Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Snabbare växling med InstaPort

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 October 2008 - 20:12

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 07 October 2008 - 00:26

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1103 inlägg
  • 0
Att de inte kom på detta tidigare!
Hade vatt så skönt att slippa konfa om Grafikkortet varje gång jag byter mellan 360n och PCn på Recievern.

Postad 07 October 2008 - 11:25

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Jag kör min förstärkare som bildväxel för ett flertal HDMI-källor, dessa går sedan via en HDMI-splitter till både tv och projektor.
Antar att det är en hel del produkterna i min kedja som skulle behöva ha InstaPort för att det skall fungera?

Postad 07 October 2008 - 18:36

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Katastrof att de inte kom på detta direkt, det är ju ett jäkla synkande hela tiden.
Men det är klart, blir ju ett till klistermärke på apparaterna....

Postad 08 October 2008 - 10:56

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Ännu ett tecken på att kopieringsskydd orsakar mer skada än nytta för vanliga ärliga användare. Varför ska man behöva betala för en sån här krets när det har funkat klockrent i decennier tidigare?

En lärare jag hade sa en gång "ja jag är ju av den gamla skolan, jag gilla analogtekniken mer för då händer det saker direkt". En liten väckarklocka då jag alltid förknippat digitalteknik med ökad hastighet.

Postad 09 October 2008 - 16:30

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Ännu ett tecken på att kopieringsskydd orsakar mer skada än nytta för vanliga ärliga användare. Varför ska man behöva betala för en sån här krets när det har funkat klockrent i decennier tidigare?

En lärare jag hade sa en gång "ja jag är ju av den gamla skolan, jag gilla analogtekniken mer för då händer det saker direkt". En liten väckarklocka då jag alltid förknippat digitalteknik med ökad hastighet.

Är de verkligen först med detta?

Har den nya DVDO Edge scalern och den har ögonblicklig växling. Ingen aning om det är samma teknik men resultat blir i alla fall det samma.

Postad 04 November 2008 - 19:04

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Jag kör min förstärkare som bildväxel för ett flertal HDMI-källor, dessa går sedan via en HDMI-splitter till både tv och projektor.
Antar att det är en hel del produkterna i min kedja som skulle behöva ha InstaPort för att det skall fungera?

Det återstår väl att se. Vore nöjd om det räckte med att receivern hade InstaPort, men antar att det även krävs av TVn.
Som jag förstår artikeln så krävs det dock inte att det finns InstaPort på de tillbehör som är kopplade till TVn enligt figuren.
Det skulle ju innebära att det endast är TVn och receivern, i allra bästa fall endast receivern som behöver InstaPort.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.