycker online delen är skitbra, Vet inte vad de är som gör 360s så mkt bättre, Men jag har aldrig haft problem med onlinespelandet iallafall..
Sen är de många som skriver att 360 "utklassar" Ps3an på speldelen, Vilka spel är de som är så otroligt eftertraktade på 360 förutom Halo, Gears och Fable? (samt lite andra) Jag tycker Ps3an också har sina bra exklusiva spel och numera släpps ju nästan allt på båda konsollerna och nu brukar inte PS3an ha sämre grafik längre då de har lärt sig att optimera spelen bättre.
Men iallafall:), Titta på varje konsoll och leta efter exklusiva spel du helst vill ha sen väljer du den, Det finns mkt spel på båda.
Postad 25 augusti 2008 - 17:57
Postad 25 augusti 2008 - 18:41

Tack än en gång för alla svar!

Postad 25 augusti 2008 - 18:52
Postad 25 augusti 2008 - 19:12
Sen är de många som skriver att 360 "utklassar" Ps3an på speldelen, Vilka spel är de som är så otroligt eftertraktade på 360 förutom Halo, Gears och Fable? (samt lite andra) Jag tycker Ps3an också har sina bra exklusiva spel och numera släpps ju nästan allt på båda konsollerna och nu brukar inte PS3an ha sämre grafik längre då de har lärt sig att optimera spelen bättre.
Dels är utbudet på spel större. Mycket pga man haft 1 år mer på sig. Dels finns där större utbud av lågpris spel. Xbox 360 Live Acrade har minst det dubbla antalet spel mot PSN.
Sen märks det att du inte lirat 360 om det enda du kan dra upp är 2 släppta spel som Gears och Halo och ett ej utgivet som Fable.
Några andra som ej finns på PS3:
Forza-serien, PGR-serien, Mass Effect, Blue Dragon, Lost Odessy, Perfect Dark Zero, Viva Pinata, Kameo, Ace Combat, Table Tennis, Crackdown, Saints Row, Ninja Gaiden II, Amped, Scene it?, Naruto, Beautiful Katamari, Stuntman Ignition, Prey, Just Cause, Bully: Scholarship Edition, Too Human, Quake 4 och mängder med fler.
Inte alla höjdare men bara bevis på att MS lyckats knyta till sig bra många spel som inte finns på PS3. Många är portar och andra finns på PS2 eller PC men ändå har MS gjort så att man har fler titlar som ej finns på PS3 än tvärtom.
Postad 25 augusti 2008 - 19:15
Postad 25 augusti 2008 - 19:17
Hade Xboxen haft en bättre mediaspelare som tog lite alla möjliga format så hade den vart den överlägset hestate konsolen. Visst har PS3 MGS4 som är exklusivt men de är väl ungefär allt som lockar med den förutom möjligen BluRayen.
Har aldrig fattat varför folk lyfter fram PS3an som en media maskin.
Vad, förutom då Blu-Ray, är det i mediaväg som PS3 kan men inte 360?
- Båda kan få streamat exakt samma format, men PS3 klarar ej av WMV.
- Båda klarar DivX/Xvid men ingen klarar .mkv formatet.
- Båda kan spela upp media från externa enheter, men PS3 klarar ej NTFS hårddiskar.
- Båda spelar upp DVD film, båda kan skala upp, men PS3 skalar bättre.
Kort sagt. Hade inte PS3 haft Blu-Ray hade den inte på någon punkt varit en bättre mediamaskin än 360. Bryr man sig inte om Blu-Ray men andra format och att streama så är de likvärdiga.
PS3 får ju Gran Turismo, de är inte så illa. Fast man köper ju inte en konsol bara för ett spel.
PS3 har redan Gran Turismo

Postad 25 augusti 2008 - 19:22
..., Stuntman Ignition, ...
Uhm, Stuntman Ignition finns till PS3.
Postad 25 augusti 2008 - 19:27
Uhm, Stuntman Ignition finns till PS3.
My bad, kollade bara snabbt en lista

Postad 25 augusti 2008 - 19:29
Har aldrig fattat varför folk lyfter fram PS3an som en media maskin.
Vad, förutom då Blu-Ray, är det i mediaväg som PS3 kan men inte 360?
- Båda kan få streamat exakt samma format, men PS3 klarar ej av WMV.
- Båda klarar DivX/Xvid men ingen klarar .mkv formatet.
- Båda kan spela upp media från externa enheter, men PS3 klarar ej NTFS hårddiskar.
- Båda spelar upp DVD film, båda kan skala upp, men PS3 skalar bättre.
Kort sagt. Hade inte PS3 haft Blu-Ray hade den inte på någon punkt varit en bättre mediamaskin än 360. Bryr man sig inte om Blu-Ray men andra format och att streama så är de likvärdiga.
PS3:an klarar VMW sedan FW2.10. De klarar i princip samma format men PS3:an har en liten fördel framför 360:n då den klarar 5.1 ljud på h264 (360:n tar endast stereo) och den klarar AVCHD vilket inte 360:n gör. Den senare är väl dock endast intressant om man råkar äga en HD-videokamera som använder sig av det formatet.
Postad 25 augusti 2008 - 19:38
Ja, fast tror jag vill ha något annat än en lite lite fetare demo av ett spel.PS3 har redan Gran Turismo
Postad 25 augusti 2008 - 19:49
Kan man streama 720p eller uppåt blir en till fråga jag vill veta. Jag har en Tvix idag och den klarar inte alltid att streama HD material.
Jag streamar ofta 720p material till PS3an via Windows Media Center, Dock får man göra om filerna till vob filer först. Men de går snabbt.
Postad 25 augusti 2008 - 19:59

Tack än en gång för alla svar!

Postad 25 augusti 2008 - 20:07
Men versionen för 1800:- ingår ingen hårddisk va?
Japp det stämmer, men man kan senare skaffa en om man är i behov av en hårddisk (framför allt kommer det nog behövas en större hårddisk om man vill installera spelen och slippa att läsaren för ett himla ljud) och då alla 20 GB kommer bli utbytta till 60 GB (som jag fattat det till samma pris som en 20 GB ligger på idag) så skulle jag nog rekommendera det paketet istället såvida du inte är i behov av ännu mer utrymme för då blir rekommendationen en Elite istället. Problemet med att köpa en lös hårddisk är att dessa är relativt dyra mot vad det kostar att köpa ett paket (har för mig att den billigaste 120 GB ligger på runt 1500 kr) och eftersom man får en hel del annat när man köper en Pro eller Elite version så skulle jag nog bara rekommendera Arcade såvida man kan få tag på en billig hårddisk och inte är i behov av de extra tillbehör som medföljer de andra paketen.
Redigerat av Jack of all trades, 25 augusti 2008 - 20:10.
Postad 25 augusti 2008 - 20:12
Dels är utbudet på spel större. Mycket pga man haft 1 år mer på sig. Dels finns där större utbud av lågpris spel. Xbox 360 Live Acrade har minst det dubbla antalet spel mot PSN.
Sen märks det att du inte lirat 360 om det enda du kan dra upp är 2 släppta spel som Gears och Halo och ett ej utgivet som Fable.
Forza-serien, PGR-serien, Mass Effect, Blue Dragon, Lost Odessy, Perfect Dark Zero, Viva Pinata, Kameo, Ace Combat, Table Tennis, Crackdown, Saints Row, Ninja Gaiden II, Amped, Scene it?, Naruto, Beautiful Katamari, Stuntman Ignition, Prey, Just Cause, Bully: Scholarship Edition, Too Human, Quake 4 och mängder med fler.
Inte alla höjdare men bara bevis på att MS lyckats knyta till sig bra många spel som inte finns på PS3. Många är portar och andra finns på PS2 eller PC men ändå har MS gjort så att man har fler titlar som ej finns på PS3 än tvärtom.
Okej. Nej ja har inte spelat 360, eller iallafall inte mycket. Men drog upp Halo, Gears och Fable för dom är bland dom mer kända.
Visst finns de mer titlar på 360, Men många som du drog upp lite snabbt har en motsvarande på PS3 eller så är det mindre bra spel. Forza har ju GT, Scene it? är ju en "rip" på buzz. Perfect Dark Zero var väll en stor besvikelse, Prey är lite meh samt Just Cause. Men det ä'r klart att de är en smaksak.
Postad 25 augusti 2008 - 20:26
Det kan man lungt sägasamt Just Cause. Men det ä'r klart att de är en smaksak.

Postad 25 augusti 2008 - 21:25
Visst finns de mer titlar på 360, Men många som du drog upp lite snabbt har en motsvarande på PS3 eller så är det mindre bra spel. Forza har ju GT, Scene it? är ju en "rip" på buzz. Perfect Dark Zero var väll en stor besvikelse, Prey är lite meh samt Just Cause. Men det ä'r klart att de är en smaksak.
Well där har du fel ändå. 360 har kanske dubbelt så många JRPG som PS3 och Blue Dragon samt Lost Odyssy är gjorda av stora Mistwalker.
Mass Effect är av RPG gudarna BioWare och rönte rätt bra betyg med 91 på Metacritic. Perfekt Dark Zero rönte 81 och allt över 80 är mycket bra spel.
Crackdown och Saints Row saknar också motstycke på PS3. Visst är det GTA influerade spel men båda erbjuder något annat och båda fick över 80 i snitt. Ninja Gaide II - 81. PGR 4 - 84. PGR 3 - 88. Forza 2 - 90. Dead Rising 85
Viva Pinata riktade sig till yngre men jag lirade iaf det som fan, 84 i snitt och rätt omtalat.
Ace Combat saknar också motsvarighet och idag är väl det kungen av flygspel?
Visst du får tycka att det är mindre bra spel, men hur bra är då de exklusiva på PS3?
Frågan är vad du klassar som meh spel.....vad har t ex PS3 exklusiva spel fått i snitt?
- Warhawk - 84
- Lair - 53
- Heavenly Sword - 79
- Uncharted - 88
- R&C: ToMD - 89
- Motorstorm - 82
- Resistance - 86
- GT5:P - 80
Så många av de omtalade exklusiva spelen till PS3 har inte varit mycket mer än meh isf. Sanningen är att MGS 4 är ett av de få exklusiva spelen som rönt över 90 i snitt. 360 har Gears of War, Halo 3, Forza 2, Mass Effect, Braid, Guitar Hero 2, Geometry Wars 2, Ghost Racon : AW. Även Bioshock men det ser ju snart ljus på PS3 också.
Sen just med multiplattform så är där också en del titlar där PS3 versionen varit så mycket sämre att det rönt sämre betyg, t ex AAA titeln The Orange Box.
Så det kombinerat med att de exklusiva är mer till antal. Plus då att Live Arcade har betydligt mer i content med många hyllade småspel, Braid med 93 t ex. Sen ett annat plus är att man i många serier har föregångare som aldrig kom till PS3, Guitar Hero 2 - 92, Call of Duty 2 - 89, Ghost Recon: AW - 90.
Just Cause tog jag bara med för att inte göra Zoiler arg

Redigerat av PalmiNio, 25 augusti 2008 - 21:30.
Postad 25 augusti 2008 - 22:16
Well där har du fel ändå. 360 har kanske dubbelt så många JRPG som PS3 och Blue Dragon samt Lost Odyssy är gjorda av stora Mistwalker.
Mass Effect är av RPG gudarna BioWare och rönte rätt bra betyg med 91 på Metacritic. Perfekt Dark Zero rönte 81 och allt över 80 är mycket bra spel.
Crackdown och Saints Row saknar också motstycke på PS3. Visst är det GTA influerade spel men båda erbjuder något annat och båda fick över 80 i snitt. Ninja Gaide II - 81. PGR 4 - 84. PGR 3 - 88. Forza 2 - 90. Dead Rising 85
Viva Pinata riktade sig till yngre men jag lirade iaf det som fan, 84 i snitt och rätt omtalat.
Ace Combat saknar också motsvarighet och idag är väl det kungen av flygspel?
Visst du får tycka att det är mindre bra spel, men hur bra är då de exklusiva på PS3?
Frågan är vad du klassar som meh spel.....vad har t ex PS3 exklusiva spel fått i snitt?
- Warhawk - 84
- Lair - 53
- Heavenly Sword - 79
- Uncharted - 88
- R&C: ToMD - 89
- Motorstorm - 82
- Resistance - 86
- GT5:P - 80
Så många av de omtalade exklusiva spelen till PS3 har inte varit mycket mer än meh isf. Sanningen är att MGS 4 är ett av de få exklusiva spelen som rönt över 90 i snitt. 360 har Gears of War, Halo 3, Forza 2, Mass Effect, Braid, Guitar Hero 2, Geometry Wars 2, Ghost Racon : AW. Även Bioshock men det ser ju snart ljus på PS3 också.
Sen just med multiplattform så är där också en del titlar där PS3 versionen varit så mycket sämre att det rönt sämre betyg, t ex AAA titeln The Orange Box.
Så det kombinerat med att de exklusiva är mer till antal. Plus då att Live Arcade har betydligt mer i content med många hyllade småspel, Braid med 93 t ex. Sen ett annat plus är att man i många serier har föregångare som aldrig kom till PS3, Guitar Hero 2 - 92, Call of Duty 2 - 89, Ghost Recon: AW - 90.
Just Cause tog jag bara med för att inte göra Zoiler arg
Puh, Mkt text!

Asså vad ska ja säga... Det jag har tagit upp har varit en helt personlig åsikt, Jag har inte sagt att de är dåliga spel bara att jag inte fattat tycke om dom, Jag kanske har varit klantig i mina svar. Men de är klart jag kan ju inte vara blind och säga att spel som Mass Effect och Forza är spel som ja inte vill ha.
Men i ditt inlägg märker ja varför jag har valt PS3, För att de exklusiva titlarna du har länkat upp med poäng är alla spel som tilltalar mig (Undantag Lair).
Nu vet jag inte riktigt vad xbox live har för spel faktiskt, Men ja kan väll bara säga utifrån min synpunkt att PS3ans PSN har många små underhållande, "egna" och kritikerrosade spel. Men de är inte konsitigt att PS3an ligger efter på den punkten, som du sa har ju 360 ett års försprång.
Postad 25 augusti 2008 - 22:26
Puh, Mkt text!
Asså vad ska ja säga... Det jag har tagit upp har varit en helt personlig åsikt, Jag har inte sagt att de är dåliga spel bara att jag inte fattat tycke om dom, Jag kanske har varit klantig i mina svar. Men de är klart jag kan ju inte vara blind och säga att spel som Mass Effect och Forza är spel som ja inte vill ha.
Men i ditt inlägg märker ja varför jag har valt PS3, För att de exklusiva titlarna du har länkat upp med poäng är alla spel som tilltalar mig (Undantag Lair).
Nu vet jag inte riktigt vad xbox live har för spel faktiskt, Men ja kan väll bara säga utifrån min synpunkt att PS3ans PSN har många små underhållande, "egna" och kritikerrosade spel. Men de är inte konsitigt att PS3an ligger efter på den punkten, som du sa har ju 360 ett års försprång.
Komiken är att du ändå säger i inlägget att de har motsvarigheter, men nu så är det bara PS3 spelen som tilltalar? Så Resistance (FPS), GT (Racing), Warhawk (typ BF), Heavenly Sword ( Ninja Gaiden, hack'n'slash), Uncharted (Tomb Raider, Ratchet (Plattform) - alla dessa råkar i dina ögon då inte ha motsvarigheter men 360's har?
Ja jag vet vad PSN har, är där 1 gång i veckan. Men fortfarande är det minst det dubbla på Arcade och topparna är högre. Plus dock till att man kan tanka stora spel PSN. Det är inte så heller att PS3 kommer ikapp, Arcade har släppt spel i högre takt än PSN så 1 års försprång är inte enda svaret.
Sen så säger du att du inte tycker om 360 spelen då de inte faller dig i smaken. Men samtidigt har du ju knappt spelat något på 360 sa du. Med andra ord har du knappt provat några av de exklusiva spelen, men dömer dem ändå. Då kanske man inte ska yttra sig om dem då du säger att du bedömer ur din personliga åsikt. Lite konstiga att spel som fått bra i snitt av testare är "meh" enligt dig när du knappt spelat dem.
Redigerat av PalmiNio, 25 augusti 2008 - 22:27.
Postad 25 augusti 2008 - 22:44
På Live handlar det mest om många små billiga spel medans det handlar om färre men större och därmed kostsammare spel på PSN,
exempelvis;
360 - Pacman, Geometry Wars, UNO, Puzzle Quest, Worms m-fl
PS3 - Warhawk, GT5P, Wipeout HD, SOCOM, Burnout Paradise, Ratchet & Clank mfl.
Förvisso finns det många (fler än stora) mindre spel också såsom Superstardust, PJ Eden, Lemmings m.fl men huvudinriktningen känns olika på de bägge platformarna.
Postad 25 augusti 2008 - 22:45
Men okej...Komiken är att du ändå säger i inlägget att de har motsvarigheter, men nu så är det bara PS3 spelen som tilltalar? Så Resistance (FPS), GT (Racing), Warhawk (typ BF), Heavenly Sword ( Ninja Gaiden, hack'n'slash), Uncharted (Tomb Raider, Ratchet (Plattform) - alla dessa råkar i dina ögon då inte ha motsvarigheter men 360's har? Detta riktar sig inte till alla spel du har skrivit.
Ja jag vet vad PSN har, är där 1 gång i veckan. Men fortfarande är det minst det dubbla på Arcade och topparna är högre. Plus dock till att man kan tanka stora spel PSN. Det är inte så heller att PS3 kommer ikapp, Arcade har släppt spel i högre takt än PSN så 1 års försprång är inte enda svaret.
Sen så säger du att du inte tycker om 360 spelen då de inte faller dig i smaken. Men samtidigt har du ju knappt spelat något på 360 sa du. Med andra ord har du knappt provat några av de exklusiva spelen, men dömer dem ändå. Då kanske man inte ska yttra sig om dem då du säger att du bedömer ur din personliga åsikt. Lite konstiga att spel som fått bra i snitt av testare är "meh" enligt dig när du knappt spelat dem.
Om ja tar de spelen som du sa från början
"Forza-serien, PGR-serien, Mass Effect, Blue Dragon, Lost Odessy, Perfect Dark Zero, Viva Pinata, Kameo, Ace Combat, Table Tennis, Crackdown, Saints Row, Ninja Gaiden II, Amped, Scene it?, Naruto, Beautiful Katamari, Stuntman Ignition, Prey, Just Cause, Bully: Scholarship Edition, Too Human, Quake 4"
Det finns motsvarigheter på PS3, Men jag har inte sagt att ja gillar dom.
Men du tar upp dessa nu.
Så Resistance (FPS), GT (Racing), Warhawk (typ BF), Heavenly Sword ( Ninja Gaiden, hack'n'slash), Uncharted (Tomb Raider, Ratchet (Plattform) - alla dessa råkar i dina ögon då inte ha motsvarigheter men 360's har?
Och där finns det liknande spel till 360 och fine, dom är säkert lika bra jag dömmer inte dem spelen.
Asså jag säger inte att PSN är bättre, ja menar att de är inte så dåligt som många (inte nödvändigtvis du) tror.
Visst kanske de är fel av mig att dömma spel av vad jag har sett på trailrar, Men av vad jag har sett så ja gjort en bedömning i att de kanske inte är nått ja vill ha.
Postad 25 augusti 2008 - 22:54
Jag tycker inte riktigt att man kan jämföra Live Arcades utbud av spel med det som återfinns på PSN - det är ganska tydligt att de satsar på olika saker.
På Live handlar det mest om många små billiga spel medans det handlar om färre men större och därmed kostsammare spel på PSN,
exempelvis;
360 - Pacman, Geometry Wars, UNO, Puzzle Quest, Worms m-fl
PS3 - Warhawk, GT5P, Wipeout HD, SOCOM, Burnout Paradise, Ratchet & Clank mfl.
Förvisso finns det många (fler än stora) mindre spel också såsom Superstardust, PJ Eden, Lemmings m.fl men huvudinriktningen känns olika på de bägge platformarna.
Men snälla, de stora är så få att du tom fick fylla ut med ej icke släppta spel, vilka är mfl?
De är inte olika inriktingar, det är bara att Sony testar något som MS inte gör. Sony's majoritet är fortfarande små spel, retro spel, gamla spel m.m ......precis som Xbox Live Arcade.
MS ska ju också försöka, content till GTAIV lär vara rätt stora t ex.
Oavsett vad, jag sa att det var ett plus att Sony satsar på stora spel. Men faktum kvarstår att utbudet är betydligt mindre.
Ps. Finns Burnout Paradise på PSN, hela spelet?
Postad 25 augusti 2008 - 22:56
Det där är lite lustigt hur det har slagit ut. I princip tvärtemot vad man trott vid denna generations start. På 360 finns det fler RPGs (hittils) och på PS3 finns det fler multiplayerspel, släppta och kommande/utannonserade med många spelare samtidigt.(finns det någon shooter på 360 med fler än 16 spelare?)Well där har du fel ändå. 360 har kanske dubbelt så många JRPG som PS3 och Blue Dragon samt Lost Odyssy är gjorda av stora Mistwalker.
Postad 25 augusti 2008 - 22:57
Men okej...
Om ja tar de spelen som du sa från början
"Forza-serien, PGR-serien, Mass Effect, Blue Dragon, Lost Odessy, Perfect Dark Zero, Viva Pinata, Kameo, Ace Combat, Table Tennis, Crackdown, Saints Row, Ninja Gaiden II, Amped, Scene it?, Naruto, Beautiful Katamari, Stuntman Ignition, Prey, Just Cause, Bully: Scholarship Edition, Too Human, Quake 4"
Det finns motsvarigheter på PS3, Men jag har inte sagt att ja gillar dom.
Men du tar upp dessa nu.
Så Resistance (FPS), GT (Racing), Warhawk (typ BF), Heavenly Sword ( Ninja Gaiden, hack'n'slash), Uncharted (Tomb Raider, Ratchet (Plattform) - alla dessa råkar i dina ögon då inte ha motsvarigheter men 360's har?
Och där finns det liknande spel till 360 och fine, dom är säkert lika bra jag dömmer inte dem spelen.
Asså jag säger inte att PSN är bättre, ja menar att de är inte så dåligt som många (inte nödvändigtvis du) tror.
Visst kanske de är fel av mig att dömma spel av vad jag har sett på trailrar, Men av vad jag har sett så ja gjort en bedömning i att de kanske inte är nått ja vill ha.
Well, jag sa heller inte att PSN utbudet var dåligt - sa bara det mycket mindre.
Tillbaka till frågan var att du ifrågasatte varför folk här inne sa att 360 är den bästa spelmaskinen. Jag gav dig bara fakta sen att du gillar utbudet på PSN och PS3 exklusiva titlar och inte tycker 360 exklusiva spel är bra, ja det är din åsikt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar