HD-ljudet i fokus när tre hemmabioförstärkare synas
Postad 19 oktober 2008 - 17:16

Postad 19 oktober 2008 - 22:07
Det vore kul att veta exakt hur testningen går till. Är den så vetenskaplig som möjligt? För mig skulle det innebära ett randomiserat blindtest med ett stort antal testpersoner. Jag misstänker att det bara är en eller två snubbar som sitter och tycker, och då är testet näst intill värdelöst enligt mig, men jag kan ju ha fel.
Jag har förresten en Onkyo så det är ínte det att jag är störd över vem som vann.
Postad 19 oktober 2008 - 22:36
Dock kör jag med Onkyo o jag har inga som helst bestyr i att byta nu... men för dom som inte hoppas på HD tåget ännu här har ni fina grejjer för lite pengar verkar det som.
Postad 20 oktober 2008 - 16:00
Nästan alltid i såna här tester är det ju 1 eller kanske max 3 personer som bedömer ljudet. Och som alltid blir det subjektivt, dvs de allra sista siffrorna i betyget och den exakta placeringen kan man gott ta med en nypa salt.Sådana här test känns oerhört subjektiva avseende själva ljudkvaliteten och jag har svårt att ta dem på allvar.
Det vore kul att veta exakt hur testningen går till. Är den så vetenskaplig som möjligt? För mig skulle det innebära ett randomiserat blindtest med ett stort antal testpersoner. Jag misstänker att det bara är en eller två snubbar som sitter och tycker, och då är testet näst intill värdelöst enligt mig, men jag kan ju ha fel.
Men att man i testet faktiskt har jämfört produkterna sida vid sida och pekar på skillnader säger ändå en hel del, så värdelöst tycker jag definitivt inte att det är.
Postad 20 oktober 2008 - 16:22
jag tror Denon ljudet och Yamaha tilltalar mig mest av dom här.Skulle vara intressant att se hur t.ex.
står sig mot dessa
Själv så är jag nöjd med min Marantz dock utan Hd decoder men det fixar spelarna.
Postad 20 oktober 2008 - 16:24
Postad 27 oktober 2008 - 21:44
försökte söka men hittade ingen tråd?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar