Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung är med i Plasma-matchen - Samsung PS50A756

50 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 October 2008 - 19:36

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
http://www.trustedre...in-Plasma-TV/p1

Samma kille har även testa Kuro (5090):

Och Panasonics full-hd 50" och 46":

Mycket intressant!

Postad 13 October 2008 - 20:38

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Bättre färger än panasonic har den nog inte men 100% bättre HUD nyanser har den har jag läst från experter som upplever den som fantastisk.

Tror fortfarande att panasonic e bättre på många grejjer men det samsung felar med är nog Inställningar , krånglig fjärrkontroll osv .

ENLIGT många på minhembio. inte min åsikt B)

men samsungs 6-7 serie plasma om den kommer snart kan väl vara fett intressant

Postad 13 October 2008 - 21:29

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

men samsungs 6-7 serie plasma om den kommer snart kan väl vara fett intressant

Fast är inte detta deras 7-serie ovan som testas?

Postad 13 October 2008 - 22:00

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Ja, är det inte?

Postad 13 October 2008 - 22:07

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Plockar ut lite highlights:

Om svärtan:
"The single greatest impact following the PS50A556 debacle comes from the startling depth of the PS50A756's black levels. The almost complete lack of greyness in dark areas of the picture thrashes anything yet seen from an LCD screen, and appears at least as good as anything Panasonic can offer with its plasmas right now."

Om färger:
The PS50A756 also thrashes the PS50A556 - and gets right up there with Panasonic again - with its colour reproduction. There seems to be a much wider range to the colour palette; colour blends are shown with greater, striping-free finesse; and tones generally - but especially skin tones - are much more consistently believable. In fact, at the risk of sounding blasphemous I might even say that the PS50A756's colours are even better than those of Panasonic's plasmas, at least when it comes to showing a convincing red colour.

TV:ns svaghet verkar vara högtalarna:
the PS50A756's audio comes as a bit of a disappointment. The downfiring speakers can go reasonably loud, and even deliver a little bass. But they also lack clarity, are short of treble detail, and even occasionally make dialogue sound a little dislocated from the image.

Sjukt snygg TV!

Detta blir svårt.... :)

Postad 13 October 2008 - 22:20

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

"the PS50A556 debacle"

Intressant. Här har jag sågat A5 (både Plasma & LCD) i flera månader och nu ser fler samma sak. Till och med lillebror PS50-A456 som vi har bredvid A5 är bättre.

Postad 14 October 2008 - 20:20

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Nytt test med ganska bra resulat också :)

http://reviews.cnet....49299289,00.htm

Den svenska modellen är ju PS-50A766

https://www.prisjakt...kt.php?p=344678

Postad 14 October 2008 - 20:34

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag förstår inte...

Hur kan någon skriva SJUKT SNYGG TV????????????????

Det är INTE själva TV:n som ska se SNYGG UT!!!!!!!!!!

Det är BILDEN som ska ha SUPER BRA KVALITÉ !!!!!!!!!!!

Hoppas att Samsung gör bra plasma TV, men framför allt BILLIGARE än dagens plasma TV! :)

Postad 18 October 2008 - 14:27

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Hur kan någon skriva SJUKT SNYGG TV????????????????

Du ser ju TV:n mer avslagen är påslagen - och vem vill ha skitfula saker i sitt vardagsrum?
Såklart är det en balansgång man måste göra - men Panasonics TV-s är ju inte direkt.... vackra.

Postad 18 October 2008 - 18:22

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Jag såg den live idag på Mediamarkt i Götebrog, den står bredvid Pioneers 60" värsting.

Måste säga att jag föredrog Samsungen på det som visades och svärtan är verkligen bra.
(Den var snygg OCKSÅ)

Kommer definitivt vara en kandidat om jag skulle få för mig att byta.

Postad 18 October 2008 - 19:58

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
åh vad roligt att höra !

Men vilken av plasma serie 6 , 7 , 8 , 9 , LED eller blabla , kommer i 42 tum ?

jag funderar starkt efter vintern / sommaren inköpa en samsung plasma för jag har hört dem har gjort väldigt stora framsteg med sina led tvs men oxå plasmorna är väl några led i ?

men oavsett det , tror ni samsung släpper en grym plasma i 42 tum innan nästa sommar?

störande alla e 50 tum :(

mvh

Postad 18 October 2008 - 23:12

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Plasma innehåller definitivt inga LED eftersom ingen bakbelysning behövs.

42" plasma är nog på nedåtgående eftersom prisfallet gjort att de flesta väljer 46, 50, 52 eller 55" idag förutom de som nöjer sig med en helt vanlig mainstream 32".

Postad 18 October 2008 - 23:59

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Vi lekte lite med vårat exemplar (PS50A656), i butiken i dag men fick ingen ordning på ljusstyrkan! Den hade betyligt sämre ljustryck (speciellt i vita detaljer) än PS50A416 och PS50A437.Vi försökte till och med provocera fram mer tryck genom "Dynamic" och "Cellängd 10" utan resultat. Någon som känner igen detta?

Postad 19 October 2008 - 00:50

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
ja men 42 tum kommer ju knappast slutas tillverka av varken samsung , panna eller lg.

bara pio som övergår till 44 tum har jag för mig , hösten 09 .

lättare att göra full hd på 44 tum sa dem.

mvh :)

Postad 19 October 2008 - 10:06

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Ja men nu är det ju så att Panasonic tillverkar Pioneers skärmar framöver så det kommer säkert att vara samma storlekar på dessa.

Postad 19 October 2008 - 11:16

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
oki

Postad 19 October 2008 - 17:54

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Hoppas det blir humanare priser också.

Postad 23 October 2008 - 16:04

FyrkantigaÖgon
  • FyrkantigaÖgon
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Det verkar vara en riktigt bra Fernseher om man skall tro testarna. Jag undrar hur samsungplasma står sig mot samsiung-lcd inom samma serie, dvs. PS-50A766 mot LE-52A766...

Postad 23 October 2008 - 17:34

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Det verkar vara en riktigt bra Fernseher om man skall tro testarna. Jag undrar hur samsungplasma står sig mot samsiung-lcd inom samma serie, dvs. PS-50A766 mot LE-52A766...

I vår butik har jag PS-42A437 intill LE-40A656 och har därmed sett dem i åtskilliga timmar med HDTV, SDTV (digital och analog) samt BluRay. På ett par meters avstånd skulle jag till film/TV utan tvekan välja plasman trots att det "bara" är "4 Series".

Är inte orsaken till att Samsung (och i princip alla andra tillverkare förutom Sony) fortsätter med Plasmatekniken att den fortfarande ger bättre bild på viktiga områden som färgåtergivning, rörelseskärpa, kontrast (närliggande pixlar), betraktningsvinkel etc...

Plasmorna kanske inte är det ideala valet till HTPC, men ger en bildkaraktär som jag gillar. Termer som "Varm", "Levande" och "Filmlik" låter sig kanske inte mätas, men jag föredrar oftast Plasmabilden före LCD.

Hade de inte haft bättre bild än LCD hade de väl försvunnit illla kvickt då de är tyngre, förbrukar aningen mera el och fortfarande dras med en minimal risk för "inbränningar" även om de utan problem klarar många timmar i sträck.

Bara en teori.

Postad 23 October 2008 - 20:08

FyrkantigaÖgon
  • FyrkantigaÖgon
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

I vår butik har jag PS-42A437 intill LE-40A656 och har därmed sett dem i åtskilliga timmar med HDTV, SDTV (digital och analog) samt BluRay. På ett par meters avstånd skulle jag till film/TV utan tvekan välja plasman trots att det "bara" är "4 Series".

Är inte orsaken till att Samsung (och i princip alla andra tillverkare förutom Sony) fortsätter med Plasmatekniken att den fortfarande ger bättre bild på viktiga områden som färgåtergivning, rörelseskärpa, kontrast (närliggande pixlar), betraktningsvinkel etc...

Plasmorna kanske inte är det ideala valet till HTPC, men ger en bildkaraktär som jag gillar. Termer som "Varm", "Levande" och "Filmlik" låter sig kanske inte mätas, men jag föredrar oftast Plasmabilden före LCD.

Hade de inte haft bättre bild än LCD hade de väl försvunnit illla kvickt då de är tyngre, förbrukar aningen mera el och fortfarande dras med en minimal risk för "inbränningar" även om de utan problem klarar många timmar i sträck.

Bara en teori.

Mycket intressant observation! Låter troligt att det finns goda anledningar till att dom är kvar:) Även om jag tror att jag själv föredrar LCD. Måste dock jämföra mer innan jag bestämmer mig för vad jag gillar bäst. Intressanta apparater för mig är Sony 52" W4500, Samsungs A7, A8 serier både plasma och lcd i 50/52", LG PG7000 (lite tveksam, tror att Samsung är bättre). Jag vill ha en stor tv med knivskarp superbild för HDTV, Blu-Ray och ev datorspel & PS3. Och jag vill lägga ut max ca 20000, helst mindre såklart.

Jag hade nöjet att titta på en A4-plasma hos en bekant och den såg riktigt bra ut faktiskt, så 7-serien borde vara något i hästväg eftersom den kostar nästan dubbelt så mycket. Eller också är det bara ett högt initialpris.

Postad 25 October 2008 - 16:05

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Försöker hitta skillnaden mellan PS-50A656 och PS-50A756 .
Men det går inget bra.

Skulle vara intressant att veta om det är EXAKT samma bildpanel - och skillnaderna ligger på olika features.
Någon som vet?

Postad 26 October 2008 - 17:10

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Killen på trustedreviews har testat både 556 och 756 och skillnaden mellan dessa är som dag och natt. Enligt honom är 556 kass, medans 756 klår panasonics plasmor. (når klart inte upp till Pio 9G). Verkar som om 756 har Real 100Hz men inte 656. Enligt testaren så är 756 helt fri från judder...

756/766/776 verkar väldigt lovande, men fler reviews måste till innan jag är övertygad.

"The single greatest impact following the PS50A556 debacle comes from the startling depth of the PS50A756's black levels. The almost complete lack of greyness in dark areas of the picture thrashes anything yet seen from an LCD screen, and appears at least as good as anything Panasonic can offer with its plasmas right now. Pioneer's KURO sets can, of course, go slightly deeper still, but you'll have to spend way more for one of those than this Samsung costs you"

tillsammans med

"In fact, at the risk of sounding blasphemous I might even say that the PS50A756's colours are even better than those of Panasonic's plasmas, at least when it comes to showing a convincing red colour. "

låter väldigt bra med tanke på de 19500kr den kostar från start

låt oss bara hoppas att den inte är fullsmockad med buggar och konstigheter a'la Samsung

Redigerat av PerssonsPack, 26 October 2008 - 17:23.

Postad 26 October 2008 - 17:30

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag har fått hem tvn ( 776) men har inte testat den så mycket då jag inte är hemma för tillfället. Enligt min bror så är tvn riktigt bra till både ps3/blu-ray samt vanlig tv.

Får skriva lite mer när jag vet.

Mvh
Daniel

Redigerat av Daniel86, 26 October 2008 - 17:33.

Postad 26 October 2008 - 21:20

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
det e 766 av den modellen man ska ha va

Postad 27 October 2008 - 23:45

Gascoigne
  • Gascoigne
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
vad e skillnaden mellan 7 serien och 6 serien? det e bara infolive skiten va? Är 7 serien rödare i ramen än 6 serien?

Postad 28 October 2008 - 12:10

NILOMA
  • NILOMA
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
- På 7 serien kan du med USB-porten, förutom Mp3 & Jpeg, också spela upp film i mpeg2 (DVD och mpeg4 (DivX etc.). 6 serien klarar bara av MP3 och Jpeg
- 7 serien har nätverksuttag (RJ45) med DLNA vilket gör att man kan streama musik, filmn etc. från server på sitt hemmanätverk.
- 7 serien har 100Hz motion....
-7 serien har "content library"

Båda har den röda ramen, har sett den i verkligheten och den är snygg.

Postad 28 October 2008 - 13:28

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Hej!

Var och kikade på 63 tums versionen på expert häromdagen. Detta var en snabb visit och jag fick inga möjligheter att tweka bilden pga det inte fanns någon fjärr tillgänglig men av de jag han se via en blueray spelare var att...

+ Skärmen var mycket STOR!

+ Snygg design med röda ramar.

- Svärtan något bättre än tidigare full-hd modell från samsung och enligt mig såg den ut att vara i samma klass el något sämre än pannasonics modeller typ Px80. Detta kan iof bero på hur den är inställd samt att den står iaffär med stark belysning.

- mkt dålig skärpa (trots att jag tittade längre ifrån än rekomenderat avstånd)

Hoppas 50-tummaren visar sig vara bättre :/

Redigerat av Mr.Kräsen, 28 October 2008 - 13:29.

Postad 28 October 2008 - 15:32

Gascoigne
  • Gascoigne
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

- På 7 serien kan du med USB-porten, förutom Mp3 & Jpeg, också spela upp film i mpeg2 (DVD och mpeg4 (DivX etc.). 6 serien klarar bara av MP3 och Jpeg
- 7 serien har nätverksuttag (RJ45) med DLNA vilket gör att man kan streama musik, filmn etc. från server på sitt hemmanätverk.
-7 serien har "content library"

Båda har den röda ramen, har sett den i verkligheten och den är snygg.

haha jag är splittrad om jag tycker den e snygg eller ej :) Men tack för infon! Beställde 766an idag ;)

Postad 28 October 2008 - 18:40

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Avser du här den 100HZ-funktionen likt den på LCD där skärmen adderar extra bildrutor mellan de ordinarie vilket får spelfilm att se ut som den är inspelad med videokamera?

Redigerat av Svärta, 28 October 2008 - 18:41.

Postad 28 October 2008 - 18:50

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

- mkt dålig skärpa (trots att jag tittade längre ifrån än rekomenderat avstånd)

Menar du att det finns ett rekommenderat tittavstånd från 63"?

Jag slogs också vid en första titt också av den "dåliga skärpan" men nu undrar jag vid närmare granskning om man inte luras av den överskärpta bilden (med skräckexemplet LG PG6000 i spetsen) som andra skärmar visar upp med fabriksinställningarna. Jag ska ta en närmare titt när jag kommer hem på torsdag om det inte är så att samsungen visar fler detaljer trots att den vid första anblicken ser suddig ut.

Voom HD visade häromdagen en dokumentär om byggnader med kyrkspiror och där fick PG6000 tokspel när kameran panorerade över mycket tunna, nästan vertikala linjer. Samsungen såg betydligt lugnare och mer detaljerad ut. Även bättre än PZ85 om du vill ha en FullHD-jämförelse. Men en mer noggrann titt krävs först innan jag skriver detta i sten.

Postad 28 October 2008 - 20:42

NILOMA
  • NILOMA
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Avser du här den 100HZ-funktionen likt den på LCD där skärmen adderar extra bildrutor mellan de ordinarie vilket får spelfilm att se ut som den är inspelad med videokamera?

Jag listade bara skillnaderna mellan 6- och 7-serien.
Från Samsungs hemsida: "real 100 Hz - 100 Hz ger en behaglig tittarupplevelse genom att beräkna rörelser och skapa nya bildrutor. Med 100 Hz behöver du inte oroa dig för suddiga och oskarpa bilder. Även vid snabba rörelser behåller bilden sin skärpa. "

Sedan om den är bra eller inte kan jag inte bedöma.

Redigerat av NILOMA, 28 October 2008 - 20:43.

Postad 28 October 2008 - 22:38

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Menar du att det finns ett rekommenderat tittavstånd från 63"?

Jag slogs också vid en första titt också av den "dåliga skärpan" men nu undrar jag vid närmare granskning om man inte luras av den överskärpta bilden (med skräckexemplet LG PG6000 i spetsen) som andra skärmar visar upp med fabriksinställningarna. Jag ska ta en närmare titt när jag kommer hem på torsdag om det inte är så att samsungen visar fler detaljer trots att den vid första anblicken ser suddig ut.

Voom HD visade häromdagen en dokumentär om byggnader med kyrkspiror och där fick PG6000 tokspel när kameran panorerade över mycket tunna, nästan vertikala linjer. Samsungen såg betydligt lugnare och mer detaljerad ut. Även bättre än PZ85 om du vill ha en FullHD-jämförelse. Men en mer noggrann titt krävs först innan jag skriver detta i sten.

Sorry var nog inte tydlig där...Jag påstår inget däremot var Expeditens "uppskattning 5-7 meter" :(

Postad 29 October 2008 - 00:03

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Från Samsungs hemsida: "real 100 Hz - 100 Hz ger en behaglig tittarupplevelse genom att beräkna rörelser och skapa nya bildrutor. Med 100 Hz behöver du inte oroa dig för suddiga och oskarpa bilder. Även vid snabba rörelser behåller bilden sin skärpa. "

Aj, aj, aj! Kan någon omedelbart testa om funktionen går att stänga av!?

Postad 03 November 2008 - 23:16

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Sedan om den är bra eller inte kan jag inte bedöma.

Vi närmare granskning upptäckte jag i dag att PS-50A676 i likhet med LE-46A656 (LCD kusinen) interpolerar mellanbilder, men lyckligtvis går funktionen att stänga av (eller i värsta fall ställa in på "låg"). På "Hög" gav den som vanligt förutom helt förstörd filmkänsla, halo-effekter och kraftig tearing.

Vad värre var är att den precis som Panasonics PZ-serie använder sig av ett matt antireflexglas som ger en enormt störande "glittrande hinna" (sparkles) i bilden vilket märks främst på ljusa, panorerande bilder. Det är som att bilden gömmer sig bakom frostat glas! På riktigt långt avstånd dämpas effekten, men då försvinner också hela meningen med Full-HD.

Däremot har jag sällan sett en TV med så bra bildbehandling! Vi körde några klipp innehållande panorerande scener med mängder av detaljer och skärmen höll bilden "Rock solid". Bilden är mörk men svärtan är riktigt bra!

Jag skulle för filmtittande i dämpad belysning välja denna före Panasonic TH-50PZ85 och långt före LG 50PG7000.

Postad 04 November 2008 - 07:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Najs mini-recension Svärta. :D

Postad 04 November 2008 - 10:11

NILOMA
  • NILOMA
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Det kan vara på sin plats att påpeka att Svärta faktiskt recenserar PS-50A676 i denna tråd om PS-50A766 eftersom han inte har någon A766 i butik utan endast som beställningsvara. Eller har jag missuppfattat det?

Finns det någon som har köpt PS-50A766 och provat funktionerna med att streama divx och DVD-filmer från USB- hårddisk eller nätverket?

Postad 07 November 2008 - 22:28

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Det kan vara på sin plats att påpeka att Svärta faktiskt recenserar PS-50A676 i denna tråd om PS-50A766 eftersom han inte har någon A766 i butik utan endast som beställningsvara. Eller har jag missuppfattat det?

Finns det någon som har köpt PS-50A766 och provat funktionerna med att streama divx och DVD-filmer från USB- hårddisk eller nätverket?

Jag tog i dag en närmare titt på Samsung PS-63A766. Denna visade sig (något förvånande) skilja sig markant från 6-seriens bildkaraktär. De två stora svagheterna från 6-serien var borta då det mycket störande antireflexglaset var betydligt klarare och ljusstyrkan högre. Det sistnämnda oklart om det helt enkelt berodde på att 63" är utrustad med större pixlar eller något annat?

Den bråddjupa svärta, mustiga färgåtergivning och suveräna bildbehandlig som höll bilden fri från störande artefakter samtidigt som den framträdde "rock solid" kändes igen från 6-serien. Efter den mindre lyckade PS50A558 och den mörka PS50A676 som gömde sig bakom frostat glas kändes det som en befrielse att se PS63A766.

LE-46A866 och LE-40A656 intill hade inte mycket att sätta emot plasman. Förutom när spottarna var riktade direkt mot skärmarna och bildläge "Dynamisk" påslaget LCD:erna vid en hastig titt (läs några sekunder) såg imponerande ut med maximal ljusstyrka och vitt lysande i 9K :)

Under förutsättning att A7 i 50" presterar lika bra som 63" hade jag efter Pioneer G9 valt PS50A766 framför Panasonic TH-50PZ800 och en bra bit före LG 50PG6000.

Bifogar också en bild som bättre än ord beskriver storleksskillnaden mot en mindre skärm. Till höger en LE-40A656 och nedan till höger en LE-46A866.

Bifogad fil(er)

Postad 07 November 2008 - 23:08

NILOMA
  • NILOMA
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Härligt att höra "Svärta" att du gillar PS-63A766 då det är den TV:n jag siktat in mig på till min stora vägg i nya huset. Den kommer att se skitsnygg ut :-). Har du möjlighet att prova den med Boxer och ser hur den klarar av att hantera bilden och uppskalningen hade det varit kanon då vanlig TV via Boxer är det som det tittas mest på i familjen (själv tittar jag helst på film). Du gärna också prova att lägga en DivX film på ett USB-minne eller extern HDD och testa den funktionen.

Postad 08 November 2008 - 11:45

bereflod
  • bereflod
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Svärta: Arbetar du i butik i stockholmsområdet? Då kanske man kunde kika förbi och bilda sig en egen uppfattning. Fint att 866 hänger så nära ps766an.

Själv står jag och väger mellan le766, le796 eller ps766 men strl 46" resp 50". Frustrerande att man aldrig kan bestämma sig. :)

Jag tog i dag en närmare titt på Samsung PS-63A766. Denna visade sig (något förvånande) skilja sig markant från 6-seriens bildkaraktär. De två stora svagheterna från 6-serien var borta då det mycket störande antireflexglaset var betydligt klarare och ljusstyrkan högre. Det sistnämnda oklart om det helt enkelt berodde på att 63" är utrustad med större pixlar eller något annat?

Den bråddjupa svärta, mustiga färgåtergivning och suveräna bildbehandlig som höll bilden fri från störande artefakter samtidigt som den framträdde "rock solid" kändes igen från 6-serien. Efter den mindre lyckade PS50A558 och den mörka PS50A676 som gömde sig bakom frostat glas kändes det som en befrielse att se PS63A766.

LE-46A866 och LE-40A656 intill hade inte mycket att sätta emot plasman. Förutom när spottarna var riktade direkt mot skärmarna och bildläge "Dynamisk" påslaget LCD:erna vid en hastig titt (läs några sekunder) såg imponerande ut med maximal ljusstyrka och vitt lysande i 9K ;)

Under förutsättning att A7 i 50" presterar lika bra som 63" hade jag efter Pioneer G9 valt PS50A766 framför Panasonic TH-50PZ800 och en bra bit före LG 50PG6000.

Bifogar också en bild som bättre än ord beskriver storleksskillnaden mot en mindre skärm. Till höger en LE-40A656 och nedan till höger en LE-46A866.

Postad 08 November 2008 - 13:42

Unregistereda03003a3
  • Unregistereda03003a3
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Tycker oxå de vore kul att se hur den klarar att visa film från usb minnet :lol:

Postad 09 November 2008 - 13:31

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Vore väldigt intressant att få utrett skillnaderna mellan 6 & 7-serien. Skillnaden i 100 Hz funktion, gör den någon synlig förbättring?

Är det olika glasytor på de två serierna, eller är de utseendemässigt helt lika? Någon påstår ju att 63" varianten har annat glas t.ex..

Postad 22 November 2008 - 11:48

Unregistered1010
  • Unregistered1010
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
63" på denna 766 serie har annan 100hz funktion den pressar in fler bilder per ruta så det blir ännu stabilare
Men 50" modellen jag är enormt nöjd och test min egna test kommer på måndag del 1

Ja det är glas och inte plast samt det består av flera skikt av glas som ger Crystal effekt

Det går att streama ner från den inbyggda share funktionen som du kan styra från din PC i annat rum
Det går at streama film direkt från USB jag har testat med Corsair 64 GB och Corsair 32 GB GT som är snabbast
HDTV i 1080P kräver mycket mer än 100Mbit så via data inte bra bilden är perfekt men ljudet hinner inte med i PCM utgåva men det är inte TV´s fel det är att det kräver Giga Nät. DVD perfekt, tv ansnitt perfekt
Dock har du ingen upscalingn funktion på den inbyggda USB men via en annan enhet såsom annan Samsung DVD med HDMi elelr PS3 kan du scala upp USB material till 1080
Du kan också köra en trådlös USB enhet direkt på TV om du vill

M_Swede

Redigerat av Unregistered1010, 22 November 2008 - 11:53.

Postad 23 November 2008 - 01:26

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Ser ingen skillnad på 63" och 50" iaf inte i produktbladet.

http://www.samsung.c...ries_766_se.pdf

Postad 25 November 2008 - 22:44

Jonte666
  • Jonte666
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
[quote name='ted1001' date='Oct 13 2008, 20:36 ' post='2117346']

M3 har nu testat PS50A756. Lät dock inte lika lovande där som hos Trustedreveiws.com ovan.
http://m3.idg.se/2.1...otala-tv-testet

Postad 06 December 2008 - 12:05

Unregistered58e1bdab
  • Unregistered58e1bdab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Ja i den testen fick LCD'n vinsten om man säger så. Men olika testare brukar ju få något varierande resultat så det bryr mig inte såå mycket. Jag är intresserad av både LCD och plasma i 7 serien, men mest plasma. Problemet är ju att man inte kan jämföra dom, inte i Gävle området iaf. Varken Onoff, Siba, Elgiganten eller Power har dom, inte hade dom LG50PG7000 heller som jämförelse.

Jobbigt känns det. Jag måste beställa en burk snart, tjejen är så trött på mitt velande, haha. Men kan man inte se dom vill man ju knappast blindbeställa dom heller.

Någon som kan bidra med något här?

Postad 06 December 2008 - 12:24

Jonte666
  • Jonte666
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Som du säger är det svårt att jämföra, även om butiken har de man vill se så ser bilden skit ut på de flesta paneler. Var på Mediamarkt och kollade runt, alla burkar så riktigt dåliga ut, pratade med expediten och frågade hur de kunde låta det se ut som det gör och han beklagade sig bara. De splittar signalen på kanske 10 burkar och alla står i standard inställningar. Att visa dessa med så bra bild som möjligt skulle garanterat boosta försäljningen och inte kräva speciellt mycket.

Postad 08 December 2008 - 16:58

sandefjord
  • sandefjord
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Undra hur mycket samsung måste betala
för att få människor att skriva något som dom
igentligen inte tycker??

Postad 28 December 2008 - 14:39

Skunk5
  • Skunk5
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jaha, då har jag lagt en beställning på den här tv:n. Egentligen var jag ute efter Pio G9, men eftersom ja har velat väldigt länge pga av ryktena med buzzing så hade min butiker inga hemma och det är som jag förstår det stopp på fler enheter från Pio sverige. :(

Valet föll då på denna tv efter att jag varit på Mediamarkt och jämfört denna och lcd-motsvarigheten sida vid sida. Vaket föll på denna efter att upplevt denna (dom var uppenbarligen helt okalibrerade) modell som den bättre för mig pga av av jag upplevde som bättre skärpa som jag en en av de viktigaste bitarna. Det enda jag ställer mig frågande till är svärtan och jag hoppas verkligen inte att jag kommer bli besviken...

Whish me luck! :D

Postad 28 December 2008 - 18:46

matkol
  • matkol
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jaha, då har jag lagt en beställning på den här tv:n. Egentligen var jag ute efter Pio G9, men eftersom ja har velat väldigt länge pga av ryktena med buzzing så hade min butiker inga hemma och det är som jag förstår det stopp på fler enheter från Pio sverige. :(

Valet föll då på denna tv efter att jag varit på Mediamarkt och jämfört denna och lcd-motsvarigheten sida vid sida. Vaket föll på denna efter att upplevt denna (dom var uppenbarligen helt okalibrerade) modell som den bättre för mig pga av av jag upplevde som bättre skärpa som jag en en av de viktigaste bitarna. Det enda jag ställer mig frågande till är svärtan och jag hoppas verkligen inte att jag kommer bli besviken...

Whish me luck! :D

Hej
Varför tar du inte kontakt med fyndbörsen angående Pioneer 5090H. Jag frågade idag och han säljer den för 21900 kr.
Mvh
Mattias.

Postad 29 December 2008 - 10:20

Skunk5
  • Skunk5
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Hej
Varför tar du inte kontakt med fyndbörsen angående Pioneer 5090H. Jag frågade idag och han säljer den för 21900 kr.
Mvh
Mattias.

Hej,

Det visste jag inte, synd! Jag har inte varit intresserad av H-modellen så jag har inte kollat upp den. De extra funktioner som H-modellen har är inget jag har har användning för. Cest la vie! Jag ger denna en chans iaf, men tack för tipset!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.