Warner Brothers i samarbete med DivX
Startad av
Minhembio
, Oct 20 2008 18:33
8 svar till detta ämne
Postad 21 October 2008 - 09:22
varför divX? när dom kommer på något nytt så e det redan gammalt. satsa på mkv/h264 ist
Postad 21 October 2008 - 10:32
DRM-skydd? Finns det nog inget som heter tror jag. DRM är det som är tänkt att möjliggöra kopiering (under mer ordnade former...)
Skriv kopieringsskydd istället.
Skriv kopieringsskydd istället.
Postad 21 October 2008 - 11:27
Prylportalen förnekar sig inte. I vanlig ordning kanske man ska säga.
De är elektronikvärldens svar på Aftonbladet.
Jo tjena
De är elektronikvärldens svar på Aftonbladet.
http://www.prylporta...092905-822.htmlHårt slag mot bluray
Jo tjena
Postad 21 October 2008 - 17:05
Japp kan hålla med. Detta är början på en ny era. Jag lär ladda ner den dagen det går ladda ner HD material o god kvalitte. Är det en film som jag gillar skarpt. Då lär jag investera i en BD skiva.Japp framtiden har hunnits ikapp.
Postad 21 October 2008 - 17:08
Precis. Lär nog göra både och, en del om än rätt få vill man ha som fysisk media.Japp kan hålla med. Detta är början på en ny era. Jag lär ladda ner den dagen det går ladda ner HD material o god kvalitte. Är det en film som jag gillar skarpt. Då lär jag investera i en BD skiva.
Postad 21 October 2008 - 18:17
Troligen kan dom lura nån att betala för Divx filmer. Kommer aldrig att funka i sverige om inte lagen ändras.
Postad 22 October 2008 - 09:10
Det är knappast Blu-ray det är ett slag mot. De säger själva att kvalitén knappt kommer upp till dvd.
I första hand blir det väl pirat-divx som får stryka på foten om filmerna blir billiga.
Därefter kan jag tänka mig att en del kommer att köpa divx istället för att köpa en dvd.
För det är inte den höga bildkvalitén som är avgörande om man kan tänka sig att köpa en sån här film.
Just den samma kvalité som är avgörande för de som föredrar Blu-ray.
Istället är det lätttillgänglighet och pris som ska sälja den här produkten.
Ett riktigt stolpskott av Prylportalen. igen.
I första hand blir det väl pirat-divx som får stryka på foten om filmerna blir billiga.
Därefter kan jag tänka mig att en del kommer att köpa divx istället för att köpa en dvd.
För det är inte den höga bildkvalitén som är avgörande om man kan tänka sig att köpa en sån här film.
Just den samma kvalité som är avgörande för de som föredrar Blu-ray.
Istället är det lätttillgänglighet och pris som ska sälja den här produkten.
Ett riktigt stolpskott av Prylportalen. igen.
Redigerat av JockeJ, 22 October 2008 - 09:12.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?