Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 47PFL7603D funkar den?

35 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 47PFL7603D (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 19 September 2008 - 13:25

alltidbjorn
  • alltidbjorn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!
Postar min första tråd efter ha läst en hel del oreggad.
Köpte hemmabio från fynda som funka klockrent men min 28" tv försvinner liksom mellan alla högtalare. Så nu är jag på jakt efter en större platt tv.

Vill ha ca 46-52" som funkar till PS3 spelande blueray tittande och som funkar att köra datorn på.

Har spanat in mig på Philips 7603 (Philips 47PFL7603D), men läste någonstans att den släpade när man körde spel? Vart kopplar man in datorn, eftersom den saknar vga?

mvh Björn

Bifogad fil(er)

Postad 19 September 2008 - 16:24

Unregistered7a74f27c
  • Unregistered7a74f27c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Du kan vara lugn.Den släpar inte alls vid spel(5ms) och funkar extremt bra att köra både full hd Bluray och köra datorn på tro mig jag har haft denna tv i en månad och tappar hakan varje gång jag slår på den.
Koppla till datorn får du göra antingen Dvi-Hdmi eller Hdmi-Hdmi sen väljer du Pcläge för den Hdmi ingången du använder.Finns 4 Hdmi ingångar.

Postad 19 September 2008 - 16:33

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
hur är det med eftersläpningar på fotboll tex , eller filmer där det är väldigt snabba rörelser ... action osv ...
måste vara lite eftersläpningar va ?

Postad 19 September 2008 - 19:58

alltidbjorn
  • alltidbjorn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Låter riktigt bra, kommer nog att bli en sådan. Hur föresten kopplar man bäst datorn till denna tv?

mvh björn

Postad 19 September 2008 - 22:51

skepparzork
  • skepparzork
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Min reflektioner efter någon månads användande av min 42" 7603

+ Fantastisk bild på analog tv-sändning/dvd/divx.
+ Ambilight, går ej att vara utan. Den person som inte köper tv med ambilight vet inte vad som missas.
+ Fantasiskt flyt i bilden för att vara 50 Hz-tv. HD natural motion gör att bilden är knivskarp i panoreringar.
+ Snygg design
+ Matt panel, inga störande reflextioner.

- Halvblaskig svärta om man vill bibehålla detaljrikedomen
- Dåliga betraktningsvinklar (men det kvittar nästan)
- När man kollar på t.ex. tennis så ser man dubbla eller tredubbla bollar, fotboll funkar till belåtenhet.
- Inputlag, inte synk mellan ljud och bild om man inte kör ut ljud från tv. Upplever inputlag även vid användande av Wii, men jag kan acceptera det.

Kan man som jag acceptera tevens och teknikens brister så kan jag inte annat än rekommendera köp.

Postad 20 September 2008 - 00:52

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Detta är den TV jag är mest intresserad av :rolleyes: Tyvärr är den lite över min prisklass men hoppas den ska sjunka ner till acceptabla nivåer runt jul. Mellandagsrean osv.

Dock trist att det är inputlag när man spelar Wii.

Postad 20 September 2008 - 16:11

Unregistered7a74f27c
  • Unregistered7a74f27c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Dator kopplar man dvi-hdmi eller hdmi-hdmi.
Fattar inte vad det är för gnäll om input lag?
Jag spelar xbox 360 på den med grym tillfredställelse.
Stäng bara av alla active control och pixel plus mm så funkar den perfekt

Postad 20 September 2008 - 18:35

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Stäng bara av alla active control och pixel plus mm så funkar den perfekt

En provocerande fråga kanske, men varför köper man en Philips och kopplar ur dess enda fördel!? Det enda som skulle få mig att köpa en Philips är just rörelsehanteringen då svärtan, betraktningsvinkeln etcetera ligger en bit efter Samsung och Sony.

Postad 20 September 2008 - 20:35

Unregistered7a74f27c
  • Unregistered7a74f27c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Nejdå det är en vettig fråga men det finns ett väldigt enkelt svar oxå.
Philips är idag långt ifrån det skräp det har varit.
Har haft philips förut och fick total avsmak.
Köpte den här tv:n på vinst eller förlust och kunde direkt slå fast att den slår min samsung i sovrummet rejält på fingrarna.
alla dessa Active control och pixel plus mm gör sig mycket bra vid sport tittande och film men tycker man att man upplever lag vid spel och datoranvändning så är det bara att slå av det så är du av med problemet.Precis som samsungs dnie och Lg:s Xd ochallt vad det heter så är det ju en smaksak från användare till användare.Men den här tv:n klarar sig gott och väl utan dessa hjälpmedel oavsett hur tidigare modeller hanterat det.

Mvh Jimpa

Postad 01 October 2008 - 04:24

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
11,398 Kr! :)

Har lust att beställa en nu med det priset, men det verkar som de gjort något fel. Kan man lita på dem tror ni?

Redigerat av Kazutoyo, 01 October 2008 - 06:09.

Postad 01 October 2008 - 06:19

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

11,398 Kr! :)

Har lust att beställa en nu med det priset, men det verkar som de gjort något fel. Kan man lita på dem tror ni?

En sänkning som heter duga annars... Men som sagt, kan inte vara realistiskt va?

Postad 01 October 2008 - 08:22

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Min reflektioner efter någon månads användande av min 42" 7603

+ Fantastisk bild på analog tv-sändning/dvd/divx.
+ Ambilight, går ej att vara utan. Den person som inte köper tv med ambilight vet inte vad som missas.
+ Fantasiskt flyt i bilden för att vara 50 Hz-tv. HD natural motion gör att bilden är knivskarp i panoreringar.
+ Snygg design
+ Matt panel, inga störande reflextioner.

- Halvblaskig svärta om man vill bibehålla detaljrikedomen
- Dåliga betraktningsvinklar (men det kvittar nästan)
- När man kollar på t.ex. tennis så ser man dubbla eller tredubbla bollar, fotboll funkar till belåtenhet.
- Inputlag, inte synk mellan ljud och bild om man inte kör ut ljud från tv. Upplever inputlag även vid användande av Wii, men jag kan acceptera det.

Kan man som jag acceptera tevens och teknikens brister så kan jag inte annat än rekommendera köp.

Ser du tredubbla bollar vid tennis så har jag en känsla av att natural motion behöver slås av.

Postad 01 October 2008 - 13:25

alltidbjorn
  • alltidbjorn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Verkar för bra för att vara sant men jag mailade butiken och inväntar svar...

Jag kommer att slå till på tv inom mycket kort, såg att netonet hade kommit ut med Philips 47PFL7603H och Philips 47PFL7403H så just nu lutar det emot någon av desssa om inte chargeits priser gäller.

Postad 01 October 2008 - 16:43

alltidbjorn
  • alltidbjorn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Verkade vara fel pris, de har nu höjt upp den till 15995:-

Är det någon som vet om modellerna: 7403H och 7603H går att köra full HD från datorn, var lite snack i en tråd om att 7603 inte funkade?

Postad 01 October 2008 - 21:40

bennywendel
  • bennywendel
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Några fler som kan svara på frågan:
Ambilight vs 100hz

7603
5 ms och Ambilight

eller 7403
3ms och 100Hz

Vet inte vilken jag ska välja? Någon som har erfarenhet?
Är Ambilight bra, eller man tröttnar? Är det stor skilland om den är 100Hz eller inte?

Postad 02 October 2008 - 18:38

alltidbjorn
  • alltidbjorn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Var och kollade i butik i dag, som många säger så ligger Philipsen lite efter övriga tv i bilden.

Kommer att satsa på någon av dessa:
Sony KDL-46W4000
Sony KDL-46W4500
Samsung LE-46A756R1M

Postad 02 October 2008 - 20:27

Unregistered7a74f27c
  • Unregistered7a74f27c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Verkade vara fel pris, de har nu höjt upp den till 15995:-

Är det någon som vet om modellerna: 7403H och 7603H går att köra full HD från datorn, var lite snack i en tråd om att 7603 inte funkade?

7603D klarar full hd(1080p) utan problem vid datoranvändning.
Ställ in datorn på 1920x1280 60 hz så pixelmappas det direkt.
Jag har ingen anledning att ljuga.

Är ju inte direkt så att jag får en tusing av Philips varje gång jag säger det :)

Postad 05 October 2008 - 18:59

Unregistered7a74f27c
  • Unregistered7a74f27c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

7603D klarar full hd(1080p) utan problem vid datoranvändning.
Ställ in datorn på 1920x1280 60 hz så pixelmappas det direkt.
Jag har ingen anledning att ljuga.

Är ju inte direkt så att jag får en tusing av Philips varje gång jag säger det :)

Förlåt mena förstås 1920x1080

Postad 15 October 2008 - 21:12

Pioneer Freak
  • Pioneer Freak
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Köp nu Philips ger en premie på alla Ambilight apparater. 1000 kr eller mer tillbaka :)
http://www.cash-back.nu/

Postad 16 October 2008 - 09:59

kimberly
  • kimberly
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Köp nu Philips ger en premie på alla Ambilight apparater. 1000 kr eller mer tillbaka :)
http://www.cash-back.nu/

Öhm, bluff och båg? Ofta man skickar sitt konto-nr till "Kuponginlösen AB, Ambilight
Cashback, 173 33 Stockholm, Sweden."

Användaren som skrev detta borde bli bannad?

Postad 16 October 2008 - 11:00

Unregisteredbcf53c4d
  • Unregisteredbcf53c4d
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Öhm, bluff och båg? Ofta man skickar sitt konto-nr till "Kuponginlösen AB, Ambilight

Det är en fullt seriös kampanj, ditt rövhål.

Postad 16 October 2008 - 11:36

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Tror du att folk kan sno dina pengar bara för att dom har ditt kontonummer? jag föreslår att du ringer till en bank så kan du lära dig hur det fungerar. Uppenbarligen vet du inte heller vad Kuponginlösen AB är för företag och inte ens försökt kolla upp det så varför uttala dig?

Redigerat av SwiftingSpeed, 16 October 2008 - 11:52.

Postad 16 October 2008 - 12:56

Pioneer Freak
  • Pioneer Freak
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Ä du helt vrickad det ä en seriös kampanj. Å med ett kontonummer kommer man inte långt. Men du verkar ju inte va så insatt. Så undra vem som behöver bannas!!

Postad 16 October 2008 - 13:40

kimberly
  • kimberly
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Förhastat inlägg, my fault

Postad 16 October 2008 - 13:47

kimberly
  • kimberly
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
On-topic, som jag kunnat läst mig till om 7603-modellen så fungerar det utan märkvärt input-lag (vid PS3/Xbox/PC-användning) om man stänger av Pixel Plus och Natural Motion?

Kan någon bekräfta detta?

Min bror som har en äldre modell av Philips med Pixel Plus och NM så fungerar det i alla fall bra vid spel på PS3 (när det är avstängt).

Postad 16 October 2008 - 14:56

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Philips gör som regel bra tv apparater, dom har ju trots allt ett rykte att leva upp till.

Postad 16 October 2008 - 15:33

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Ja, jag skulle nog faktikst vilja försvara stackars Kimberly lite. Var försiktiga med att lämna ut era kontonummer, det går att använda dem på obehagliga sätt. Och det kan faktiskt räcka med ett kontonummer.

Visst kan det vara så att det är en legitim och sjysst kampanj, men ett tecken som kan mana till att vara extra vaksam är att de inte har samma postadress som Kuponginlösen AB, men ett snarlikt (173 33 jämfört med 173 83), och ett vanligt sätt som lurendrejare använder är att använda uppgifter som är väldigt lika en seriös aktör. vill ni vara säkra, så ring Kuponginlösen (www.kuponginlosen.se) och fråga om de har den här kampanjen, så är ni sälra att det inte är någon som försöker utnyttja deras namn.

Postad 16 October 2008 - 16:39

Pioneer Freak
  • Pioneer Freak
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Fick kupongen på Elgiganten så det lär väl va rätt seriöst. Eller tror du någon åker runt till alla varuhus å sätter upp egna kuponger?

Postad 17 October 2008 - 06:53

Unregisteredbcf53c4d
  • Unregisteredbcf53c4d
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Ja, jag skulle nog faktikst vilja försvara stackars Kimberly lite. Var försiktiga med att lämna ut era kontonummer, det går att använda dem på obehagliga sätt. Och det kan faktiskt räcka med ett kontonummer.

Visst kan det vara så att det är en legitim och sjysst kampanj, men ett tecken som kan mana till att vara extra vaksam är att de inte har samma postadress som Kuponginlösen AB, men ett snarlikt (173 33 jämfört med 173 83), och ett vanligt sätt som lurendrejare använder är att använda uppgifter som är väldigt lika en seriös aktör. vill ni vara säkra, så ring Kuponginlösen (www.kuponginlosen.se) och fråga om de har den här kampanjen, så är ni sälra att det inte är någon som försöker utnyttja deras namn.

Kuponginlösen AB använder olika postnummer beroende på om det är portofritt eller frankering som gäller för den enskilda kampanjen:

Frankering - ”Valfritt kampanjnamn”, 173 33 STOCKHOLM

http://www.kuponginl...gartillbaka.asp

Postad 17 October 2008 - 06:57

Unregisteredbcf53c4d
  • Unregisteredbcf53c4d
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Fick kupongen på Elgiganten så det lär väl va rätt seriöst. Eller tror du någon åker runt till alla varuhus å sätter upp egna kuponger?

Denna "någon" har dessutom gjort sig besväret att köpa stora påkostade färgannonser om Philips Cash-back i bl.a. Aftonbladet. :unsure:

Postad 19 October 2008 - 20:28

freddesk8
  • freddesk8
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej, jag undrar också om att ha Philips TV-apparater som dataskärm eftersom de inte har VGA. Jag såg svaren ovan men undrar: Min laptop (HP 6720s från i våras) har endast en VGA-utgång. Varken HDMI, DVI eller S-video. Kan jag köpa en kabel på Kjell & Co som har VGA i ena änden och komponent i den andra och få det att funka? Jag vill kunna se film med bild och ljud från datorn. Kabeln har artikelnummer 39287 på Kjell & Co för den som orkar kolla.

http://www.kjell.com...a/datorkablage/

Finns det en lösning över huvudtaget? Tacksam för svar då jag kanske slår till i veckan på en SIBA-kampanj.

Postad 28 January 2009 - 21:49

-David-
  • -David-
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej, bumpar denna tråd.

Nu säljs denna TV, version 47PFL7603H, till ett förmånligt pris av bl.a. Digiswe. Någon som vet om den då är gråimport och i så fall saknar DVB-C eller har alla PFL7603H DVB-C (till skillnad från 7603D som inte har DVB-C utan endast DVB-T)? Vad kan mer vara en nackdel om det skulle vara en gråimport?

/D

Postad 06 March 2009 - 10:29

SEALen
  • SEALen
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Mor och Far köpte just denna TV. Undrar om någon har några bra inställningar att dela med sig av?
Jag har försökt som attan att få den att inte blända ihjäl mig när det visas vita partier mm.

Sen undrar jag om man kan lita på det som står då man trycker på info knappen. Där står det att den tar emot från digitalboxen i CVBS (composite alltså) fast digitalboxen är ställd på att skicka RGB. Jag provade ställa om digitalboxen till S-Video men då blev det svart-vitt.

Jag kunde inte hitta att man kan ställa om tv:n på nå sätt att ta RGB på scart porten. Bara en massa nonsens om DVD, VCR osv.

I dag skall farsan koppla in en ny HD-digitalbox via HDMI så då blir väl ovan en icke punkt hoppas jag men det vore roligt att veta ändå.

Postad 06 March 2009 - 10:41

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Sen undrar jag om man kan lita på det som står då man trycker på info knappen. Där står det att den tar emot från digitalboxen i CVBS (composite alltså) fast digitalboxen är ställd på att skicka RGB. Jag provade ställa om digitalboxen till S-Video men då blev det svart-vitt.

Se till att du har en fullkopplad scartkabel (en med alla stift), det finns vissa som är snålvarianter som saknar vissa stift, ibland kan även stiften finnas där men kablarna saknas däremot inuti. TV:n ska visa rätt och 7603:an stödjer RGB via båda scartkontakterna så jag misstänker nästan kabeln. Har en 7603:a här precis brevid mig och den visar RGB uppe i informationsraden från digitalboxen jag använder.

Postad 06 March 2009 - 13:25

SEALen
  • SEALen
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
När du säger det så insåg jag att jag visste om just det där med kabeln. Tänkte inte på det!

Ingen som har bra inställningar att dela med sig av?

Postad 08 March 2009 - 23:36

SEALen
  • SEALen
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Som sagt, vore skoj om någon som kör digital-tv via hdmi kan komma med lite förslag på inställning. Får som inte riktigt till det. Så här klurigt var det aldrig på min Samsung.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.