Postad 23 september 2008 - 09:25
Funderar på att köpa en LaCie Network Space 500GB, behöver en NAS för att dela ut musik film och kort.
Postad 23 november 2008 - 10:48
Funderar på att köpa en LaCie Network Space 500GB, behöver en NAS för att dela ut musik film och kort.
Borde väl vara perfekt med en sån här ?
https://www.inet.se/...-500gb/4303303/
jag är nöjd med 1 tb modellen. bus enkel att få att funka
Postad 11 december 2008 - 10:27
jag är nöjd med 1 tb modellen. bus enkel att få att funka
Jag har också 1 TB modellen och tycker att den fungerar bra, än så länge. Klarar att streama allt möjligt till min PS3a t ex...
MEN, jag har problem att logga upp mig via FTP mot servern, vete tusan vad jag gör för fel...?? Kanske måste öppna upp några portar i routern? Ngn som vet? För enligt manualen så ska man ju bara (efter att ha skapat konto och godkänt ftp-access, vilket jag redan gjort) skriva in (i URL-fönstret):
ftp://admin:admin@networkshare/ (där man byter ut uppgifterna mot sina egna) och sen ska det vara klart?
Men det riktigt skumma är: ibland kommer jag faktiskt in på servern MEN då hittar jag ingen av mina kataloger som ligger på "openshare"? Kontot ser helt tomt ut och den enda länk som visas är "Gå upp till en högre katalognivå" vilket gör att anslutningen bryts...? Hmm, kanske ska testa med ett riktigt FTP-program i st f enbart webbrowsern... Anyway, har bifogat bild på problemet nedan:

Redigerat av ajzman, 11 december 2008 - 10:39.
Postad 11 december 2008 - 10:36
Det som jag ogillar skarpt är att powerknappen på baksidan inte stänger av disken, utan att när man slår av strömmen så tar det ca 30 sekunder innan disken slås av. Inget problem för de flesta kanske. Men jag vill kunna slå av huvudströmmen på huset jag bor i (något jag gör rätt ofta då jag har en nära vän som är väldigt överkänslig mot el) utan att riskera att data går förlorad på min disk... (För det är väl inte så att disken har inbyggt batteri som håller i de 30 sekunder det tar för den att gå ner???)
I övrigt låter disken en hel del. Löste det genom att borra ett hål i golvet och placera disken (+ switch och adsl-modem) i källaren istället för brvid htpcn...
Postad 01 september 2010 - 15:47
Är det gammalt skit nu, eller är det prisvärt för 1195:- ?
När jag ska köra den till min stationära gissar jag att jag måste ha någon form av extern mottagare till den...?
Dom har samma erjudande på ZyXEL NSA210 som är ungefär samma grej gissar jag. Är det ungefär samma skit ?
Postad 03 september 2010 - 11:22
Själv har jag crashat två, och andra har haft samma otur, läs bara här:
https://www.minhembi...howtopic=266466
Köp iOmega 1Tb eller större istället, El Gigante (om man pratar spanska...) sålde en sån för några veckor sen för bara 499:-, fast deras ordinariepris på 500Gb är detsamma...
Postad 03 februari 2011 - 10:27
Har gjort av med lösen o användarnamn till min box.
Någon som vet hur man resetar HDD och får tillbaka Admin lösen o anv ??
Mvh Henrik
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar