Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Återvinning av lcd-skärmar - Sverige i toppen

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 september 2008 - 20:46

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 10 september 2008 - 22:24

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1 105 inlägg
  • 0
Appropå återvinning. En bekant till mig berättade något skrämmande igår. För en tid sedan var han utbytesstudent och studerade på ett universitet i USA. Väl där lade han märke till att det bara fanns en gigantisk sopsäck i varje husåll. Han frågade sina klasskamrater om det inte återvinner några sopor. Först förstod de inte vad det var han menade med återvinning, och sen när de väl gjorde det - ja, då trodde de på fullaste allvar att han skämtade med dem... :)

Redigerat av jonsod76, 10 september 2008 - 22:27.

Postad 10 september 2008 - 23:17

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1 636 inlägg
  • 0
En till läskig sak om usa. Min polare var utbytesstudent i vegas, och en dag hade han vart hos en i sin klass och pratat lite med hans familj, så hade de kommit in på växthuseffekten. Amerikanens morsa sa då på fullaste allvar att hon trodde växthuseffekten var något som usas regering bara hittat på för att skrämma befolkningen. VA!??? :)

Näe det krävs nog lite mer sånt här...

Postad 11 september 2008 - 06:31

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Usa's befolkning är väldigt lustiga :)
tror faktiskt att regeringen hittar på och censurerar lite av allt som såägs.

Postad 11 september 2008 - 11:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

En till läskig sak om usa. Min polare var utbytesstudent i vegas, och en dag hade han vart hos en i sin klass och pratat lite med hans familj, så hade de kommit in på växthuseffekten. Amerikanens morsa sa då på fullaste allvar att hon trodde växthuseffekten var något som usas regering bara hittat på för att skrämma befolkningen. VA!??? :)

Näe det krävs nog lite mer sånt här...

Växthuseffekten är dock en förutsättning för att det ska finnas liv på den här planeten :)

Postad 11 september 2008 - 16:15

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Någon som varit i södra eller östra europa? Där kan man ju tala om miljömissbruk både på det enskilda och nationella planet.

Fast det är ju mer PK för svenskar att hacka på USA.

Bodde hos bekanta i Phoenix för 20 år sen. Redan då sorterade man direkt i hushållet både metallburkar och plastförpackningar. Fanns det ingen hemma som gjorde på många år efter det.

En av de i särklass viktigaste miljöåtgärderna som någonsin har gjorts är Californiens krav på bilindustrin som tvingat hela världens bilindustri att bättra sig. Enbart detta har gjort mer för världens miljö än all sopåtervinning Sverige kan göra på en miljon år.

Postad 11 september 2008 - 18:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Sverige är för övrigt sämst i hela EU när det gäller utsläppen fordona gör.
Inte många svenska bilar som hade fått rulla i Californien kan jag säga direkt :)

Postad 11 september 2008 - 21:21

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1 636 inlägg
  • 0
Visst visst är det så, men så brukar det mesta i usa vara extremt, antingen åt ena eller andra hållet. Fast det skulle ju inte skada om kaliforniens miljöpolitik spred sig... både till sverige och andra länder

Jo sen så är ju växthuseffekten nödvändig för livet på jorden, men jag antar att du förstog vad jag menade :)

Postad 14 september 2008 - 22:05

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1 676 inlägg
  • 0

Usa's befolkning är väldigt lustiga :)
tror faktiskt att regeringen hittar på och censurerar lite av allt som såägs.

Men så gör dom de bästa filmerna/serierna om korruption, politik mm ;)

Tillbaka till ämnet.. Vilka problem människan har skapat.. i vissa delar av världen ligger barn längs gator och svälter, byar svälter.. dom vill till en början bara ha mat för dagen. Det är fel att säga "Sen är dom nöjda" men ni förstår vad jag menar..

Vi som har så mycket pengar vi går över topparna och förstör världen vi lever i istället.. bokstavligen. Sorgligt hur vi dom senaste 150 åren har utvecklats..

Jag säger så här.. vi tycker det är bra att man hittat en bra återvinningsplan för LCD.. men vad har hänt med alla gamla CRT tv-apparater, CRT datorskärmar etc..

Jag ville bara få ur mig det.. för det är sorgligt egentligen hur vi beter oss. Och jag är en av er tyvärr.. mycket snack och lite verkstad..

/Christian

Postad 15 september 2008 - 12:54

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0
USA hade katalytisk avgasrening som standard på 70-talet.
Californien har världens strängaste utsläppskrav
USA har några av världens största vindkraftsparker
USA har väl flest kärnkraftverk i världen och skall bygga fler

En udda egenskap svenskar har, är att de tror att man är världsbäst på allt. Ypperligt komiskt när så inte är fallet.

Hur som helst, återvinning är väl bra, men det finns mycket annat som behöver göras.

Postad 16 september 2008 - 11:22

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Problemet med USA är att det är stort och hetereogent. Att dra slutsatser om USA i stort efter att ha varit på en ort där, är ungefär lika smart som att dra slutsatser om europa i stort efter att ha varit på ett ställe här....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.