Kommentarer till Byggbilder av cinemania
Postad 10 September 2008 - 14:51
Postad 10 September 2008 - 17:42
Postad 11 September 2008 - 19:49
Postad 12 September 2008 - 00:49
Har pratat med Sotaren om det, och han godkände det. Ska sätta en plåtram på hela insidan av inramningen, som böjer sig 90º längst med väggen ett par cm ut. Jag får helt enkelt ha lite koll på det där med värmen när jag eldar. Berättar sedan hur varmt det blir när jag provar.
Har själv tänkt på värmen från projjen. Blir det för varmt så får jag takmontera den istället och ha nån samlargrej där istället. Bara sätta in en liten lampa som lyser upp utrymmet isf
Redigerat av Cinemania, 12 September 2008 - 00:58.
Postad 12 September 2008 - 12:47
Hederligt hemmasnickeri.
Och som nån sa om projjen. Det hålet måste ha luft in å ut.
Sen verkar djupet i minsta laget, fast det kanske bara såg ut så på bilden.
Kanonjobb. Ser fram emot slutresultatet.
Postad 15 September 2008 - 13:02
Postad 16 September 2008 - 10:39
Postad 16 September 2008 - 23:45
Jag köpte mattan på Flügger färg, och den var faktiskt billig mot vad det fanns o välja på. Denna kostade mig 150kr/m². Så sammanlagd kostnad blev ca 4000kr inkl golvlim. Kan tyckas mycket, men det var det värt. Sån härlig kännsla o gå på + att det är lite mysfaktor gentemot ett trägolv. Den levereras i 2 meters bredd.
Redigerat av Cinemania, 16 September 2008 - 23:47.
Postad 26 September 2008 - 16:40
Postad 28 September 2008 - 22:10
Hoppas slutresultatet blir som du önskar dig!
/Christian
Postad 03 October 2008 - 09:57
Postad 03 October 2008 - 18:54
Postad 04 October 2008 - 11:27
Postad 06 October 2008 - 11:53
Har själv för 3 veckor sen funderat på att bygga en likadan ljusramp längs med väggarna.
En fråga dock, är inte den vertikala träregeln som finns längs med väggen onödig?
Jag hade tänkt bygga som du fast med L-järn mellan vägg och horisontella regeln och gipsskivor istället för spånskivor (?).
Lycka till
-H-
Postad 06 October 2008 - 12:12
Postad 06 October 2008 - 14:39
Nu är det som sagt inte mycket kvar, ska försöka sy draperiet till valvet själv, och sen är det bara småsaker som ska fixas. Så fortsätt kolla in galleriet..
DAHO.... Jag vet faktiskt inte varför jag behöll kaminen. Tyckte det nog skulle bli mysigt med en sån i källaren. Men så här i efterhand så hade jag hellre velat ha bort den. T om frugan fråga varför jag behöll den. Så nån gång här framöver kommer den nog tas bort.
HAFZO... Varför jag satte dit den vertikala regeln var mest för enkelhetens skull när man skulle fästa den undre regeln mot den väggen. Kändes lättare o sätta en skruv underifrån och dra den upp igenom den vertikala regeln. Finns säkert lättare alternativ, men det gick rätt så fort o sätta upp alla dessa + att jag hade en massa spill kvar. L-järn som du säger fungerar oxå...
Jag använde mig av spånskivor för att jag fått för mig att det är lättare o såga o skruva/spika i dessa om något ska sättas upp på väggen. Ska man ha gips ska man väl ha dubbla lager, vilket lätt drar iväg i pengar. Men jag är som sagt ingen expert i det här området.
Lycka till med ditt bygge, ska bli intressant o se hur det går.
//Cinemania
Postad 11 October 2008 - 02:30
Sen så förstår jag iofs inte din näst sista bild, dina cerwin vega hade gjort sig mycket bättre än dom urusla jws:en på bilden!
Postad 11 October 2008 - 13:40
ändå gjort ett sånt HÄSTjobb med podiet och allt sånt.. mycket märkligt, imho ;P
Postad 12 October 2008 - 09:14
Postad 12 October 2008 - 14:50
Ser riktigt bra ut tycker jag! Bra kombination av färger på matta, väggar, tak och skåp. En perfekt hemmabiokänsla skulle jag vilja säga. Dock har vi ju inte sett sittplatserna ännu, men följer dom i samma linje lär det bli bra!
![]()
Sen så förstår jag iofs inte din näst sista bild, dina cerwin vega hade gjort sig mycket bättre än dom urusla jws:en på bilden!Bra jobbat för övrigt!
Bilder med mina Cerwin Vega kommer
jag kan inte för mitt liv förstå varför du inte byggde in frontarna också när du
ändå gjort ett sånt HÄSTjobb med podiet och allt sånt.. mycket märkligt, imho ;P
Högtalarna på den bilden är bara lånade, annars så har jag stora Cerwin vega som jag nån gång kommer byta ut till lite bättre hemmabiohögtalare. Ska även ta lite kort med dom framme. Jag tror inte det skulle bli bra om jag byggde in dessa, vart dom skulle få plats.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
94 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?