Kommentarer till Mörkläggningsgardiner av Yoe
Startad av
Yoe
, Sep 17 2008 20:08
5 svar till detta ämne
Postad 17 September 2008 - 20:08
Är intresserad av var du hittade de där gardinerna. Letar nämligen själv efter en liknande lösning. Ser riktigt nice ut.
Postad 18 September 2008 - 21:22
Jag beställde dem från persiennbutiken.se. Det är kassettrullgardiner av typen Louisa med Berlin "blackout"-duk. Man måttbeställer dem exakt efter fönstermåtten (noggranna anvisningar finns på sidan så man inte ska mäta fel). Sidolisterna med vinklelskenor har jag monterat lite annorlunda jämfört med deras instruktioner för att det skulle se mer cleant ut. Jag vände vinklarna mot fönstret så U-skenan och skruvarna döljs bakom dem. Nackdelen med det är att man måste loss med den dubbelhäfttejpade U-skenan först ifall man måste demontera hela rasket, men det gör man ju liksom aldrig, så what the hey.
Postad 18 September 2008 - 21:37
Satte även en vit tätningslist (5,5mm P-profil från Clas O) ovanpå kassetten för att förhindra ljusinsläpp ovanför den. Monteringsclipsen skapar ju ett 5mm avstånd.
Postad 26 May 2009 - 19:16
Ja, det där verkar hur bra som helst. Blir det helt svart eller?
Jag skulle vilja ha sådana i sovrummet. Jag jobbar natt och sover på dagen, sedan är det ju ljust hela natten här uppe i norr. Tyvärr!
Jag skulle vilja ha sådana i sovrummet. Jag jobbar natt och sover på dagen, sedan är det ju ljust hela natten här uppe i norr. Tyvärr!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder
105 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?