Har nyligen packat upp & försökt koppla in min nya Yamaha YSP-4000 tillsammans med min Sony-TV (KDL-40W4220). Det går sådär. Innan jag tjongade upp YSP:n lirade allt fint med signal från boxen direkt in i TV:n (jag har ComHem Medium 8 favoriter) och alla program spelades upp som sig bör. När jag däremot hade installerat YSP:n så började strulen i form av en fet blinkande blå TV (switchar mellan helt svart och helt blå bild). Om jag på YSP:ns fjärrkontroll bytte insignal till min Sony Playstation 3 så funkade allt med perfelt bild & ljud, men ett knapptryck tillbaka till AUX1 (där Humaxsignalen går in) genererade ett blinkande blått sken. Fast, var femte gång (ungefär) gick signalen fram och tv-programmet kunde tittas på med perfekt bild & ljud.
Jag ringde till Lars Bengtsson (i stockholm) där jag köpt grejerna och fick tipset att ställa Humaxboxens utsignal i 720p, samt att verifirera att YSP:n hade "pass through" på videosignalen, dvs att YSP:n inte skulle göra ngt med signalen från HD-boxen. YSP:n hade redan från början "pass through", men jag hittade inget i Humaxboxens inställningar där man kunde ställa in att ALLTID skicka 720p-signal. På fjärrkontrollen till HD-boxen finns det bara en knapp (långt ner på kontrollen, minns inte exakt beteckning på densamma) där man kan växla mellan 576, 720 & 1080.
Fråga: är det knas med min YSP? Är det fel på ComHem-boxen, eller gör jag något fel i inställningarna någonstans? Kan man få digitalboxen att *alltid* skicka 720p-signal? Se bifogad schematisk bild på hur jag kopplat burkarna i nuläget (allt mha HDMI-kablage).
Sökningen pågår
Avancerad sökning

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?