Hur funkar Canal Digitals IPTV? Speceillt, hur funkar de boxen man får låna av dem? Är den snabb? Stabil?
Vore jättebra om någon som har den kan ge lite info...
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box?
Startad av
zooounds
, sep 10 2008 14:23
4 svar till detta ämne
45 relaterade trådar
Postad 10 september 2008 - 14:23 Hur funkar Canal Digitals IPTV? Speceillt, hur funkar de boxen man får låna av dem? Är den snabb? Stabil? Vore jättebra om någon som har den kan ge lite info... Postad 11 september 2008 - 18:08 Läst den. Tycker mest det pratas om HDTV (som jag inte känner jag måste ha än - det finns ju inga bra HD-kanaler) samt kanaler som försvinner etc. Postad 26 augusti 2009 - 22:21 tänkte på en sak, om man har iptv från CD och har fiber kommer tvn dra ner hastigheten på internet eller använder den separat bandbredd? Postad 26 augusti 2009 - 23:05 Det beror på vilken totalkapacitet (via DRG) du får in till ditt hus eller lägenhet och vilken hastighet du abonnerar på vad gäller internettjänsten. Tjänsterna är ju separerade, går skilda vägar. (TV går inte över internet så du behöver inte abonnera på internettjänsten för att få TV-tjänster. (Utvikning)). Låt säga att totalkapaciteten är 100 Mbit/s och du abonnerar på 30 Mbit internettjänst, så slår det inte i taket. Abonnerar du på 100 Mbit/s internettjänst så kommer TV-tjänsten att prioriteras och stjäla mellan 5 -15 Mbit/s beroende på vilken kanal du väljer. Stänger du av boxen så stjäl den inget! Men jag kan garantera att det är inget du märker i praktiken ... Jag kör två TV-boxar, två routrar och fem datorer utan problem. Inget att oroa sig för ! Se även den andra Canal Digital IPTV-tråden. Redigerat av hd-fan, 26 augusti 2009 - 23:24. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |